Jump to content

Tippeligaen 2007


Stabak

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Har egentlig ingen favoritt i Norge, men etter å sett brann og vålerenga prøve seg i europa håper jeg RBK vinner serien. Pga at de er de eneste som kan prestere på det nivået til en viss grad.

 

Ellers håper jeg Ham Kam, Kongsvinger og Grue rykker opp et hakk. :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har egentlig ingen favoritt i Norge, men etter å sett brann og vålerenga prøve seg i europa håper jeg RBK vinner serien. Pga at de er de eneste som kan prestere på det nivået til en viss grad.

 

Ellers håper jeg Ham Kam, Kongsvinger og Grue rykker opp et hakk. :P

 

Er vel det beste laget i ligaen som kan gjøre det best også i Europa vel. Det laget som vinner ligaen fortjener også å få muligheten til Mesterligaspill. Ellers synes jeg du løfter en interressant tema om norske lag i Europa. I mine øyne er det ikke overrraskende i det hele tatt at Brann nedpriroterte UEFAcupkvalifiseringen i fjor. De hadde seriekamper både helgen før og helgen etter. Jeg synes de lagene som spiller Europacup skal få godt med tid før og etter kampene sånn at de med liten betydning for serien kan bruke de beste spillerne.

 

Forøvrig noen som vet om hvilke faktorer som spiller inn på hvor langt de norske lagene automatisk kommer? hadde jo vært flott med lettere motstand i kvaliseringen til mesterligaen. Det er jo dette som også gjør blant annet Branns nederlag mot et elendig svensk lag enda tristere. Det ødelegger for både Brann selv og de andre norske lagene med ambisjoner om Europacupspill.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Utrolig: I starten av begge omgangene mellom LSK og Viking klarte TV2 å snurre reklame godt inn i kampen. Jeg tipper TV2 priser seg lykkelig for at det ikke ble mål i disse periodene. I tillegg beklager de seg ikke når de først er ferdig med å vise reklame. Forbanna provoserende, når det skjer to ganger skulle en nesten tro at det var planlagt, men det er vel neppe det. Bare utrolig utrolig talentløst.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dommeren i kampen mellom Tromsø og Lyn på Ullevaal i går på går ut i media etter kampen og sier at han ikke angrer på avgjørelsen der Espen Hoff får ballen i armen og åpenbart trekker fordel av det. Han forsvarer avgjørelsen med at : Vi vurderte at Hoff ikke tar ballen med vilje men at han blitt truffet.

Regelen er jo at det er frispark hvis man trekker fordel av det, slik Hoff definitivt gjør i denne situasjonen. Jeg tror faktisk dommeren ikke kan reglene skikkelig her. Jeg har aldri hørt om at noen dommere som har SETT at ballen traff hånden og at synderen tjente voldsomt på det og ikke dømt. Enten så er dette veldig lite konsekvent dømming(RBK fikk jo straffe mot seg på samme forseelse dagen før) eller så er det en vanskelig regel som burde forenkles. Noen som vet nøyaktig hvordan regelen er? Og ikke minst hvordan den skal tolkes?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...