Jump to content

Arsenal FC november 2006, vi blir ligamester senne sesongen.


RockyRocastle

Recommended Posts

Kampen mot CSKA Moskva igår. Ja, jeg vet det, vi scoret ikke.

 

Everton, Man City, Boro, Aston Villa. Ja, jeg vet det, vi burde vunnet.

 

Arsenal pr idag er etter min mening det beste, mest komplette, mest spennende lag denne klubben noensinne har hatt.

 

I fortiden har vi sett "spennende" spillere som Ian Selley, David Hillier og Kevin Campbell. Nå er dette lagert spekket med talen der Fabregas, Eboue, Hoyte, Walcott, Senderos, Clichy, Djourou, Aliadiere, Bendtner, Lupoli er noen av høydepunktene.

Kan noen lag i Europa vise til en slik rekke av unge,gode og etterhvert så "rutinerte" spillere? Vi har spillere på 17, 18, 19 år som dominerer kamper i Premier League og Champions League.

 

Jens Lehman har vokst til å bli kanskje den beste keeperen vi noensinne har hatt og minneboken hans begynner å bli ganske så tykk når det kommer til høydepunkter.

 

I forsvaret har hele gjengen lange kontrakter og Gallas/ Toure får Adams og Bould/Keown til å virke som spillere fra en helt annen tid og med veldig begrenset med ferdigheter.

 

Jeg mener at en midtbane med Gilberto, Fabregas, Hleb og ikke minst stjernen i showet Tomas Rosicky er den beste midtbanen i hele Europa, Vieira/ Petit var stor for oss, men dagens midtbane har et driv og en kraft som er helt uten sidestykke.

 

Helt fremme har vi tryllekunsteren, sjefen og vår talismann i Thierry Henry. Glem Ronaldhino. Henry er mannen og når spillere som Van Persie, Adebayor og Walcott også er på gang kan jeg ikke se noen som er bedre.

 

Dette innlegget kan sikkeret virke noe historieløst og opphausing av eget lag, men fotballen vi spiller idag er til tider uten sidestykke og noe av det beste man har sett, ingen tvil om det.

 

Jeg er fullt klar over at vi til nå ikke har så veldig mange poeng å vise til og kanskje har slitt litt med effektiviteten. Når det imidlertid løsner for dette laget vil jeg ikke står på motsatt halvdel.

 

Manchester United har allerede fått merke hvor gode vi er denne sesongen og framover tror jeg at både Chelsea og Liverpool skal få hatten full når vi kommer til byen.

 

02.11.06: Denne sesongen blir vi ligamester.

 

Hilsen Alexander.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg.Dette er det mest velspillende laget i hele Europa.

At vi på toppen har noen av de mest spennende unguttene som virkelig innfrir nå er utrolig morsomt.

Spillere som Djorou,Eboue,Van Persie,Clichy og Fabregas har slått til og er kremen av spillere idag.

Hadde det vært stil vi vant ting på var jeg nokså trygg på at vi vant det meste.

Nå håper jeg at det virkelig løsner framme på effektiviteten.

Da hadde det istedet for 0-0 vært 7-0 til oss.

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi ta oss selv litt i nakken!!! Vi VANT ikke mot Everton, Villa, CSKA, Boro og City, selv om vi kanskje burde det. Det viktigste i fotball er å score mål, og det gjør vi ikke nok. Hvorfor? Ta kampen i går for eksempel - hva mangler vi der. Tenk dere den kampen med en spiller som Jan Koller, eller en annen som er god på hodet... Av og til blir forsvar for trange til å komme gjennom. Husk hvordan målene mot Everton og Boro kom - på dødball (straffe og direkte frispark). Svært sjelden har Arsenal klart å komme seg gjennom kompakte forsvar. Unntaket er GSilva sitt mål mot Villa i åpningen. Det er ikke vits i å komme seg rundt på kanten og legge inn hvis det ikke er noen som kan ta ballen der inne. Arsenal hadde to gode hodespillere på banen i går, men ingen av de hadde offensive posisjoner (GSilva, Gallas). Henry er ok på hodet, men ikke mer. Jeg vet vi har Adebayor, som jo er en ganske bra hodespiller, men han er ikke med nå. Jeg har lagt merke til at andre lag som f. eks Chelsea har mange gode hodespillere i offensive posisjoner (i tillegg til at de er langt farligere på dødballer når Terry og co kommer opp. Jeg sier ikke dette for å virke negativ, men for at vi ikke skal bli blendet av det fine, men resultatløse spillet. Dessuten: Fabregas må passe seg for å ikke bli fòr sikker på seg selv - mange ganger i går rotet han til ballen, men var heldig og fikk frispark i mange av situasjonene (selv om det nok ikke var frispark).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at det kan virke noe fåfengt med alle innleggene fra siden, spesielt når ikke Adebayor spiller. Men nå var faktisk både van Persie og Gilberto centimetre unna mot CSKA... På hodet! Jeg har tidligere mast om at vi må bruke bredden på Ashburton, nå gjør vi det til gagns, men det hjelper jo lite når vi fremdeles ikke scorer. Worst case så får vi sette Gallas på topp med Henry til Adebayor er tilbake, da. Han er iaf. sulten nok på mål.

 

Men, jeg lar meg gjerne blende av det vakre spillet, og kall meg "en Gooner", men jeg ser heller Arsenal valse over Moskvas stolthet til 0-0 enn Drogba løpe på liggende motstandere og Liverpool kjede vettet av folk (eller Moan U tape for skandinaver :-| )

 

Til topicstarter Rocky - takk for oppmuntringen (og innsikten!). Vi har jo nå Ro[si]cky7, og jeg tror som deg, vi kan vinne alt med dette laget :angry:

Link to comment
Share on other sites

Okei! Hvis vi prøver å se litt positivt på det er dette kanskje ikke så ille!

 

Vi har som mange sier her, spilt verdens beste fotball i så og si ALLE kampene vi har spilt i år! Og det står det respekt av! Men mange sier også at vi sliter med å putte! Vi brenner 100%-sjanser etter 100%-sjaner. Bare se kampen mot CSKA i går! Og dette KAN være en grunn til bekymring..

 

Men selv med denne motgangen framover på banen er vi fortsatt:

 

5. plass i ligaen, 3. hvi vi vinner den vi har tilgode. Vi har 16-5 i målforskjellen, noe som tilsvarer et plussmål bak chelsea (som har 17-5), og hører ingen snakker om dem som har måltørke, bare sheva da! Og med den kampen vi har tilgode har vi brått scora fler en dem, og nest flest i ligaen, kan ikke si det er så alt for ille vel? Tenk da når det løsner helt!

 

Vi har 2.plassen i gruppa i CL, med gode muligheter til avansement. Sier ikke at det ikke er vanskelig, men mulighetene er store, og det er kun opp til oss selv!

 

Vi gikk osv mot WBA med juniorlaget i ligacupen, noe som også er en sterk prestasjon!

 

Så jeg ser fortsatt veldig lyst på denne sesongen, og tror vi har GODE muligheter til å ta enten PL, CL og FA-cupen, kanskje alle tre! Brått går vi hele veien i Ligacupen også, for vi har en enormt bra juniorstall!

Link to comment
Share on other sites

Er veldig enig med trådstarter, med unntak av en ting; Jeg tror faktisk ikke vi vinner ligaen. Ikke i år. Jeg håper og heier, jø og fyse, men tror innerst inne at Chelski blir nummeret for store også i år.

Guttene du ramser opp, for de er akkurat det, er flesteparten i tenårene og skal ennå vokse på seg mye muskler og rutine. Vi vil derfor, tror jeg, få variable prestasjoner i år men ikke like mye som i fjor.

Muligens neste sesong, men kanskje om to vil potensialet slå ut i full blomst en hel sesong.

Men det er jeg kar om å vente på, for dette kan bli skikkelig gøy !

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Black November!

Arsene Wengers mareritt måned.

Det er her grunnlaget for suksess skal legges, men det er i denne måneden det også kan gå strake veien til helvete.

Uavgjort mot CSKA, neste er West Ham borte, og Liverpool hjemme i ligaen.

I tillegg skal B-laget testes mot Everton på bortebane i ligacupen.

 

Jo her blir det spenning....................

Exit i CL, ligacupen og på Spudz-nivå i ligaen......et skrekkscenario.

 

Vi får bare håpe at målene kommer, for ute på banen er Arsenal verdens beste lag, men så er det dette med mål da som er hele poenget med fotball.

 

I fjor var November vår beste måned da, vi vant alle kampene - og RvP ble kåret til månedens spiller i PL. Akkurat som i fjor er årets sesong veldig uvanlig (da vi gjorde det dårlig i ligaen, men bra i CL): Vi gjør det dårlig mot lag vi vanligvis tar: Villa, Everton og Boro har vi en fantastisk statistikk mot hjemme. City hadde heller ikke vunnet mot oss på lenge. Men sett på den andre siden vant vi borte mot Man U som vi ikke har vunnet mot på 8 kamper. Reading borte, som skulle vært en bortekamp ble total overkjøring. Vi har fortjent å vinne alle kampene våre i år, bortsett fra kampen borte mot Moskva. Jeg kan ikke huske et år der vi har vært så gode i alle kampene på begynnelsen av en sesong (the invincibles sprakk litt tidligere enn dette er jeg temmelig sikker på). Jeg tror vi kan få¨hull på to byller vi har slitt med i de siste årene: Chelsea og Bolton. Vi har generelt fått mer muskler og laget har fått mer rutine. I tilegg har vi den midtbanen i verden med kanskje best løpskapasitet. Den sammenlagte farten til spillerne i førsteellveren er en mil foran andreplass. Men det må sies at vi dessverre er flere mil bak lag som f.eks. Chelsea når det kommer til dødballer og effektivitet. om vi vinner trofeer i år, er det dette som vil være avgjørende. Selv har jeg tro på at vi kommer til å få trofeer i år, bare vi får inn selvtilliten og lærer oss å få hull på byllen tidlig - samtidig som at vi ikke slipper inn tidlige mål. Vi har ikke sluppet inn mål i løpet av den siste halvtimen i år, noe som er meget imponerende samtidig som at vi har puttet mange i den samme perioden.

 

 

Det er ting som vi kan si sikkert: Vi kommer til å bli bedre for hvert år som går nå en del år framover siden vi har såpass mange talenter i førsteelveren. Vær stolte av at dere en gang i fremtiden kan se tilbake og si at dere så storlaget sagte, men sikkert ble dannet av talenter som Fabregas og gjengen.

Link to comment
Share on other sites

Nei vi vinner ikke ligaen, og ja vi har vært bedre før.

 

Seaman

Dixon - Adams - Keown - Winterburn

Parlour - Petit - Vieira - Overmars

Bergkamp - Wright

 

Lehmann

Lauren - Toure - Campbell - Cole

Ljungberg - Vieira - Gilberto - Pires

Bergkamp - Henry

 

 

Kanskje vi har bedre spillere i dag, men fotball vinnes ikke med bare gode spillere. Det viktigste er et godt LAG. Noe som Arsenal sliter med å finne akkurat nå. Pires og Campbell skulle aldri vært solgt. Er veldig glad i den fine fotballen som Arsenal spiller. Jeg elsker den! Men vi kan ikke regne med å leke oss gjennom alle kamper! Det må hard jobbing til for å vinne, og så kan vi begynne å briljere, når vi har vunnet krigen.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett Arsenal og Chelski tape hvert sitt london-derby, mener jeg vi kan slå fast én ting: Ligagullet går til London !

 

Nå har United fått en "luke" på 3 poeng. Og mange, sannsynligvis de aller aller fleste, "eksperter" kommer nå til å utrope United til den store gull-favoritten. Det er selvfølgelig ikke noe nytt, pressen er fæl til å dele ut gullet før jul, men det pleier som regel å slå feil.

Om pokalen kommer hjem, eller om Roman tar den tør jeg derimot ikke spå noe om.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Passer vel bra å ta opp denne tråden i og med at vi nærmer oss en meget viktig helg i sesongen.

 

Det blir ekstremt viktig å slå Bolton lørdag samtidig som ManU går på en smell hjemme. Klart at Chelsea ikke bør få for mange poeng, men det er på tide at ManU viser noen svakheter.

 

Slår vi Bolton lørdag er det et poteniselt vendepunkt som kan gi oss en 8-10-12 seire på rad.

 

Vi drar til Reebok for å vinne, noe vi er pent nødt til.

 

Lehmann, Baptista, Senderos, Toure, Ljungberg, Gilberto og Adebayor kan bli meget sentrale lørdag, disse kan gi oss de musklene vi sårt trenger i et slikt oppgjør.

 

Bring Bolton on.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det blir en veldig spennende helg. Arsenal må snart slutte sløseriet dersom de ikke skal bli hengende for langt etter. Spillemessig er det jo ikke så mye å bekymre seg for. Bolton blir en hard nøtt. De er såret etter dårlige resultater den senere tiden, og Arsenal har ofte slitt på Reebok stadium. Men jeg er nøktern optimist. Hvis ManU kunne banke inn fire mot Bolton, så bør ihvertfall Arsenal kunne slå dem...!? :D

 

Og på OT er uavgjort et greit resultat. Frykter ikke Chelsea noe mindre enn ManU for å si det sånn..

Link to comment
Share on other sites

Ja, det blir en veldig spennende helg. Arsenal må snart slutte sløseriet dersom de ikke skal bli hengende for langt etter. Spillemessig er det jo ikke så mye å bekymre seg for. Bolton blir en hard nøtt. De er såret etter dårlige resultater den senere tiden, og Arsenal har ofte slitt på Reebok stadium. Men jeg er nøktern optimist. Hvis ManU kunne banke inn fire mot Bolton, så bør ihvertfall Arsenal kunne slå dem...!? :)

 

Og på OT er uavgjort et greit resultat. Frykter ikke Chelsea noe mindre enn ManU for å si det sånn..

Omo jeg ikke tar helt feil var Nolan skada den kampen, noe som han så klart ikke er nå. Videre var ikke Jääskeläinen på sitt beste, noe som han garantert, med arsenals flaks, har på lørdag. Heldigvis har ikke Giannokopolus vært god i år. Det har derimot Campo vært. Likevel er jeg sikker på at dette er året vi snuer trenden. Vi har jo tross alt slått Man U på OT.

Link to comment
Share on other sites

om 2 aar er dette laget et av de beste i verden. det er jeg sikker paa dersom vi faar beholde de viktigste ungguttene. hva som skjer i aar er jeg ikke sikker paa. det ville vaere veldig oppsiktsvekkende dersom en saa ungstall hadde vunnet ligaen. det blir i saafall legendarisk. a la Busby-babes (som jeg saavidt har hoert gjetord om) og Alex Fergusons foerste generasjon, som vel var litt eldre enn denne.

 

naa har jeg tatt feil foer. en gang for lenge siden paa 90-tallet, sa jeg til alle som ble imponert av the Gunners at det er litt for tidlig ennaa, men vent til neste sesong.. det var hoesten i 1997/98 sesongen :)

Link to comment
Share on other sites

Selv om tvilen tar et hardere strupetak etter tapet mot Bolton Wankers, så spilte i det minste WoMan og Chel$ki 1-1 i kveld. Seriegullet henger i en veldig tynn tråd, men dersom United hadde vunnet i kveld, hadde jeg ansett alt håp som ute...

 

Nå er det bare å be til fotballgudene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...