Jump to content

Football Manager


Petter

Recommended Posts

Mitt A-lag er ikke slik nå.. Med Mannone, Bendtner, Vela, Lupoli, Denilson og Djourou fra egene rekker så er det nok noe du gjør feil. Eller jeg gjør riktig ;)

 

Har du det rette treningsopplegget så blir Vela og Bendtner i verdensklasse. Men en spiller som jeg ble negativt overrasket over var Walcott. Han ble ingenting. Men utlånsavtaler er veldig viktig for undommene. Jeg lånte bort Denilson til Valencia i ett halvt år, når han kom tilbake var han helt kanon!.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 232
  • Created
  • Last Reply

Mitt A-lag er ikke slik nå.. Med Mannone, Bendtner, Vela, Lupoli, Denilson og Djourou fra egene rekker så er det nok noe du gjør feil. Eller jeg gjør riktig :P

 

Har du det rette treningsopplegget så blir Vela og Bendtner i verdensklasse. Men en spiller som jeg ble negativt overrasket over var Walcott. Han ble ingenting. Men utlånsavtaler er veldig viktig for undommene. Jeg lånte bort Denilson til Valencia i ett halvt år, når han kom tilbake var han helt kanon!.

 

Mannone er god han, men neppe like god så Ustari. Bendtner spiller fast. Vela solgte jeg, selv om han var god. Lupoli har jeg, men er dårlig (kun god på avslutninger tror jeg). Denilson er helt grei, men ingenting mer enn backup. Djorou var ikke så altfor god, så han solgte jeg. Helt enig med Walcott.. på papiret er han elendig (nesten iallefall).. Så jeg solgte han til Boro for 420mill. Veldig fornøyd med det. Men de solgte han videre til Man Shit (for over 700mill.. Da ble jeg dritsur ;O), og der scorer han hver kamp, og blir alltid mnd. spiller. Men når jeg ser på han så er han like "dårlig" på papiret, så jeg vet ikke helt om han ;)

Link to comment
Share on other sites

Når jeg spiller med Arsenal første sesongen så putter jeg denilson på sentral midtbane sammen med fabregas. De passer utmerked sammen på midten.

 

Walcott bruker jeg på høyre flanke og der syns jeg han spiller bra, og bruker han bare som spiss i nødstilfeller. Men ruler hardt på kanten!

 

Vela låner jeg ut i 1 til 2 sesonger og når han kommer tilbake så bruker jeg han mye og blir en notorisk måljeger.

 

Djourou blir aldri mer enn backup!

 

Vito Mannone er den perfekte 2 keeper.

 

Muamba er også veldig god bare han får spille, men er sjeldent jeg får plass til han på laget.

 

Lupoli selger jeg hver gang blir for lett og er for dårlig.

 

Jeg prøver å spille med dem ganske fast på a-laget. Dermed blir dem kjent med laget og spillestil. Det blir dem utrolig gode av.

Link to comment
Share on other sites

spilt en del sesonger med Arsenal nå, og Vito Manonne blir desidert den beste keeper på spillet for min del, ellers så er Alexandre Song ufattelig god sentralt med pil bakover i spann med Cesc. Denilson er også en god back up der. Rodrigo på venstre ving blir heilt sinnsyk. er en fransk høyreving som er vannvittig god også, husker ikke helt navnet hans, er deleid av fiorentina og en klubb til, Youseff Geoff eller noe sånt, utrolig god i hvertfall...

ellers så har Bendter begynt og putte ekstremt med mål, Vela gikk på bosman til Roma så han har jeg aldri fått prøvd. Ellers så er Justin Hoyte en storspiller på backen for meg.

Blir nesten litt for suveren og være Arsenal :)

 

Så nå har jeg starta ei fil i chmpionship med Crystal Palace, kan jo bli spennende og se hvordan dette går, 1 - 3 - 2 på mine seks første kamper tyder på at det blir hardt... :P

Link to comment
Share on other sites

Er veldig fornøyd med dette laget, og har vunnet omtrent alt med dette:

4-4-2

 

Cech (Ch£L$kI lettet han for 60 mill pund)

Eboue-Toure-Gallas-Taiwo(fra Marseille, bare 3.4 mill pund anbefales)

Hleb-Fabregas-Rosicky-Montolio (10 mill fra fiorentina)

Henry-Owen(15 mill fra Newcastle)

 

er i min tredje sessong nå ;)

 

spilt en del sesonger med Arsenal nå, og Vito Manonne blir desidert den beste keeper på spillet for min del, ellers så er Alexandre Song ufattelig god sentralt med pil bakover i spann med Cesc. Denilson er også en god back up der. Rodrigo på venstre ving blir heilt sinnsyk. er en fransk høyreving som er vannvittig god også, husker ikke helt navnet hans, er deleid av fiorentina og en klubb til, Youseff Geoff eller noe sånt, utrolig god i hvertfall...

ellers så har Bendter begynt og putte ekstremt med mål, Vela gikk på bosman til Roma så han har jeg aldri fått prøvd. Ellers så er Justin Hoyte en storspiller på backen for meg.

Blir nesten litt for suveren og være Arsenal :D

 

Så nå har jeg starta ei fil i chmpionship med Crystal Palace, kan jo bli spennende og se hvordan dette går, 1 - 3 - 2 på mine seks første kamper tyder på at det blir hardt... :P

 

er det Yohann Gourcouff du mener?? han er i hvertfall usannsynlig rå ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Vela solgte jeg, selv om han var god.

 

 

 

der gjorde du noe dumt, se her på min save: 36355.jpeg

 

Kult! Men hvordan for du bilde på han? På min save har han ikke bilde! Og fin bakrunn og sånt! Og kan noen hjelpe meg med oppdateringer og sånne tiln? Skjønner ikke helt hvordan du skal gjøre det :D

Link to comment
Share on other sites

 

Vela solgte jeg, selv om han var god.

 

 

 

der gjorde du noe dumt, se her på min save: 36355.jpeg

 

Kult! Men hvordan for du bilde på han? På min save har han ikke bilde! Og fin bakrunn og sånt! Og kan noen hjelpe meg med oppdateringer og sånne tiln? Skjønner ikke helt hvordan du skal gjøre det :D

 

 

heh, som sagt det er bare å laste ned face packs og logo packs fra fmnorge.com\sortitoutsi.net eller fmfreaks.dk

Link to comment
Share on other sites

 

Vela solgte jeg, selv om han var god.

 

 

 

der gjorde du noe dumt, se her på min save: 36355.jpeg

 

Kult! Men hvordan for du bilde på han? På min save har han ikke bilde! Og fin bakrunn og sånt! Og kan noen hjelpe meg med oppdateringer og sånne tiln? Skjønner ikke helt hvordan du skal gjøre det :D

 

 

heh, som sagt det er bare å laste ned face packs og logo packs fra fmnorge.com\sortitoutsi.net eller fmfreaks.dk

 

Tusen takk! Hvor skal jeg lagre filene? :P

Er det det samme hvor jeg lagrer det, bare at det er innpå "Football manager 07" ?

PS. Har ikke peiling på sånne ting, hvis noen lurte ? ;)

Link to comment
Share on other sites

Er veldig fornøyd med dette laget, og har vunnet omtrent alt med dette:

4-4-2

 

Cech (Ch£L$kI lettet han for 60 mill pund)

Eboue-Toure-Gallas-Taiwo(fra Marseille, bare 3.4 mill pund anbefales)

Hleb-Fabregas-Rosicky-Montolio (10 mill fra fiorentina)

Henry-Owen(15 mill fra Newcastle)

 

er i min tredje sessong nå ;)

 

spilt en del sesonger med Arsenal nå, og Vito Manonne blir desidert den beste keeper på spillet for min del, ellers så er Alexandre Song ufattelig god sentralt med pil bakover i spann med Cesc. Denilson er også en god back up der. Rodrigo på venstre ving blir heilt sinnsyk. er en fransk høyreving som er vannvittig god også, husker ikke helt navnet hans, er deleid av fiorentina og en klubb til, Youseff Geoff eller noe sånt, utrolig god i hvertfall...

ellers så har Bendter begynt og putte ekstremt med mål, Vela gikk på bosman til Roma så han har jeg aldri fått prøvd. Ellers så er Justin Hoyte en storspiller på backen for meg.

Blir nesten litt for suveren og være Arsenal :D

 

Så nå har jeg starta ei fil i chmpionship med Crystal Palace, kan jo bli spennende og se hvordan dette går, 1 - 3 - 2 på mine seks første kamper tyder på at det blir hardt... ;)

 

er det Yohann Gourcouff du mener?? han er i hvertfall usannsynlig rå ;)

 

 

 

Det var han jeg mente ja :P du har helt rett i det, usannsynlig rå...

Link to comment
Share on other sites

 

Vela solgte jeg, selv om han var god.

 

 

 

der gjorde du noe dumt, se her på min save: 36355.jpeg

 

Kult! Men hvordan for du bilde på han? På min save har han ikke bilde! Og fin bakrunn og sånt! Og kan noen hjelpe meg med oppdateringer og sånne tiln? Skjønner ikke helt hvordan du skal gjøre det ;)

 

 

heh, som sagt det er bare å laste ned face packs og logo packs fra fmnorge.com\sortitoutsi.net eller fmfreaks.dk

 

Tusen takk! Hvor skal jeg lagre filene? B)

Er det det samme hvor jeg lagrer det, bare at det er innpå "Football manager 07" ?

PS. Har ikke peiling på sånne ting, hvis noen lurte ? :P

 

Edit:

Oisann.. Dette var ikke meningen.. Skulle bare redigere det jeg skreiv jeg :S

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spiller med Valencia jeg, har blitt nr 3 begge sesongene så langt, har vunnet CL 1 gang, 1 Spansk cupseier, 1 vm for klubblag seier, 1 spansk super cupseier, 1 europa super cupseier.

 

David Villa er kongen over alle konger på FM, de gangene jeg har spilt med Arsenal har David Villa erstattet Thierry Henry.

 

Laget 3.sesongen

 

25 Asier Riesgo (1 Santiago Canizares)

 

2 Anthony Reveillere (12 Manuel Ruz)

20 Raul Albiol (4 Juanito)

5 Marchena (19 David Prieto)

3 Asier Del horno (23 David Garcia)

 

15 Joaquin (10 Miguel Angel Angulo)

6 David Albelda (8 Ruben Baraja)

18 Raul Garcia (22 Edu)

11 Vicente (21 Silva)

 

9 Fernando Torres (14 Javier Arizmendi)

7 David Villa (16 Aaron Niguez)

 

 

På FM bruker jeg også å kjøpe inn Robert Green, Kevin Nolan og Leighton Baines til Arsenal, når jeg spiller med Gunners :-)

Link to comment
Share on other sites

Har nå vunnet PL 4 ganger på rad, i tillegg til 4 CL-titler og en FA-Cup. Hovedambisjonen om å vinne ligacupen har jeg dog enda ikke klart, selv om det nettopp ble et knepent tap mot Ipswich i finalen.

Spillere har kommet og gått oppgjennom årene, og jeg er nå nettopp ferdig med 2011/2012-sesongen.

Laget ser slik ut:

 

Keepere:

 

Victor Valdes

Manuel Almunia

Wsefiose Sceiskjeo ( usikker på hvordan det skrives, polsk fyr )

 

Forsvar:

Kolo Toure

William Gallas

Antony Van den Borre

Micah Richards

Gael Clichy

Gareth Bale

Allesandro Tuia

 

Midtbane:

Steven Gerrard ( måtte bare ha han, selv om han var 30 år når han ble kjøpt )

Franck Ribery

Cesc

Bastian Scweinsteiger

Aleksander Hleb

Andres Iniesta

Gilberto

Kerlon

 

Angrep:

Theo Walcott

Henry

Julio Baptista

Okaka ( stjerneskudd han her )

Rui Fonte

 

Artig at Henry fortsatt herjer i en alder av 35 år :P

Link to comment
Share on other sites

Spiller det rimelig mye egentlig. Bale blir helt fantastisk etter hvert.

Det gjør Messi også.

Ellers har jeg funnet en spiller som er helt syk: Marcelo.

Ble sesongens beste 07/08. og sergio aguero(atletico madrid) ble topp scorer!..

Har også en som har flest "20" fra starten av på spillet: yuri cornelisse. spiller i groningen. Han er dessverre 31 år tror jeg, men han er bunnsolid. Spilte 9-9-9-10-10 i de sisste kampene sine..

Van den borre kan også anbefales på det sterkeste!

 

Spiller med Valencia jeg, har blitt nr 3 begge sesongene så langt, har vunnet CL 1 gang, 1 Spansk cupseier, 1 vm for klubblag seier, 1 spansk super cupseier, 1 europa super cupseier.

 

David Villa er kongen over alle konger på FM, de gangene jeg har spilt med Arsenal har David Villa erstattet Thierry Henry.

 

Laget 3.sesongen

 

25 Asier Riesgo (1 Santiago Canizares)

 

2 Anthony Reveillere (12 Manuel Ruz)

20 Raul Albiol (4 Juanito)

5 Marchena (19 David Prieto)

3 Asier Del horno (23 David Garcia)

 

15 Joaquin (10 Miguel Angel Angulo)

6 David Albelda (8 Ruben Baraja)

18 Raul Garcia (22 Edu)

11 Vicente (21 Silva)

 

9 Fernando Torres (14 Javier Arizmendi)

7 David Villa (16 Aaron Niguez)

 

 

På FM bruker jeg også å kjøpe inn Robert Green, Kevin Nolan og Leighton Baines til Arsenal, når jeg spiller med Gunners :-)

 

Spilte du 4-4-2? Enig. Villa er helt spinnvill!

Link to comment
Share on other sites

Spiller det rimelig mye egentlig. Bale blir helt fantastisk etter hvert.

Det gjør Messi også.

Ellers har jeg funnet en spiller som er helt syk: Marcelo.

Ble sesongens beste 07/08. og sergio aguero(atletico madrid) ble topp scorer!..

Har også en som har flest "20" fra starten av på spillet: yuri cornelisse. spiller i groningen. Han er dessverre 31 år tror jeg, men han er bunnsolid. Spilte 9-9-9-10-10 i de sisste kampene sine..

Van den borre kan også anbefales på det sterkeste!

 

Spiller med Valencia jeg, har blitt nr 3 begge sesongene så langt, har vunnet CL 1 gang, 1 Spansk cupseier, 1 vm for klubblag seier, 1 spansk super cupseier, 1 europa super cupseier.

 

David Villa er kongen over alle konger på FM, de gangene jeg har spilt med Arsenal har David Villa erstattet Thierry Henry.

 

Laget 3.sesongen

 

25 Asier Riesgo (1 Santiago Canizares)

 

2 Anthony Reveillere (12 Manuel Ruz)

20 Raul Albiol (4 Juanito)

5 Marchena (19 David Prieto)

3 Asier Del horno (23 David Garcia)

 

15 Joaquin (10 Miguel Angel Angulo)

6 David Albelda (8 Ruben Baraja)

18 Raul Garcia (22 Edu)

11 Vicente (21 Silva)

 

9 Fernando Torres (14 Javier Arizmendi)

7 David Villa (16 Aaron Niguez)

 

 

På FM bruker jeg også å kjøpe inn Robert Green, Kevin Nolan og Leighton Baines til Arsenal, når jeg spiller med Gunners :-)

 

Spilte du 4-4-2? Enig. Villa er helt spinnvill!

 

Spiller 4-4-2 ja, vurderer å prøve en offensiv 4-5-1 variant, siden jeg har mange gode sentrale midtbanespillere i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Spiller det rimelig mye egentlig. Bale blir helt fantastisk etter hvert.

Det gjør Messi også.

Ellers har jeg funnet en spiller som er helt syk: Marcelo.

Ble sesongens beste 07/08. og sergio aguero(atletico madrid) ble topp scorer!..

Har også en som har flest "20" fra starten av på spillet: yuri cornelisse. spiller i groningen. Han er dessverre 31 år tror jeg, men han er bunnsolid. Spilte 9-9-9-10-10 i de sisste kampene sine..

Van den borre kan også anbefales på det sterkeste!

 

Spiller med Valencia jeg, har blitt nr 3 begge sesongene så langt, har vunnet CL 1 gang, 1 Spansk cupseier, 1 vm for klubblag seier, 1 spansk super cupseier, 1 europa super cupseier.

 

David Villa er kongen over alle konger på FM, de gangene jeg har spilt med Arsenal har David Villa erstattet Thierry Henry.

 

Laget 3.sesongen

 

25 Asier Riesgo (1 Santiago Canizares)

 

2 Anthony Reveillere (12 Manuel Ruz)

20 Raul Albiol (4 Juanito)

5 Marchena (19 David Prieto)

3 Asier Del horno (23 David Garcia)

 

15 Joaquin (10 Miguel Angel Angulo)

6 David Albelda (8 Ruben Baraja)

18 Raul Garcia (22 Edu)

11 Vicente (21 Silva)

 

9 Fernando Torres (14 Javier Arizmendi)

7 David Villa (16 Aaron Niguez)

 

Det var det jeg st

 

På FM bruker jeg også å kjøpe inn Robert Green, Kevin Nolan og Leighton Baines til Arsenal, når jeg spiller med Gunners :-)

 

Spilte du 4-4-2? Enig. Villa er helt spinnvill!

 

Spiller 4-4-2 ja, vurderer å prøve en offensiv 4-5-1 variant, siden jeg har mange gode sentrale midtbanespillere i klubben.

 

Det var det jeg stusset på ja.. Spilte en gang 3-6-1, fordi jeg hadde så mange gode midtbane spillere, men det funket veldig dårlig.. slapp inn alt for mye mål!!

Link to comment
Share on other sites

Blei sparka når jeg fikk nye eiere jeg, så jeg blei leeds... rykka opp til pl og kom på 15 plass første sessong... er halvveis i 2 nå og ligger på fjerde ;) slo gunners 4-3 på ellen road... min største seier

Link to comment
Share on other sites

Selvfølglig spiller jeg FM. Har spillt det helt siden den første utgaven. Jeg anbefaler LLM(Lower League Manager) i England. Spiller selv med Wycombe nå, og ligger i 1.div for tiden nå.

 

Ja dette er morsomt. Men det er utrolig krevende. Å bygge opp et lag som skal hevde seg i toppen etterhvert tar litt tid, men er morro når alt klaffer ;)

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp starta en game med Arsenal, solgte Gilberto til Aston Villa £7,5mill, hentet inn Kevin Nolan som erstatter.

Har fått Hibernian som farmerlag, har sendt en del stallfyll dit. Har også hentet Leighton Baines og Gareth Bale.

 

Har startet med 2 uavgjorte bortekamper og vunnet hjemmekampen sålangt :-), Har slått Dinamo ut av Cl kvalikken :-)

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp starta en game med Arsenal, solgte Gilberto til Aston Villa £7,5mill, hentet inn Kevin Nolan som erstatter.

Har fått Hibernian som farmerlag, har sendt en del stallfyll dit. Har også hentet Leighton Baines og Gareth Bale.

 

Har startet med 2 uavgjorte bortekamper og vunnet hjemmekampen sålangt :-), Har slått Dinamo ut av Cl kvalikken :-)

 

Hvis du får sjansen så må du få deg en farmerklubb i enten kina eller usa. da tjener du mye mer på supporterinntektene.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp starta en game med Arsenal, solgte Gilberto til Aston Villa £7,5mill, hentet inn Kevin Nolan som erstatter.

Har fått Hibernian som farmerlag, har sendt en del stallfyll dit. Har også hentet Leighton Baines og Gareth Bale.

 

Har startet med 2 uavgjorte bortekamper og vunnet hjemmekampen sålangt :-), Har slått Dinamo ut av Cl kvalikken :-)

 

Hvis du får sjansen så må du få deg en farmerklubb i enten kina eller usa. da tjener du mye mer på supporterinntektene.

 

Enig.. Har Salt Lake jeg.. Men må betale ganske mye i årsavgift da.. Tror det er 21mill i året..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...