Jump to content

Ole Gunnar Solskjær


Veginho

Recommended Posts

På en måte er det jo flott at norske spillere gjør det bra i utlandet. Noe Ole Gunnar Solskjær har gjort til gagns i ManU. Denne fantastisk smarte spilleren som i kamp ette kamp kommer innpå og avgjør kamper. Kunne bare ikke Solskjær spilt i hvilken som helst annen klubb(Unntatt RBK da). Da kunne jeg gledet meg hver gang han avgjorde store kamper slik jeg gledet® meg når John Carew overspilte selveste Fabio Cannavaro og gjorde mål for Lyon borte mot Real Madrid, når JAR klinte til på frispark mot ManU for noen år siden rett i krysset og når Gamstn scorer fantastiske mål slik som sist mot Everton i Fa-cupen.

Isteden for å være sjeleglad når Solskjær avgjorte FA-cupkampen mot Villa på overtid var jeg steike forbanna, forbanna på Villas evneveike keeper fordi han ikk tok drittskuddet. Forbanna på at ManU igjen skulle reddes av en fantastisk fotballspiller fra Norge.

Det er et hav av europeiske toppklubber, hvorfor ManU, hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Veldig, veldig enig. Solskjær er en spiller det ikke går an å mislike. Sympatisk tvers igjennom, og med beina godt planta på jorda. "Problemet" mitt med han er norske medier: scorer han, får han alltid en dobbeltside i Aftenposten, VG og Dagbladet. Han er god, han er sympatisk, men han er ikke Gud. Til sammenligning fikk Liverpool-Arsenal en setning i gårsdagens Aftenposten, noe som dette: "Riise og Liverpool ble slått ut av Arsenal med 3-1."

 

Jeg skal innrømme det, det er litt bittert...

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg får fnatt når han får en dobbelside i vg, og har scoret et flaksemål... Mener han kanskje er litt oppskrytt av mediene.. Han ble jo framstilt som en helgen når han klarte å komme tilbake fra skaden, noe som selvfølgelig er godt gjort, men mener som sagt blitt LITT oppskrytt.

Han er en veldig sympatisk person som du bare må like.(skriver faktisk ganske mye likt som Evju uten å tenke over det)

Ja, han er en god og smart fotballspiller.. :lol: Det er han.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg får fnatt når han får en dobbelside i vg, og har scoret et flaksemål... Mener han kanskje er litt oppskrytt av mediene.. Han ble jo framstilt som en helgen når han klarte å komme tilbake fra skaden, noe som selvfølgelig er godt gjort, men mener som sagt blitt LITT oppskrytt.

Han er en veldig sympatisk person som du bare må like.(skriver faktisk ganske mye likt som Evju uten å tenke over det)

Ja, han er en god og smart fotballspiller.. :lol: Det er han.

 

 

Arsenal vil alltid ha mindre artikler i Norske aviser fordi de har ingen norske eller skandinaviske spillere. Du ser Henrik Larsson fikk STORE oppslag da det ble ryktet at han kunne bli permanent i United. Hvis det går et rykte om at f. eks Gilberto som linkes til Inter finner du det langt nede i øyenkroken.

 

Men uansett er Solskjær en spiller som eg liker. Han er en fair-play spiller og spiller ikke stygt. Lite minus at han er United-spiller da :P

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg får fnatt når han får en dobbelside i vg, og har scoret et flaksemål... Mener han kanskje er litt oppskrytt av mediene.. Han ble jo framstilt som en helgen når han klarte å komme tilbake fra skaden, noe som selvfølgelig er godt gjort, men mener som sagt blitt LITT oppskrytt.

Han er en veldig sympatisk person som du bare må like.(skriver faktisk ganske mye likt som Evju uten å tenke over det)

Ja, han er en god og smart fotballspiller.. :lol: Det er han.

 

 

Arsenal vil alltid ha mindre artikler i Norske aviser fordi de har ingen norske eller skandinaviske spillere. Du ser Henrik Larsson fikk STORE oppslag da det ble ryktet at han kunne bli permanent i United. Hvis det går et rykte om at f. eks Gilberto som linkes til Inter finner du det langt nede i øyenkroken.

 

Men uansett er Solskjær en spiller som eg liker. Han er en fair-play spiller og spiller ikke stygt. Lite minus at han er United-spiller da :P

 

Episoden der Solskjær lovde å snakke for Campbell men ikke gjorde er ett unntak, ellers spiller han veldig fair og ekstremt sympatisk. Om han fikk munnkurv den gangen hadde det vel kanskje vært uklokt å tale mot det med tanke på at hn kune fått irettesettelse av klubben.

Link to comment
Share on other sites

Når Arsenal gjør noe bra, som f.eks. vinner borte mot Liverpool eller Man U blir det en liten artikkel av det som blir seint oppdatert på nettavisene. Men med en gang Arsenal taper eller det skjer en "skandale" (les: En episode aviser laget storm i vannglass av) får Arsenal masse overskrifter. Med andre ord: Dersom Arsenal gjør noe bra blir det små overskrifter og omvendt hvis det skjer noe negativt med laget. Tilbake til Solskjær så er det som sagt ikke mulig å ikke like han. Men de norske avisene gjør sitt beste for å få meg til å skifte mening. Arsenal trenger ingen flere engelsk spillere, bare en norsk en for at avisene skal venne seg til oss :lol:

Link to comment
Share on other sites

På en måte er det jo flott at norske spillere gjør det bra i utlandet. Noe Ole Gunnar Solskjær har gjort til gagns i ManU. Denne fantastisk smarte spilleren som i kamp ette kamp kommer innpå og avgjør kamper. Kunne bare ikke Solskjær spilt i hvilken som helst annen klubb(Unntatt RBK da). Da kunne jeg gledet meg hver gang han avgjorde store kamper slik jeg gledet® meg når John Carew overspilte selveste Fabio Cannavaro og gjorde mål for Lyon borte mot Real Madrid, når JAR klinte til på frispark mot ManU for noen år siden rett i krysset og når Gamstn scorer fantastiske mål slik som sist mot Everton i Fa-cupen.

Isteden for å være sjeleglad når Solskjær avgjorte FA-cupkampen mot Villa på overtid var jeg steike forbanna, forbanna på Villas evneveike keeper fordi han ikk tok drittskuddet. Forbanna på at ManU igjen skulle reddes av en fantastisk fotballspiller fra Norge.

Det er et hav av europeiske toppklubber, hvorfor ManU, hvorfor?

 

Kan vel ikke si at jeg gleder meg når JAR skårer mål, da blir det bare skryting. "I e den beste fotballspelaren i heila verda". Tosk.

Solskjære står det stor respekt av, men begynnet å bli lei av alt som står av han i avisene.

Heilt ening med deg Magnus87, få inn en nordmann til Arsenal, vett ikke om noen som kunne forsterket laget, men jeg kan gjerne reier over og bli den eneste nordmann på lønningslista til Arsenal :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe problem i det hele tatt. Ole Gunnar Solskjær er både en fremragende fotballspiller og et menneske det overhodet ikke går an å mislike. Skulle jeg bruke en norsk utenlandsproff som rollemodell for 15 åringene som jeg trener ville jeg UMIDDELBART henvist til Ole Gunnar. Uavhengig av at han spiller på Manchester United så unner jeg både menneske Ole Gunnar Solskjær og fotballspilleren med samme navn all mulig suksess. Måten han har kom tilbake etter langtidsskade er ikke mindre enn både sensasjonelt og forbilledlig. Ole Gunnar Solskjær er EN STOR, STOR fotballspiller!! En flott rollemodell og forbilde for norsk idrettsungdom.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kan vel ikke si at jeg gleder meg når JAR skårer mål, da blir det bare skryting. "I e den beste fotballspelaren i heila verda". Tosk.

Solskjære står det stor respekt av, men begynnet å bli lei av alt som står av han i avisene.

Heilt ening med deg Magnus87, få inn en nordmann til Arsenal, vett ikke om noen som kunne forsterket laget, men jeg kan gjerne reier over og bli den eneste nordmann på lønningslista til Arsenal :P

No sei vel JAR "Ej" og ikkje "I", men ellers tar eg poenget ditt.

 

Solskjær står det stor respekt av. Ingen tvil om det. Å kome tilbake frå skade på den måten han har gjort er ein stor prestasjon, som ikkje mange ville klart. Han verkar i tillegg til å vere jordnær, jovial og triveleg.

 

På den andre sida kjem eg aldri til å tilgi at han øydela David Seaman, med si knottetakling. Samstundes må vi hugse på at medan Solskjær har trent seg opp etter skade har han tjent millionar på millionar av kroner. 20 millionar i året for å vere nøyaktig. Verdt eit forsøk å trene seg opp igjen då, sjølv om det han har gjort sikkert overgår alle sine forventingar. Gudedyrkinga er forståeleg, i og med at vi er i Noreg, og Solskjær har mykje å vise til. Fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg får fnatt når han får en dobbelside i vg, og har scoret et flaksemål... Mener han kanskje er litt oppskrytt av mediene.. Han ble jo framstilt som en helgen når han klarte å komme tilbake fra skaden, noe som selvfølgelig er godt gjort, men mener som sagt blitt LITT oppskrytt.

Han er en veldig sympatisk person som du bare må like.(skriver faktisk ganske mye likt som Evju uten å tenke over det)

Ja, han er en god og smart fotballspiller.. ;) Det er han.

 

 

Arsenal vil alltid ha mindre artikler i Norske aviser fordi de har ingen norske eller skandinaviske spillere. Du ser Henrik Larsson fikk STORE oppslag da det ble ryktet at han kunne bli permanent i United. Hvis det går et rykte om at f. eks Gilberto som linkes til Inter finner du det langt nede i øyenkroken.

 

Men uansett er Solskjær en spiller som eg liker. Han er en fair-play spiller og spiller ikke stygt. Lite minus at han er United-spiller da :P

 

 

Er ikke Ljungberg skadinavisk? :o :P

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Solskjær, så ja han er sympatisk, og har lykkes i United, men jeg mener med fare for å bli skjelt ut av noen og enhver, at han er ganske så oppskrytt. Selvsagt er han en såkalt "legende" i mange manure fans øyne, CL finalen osv. ( Men det er vel Perry Groves, og til dels Gus i våre øyne også??.. ) Men jeg tror jeg kan si at veldig mange ville gjort det bra i den klubben som spiss i den perioden han har spilt i den klubben, han blir jo fora med baller, og da er det nødt til og bli en del mål av det, synes ikke han har noe veldig særeget som spiller, og jeg vile ikke hatt han i klubben min pga fotballferdighetene hans.Skaper riktignok blest rundt klubben her hjemm, og vi får en mer profilert klubb for å si det sånn da. Men hadde han spilt i en klubb som Boro, Villa, scum eller noe slikt hadde han aldri hatt den statusen som han har idag. Han hadde heller ikke vært i nærheten av og score så mange mål heller.

En spiller som imponerte meg mer i en del år på balløya var Egil Østenstad, han scora jevnt og trutt, og gjorde det bra i en liten klubb som Southampton. Jeg skal ikke ta noe ifra han for det han har oppnådd, han har selvsagt en fantastisk innstilling når det kommer til trening, og der kan nok mange lære noe, så på den måten er han et godt forbilde, men som fotballspiller synes jeg han er veldig oppskrytt....

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke helt hvordan Solskjær ble nominert det årets kniksen og årets utøver etc.??? Hva skal folk tro om fotballnorge? Han har jo ikke gjort allverdens!! Han har spilt noen få kamper.

 

Så at NRK viste målet hans mot Newcastle, de kommenterte at han scoret med engang han var tilbake. Det var et dritt mål av rang.

 

Han er en god spiller, men faen ikke så god..

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke helt hvordan Solskjær ble nominert det årets kniksen og årets utøver etc.??? Hva skal folk tro om fotballnorge? Han har jo ikke gjort allverdens!! Han har spilt noen få kamper.

 

Så at NRK viste målet hans mot Newcastle, de kommenterte at han scoret med engang han var tilbake. Det var et dritt mål av rang.

 

Han er en god spiller, men faen ikke så god..

 

Jo, han er MEGET god!

Link to comment
Share on other sites

Solskjær er god.Det er det liten tvil om.

Måten han har kommet tilbake på er intet mindre enn imponerende.

En rollemodell for yngre spiller og alltid beina godt planta i bakken.

 

 

Å sammenligne han med Gus Ceasar er skivebom deluxe.

Link to comment
Share on other sites

Solskjær er en fantastisk spiller, og vi må beundre ham for alt han står for (bortett fra Man.U. da). Han bør være et forbilde for ikke bare fotball-Norge, men faktisk hele fotball-verden. Sånne faire, sympatiske og ydmyke profiler burde det vært flere av. Solskjær er en mann Norge virkelig har grunn til å være stolte av

Link to comment
Share on other sites

Solskjær må gjerne vere ein god spelar, meir sympatisk enn Mor Teresa og norsk nordmann fødd i Noreg.

So what?

Så lenge han spelar på lag med FIENDEN bryr han meg lite. Visste ein ikkje betre skulle ein tru ein befann seg på Man.Utd's forum. Kva med å få i stand ein eigen fanklubb for han? Eg har eit namneforslag: Ole Gunnar Solskjær Appreciation Society; Arsenal Norway.

Link to comment
Share on other sites

Solskjær er god, ingen tvil om det. Men det er strengt tatt ikke fotball-ferdighetene som har gjort ham til en legende i United. Det har et magisk sekund i 1999 og hans grenseløse lojalitet gjort.

Solskjær har jeg derfor ingen problemer med. Norsk medias dekning av Solskjær derimot; den har plaget livskiten ut av meg i 10 år. "Fergie hyller Solskjær", eller vice versa, hvor ofte er ikke dette hovedsak på f.eks 201?? Du verden så lei jeg er av å bli møtt av den overskriften, og jeg er tydeligvis ikke alene om det. :o

Link to comment
Share on other sites

Enig at det kanskje har vært litt mye rundt ham i media o.l.

Men dere må da klare å respektere gode og sympatiske motspillere, som også helt klart har vist ved flere anledninger at han respekterer oss! Er jo langt i fra sånn at jeg håper han skyter ManU til liga gull foran oss. Men ikke vær så sinsykt selvsentrerte at dere ikke kan se på ham som en god fotballspiller bare fordi han spiller hos fienden

Link to comment
Share on other sites

Enig at det kanskje har vært litt mye rundt ham i media o.l.

Men dere må da klare å respektere gode og sympatiske motspillere, som også helt klart har vist ved flere anledninger at han respekterer oss! Er jo langt i fra sånn at jeg håper han skyter ManU til liga gull foran oss. Men ikke vær så sinsykt selvsentrerte at dere ikke kan se på ham som en god fotballspiller bare fordi han spiller hos fienden

Jeg sier ikke at jeg ikke syns han er en god fotball spiller, samma med Ronaldo!....

MEN de spiller for United så da driter jeg idem og kaller ALLE for dritt-spillere.

 

Er vel ikke så vanskelig å forstå :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke at jeg ikke syns han er en god fotball spiller, samma med Ronaldo!....

MEN de spiller for United så da driter jeg idem og kaller ALLE for dritt-spillere.

 

Er vel ikke så vanskelig å forstå :blink:

 

Jo, egentlig. Først og fremst fordi det finnes nyanser her i livet, dernest fordi Spurs er mye verre enn United.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke at jeg ikke syns han er en god fotball spiller, samma med Ronaldo!....

MEN de spiller for United så da driter jeg idem og kaller ALLE for dritt-spillere.

 

Er vel ikke så vanskelig å forstå :blink:

 

Jo, egentlig. Først og fremst fordi det finnes nyanser her i livet, dernest fordi Spurs er mye verre enn United.

Sa jeg noe om at United er verre enn Spurs???

- NEI!!!

 

Men OK, det er din mening, men jeg "støtter" INGEN Manu-spiller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...