Jump to content

2006.12.30 Sheff Utd B


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply
Nei, han er nok bedre hjemme på vidundergrasset på Emirates.

 

Dette er meget sant. Vi trener og spiller nærmest under laboratorieforhold. Derfor blir utslagene så store som de blir når vi takker ja til rugby på en 70-tallsbane. Den såkallte "spiriten" var sikkert grei nok den, men vi har ingen trening i denne idretten.

 

Like fullt. Dette var ille. :D

 

Vi skulle hatt Bendter eller/og Stoke i denne kampen!! MYE bedre enn Ali!

 

Vet du hva, det er jeg ikke så sikker på. Inverness etc er ikke premier league.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ble ikke kjeksen byttet ut?

 

Song, Lauren, Denilson? Ikke mye offensive fibre å sette innpå...

Link to comment
Share on other sites

Ja dette var tragisk gutter!

Regner med at Arsene Wenger pakker og drar til sommeren, det virker faktisk som han har spilt ut alle sine kort for Arsenal. Jeg har all mulig respekt for mr Wenger, han er tidenes manager for Arsenal uten tvil, men det er nå engang slik at alt har en ende. Jeg skal ikke starte en lynsjekampanje, men nå har faktisk Wenger rasert ett mesterlag på to og en halv sesonger og gjort de til noen middelmådigheter. Man kan sikkert skylde på mange ting. Vi har et ungt og urutinert lag, men det har slett ikke behøvd å vært slik, man kunne utført dette generasjonskiftet mye mindre smertefullt. Miksen mellom rutine og ung galskap kunne vært mye bedre. Nå bryr ikke jeg meg så alt for mye om passet til spillerne, men det har litt med identiteten til laget å gjøre. Nå har vi et lag bestående av utenladnske pingler, hver gang vi møter et lag med 2-3 spillere over 180cm så virker Arsenal som noen livredde fjellhøns. Skaff noen kraftplugger Wenger det er nøkkelen til suksess. Gjerne noen lokale helter, men la de i allefall være engelske. Noen som tørr blø litt for drakta si. I dag så virker de bare som noen overbetalte blautfisker. Halver lønna til spillerne og øk seiersbonusen, og la spillerne slite for pænga!!

Det kan ikke unnskyldes slike kamper med tap av denne sorten, man kan ikke skylde på baneforhold, for banene har alltid vært slike på denne tiden helt siden starten av premier league. Man kan ikke skylde på at lagene vi møter er ultra defensive, noen lag har alltid spilt slik. Man kan ikke skylde på at noen lag spiller "grisete" og at dommeren tillater det, for det har vært akkurat likt siden starten av premier league, det har vel mer eller mindre vært slik siden den spede starten på ligaen. Det er bare å slutte å finne unnskyldninger, det er bare å brette opp armene og kjemp! kjemp! kjemp! kjemp om hver eneste ball som om det skulle være den siste du fikk kjenne på. Når sesongen er over så går du i banken og henter de pengene du fortjener!!

 

Å gud hvor jeg savner David Seaman, Lee Dixon, Nigel Winterburn, Steve Bould (Martin Keown), Tony Adams. Det var ikke verdens raskeste backrekke, men den beste!! Det handler ikke nødvendigvis om hurtighet hele tiden, kommer du ikke forbi så hjelper det ikke hvor rask du er!!

 

Satt litt å kikka på gamle og nye videoklipp av Henry, det er stor forskjell på spillet hans, tidligere når han jublet over målene hans, så virket han mere glad og fornøyd og spillet han der etter. Mens de siste årene så er det bare så vidt han gidder å juble etter en scoring og spillet hans har ikke vært like optimalt. Men du verden for en spiller vi har i denne karen. Selv utenfor toppformen så ligger han et lite eselhode foran de andre.

 

Når det gjelder Baptista la han få spille noen kamper fra start før han dømmes nord og ned. Kan minne om at Thierry Henry var ikke all verden de første kampene han heller, men han har jo vist i ettertid at han har vært verdt pengene og en hel skog til med penger. Men Wengers all beste scoop må jo være de ca £4,5mill de betalte Milan for Vieira og de vel £250k de ga for Kolo Toure.

 

Skal si meg enig med herren som var inne på straffetrening (Rösler metoden), etter en forestilling som dette burde de fått løpt hjem til London og ikke reist med luksusfly, for det fortjener de faen ikke!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ble ikke kjeksen byttet ut?

 

Song, Lauren, Denilson? Ikke mye offensive fibre å sette innpå...

 

Alt annet en Ali.

Almunia hadde sikkert kunne spillt bedre. Lauren kunne ha spillt på høyrekanten og Baptista kunne gått opp som spiss.

Hva som helst! En pakke med marie kjeks!

Link to comment
Share on other sites

Skjønte med en gang at vi skulle tape idag da jeg så Ali og Beast skulle starte.. De er altfor dårlige, og har aldri bidratt noe i eneste kamp (i grovt sett)

Utrolig at vi har få spiss! Kun 4, og ene er "newbie"(Ali).. Se på ManU feks, de har 5 proffe spiss!

Link to comment
Share on other sites

Ok, vi spilte en rævva kamp og jeg skjønner at dere er skuffet og forbanna det er jeg og. Men og legge skylda på Ali og enkeltspillere blir for enkelt! Jeg har studert noen av angrepene i løpet av kampen og jeg la merke til at vi plutselig begynte og løfte ballen i lufta innenfor 16-meter`n, isteden for å trille ballen nede ved bakken eller skyte! Disse angrepene endte med at Sheffield fikk overgang og vi ble pressa tilbake.

 

Jeg ble også positivt overrasket over Dènilson som hadde noen gode pasninger, blant annet gjennombrudspasninga til Baptista på slutten av kampen som endte med at van Persie skjøt på halvspretten og keeper fistet over.

 

Begynner å tvile men: Wenger knows!

Link to comment
Share on other sites

Ja dette var tragisk gutter!

Regner med at Arsene Wenger pakker og drar til sommeren, det virker faktisk som han har spilt ut alle sine kort for Arsenal. Jeg har all mulig respekt for mr Wenger, han er tidenes manager for Arsenal uten tvil, men det er nå engang slik at alt har en ende. Jeg skal ikke starte en lynsjekampanje, men nå har faktisk Wenger rasert ett mesterlag på to og en halv sesonger og gjort de til noen middelmådigheter. Man kan sikkert skylde på mange ting. Vi har et ungt og urutinert lag, men det har slett ikke behøvd å vært slik, man kunne utført dette generasjonskiftet mye mindre smertefullt. Miksen mellom rutine og ung galskap kunne vært mye bedre. Nå bryr ikke jeg meg så alt for mye om passet til spillerne, men det har litt med identiteten til laget å gjøre. Nå har vi et lag bestående av utenladnske pingler, hver gang vi møter et lag med 2-3 spillere over 180cm så virker Arsenal som noen livredde fjellhøns. Skaff noen kraftplugger Wenger det er nøkkelen til suksess. Gjerne noen lokale helter, men la de i allefall være engelske. Noen som tørr blø litt for drakta si. I dag så virker de bare som noen overbetalte blautfisker. Halver lønna til spillerne og øk seiersbonusen, og la spillerne slite for pænga!!

Det kan ikke unnskyldes slike kamper med tap av denne sorten, man kan ikke skylde på baneforhold, for banene har alltid vært slike på denne tiden helt siden starten av premier league. Man kan ikke skylde på at lagene vi møter er ultra defensive, noen lag har alltid spilt slik. Man kan ikke skylde på at noen lag spiller "grisete" og at dommeren tillater det, for det har vært akkurat likt siden starten av premier league, det har vel mer eller mindre vært slik siden den spede starten på ligaen. Det er bare å slutte å finne unnskyldninger, det er bare å brette opp armene og kjemp! kjemp! kjemp! kjemp om hver eneste ball som om det skulle være den siste du fikk kjenne på. Når sesongen er over så går du i banken og henter de pengene du fortjener!!

 

Å gud hvor jeg savner David Seaman, Lee Dixon, Nigel Winterburn, Steve Bould (Martin Keown), Tony Adams. Det var ikke verdens raskeste backrekke, men den beste!! Det handler ikke nødvendigvis om hurtighet hele tiden, kommer du ikke forbi så hjelper det ikke hvor rask du er!!

 

Satt litt å kikka på gamle og nye videoklipp av Henry, det er stor forskjell på spillet hans, tidligere når han jublet over målene hans, så virket han mere glad og fornøyd og spillet han der etter. Mens de siste årene så er det bare så vidt han gidder å juble etter en scoring og spillet hans har ikke vært like optimalt. Men du verden for en spiller vi har i denne karen. Selv utenfor toppformen så ligger han et lite eselhode foran de andre.

 

Når det gjelder Baptista la han få spille noen kamper fra start før han dømmes nord og ned. Kan minne om at Thierry Henry var ikke all verden de første kampene han heller, men han har jo vist i ettertid at han har vært verdt pengene og en hel skog til med penger. Men Wengers all beste scoop må jo være de ca £4,5mill de betalte Milan for Vieira og de vel £250k de ga for Kolo Toure.

 

Skal si meg enig med herren som var inne på straffetrening (Rösler metoden), etter en forestilling som dette burde de fått løpt hjem til London og ikke reist med luksusfly, for det fortjener de faen ikke!!!

 

Jeg er enig i mye du sier her, men dette med at Wenger skal pakke kofferten å dra fra syns jeg blir helt feil.

For hvem kan gjøre Arsenal bedre? Jeg kan ikke se for meg noen andre kandidater pr. i dag.

 

Han har jo hentet noe av de beste talentene i verden og gjort dem til superstjerner gang på gang og der finner vi nok ingen andre som kan gjøre dette bedre.

 

Men når det er snakk om disposisjoner av en stall og hvordan han vil forme et lag er jeg enig i at han tenker vel mye på å bruke unge og urutinerte spillere over lang tid.

Sluggerne som du nevnte har vi jo ikke og disse er ofte engelske spillere i andre PL-klubber.

Fighting-spiriten til engelskmenn på banen er tydelig større enn hva utlendingene viser...spesielt i den kampen vi så i dag. MEN, dette kommer jo også av at disse spillerne ikke kan noen annet enn å takle og jobbe beinhardt.

Problemet er derimot å finne disse spillerne....som i tillegg skal passe i Arsenal.

En annen ting er prisene i England. De er jo helt syk.

 

Wenger vil primært ha tekniske og hurtige spillere og det går jo naturligvis utover fysikken i troppen.

Vi har jo noen plugger...spesielt i forsvaret, men hva hjelper det hvis det spillemessig kolletivt svikter til tider? Da tenker jeg på plasseringsevne, aggresivitet, dueller og ikke minst ro i spillet.

Og dette kommer jo av at gutta ikke akkurat er gamle. Kolo er jo "veteranen" i forsvaret når Gallas er ute.

Men samme gjelder det jo fremover på banen. Rosicky, Fabregas, Flamini, Hleb, Denilson, Walcott og delvis også Freddie er jo en fjærlett gjeng og profiterer veldig på sin teknikk og fart. Men noen fysiske sluggere er de ikke og det fikk vi se i denne kampen.

 

Unggutta kan sikkert slåss de også, men det blir oftest bare gule kort og frustrasjon av det.

 

Det jeg savner med dagens Arsenal er å omstille seg til forskjellige motstandere.

Altså en plan B eller C......spille på 2-3 forskjellige måter...ikke bare finessespillet hvor ting pakkes inn i midten (som man er avhengig av at motstanderlaget ikke legger seg lavt for å få til).

Wenger har prøvd med 4-5-1 med variabelt hell og 4-4-2 er jo det vanlige, men hva med andre formasjoner og måter å spille på?

Det er viktig å lære spillerne å kunne spille forskjellig. Ikke bare på én måte.

 

Jaja, kunne skrevet mye mer, men vi bør nok beholde Wenger for alt det er verdt..mener jeg da.

Vi er kanskje ikke enig i en del av valgene han tar, men jeg ser ikke noen som kan gjøre det bedre.

 

Og....Henry....tro meg...han slår snart KRAFTIG tilbake! B)

Link to comment
Share on other sites

7er på børsen til Baptista???

Hva er det som feiler de som skriver noe sånt???

Baptista spilte på et nivå som ville gjort han til den dårligste spilleren i hvilken som helst 4divisjonskamp her i Norge.Dette er en trist dag å være Arsenal-supporter. At et lag med elleve profesjonelle fotballspillere kan spille så FORBANNA dårlig er helt utrolig. Sheffield United hadde flere sjanser enn oss!!! Vi klarte ikke score på en utespiller i en halvtime da vi måtte ha mål. Vår stjernespillere vanPersie og Gilberto klarer dæven døtte meg å sette sine gigamuligheter i bakken og over. Helt utrolig!!!

 

Det er amatørmessig av SU at de ikke har keeper på benken.

 

Jagielka spilte jo bedre enn vår "beste" keeper så da var det vel kanskje ikke så sinnsykt amatørmessig, eller?

Link to comment
Share on other sites

Skulle ønske Wenger kunne være like brutal og ærlig innimellom.

 

Kanskje det kan gå utover humøret på noen av spillerene, men tåler de ikke å få kritikk av egen manager har de ingenting i Arsenal å gjøre. For prestasjoner som spillerne hadde i dag, det var ikke den første kampen i år/fjor man har sett noe så dårlig. I stedet for å dulle med dem og si; "Jada de er kjempegode, men vi må regne med å tape haugevis med poeng mot de som er litt større og tøffere en oss. Men jeg ser herlig innsats og en fantastisk lagånd."

 

I dag burde Wenger sagt noe lignende;

 

"I think in some parts of the pitch, we really was owned, and I have to question the players passion with these type of games. If I see a performance like this one more time, I'm going to force my players run back all the way to their homes, and then we'll take a shortcut trough China!"

 

"Today, I didn't see a team for the future, I saw a team, who in the next decade might have to fight with Tottenham and Blackburn for qualification to the UEFA-cup. And that really sucks, because these players have loads of f*cking great potensial. But if they can't perform over time, they really have to shape up and fight."

Link to comment
Share on other sites

dette er faen det værste og vondeste jeg har sett i hele mitt liv, jeg hadde på forhånd innkasert 12 jule poeng, og hadde så troen på dette!!! men stiller vi med det samme laget som i denne kampen så blir bare med de 6 poengene og hodestups ut av to cuper!!!

 

aldri hvert så provosert i hele mitt liv, ali stikk til helvete og ta med deg baptista, de andre får være der de er inn til videre...

 

noe må gjøres med dette laget for, det går ikke an og skuffe fansen sinn sånn som dette gang på gang, og det skjer i tilegg hver gang vi tror vi er i en bitte liten stim...

 

wenger snakker jo om hvor mange poeng vi er bak united etter hver eneste kamp, kansje han skulle brukt tiden sinn til og snakke om bolton, liverpool, portsmouth, tottenham, blackburn og aston villa i stedet, løken

 

Skulle ønske Wenger kunne være like brutal og ærlig innimellom.

 

Kanskje det kan gå utover humøret på noen av spillerene, men tåler de ikke å få kritikk av egen manager har de ingenting i Arsenal å gjøre. For prestasjoner som spillerne hadde i dag, det var ikke den første kampen i år/fjor man har sett noe så dårlig. I stedet for å dulle med dem og si; "Jada de er kjempegode, men vi må regne med å tape haugevis med poeng mot de som er litt større og tøffere en oss. Men jeg ser herlig innsats og en fantastisk lagånd."

 

I dag burde Wenger sagt noe lignende;

 

"I think in some parts of the pitch, we really was owned, and I have to question the players passion with these type of games. If I see a performance like this one more time, I'm going to force my players run back all the way to their homes, and then we'll take a shortcut trough China!"

 

"Today, I didn't see a team for the future, I saw a team, who in the next decade might have to fight with Tottenham and Blackburn for qualification to the UEFA-cup. And that really sucks, because these players have loads of f*cking great potensial. But if they can't perform over time, they really have to shape up and fight."

 

er faen så enig at du aner det ikke B)

han sier jo og at det er en sånn kamp you can have ones or twise a year, men hvorfor i helvete har vi hatt 10 allerede da??????

Link to comment
Share on other sites

Skulle ønske Wenger kunne være like brutal og ærlig innimellom.

 

Kanskje det kan gå utover humøret på noen av spillerene, men tåler de ikke å få kritikk av egen manager har de ingenting i Arsenal å gjøre. For prestasjoner som spillerne hadde i dag, det var ikke den første kampen i år/fjor man har sett noe så dårlig. I stedet for å dulle med dem og si; "Jada de er kjempegode, men vi må regne med å tape haugevis med poeng mot de som er litt større og tøffere en oss. Men jeg ser herlig innsats og en fantastisk lagånd."

 

I dag burde Wenger sagt noe lignende;

 

"I think in some parts of the pitch, we really was owned, and I have to question the players passion with these type of games. If I see a performance like this one more time, I'm going to force my players run back all the way to their homes, and then we'll take a shortcut trough China!"

 

"Today, I didn't see a team for the future, I saw a team, who in the next decade might have to fight with Tottenham and Blackburn for qualification to the UEFA-cup. And that really sucks, because these players have loads of f*cking great potensial. But if they can't perform over time, they really have to shape up and fight."

Du vil med andre ord at Wenger skal bli som Mourinho. Dette er kva han hadde å seie om spelerane etter dagens kamp: "What can you do with (Michael) Ballack? Nothing. What can you do with Geremi? Nothing. The players have no qualities adapted to the game opponents are playing against us - it is as obvious as that."

 

Eg foretrekker Wengers stil sjølv om intervjua hans blir litt kjedelige i lengden..

Link to comment
Share on other sites

Alle lag har en rævvakamp i sesongen.Vi hadde vårs idag.

Kollektivt fungerte ikke laget i det hele tatt.

Gilberto er en av få som virkelig leverer igjen idag.

Dette kan bare gå en vei..og jeg har klokketro på at guttene

slår grusomt tilbake i neste kamp...dette var flaut..og de vet det.

Link to comment
Share on other sites

Oisann! Der glapp seriegullet.....for 100 gang!!!

 

Vel, hvor starter man en oppsummering av en slik møkkakamp?!

Okay.. la oss ta det positive og det negative.

 

Negativt:

- Vi taper mot et middelmådig PL lag, når vi liksom skal kjempe i toppen.

- Alt for mange personlige feil!

- At vi ikke kan skylde dette på noe annet enn oss selv: Wenger og gutta! [og banen, men dog.]

- At det skal være så forbasket lett å ta ut RvP!

- At Gilberto er tilbake til gamle synder.

- Rosicky er god til å skyte! SÅ BRUK DET DA MANN!

- Baptista klarer ingenting! Hvor er det blitt av Reyes?!

- Aliadiere er en stor pingle! Helt usynlig, og eier ikke ballkontroll!

- Vi har ètt skudd på mål innen 30 minutt som Jagielka [uTESPILLER] står i mål!

- Hvorfor skal vi gå ballen inn i mål?

- Lehmann er jo helt på trynet!

- Vi skaper såvidt jeg ser bare èn målsjanse i hele kampen!

- Hvorfor så ekstremt mange feilpasninger!

- Hvorfor så ekstremt mange tversoverpasninger?!

 

Potitivt:

+ Senderos. Virker som han har begynt å bli varm i trøya, og er tilbake til sitt gamle jeg!

+ Fabregas kommer inn og skaper ro på midtbanen, og endrer kampen.

+ Denilson får sin debut.. en god start!

+ Clichy.. var til tider veldig god. Er inne i en god periode nå.

+ Vet det blir dumt å ta opp som et pluss, siden det egentlig var det som ødela for oss, men at Wenger våget å spare Cesc for en gangs skyld.

 

Og så tar vi en spillerbørs!

 

Lehmann: -Hva skjer? Kommer ut av det i feltet, men spiller på marginer. Er på bange bærturer. Skulle kanskje holdt streken på målet! 5,5

Hoyte: -Nervøs og passiv, og gjør mange feil! 5

Toure: -Bør gjøre det bedre på målet. Er offensiv og grei i 2. men langt fra god i første. 5,5

Senderos: -Vår beste, tror jeg. Er trygg og god. Er på vei tilbake! 7

Clichy: -Er vel den eneste som kan kjempe med Senderos om å være god i dag. Ikke bra i slutten, men er god i første, spesiellt. 7

Rosicky: -Ser at han kan fotball, men det blir for passivt og sløvt, og han makter ikke å bruke den gode skuddfoten sin! 6

Gilberto: -Er tilbake til gamle synder. Spiller alt for mange feilpasninger og er utrygg. God nok defensivt da. 5,5

Flamini: -Hvor var han i 90 minutter? Eneste gangene han viste var da han spilte på høyrebacken i slutten. 4,5

Fabregas: -Ble satt inn for sent, men han kommer inn og lager balanse på midtbanen. Unødvendig gult kort! 6

Denilson: -For kort spilletid, men det er difinitivt potensiale! Ser han har den fotballmessige fine touchen på ballen.

Baptista: -Er vel forsåvidt god, og er den eneste som våger å ta et tak i duellene. Men faller for lett til å kalles Udyret. Eier ikke ballkontroll til tider. 6

Aliadiere: -Er usynlig, og tåler ingenting, og går ikke inn i en eneste duell! 4,5

RvPersie: -Blir for lett hissig, og lar seg bli tatt ut av ballen med de ufine tingene tidlig i kampen. Tydelig planlagt. Usynlig, og burde scoret! 5

 

Og så tar vi en oppsummering av drittkampen!

 

Som mange sier, så var dette rett og slett flaut!

Men hvordan skal vi finne ut av hvordan dette lot seg gjøre da? Jo.. vi tenker litt tilbake på hva som var feilene.

Feilene jeg ser, ligger i at vi spilte ballen alt for mye inn mot midten.. mer enn vanlig. Og spesiellt spilte vi ball på midten av egen anehalvdel, noe som gjorde at hvis de snappa ballen, var det ikke langt før de kunne få en avsluttning på mål. Og så hadde vi for mange feilpasninger og tversoverpasninger. Alt dette her er tabber som kan ordnes på.

Tror kara' undervurderte motstander her jeg.. tror de kom utpå banen og var sikre på seier. Det gjorde at de fikk overtaket fra start. Angrepet vårt ble jo enkelt utspilt, ved å hisse RvP opp litt. Han bet på alle triksene deres, og det gjorde at han ble helt usynlig nesten hele kampen, bortsett fra enkelte ganger, bl.a da han burde ha scoret!

En annen ting som bekymrer meg er at vi aldri våger å skyte. Dette gjelder ikke kun denne kampen, men hver eneste kamp!

Hvorfor bruker ikke Rosicky den fantastiske skuddfoten som han har, og putter et par herlige mål, så får han selvtillit, og blir mye bedre i de nesten kampene som kommer. Han skal hele tiden prøve å tråkle ballen gjennom midtforsvaret til motstander, men det går jo aldri, men allikevel tar han ikke hintet, og fortsetter helt til kampen slutter.

Ja.. det ble ikke noen spesiell avsluttning her, men uansett.. jeg makter ikke å skrive mer nå..er motløs og sur!

 

Dette kan bare oppsummeres med 5 ord:

Forbasket, Leit, Arrrgh, Ubeskrivelig og Tullete!

Link to comment
Share on other sites

Skulle ønske Wenger kunne være like brutal og ærlig innimellom.

 

Kanskje det kan gå utover humøret på noen av spillerene, men tåler de ikke å få kritikk av egen manager har de ingenting i Arsenal å gjøre. For prestasjoner som spillerne hadde i dag, det var ikke den første kampen i år/fjor man har sett noe så dårlig. I stedet for å dulle med dem og si; "Jada de er kjempegode, men vi må regne med å tape haugevis med poeng mot de som er litt større og tøffere en oss. Men jeg ser herlig innsats og en fantastisk lagånd."

 

I dag burde Wenger sagt noe lignende;

 

"I think in some parts of the pitch, we really was owned, and I have to question the players passion with these type of games. If I see a performance like this one more time, I'm going to force my players run back all the way to their homes, and then we'll take a shortcut trough China!"

 

"Today, I didn't see a team for the future, I saw a team, who in the next decade might have to fight with Tottenham and Blackburn for qualification to the UEFA-cup. And that really sucks, because these players have loads of f*cking great potensial. But if they can't perform over time, they really have to shape up and fight."

Du vil med andre ord at Wenger skal bli som Mourinho. Dette er kva han hadde å seie om spelerane etter dagens kamp: "What can you do with (Michael) Ballack? Nothing. What can you do with Geremi? Nothing. The players have no qualities adapted to the game opponents are playing against us - it is as obvious as that."

Eg foretrekker Wengers stil sjølv om intervjua hans blir litt kjedelige i lengden..

I det minste tør Mourinho å innse fakta, ikke stå å prate svada etter hvert eneste tap.

 

Det i utmerket skrift: Og her sier jo Maurinho kun sannheten. Akkurat som at Hleb, Rosicky, van Persie, Henry(?), Aliadiere, Hoyte, Walcott + flere ikke er gode nok til den type fotball vi møtte i dag, er bare noe vi blir nødt til å innse.

 

Edit; det å nevne Henry og "ikke god nok" i samme setning kan tolkes feil, men med han er det mer at han ikke passer til det og det er det vel med de andre også.

Link to comment
Share on other sites

Alle lag har en rævvakamp i sesongen.Vi hadde vårs idag.

Kollektivt fungerte ikke laget i det hele tatt.

Gilberto er en av få som virkelig leverer igjen idag.

Dette kan bare gå en vei..og jeg har klokketro på at guttene

slår grusomt tilbake i neste kamp...dette var flaut..og de vet det.

 

Tja....vi var vel ikke spesielt imponerende mot Bolton,Wigan,Watford med flere.....jada alle lag har en og annen rævvakamp, men vi har vel spilt en god del rævvakamper i 2 1\2 år nå.....nå burde vel Wenger strengt tatt lært leksa si. Det er bare naivt og dumt å fortsette å møle på når spillestillen er avslørt og avkledd for lengst. Et lag uten muskler og tæl har ingenting i toppen å gjøre, det blir jo bevist gang på gang. Har du ikke murbrekkere på laget så vinner du ingen ting. Alle lag har en eller flere slike spillere. I vår magiske periode så hadde vi en Petit som taklet motstanderne i senk, sammen med Viera. Vi hadde noen murbrekkere i forsvaret. Skal ikke si vi var potte tette, men vi var vonde å komme igjennom. I dag er det vel bare Senderos og delvis Gallas som kan kalles murbrekkere der bak. Kolo og Djorou bli litt for veike i duellspillet, men Kolo besitter en masse andre kvaliteter som gjør han en særdeles viktig mann der bak. I hele spillerstallen så står vi med Gilberto og Senderos som de store sterke stygge ulvene som ingen liker å møte. Senderos er noe ung og urutinert og på den måten virker han nok noe klønete. La mannen få spille seg i form og spilt på seg litt selvtillit. Skal vi spille 4-5-1 så kunne Kevin Nolan vært excellent sammen med Gil og Fab, han har ikke verdens kjappeste fotarbeide og mest blendende teknikken, men han dundrer avgårde og er ikke redd for å smelle til fra langt hold. Kanskje erstattet Gil med Joey Barton? Nok en spiller som ikke er redd for å tråkke til. Barton,Nolan og Fabregas på midtbanen. Eller en Reo-Coker isteden for Barton. Tror ikke Arsenal på noen måte blir svekket om vi spiller Barton\Reo-Coker\Nolan sammen med Fabregas. Dyrt ja, men det er bare å kvitte oss med noen av "juvelene", det vil uansett aldri bli plass til alle. For midtbanen må styrkes og da mener jeg ikke inn med flere spillere bare for å øke bredden, men fysisk styrke!!

Så kaster vi Thierry Henry og Theo Walcott\Robin van Persie inn som vingspisser med Julio Baptista som tanksenter!! Så tenker jeg vi kan begynne å snakke stygt om Chelsea og Moan United igjen!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Skulle ønske Wenger kunne være like brutal og ærlig innimellom.

 

Kanskje det kan gå utover humøret på noen av spillerene, men tåler de ikke å få kritikk av egen manager har de ingenting i Arsenal å gjøre. For prestasjoner som spillerne hadde i dag, det var ikke den første kampen i år/fjor man har sett noe så dårlig. I stedet for å dulle med dem og si; "Jada de er kjempegode, men vi må regne med å tape haugevis med poeng mot de som er litt større og tøffere en oss. Men jeg ser herlig innsats og en fantastisk lagånd."

 

I dag burde Wenger sagt noe lignende;

 

"I think in some parts of the pitch, we really was owned, and I have to question the players passion with these type of games. If I see a performance like this one more time, I'm going to force my players run back all the way to their homes, and then we'll take a shortcut trough China!"

 

"Today, I didn't see a team for the future, I saw a team, who in the next decade might have to fight with Tottenham and Blackburn for qualification to the UEFA-cup. And that really sucks, because these players have loads of f*cking great potensial. But if they can't perform over time, they really have to shape up and fight."

Du vil med andre ord at Wenger skal bli som Mourinho. Dette er kva han hadde å seie om spelerane etter dagens kamp: "What can you do with (Michael) Ballack? Nothing. What can you do with Geremi? Nothing. The players have no qualities adapted to the game opponents are playing against us - it is as obvious as that."

Eg foretrekker Wengers stil sjølv om intervjua hans blir litt kjedelige i lengden..

I det minste tør Mourinho å innse fakta, ikke stå å prate svada etter hvert eneste tap.

 

Det i utmerket skrift: Og her sier jo Maurinho kun sannheten. Akkurat som at Hleb, Rosicky, van Persie, Henry(?), Aliadiere, Hoyte, Walcott + flere ikke er gode nok til den type fotball vi møtte i dag, er bare noe vi blir nødt til å innse.

Dette er jo fryktelig svartmaling då. Likevel har du og Mourinho eit poeng: Desse spelerane kjem aldri til å trives i slike kampar, men ein kan få dei til å prestere. Dei gjorde det når Vieira var der (ikkje dei nøyaktig samme spelerane dog dei samme typane), og det er nettopp det som er problemet. Vieira er ikkje blitt erstatta. Diaby, trur eg, kjem aldri til å bli god nok. Så kven kan fikse dette problemet?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...