Jump to content

Football Manager


Petter

Recommended Posts

da var tredje sesong unnagjort, status:

 

Premier Leauge: Vinner

Fa Cup: Semi ( 1 - 4 !!! :angry: tap mot Aston Villa)

Leauge Cup: Vinner

Champions Leauge: Vinner mot Chelski :D

Community Shield: Vinner.

 

Balanse: 1, 2 B :)

 

neste sesong skal alt vinnes :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 232
  • Created
  • Last Reply

Jeg har kun spilt 6 seriekamper på mitt game med Arsenal så langt så har ikke kommet så veldig langt enda, men ligger foreløpig på en fjerde plass. :angry: Vunnet begge kampene i CL med 2-0 borte mot Sheriff og 5-0 hjemme mot Lyon. En ting jeg har lagt merke til er at Gallas gjør fryktelig mye rart bak i forsvaret. Toure er en klippe bak der og Traore har også gjort veldig mye bra. Har brukt han fast hele tiden.

 

Spesielt i kampen borte mot Man Utd som jeg tapte 4-1 så var Gallas skikkelig på bærtur. Lå under 2-1 før Gallas rotet bort ballen på egen halvdel så de punkterte kampen før han også klarte å lage straffe. Flere som har slitt med Gallas?

 

Eboue syns jeg er brukbar, men merkelig nok blir høyrebacken mye bedre med Djourou der. Hender jeg bytter ut Eboue med Djourou i løpet av kampene og da kommer det et supert innlegg som Henry, Adebayor eller Kuranyi scorer på.

 

van Persie er veldig god i en hengende rolle har jeg funnet ut. Scorer noen mål fra langt hold som er veldig bra :lol: Fabregas sliter jeg med, mens Rosicky har vært god og har også scoret noen mål fra veldig langt hold.

 

Lehmann klarte å rote bort ballen utenfor 16 meteren som så klart endte i baklengsmål. Etter den kampen satte jeg inn Poom som har stått veldig bra. Spiller 4-3-1-2 som funker veldig greit. :)

 

Noen fra reservelaget eller U18 dere kan tipse meg om? Dere som har kommet et stykke i sesongen(e).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun spilt 6 seriekamper på mitt game med Arsenal så langt så har ikke kommet så veldig langt enda, men ligger foreløpig på en fjerde plass. :angry: Vunnet begge kampene i CL med 2-0 borte mot Sheriff og 5-0 hjemme mot Lyon. En ting jeg har lagt merke til er at Gallas gjør fryktelig mye rart bak i forsvaret. Toure er en klippe bak der og Traore har også gjort veldig mye bra. Har brukt han fast hele tiden.

 

Spesielt i kampen borte mot Man Utd som jeg tapte 4-1 så var Gallas skikkelig på bærtur. Lå under 2-1 før Gallas rotet bort ballen på egen halvdel så de punkterte kampen før han også klarte å lage straffe. Flere som har slitt med Gallas?

 

Eboue syns jeg er brukbar, men merkelig nok blir høyrebacken mye bedre med Djourou der. Hender jeg bytter ut Eboue med Djourou i løpet av kampene og da kommer det et supert innlegg som Henry, Adebayor eller Kuranyi scorer på.

 

van Persie er veldig god i en hengende rolle har jeg funnet ut. Scorer noen mål fra langt hold som er veldig bra :lol: Fabregas sliter jeg med, mens Rosicky har vært god og har også scoret noen mål fra veldig langt hold.

 

Lehmann klarte å rote bort ballen utenfor 16 meteren som så klart endte i baklengsmål. Etter den kampen satte jeg inn Poom som har stått veldig bra. Spiller 4-3-1-2 som funker veldig greit. :)

 

Noen fra reservelaget eller U18 dere kan tipse meg om? Dere som har kommet et stykke i sesongen(e).

Om noen år blir både Bendtner, lupoli og vela gode i hvertfall. Gi dem kjanser eller lån dem ut slik at de får spiller. Da får du en god spisstrio. (Om du bruker Walcott på vingen, ellers så har du 4 verdenstjerner på topp om noen år...

Link to comment
Share on other sites

jeg bruker hoyte på høyreback og han imponerer stadig offensift han scoret det avgjørende målet i 2-1 seieren min over chelsea i liga cup finalen og fikk en fortjent 9`r. ellers har jeg kjøpt Arouna Kone. Han funker bra sammen med Henry på topp.

 

Jeg anbefaler å låne ut Denilson en sesong og la han prøve seg på førstelaget neste sesong, han bare dominerer mer og mer på midtbanen, og slår herlige frispark, han har 19 på frispark på mitt fm og enda er han bare 20 år ( er i 3. sesong).

Link to comment
Share on other sites

Ja da var første sesong unna gjort og den er jeg virkelig fornøyd med:

 

Premier League: Vinner

FA-Cup: Vinner

Liga-Cup: 3 runde

Champions League: Vinner på straffekonk mot manure.

 

Balanse: 595 mill.

 

Både styret og fansen er i ekstase ;)

 

 

Har forresten bare kjøpt Baptista og Vanden Borre.

Link to comment
Share on other sites

Du må ha jukset litt Kje-Simen. Umulig å vinne alt det. Du har sikkert restartet spillet hver gang du tapte ;)

 

Uansett: Jeg kjøpte FM på fredagen som var og er utrolig fornøyd med det.

 

Har allerede spilt 1 PL kamp av min andre sesong.

 

I min første sesong vant jeg kun Ligacupen, og havnet på 4. plass i PL. Røyk ut mot N'castle i FA-cupen og i 8. delsfinalen i CL mot Milan, som forøvrig vant hele turneringen. Blackburn vant EURO cupen og slo Milan i kampen hvor EURO cup mestrene og CL mestrene møtes.

 

Har solgt Clichy og Reyes for tilsammen 180 Mill. Har kjøpt inn John O'Shea fra Wigan for 50 mill, Wright-Phillips fra Chelski (Han ville bort fra klubben) for 80 Mill. Skaffet Hossam Ghali på Free transfer (problemer med Jolebukken). Kjøpte i min første sesong Micah Richards (måtte opp i 122,5 mill) og Igor Akinfeev (måtte øse ut 90 mill for denne karen.) Lehmann har nettopp gåt til HSV på free transfer, Lauren til Roma på Free transfer.

 

Har i CL-kvalikken brukt Henry og Bendtner på topp, noe som betyr MYE mål. Vant 8-1 mot TVMK i CL-kval (i den første kampen) hvor Henry og Bendtner scora 2 mål hver.

 

Må bare nevne en ting til: Jeg lå under mot Reading 3-0 for en stund siden etter 1. omgang på Madejski. Jeg byttet dermed til en 4-1-5 formasjon og vandt 5-3 til slutt. HERLIG! ;)

 

TIPS: BEHOLD BENDTNER! Låner forresten ut Lupoli til farmerklubben min, Luton Town. Den forrige farmerklubben min var QPR, men de rykka opp til PL, og dermed måtte alle bånd til klubben brytes! :)

 

BTW: Hva menes med patch og hva gjør dette for noe med spillet? Hvor laster man det ned? Har forresten ikke merket noe bugs med spillet hittil.

Link to comment
Share on other sites

Hadde et game hvor jeg i min første sesong vant FA-cupen, men skuffet i ligaen med en 4. plass. Semi i CL.

Andre sesong var jeg 8 kamper før slutt 4 poeng bak Chelsea etter å ha ledet serien hele sesongen. Var også i semien i FA-cupen. Dessverre klikka saven på dette tidspunktet og jeg har måttet starte på nytt. Erfaringer fra det gamet var at Lehman spilte flott, rundt 7.40 eller noe. Henry hadde HØY rating, men scoret lite mål. Bendtner er et stortalent og goala ofte, selv om han ikke var førstevalg. Henta Owen (!) av alle til klubben, og han viste seg fra en scoringsglad side. Toppscorer i klubben faktisk.

Et lite spørsmål: Har spilt FM og CM i en årrekke nå, og det dukker jo stadig opp nye funksjoner. Denne "tutoring"-funksjonen, hvor går jeg for å stille inn dette? Mulig det ligger en helt åpenbar plass men jeg klarer rett og slett ikke å finne den!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vunnet alt uten å jukse, har selfølgelig gått på noen tap i PL, men det handler mye om å kjøpe de rette spillerene, er i 08/09 sessongen nå. Har funnet mange gode talenter.

 

Spillere som er kjøpt:

 

Bjarne Ingebretsen

Sherman Cardenas

Igor Akinfeev

Anthony Vanden Borre

Per Ciljan Skjelbred

Kevin Larsen

Christian Benavente

Daniel Sturridge

Marcelo

 

Jaktere flere spillere.....

Har solgt Van Persie og Flamini

 

En av mine beste seiere er 5-0 over Man Utd på Old Trafford

Link to comment
Share on other sites

Så på FM Norge nå som linket til en side som en bruker har hvor han har spilt til 2102. Noen som slår den? ;) (sikkert kjørt seg på holiday da men) ;)

 

Se bilder; http://krkweb.no-ip.com/screenshots/fm07%2D2102/

 

Hvor lenge kan man egentlig spille på FM, i det uendelige? :)

 

Jøss!! 2102, da må man sitte flere måneder hvis man skal gjøre det uten å kjøre på holiday! Da har jeg et mål! ;) hehe.. Det må vel nesten være maks 2102, men man vet aldri ;)

Link to comment
Share on other sites

Man trenger ikke jukse for å ta (nesten) alt første sesongen nei, i min første sesong tok jeg ligaen og CL.

Har i ettertid tatt ligaen og FA, men det som er vanskligst å vinne er faktisk ligacupen.

Er i 08/09-sesongen nå og ser ut til å gå på den verste sesongen så langt, er ute av CL og tapte ligacup-finalen mot Man.U på straffer, men er fortsatt inn i FA og ligger på 2. i Ligaen.

Tror jeg var litt slapp på transfermarkedet før sesongen.. Henry begynner å falme allerede mens Bendtner er helt sheriff.

Får vel ta det som en mellomsesong å ta alt sammen nesten sesong. :)

 

Kompany, Marcelo, Farfan og Baptista er vel de eneste kjøpene mine som virkelig har slått til.. annet enn de har jeg bare kjøpt småtalenter som jeg håper snart vokser inn i trøya si.

Bendtner, Denilson, Clichy, Vela og Djorou er alle spillere som blir stjerner fra egen stall. Flamini og V. Persie blir ofte grinete hvis dem ikke får spille og begge forsvant i løpet av 1. og 2. sesong.

 

Utrooolig bra tidsfordriv det her.. bare synd det er midt i eksamenstida.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Du må ha jukset litt Kje-Simen. Umulig å vinne alt det. Du har sikkert restartet spillet hver gang du tapte ;)

 

Uansett: Jeg kjøpte FM på fredagen som var og er utrolig fornøyd med det.

 

Har allerede spilt 1 PL kamp av min andre sesong.

 

I min første sesong vant jeg kun Ligacupen, og havnet på 4. plass i PL. Røyk ut mot N'castle i FA-cupen og i 8. delsfinalen i CL mot Milan, som forøvrig vant hele turneringen. Blackburn vant EURO cupen og slo Milan i kampen hvor EURO cup mestrene og CL mestrene møtes.

 

Har solgt Clichy og Reyes for tilsammen 180 Mill. Har kjøpt inn John O'Shea fra Wigan for 50 mill, Wright-Phillips fra Chelski (Han ville bort fra klubben) for 80 Mill. Skaffet Hossam Ghali på Free transfer (problemer med Jolebukken). Kjøpte i min første sesong Micah Richards (måtte opp i 122,5 mill) og Igor Akinfeev (måtte øse ut 90 mill for denne karen.) Lehmann har nettopp gåt til HSV på free transfer, Lauren til Roma på Free transfer.

 

Har i CL-kvalikken brukt Henry og Bendtner på topp, noe som betyr MYE mål. Vant 8-1 mot TVMK i CL-kval (i den første kampen) hvor Henry og Bendtner scora 2 mål hver.

 

Må bare nevne en ting til: Jeg lå under mot Reading 3-0 for en stund siden etter 1. omgang på Madejski. Jeg byttet dermed til en 4-1-5 formasjon og vandt 5-3 til slutt. HERLIG! ;)

 

TIPS: BEHOLD BENDTNER! Låner forresten ut Lupoli til farmerklubben min, Luton Town. Den forrige farmerklubben min var QPR, men de rykka opp til PL, og dermed måtte alle bånd til klubben brytes! :)

 

BTW: Hva menes med patch og hva gjør dette for noe med spillet? Hvor laster man det ned? Har forresten ikke merket noe bugs med spillet hittil.

 

 

Patchen skulle ifølge et medlem på fmnorge komome i dag, men det ser ut til at det ikke kommer i dag heller, men kanskje iløpet av uken, men ingenting er bekreftet av sigames. Ja det er en del bugs i spillet og de mest irriternede bugsene er at du får så vanvittig med skader, treningsopplegget funker ikke normalt og når du kjøper en spiller for en sum vil summen du kjøpte han for bli værende når du har kjøpt an. man blir kritisert for å ha byttet taktikk, vet ikke om det kan kalles bug, men her er et bilde: http://bildr.no/view/13518

 

En annen bug er at Arsenal ikke starter med noen farmer klubber, som sagt har jo Arsenal Celta Vigo, Bevern osv.

 

og til slutt imers så vil eg skrive opp noen spillere som eg anbefaler som eg iallefall skal ha\har kjøpt:

 

Daniel Alves

Vincent Kompany

Anderson (Porto)

Naldo (Werder Bremen)

Michah Richards

Suazo (Cagliari)

Marcelo (Fluimense)

Leighton Baines

Jesus Navas

Samir Nasri

Garry Cahill

Dominic Shimmin

Raul Garcia

Kleber (Santos)

Jonathan de Guzman

Marco Amelia

Leandro Lima

Giorgio Chiellini

Gianluca Curci

Greg Halford

Freddy Eastwood

Lucas

Aaron Hunt

Richard Duffy

Freddy Guarin

Francisco Ochoa

Rayan Babel

Rafel Sobis

Freddy Adu

Vanden Borre

 

alle disse blir ganske gode eller er gode.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset(ene) Jazze! :)

 

Men jeg vil gjerne vite hvor alle disse spillerene du ramser opp spiller. Er veldig usikker på de fleste du ikke har skrevet opp klubbnavn ved siden av på.

 

 

Daniel Alves (Sevilla)

Vincent Kompany (Hamburg)

Anderson (Porto)

Naldo (Werder Bremen)

Michah Richards (Man City)

Suazo (Cagliari)

Marcelo (Fluimense)

Leighton Baines (Wigan)

Jesus Navas (Sevilla)

Samir Nasri (Marseille)

Garry Cahill (Aston Villa)

Dominic Shimmin (QPR)

Raul Garcia (Osasuna)

Kleber (Santos)

Jonathan de Guzman (Feyenoord)

Leandro Lima (Sao Caetano)

Marco Amelia (Livorno)

Giorgio Chiellini (Juventus)

Gianluca Curci (Roma)

Greg Halford (Colchester)

Freddy Eastwood (Southend)

Lucas (Gremio)

Aaron Hunt (Werder Bremen)

Richard Duffy (Portsmouth)

Freddy Guarin (Evigado, på lån i St.Etienne)

Francisco Ochoa (America, MEX)

Ryan Babel (Ajax)

Rafel Sobis (Real Betis)

Freddy Adu (DC United)

Anthony Vanden Borre (Anderlecht)

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset(ene) Jazze! ;)

 

Men jeg vil gjerne vite hvor alle disse spillerene du ramser opp spiller. Er veldig usikker på de fleste du ikke har skrevet opp klubbnavn ved siden av på.

 

Kan jo bare søke opp spillerne på FM også da ;) Bare å bruke søkemotoren til venstre der :)

Link to comment
Share on other sites

da vant jeg serien for tredje året på rad med 93 poeng, 10 ned til chelski på andre, og champions leauge andre året på rad.

vant også vm for klubblag etter 9-1!! mot colorado i semien og 4 - 0 mot sao paulo i finalen.

med en snittalder på 24 :D

 

gikk 35 kamper uten tap( gjennom to sesonger, ikke i en), men tapte til slutt mot tottenumb av alle på whl etter 23- 24 kamper av sesongen :P , de slo meg også ut av fa cupen i kvarten, ikke bra.

 

har også fått meg ett luksusproblem på spissplassene, Henry (32 år gammel) putta 38 på 45 kamper, eddie johnson putta 38 på 40 kamper fikk i tilegg et snitt på 8.03, fernando torres ( måtte bare ha han, punga ut med 710 mill pluss 50 % av neste sum) putta 15 på 13 kamper og bendtner putta 14 på 10 kamper.

 

 

og Aleksandre Song spilte til tett opp under 8.00 i snitt på 45 kamper :D

og Vito Manonne har tatt helt av i mål, kåret til årets keeper.

 

men det beste er vel at Wenger går ut i media og skryter vilt av meg i hvertfall 4- 5 ganger i året. for en følelse :lol:

 

men sliter med det store målet og få en stamme av engelske menn, og helst bare engelske en gang i fremtiden, men finner ikke mange lovende engelskmenn...Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Starta med Arsenal, men i slutten av sesongen lå jeg på 5 plass, kom de ein som kjøpte opp Arsenal og jeg fikk sparken. Nå er jeg i Viking og der går det bra!

 

 

Serien: 7 plass

Cupen: Vinner mot Bodø Glimt

 

 

Er godt for nøyd med den plassen. Ska til Arsenal snart!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte Fredheim Holm fra Enga første sesongen jeg spilte for 15 mill. Han blir nå regna som et stort talent og verdien hans har økt til nesten 50 mill. Bruker han sånn ca annenhver kamp, og han scorer en del, til tross for liten spilletid. Mourinho, Ferguson og Wenger har alle skrytt av han. :lol:

 

Er som sagt i andre sesong nå. Takk for tipset med Vanden Borre! Slått rett igjennom!!

 

Kleber sliter med arb. tillatelse. Han er i stallen, men kan ikke spille. :P

 

Bendtner og Henry fungerer fortsatt! Scorer jevnt og trutt! Låner forresten ut nesten hele U-18 stallen til en haug forskjellige klubber.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken formasjon og taktikk spiller dere med Arsenal?

 

Jeg personlig prøve å spille mest mulig likt som dagens Arsenallag gjør. Men det er ikke alltid det funker like bra......Noen som har noen gode formasjoner til Arsenal-laget?

 

Når det gjelder taktikk så står valget mellom direkte eller kort for min del, vet ikke hva dere bruker i Arsenal?

 

Vil anbefale og spille i nettverk med venner og kjente. Min erfaring er at å spille alene blir for enkelt. Kanskje er denne Fm-versjonen litt vanskeligere ( har ikke spilt så mye enda), men det blir gjerne litt enkelt...derfor spiller jeg kun i nettverk. Det gjør det hele mye morsommere og vanskeligere...

Link to comment
Share on other sites

Da var 1 sessong unnagjort, og er halvveis i andre...

første sessong ser sånn ut:

 

Premier league: 3 pl (bak manu og chelsea)

Cl: semi 2-3 mot manu

FA-cup: vant 2-0 i finalen mot Everton

Ligacup: Semi mot aston villa, 1-2

Charity shield: 2-0 mot manu

 

Kjøpte spillere: Baptista, Kameni, Nasri, Carrager og Bojan(16 år fra Barca)

Solgte spillere: Reyes, Eboue( :D )

 

beste tips: skaff farmer og moderklubber og lån ut spilllere... det er genialt

 

Forresten Kje-simen: kjøp samir nasri eller yohann gourcuff(eller no) til midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Svar til deg, Nataz: Bruk 4-4-2 med en diamant på midtbanen. Fungert en del ganger for meg ihvertfall. Richards er konge på den defensive delen av diamanten. Scort 4-5 ganger da han har spilt der. Og Ljungberg er rett og slett fantastisk på dette spillet. Har brukt han fast på venstrevingen i en sesong, og han er den som har fått mest skryt av alle spillerne mine fra andre managere.

 

Svar til deg, kje_simen: Kjøp Fredheim Holm fra Enga. Han er møkkgod hvis han først får det til. Koster i tillegg ikke mer enn 13 mill. Slått (nesten) rett igjennom på 1.laget. I tillegg er han bare 21 år. Verdien hans har steget til nesten 50 mill nå på mitt spill.

 

Har det forresten kommet ut noen patcher ennå? Evt, kan noen legge ut link?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...