Jump to content

2007.01.28 Bolton H


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Ja spillet kom seg jo etter hvert, men visse spillere var skikkelig dårlig i dag og burde blitt byttet ut etter 1 omgangen. Da kan vi se frem til en enda verre kamp på Reebok stadium :) . Satan korr god Bolton e til å provosere motstander og hale ut tida. Heilt sykt at ikke dommer gir advarsel for dette, de får jo holde på til siste slutt. Må si jeg er kanon skuffet over det dårlige spillet fremover i dag, men det skal dog sies at vi mangler mange gode spillere som virkelig kunne løftet laget mye mere i dag.

Link to comment
Share on other sites

Det var tilbake til gamle synder i dag.

 

Sløvt på målet til Nolan hvor forsvaret er for passiv og i ubalanse.

Som vanlig taper vi ALLE duellene på cornere i mot noe som tydeligvis ikke blir trent på.

1 timen var midtbanen helt utafor syns jeg og det måtte en scoring i mot før gutta begynte å spille og kjøre opp tempoet.

Syns derimot Rosicky hadde en god kamp og hadde et bra driv framover. Pluss også til Clichy og ikke minst Toure.

 

Ellers er det håpløse cornere i dag. Er det så innmari vanskelig å få den ballen over første forsvarer??!!

Syns ellers det blir meningsløst å ha Henry inni midten der når han aldri får utnyttet egenskapene sine.

La han heller være mye mer ut til venstre og skape litt uro for stopperne. Så kan heller Adebayor være i midten å krige.

Denne pakkingen inni midten nytter ikke mot lag som Bolton. Det er jo akkurat det de vil.

Begge spissene våre ble "spist opp" i dag, i tillegg til å slite med ballkontrollen da..

Eneste perioden vi spilte bra var fra 0-1 til vi fikk 1-1, men så slukner alt igjen...

 

Nei, må si jeg mistet mye troen på avansement nå. Vi vinner jo tydeligvis aldri på Reebok. :)

 

Vi får jo bare å håpe.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal [vs] Bolton

Emirates Stadium, London

28.01.07 - 16:00 GMT

19-k6153.jpg

 

GOALS

 

0-1 K. Nolan

MediaFire

 

1-1 K. Toure

MediaFire

 

EXTRAS

 

Henry backheel saved on the line + Fabregas tackled -> Faye gets yellow

MediaFire

 

Mer stoff lagt ut på Arsenalclips.tk.

 

Til kampen: Et SVÆÆÆÆRT skuffende resultat, men et flott mål av favoritten min K. Toure :P

 

Men jeg tror vi ryker på huet og ræva ut av FA-cupen i oppgjøret på Reebok! :)

Link to comment
Share on other sites

Begriper ikke hvorfor de alltid skal surre det til for seg selv, for det er det som skjer....ikke at Bolton er så fantastisk gode. Dette sitter i huet, ikke i beina.

 

Uenig. Jeg synes Bolton spiller veldig godt, på det de kan. Etter målet klarer vi å skru opp tempoet og presse de tilbake, da er vi til dels gode, men dessverre blir det for mange enkle feil på siste tredelen av banen. Adebayor, Henry og Walcott var alle uvenner med ballen i dag. Mot slutten savnet jeg Eboue, han har en langt bedre innleggsfot enn Hoyte og Walcott.

 

Clichy er vel utvilsomt MoM i dag. Kjempet som en helt, og kom vel seirende ut av hver situasjon han var involvert i, særlig i andre omgang.

Link to comment
Share on other sites

Uff! Enda ein tur til Reebok då...

 

Dagens kamp i dag var trist. Me hevde spelet i periden som dei leda, men før og etter var det stort sett gåfotball. Kan prøve meg på ein liten spelarvurdering:

 

Almunia: Ingenting å gjere med målet. Litt passiv i feltet på dødballer, men eit par gode redningar. 7

Hoyte: Var god i dag. Uforståelig at han blei bytta ut egentlig. Trygg defensivt, og aktiv offensivt. 7,5

Toure: Åpnar litt rufsete, men speler seg stort opp. Scorer og er min MotM. 8

Senderos: Slit i lufta mot Davies, og taper ein rekke duellar som fører til farligheter. Viser svakheten sin når Nolan kjem aleine med keeper rett etter målet. 6

Clichy: Bra kamp av franskmannen, men eg sit eit lite spørsmålstegn om kvar han var ved 1-0 målet. 7

Theo "forutsigbar" Walcott: Har nok fart til å springe i frå samtlige på banen, men klarer det ikkje ein einaste gong. 6

Fabregas: Mister ballen i forkant av målet, og speler ein kamp på det jevne. 6,5

Flamini: Lager altfor mange unødvendige frispark i farlige posisjonar. Ellers gjer han jobben sin greit, men det blir flott å få Gilberto tilbake. 6

Rosicky: Svært god i andre. Då går han på løp, og speler lagkamerater fri gang på gang. Svak 1. trekker ned. 7,5

Henry: Bortsett frå hælsparket: Var han på banen? 6

Adebayor: Var litt uvenn med ballen idag. Jobber bra i motsetning til spisspartneren. 7

Link to comment
Share on other sites

Hmm... ikke så mye og si om kampen... Etter vi kom under var da vi begynte og presse ballfører, men før det var omtrent bare hælsparke av Henry som skjedde... Dårlig kamp intil det 60. minutt. Da ble vi bedre, men har dårlig tru på at vi skal klare å vinne borte mot Bolton. Sorry, men trur ikke det!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom hjem fra en 4timers busstur akkurat i det kampen rundet 60 minutter. For å være ærlig. Hadde jeg ikke visst noe om Arsenal, ville jeg trodd at Toure spilte forsvar, midtbane og spiss, SAMTIDIG. Han var jo overalt. Rundet av med en herlig stupnikk. Synes Walcott var god utifra det jeg så. Virket mye mer tilfreds på Emirates, og det samme med Julio som etter min mening hadde et meget godt innhopp. Ade og Henry virket litt bortgjemt, mens Rosicky og Fab styrte showet fra midten. Clichy virket også frisk som en fisk.

 

Synd at vi nå skal til Reebook, men det er da en fantastisk sjanse for å revansjere tapet der i slutten av November.

 

Nå står Tottenham for tur :)

Link to comment
Share on other sites

Så det var en som hadde gitt spillerbørs for kampen i dag. Jeg er delvis enig i at Toure var best, men syns Fabregas og Almunia var like gode. Når det gjelder Clichy og Walcott er jeg svært bekymret - joda, Clichy er god på raid fremover, men har store svakheter bakover (både 0-1 målet i dag og mot Manu kunne Clichy gjort noe med!!!). Når det gjelder Walcott ser det ut som at han lever under filosofien "jeg går (løper) rett fram, samme hva jeg støter på... Han må snart begynne å vise at han kan mer enn å løpe rett fremover!!!! Når det gjelder Senderos, så vet vi at han er treig og klønete, men han er faktisk en av de beste hodespillerne vi har pr. dags dato, og det er en viktig egenskap mot Bolton...

Link to comment
Share on other sites

"I'm not concerned about that. I just said in the FA Cup sometimes, it's better when you play away from home than when you play at home." Sa Wenger om retur til Reebok.

 

Jeg har trua på seier, cup er cup og alt kan skje! Ønsker gutta lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Eg hatar Reebok, og trur ikkje det blir avansement.

For håpe det blir annerledes holdning på vissse 11 andre da :P Fikk ikke sett kampen på grunn av familieselskap, :) men hva gjør nå det i sånne kamper, hater Bolton. Det er en liten sjans for at vi vinner på reebok. Tror ikke vi vinner, men spillerne vet hva som pleier å skje mot Bolton. Vi klarte det mot Wigan, United, Blackburn og uavgjort mot Chelski...

 

Ingenting er verre enn Bolton, men litt magi fra hatten til Wenger skal det nok gå, er optimist. Vi var faktisk best forrige møte. Men nå må vi spille dem mer ut og ikke gå i kroppen på dem, de spillerne er som treneren, feite og træge B) Men på onsdag blir det spurv til middag og vi skal banke T*ttenham :D

Link to comment
Share on other sites

Til kampen: Et SVÆÆÆÆRT skuffende resultat, men et flott mål av favoritten min K. Toure :P

 

Men jeg tror vi ryker på huet og ræva ut av FA-cupen i oppgjøret på Reebok! :)

 

Optimist som alltid ser jeg...

 

Nei, Bolton er et ordentlig ufyselig fotball-lag, men jeg føler meg rimelig sikker på at vi slår dem i omkampen. Bølle-taktikken er vi i ferd med å finne ut av, noe kampen på Ewood Park viste. Og hva skal da Bolton slå oss på??

 

For meg var kampen i dag en "one off" (i en ellers strålende tid). Regner med at skapet blir satt eftertrykkelig på plass på Reebok. Heia heia :D

Link to comment
Share on other sites

Skadesituasjonen og slitasjen på de gjenværende spillerne var merkbar i gårsdagens kamp. At Arsenal klarer å heve seg så mye som de gjør etter Bolton scoringen imponerer meg.

Det var flere svært slitne legger på Emirates.

Belastningen på spillere som Toure og Fabregas er tydelig selv om disse to greide seg bra i går.

I går var savnet av en Hleb og en Gilberto meget stort. Med de på banene hadde vi vunnet.

 

Må si jeg er meget spent på laget (og utfallet) mot Scum. Har en ekkel følelse av at det utenkelige kan skje... :)

Link to comment
Share on other sites

Til å være mot Bolton syns jeg Arsenal begynner å jevne ut forskjellene nå.

Spesielt fra 60 min da guttene begynner å krige så ut til å sjokkere Bolton.

Tror aldri jeg har sett Arsenal ha Bolton så mye i kne under Wenger som siste halvtimen.Måtte det fortsette på Reebok.

 

Ellers begynner Walcott å bekymre meg litt.Han virker som en blek skygge av seg sjøl om dagen og virker ikke å ha trua på det han gjør.

 

Ellers er cornere både mot og for..en sørgelig historie.

Vi må få inn noe Graham effekt der.Alle visste hva som skulle skje på cornere under Graham.Nå virker alt veldig tilfeldig og lite effektivt dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Ellers begynner Walcott å bekymre meg litt.Han virker som en blek skygge av seg sjøl om dagen og virker ikke å ha trua på det han gjør.

 

Synes vi skal vær litt forsiktige i kritikken av Theo. Husk at han ikke en gang har fylt 18. Cesc var heller ikke stabil da han fikk sjansen som 17 åring, men han var også mye heldigere da Vieira, Gilberto og Edu var veldig mye skadet og han fikk oftere sjansen. For Theo har det blitt mere korte innhopp og en start i ny og ne. Han er langt unna førstevalget slik som Rosicky og Hleb har briljert der i det siste, og Ljungberg fortjener kanskje også en plass. Da man også bare har lov til å ha med 5 stk på benken i England taler dette litt mot Walcott også, da vi har mange offensive spillere som også bør få sjansen. Nei, vi må nok være tålmodige med Theo. Han har en fin innleggsfot, men dårlig selvtillitt og han bør stole enda mer på farten sin. Men det er ikke så lett å få selvtillitt for en slik spiller da du nesten aldri spiller kamper og ikke får så all verden med mål.

 

Akkurat nå i starten kan det være greit å sette ham inn da vi leder med 1-2 mål og motstanderen satser mer fremover, så han kan utnytte farten sin i Arsenals lynkjappe kontringer.

Link to comment
Share on other sites

Ellers begynner Walcott å bekymre meg litt.Han virker som en blek skygge av seg sjøl om dagen og virker ikke å ha trua på det han gjør.

 

Synes vi skal vær litt forsiktige i kritikken av Theo. Husk at han ikke en gang har fylt 18. Cesc var heller ikke stabil da han fikk sjansen som 17 åring, men han var også mye heldigere da Vieira, Gilberto og Edu var veldig mye skadet og han fikk oftere sjansen. For Theo har det blitt mere korte innhopp og en start i ny og ne. Han er langt unna førstevalget slik som Rosicky og Hleb har briljert der i det siste, og Ljungberg fortjener kanskje også en plass. Da man også bare har lov til å ha med 5 stk på benken i England taler dette litt mot Walcott også, da vi har mange offensive spillere som også bør få sjansen. Nei, vi må nok være tålmodige med Theo. Han har en fin innleggsfot, men dårlig selvtillitt og han bør stole enda mer på farten sin. Men det er ikke så lett å få selvtillitt for en slik spiller da du nesten aldri spiller kamper og ikke får så all verden med mål.

 

Akkurat nå i starten kan det være greit å sette ham inn da vi leder med 1-2 mål og motstanderen satser mer fremover, så han kan utnytte farten sin i Arsenals lynkjappe kontringer.

 

Støttes!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal90 skreiv:

Hvordan skadet ble Baptista i går?? Og hvor lenge blir han ute?? Står ingenting på arsenal.com (enda), men leste det på en db.no i dag! Noen som vet?

På Arsenal.com står det at "we might have lost again Julio Baptista today... We check now, a groin problem, but we hope it's not too bad and he can play on Wednesday". Men i the sun står det at han er ute i tre veker...

 

Angåande kampen så virker det som vi er i ferd med å få eit bolton-kompleks (som Sir John skriv, dette er eit mentalt problem). Eg blir rett og slett deprimert av å sjå på den "fotball"-varianten som det laget driv på med :D

Men vi får bryte ei barriere og slå dei på reebok.

Link to comment
Share on other sites

Da blir det Blackburn i neste runde hvis vi slår ut Bolton. Hjemmekamp i såfall.

 

Jeg blir så jævlig forbanna, enda en gang trekker vi en tøff motstander, helvete altså. Gidder ikke regne på det engang, er så jævlig sur. Chelsea trekker faen Blackpool eller Norwich, og det hjemme! Burde faen vurdere å seede i denne turneringen når de potensielle motstanderne kan være alt fra Blackpool til Chelsea. Faen helt utrolig at Chelsea kan gå til kvartn uten å møte motstand i det hele tatt på veien mens vi møter to topp fem lag fra det øverste nivået og Blackburn sm er i kjempeform.

Link to comment
Share on other sites

Det som irriterer meg er at Chelsea og Manu får hjemmekamp for 3.gang på rad i cupen!!! Er det ikke slik at FA ser på hvem som har spilt mye hjemme og hvem som har spilt mye borte når de setter opp hvem som får hjemmekamp osv??? Reading spilte jo borte i 4.runde, og burde fått spilt hjemme mot Manu. Det positive er jo at i 5.runde KAN DE VEL IKKE FÅ HJEMMEKAMP IGJEN... eller???

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...