Jump to content

Football Manager


Petter

Recommended Posts

Jeg hadde ekstremt uflaks. Jeg har gått til Real nå ,etter å ha spilt med Arsenal i fem sesonger. Altså i 2011/2012 nå. Den høyeste poengsummen noen hadde vunnet med i Spaniua til da var 81. Den sesongen jeg kommer vinner selvfølgelig Barca med 97 poeng! Ett tap (som forøvrig kom mot meg) i ligaen.

Jeg endte på stakkarslige 92 poeng. Milevis unna Barca. Så det var kjedelig.

 

 

Hvor langt har dere kommet i spillet?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 232
  • Created
  • Last Reply

1. sesongen vant jeg ingen ting, men det gikk bedre etterhvert :D Du får satse på ligagull eller Champions League neste sesong taugooneren :D hehe. Jeg trengte 2 sesonger før jeg endelig fikk Ligagull.

 

 

Jeg skal begynne på 5 sesongen i kveld :D Det er jammen utrolig at Barcelona bare tapte 1 kamp 97p. Du får Satse på at dem går på noen flere smeller neste sesong Ryan Jarvis :P

 

 

Jeg gruer meg rent til kommende sesong stort press på å vinna alt a gett etter braksesongen. 670mill som jeg ikke aner hva jeg skal bruke på, har alt jeg trenger... Nok erstattere for Henry har jeg også i bakhånd tilfelle han pluttselig ikke skulle klare mer, selv om han bare er 32 år. klarer nok 3år til som toppscorer og 1år som stallfyll, men så er det nok desv slutt.

Link to comment
Share on other sites

Hey, folkens

 

Jeg har nettopp startet opp et game på FM2007 og er selvfølgelig Arsenal. Noen tips til hvem jeg kan kjøpe? Noen som er veldig gode eller dårlige på Arsenal? Hører rykter om at Baptista er veldig god og Lehmann ikke er det?

 

Selger du noen spillere så du får 280Mill. Da kan du kjøpe David Villa fra Valencia. pga at han har en klausul i kontrakta på 280mill.

 

Ellers så har vi nevnt flere spillere tidligere i forumet som er verdt å skaffe seg som Micah Richards og Ustari.

 

Hvis du vil ha en midtbanemann kan jeg anbefale Wesley Sneijder, Nuri Sahin, Joa Moutino.

 

Ikke minst Anthony Van Den Borre. han koster rundt 40mill

 

EDIT: Lehman er ikke god nok på spillet nei, men god 2 keeper.

Link to comment
Share on other sites

EDIT: Lehman er ikke god nok på spillet nei, men god 2 keeper.

 

Synes han holdt greit mål for meg. Har brukt han i to sesonger, hhv. 7.08 og 7.28 i average rating. Synes det var ok.

 

Baptista er kanongod på topp sammen med Henry. Walcott er dugandes på høyrekant, men det er også Hleb og Ljungberg. Hoyte er absolutt brukbar, og Clichy er knall. Denilson er et vidunderbarn, og kan fint ses på som en erstatter til Gilberto etter en stund. Det samme gjelder Carlos Vela. Han ble akkurat toppscorer i OL, etter å ha fullført andresesongen (delvis på utlån) med 16 scoringer i PL som 18/19-åring.

 

Anbefaler for øvrig en unggutt ved navn Christian Benavente fra Real Madrid, som ser ut til å bli veldig god. Har solgt unna van Persie, Reyes og Eboue av betydning. van Persie sutrer konstant, så han er ingenting å ta vare på.

Link to comment
Share on other sites

beste keeper på spillet må jo være Kameni, han slipper aldri inn mål, ellers så er eddie johnson utrolig god, putta 7! på to kamper. etter en treg start har det løsnet nå, 2 plass i første sesong, 1 plass i andre sesong, og nå leder jeg med 10 poen ned til chelsea med to kamper mindre spilt :P vunnet alle seks kamper i champions leauge gruppespillet, nå venter porto, er i semi i ligacupen og ikke begynt fa cupen enda, vant forøvrig Communety shield også.men har tapt to kamper i serien, og det slår meg at jeg aldri har gått en sesong uten og tape, målet er jo og blir the untouchables :D men det ser ut som det bare er en mann som kan klare det, og han vil ikke bli assistant manager for meg :D det som gjør det utrolig deilig og vinne med gunners er at det bare er et par av kjøpene mine som spiller fast, hentet forøvrig Bobby Pires :D tilbake og han legger opp etter sesongen, greide ikke å se at han ikke hadde noen klubb på slutten av karrieren :P

 

 

har vel aldri gått en sesong ubeseired siden de første championship manager spillene på Amiga 500, der jason kaminsky på nottingham og joey beauchamp på oxford var sinnsykt fete, og sytemet var: 3 3 1 3, alle sentrale, vant jo alle kamper med 5 6 mål :D det var tider det..

 

Men en ting som irreterer er at stadion heter Ashburton Grove og ikke Emirates, selv om jeg nok hadde likt det navnet bedre i utgangspunktet. og bpå trening hva gjør dere da, jeg pleier og kjøre et utrolig hardt fysisk og aerobic på pre season, mens jeg har et eget treningsopplegg for forsvar, midtbane og spisser i sesongen, lurte på og ta et eget for backer vinger osv, men da blir det jo så få folk på hvert opplegg. noen som har noen forskjellige ting som blir foretrekt der? oganbefalinger på speidere, trenere osv?

Link to comment
Share on other sites

Ashburton Grove høres mye bedre ut enn Emirates :D så jeg er fornøyd.

 

Treningsopplegg ja, det har jeg faktisk ikke rørt enda. Får vel lage et for ungutta som er noe å satse på.

 

Kameni, hvilken klubb spiller han for? Og hvor gammel er han?

 

Ser ut som du ligger bra ann Legend 14 :D

 

For meg var Lehman elendig slapp inn det som var helt til jeg satte han ut av laget en måned for så å ta ham inn, da tok han seg mer sammen. Som du sier Evju, Van Persie er utrolig sutrete og leverer ikke presasjoner for 5øre.

Link to comment
Share on other sites

Raul Garcia (AM C fra Osasuna) er god! nesten 7.4 i snitt midt i 2.sesongen (og det med mange innhopp). Virkelig bra cover/alternativ til Fabregas. Den går forrøvrig fantastisk med 63 poeng etter 24 kamper, og kun seiere i CL. Vant CL (4-0 mot Manu i finalen) og PL (81 poeng) 1.sesongen. Har Kameni i mål, sjøl om Lehmann var god i sesong 1. Har ellers henta Nani (anbefaler han!!), Steven Taylor for Toure (580 mill til Chelski) og Marcelinho. Adebayor er i kjempeslag, og holder følge med Henry i scoringer. Walcott er også god, men matcher han litt forsiktig.

Link to comment
Share on other sites

Yess!

2.ses:

 

Ligacup: kvartfinale :lol:

FA Cup: Semi :angry:

PL: Vinner :(

CL: Vinner mot Barca :D

 

Balanse: 971M ;)

 

Herlig med CL og PL i lomma ;)

Hvilken lag (start11.) spiller du med? Spent på utviklingen ;)

Jeg pleier å ta de som er i best form, men stallen er:

 

Akinfeev

Lehmann

Mannone

Ebouè

Lauren

Richards

Gallas

Clichy

Raul Albiol

Ljungberg

Hleb

Fernandes

Cesc

Gilberto Silva

Rosicky

Henry

RvP

Ade

Aliadere

Bendtner

 

Tourè ville vekk :o

Link to comment
Share on other sites

Jeg pleier å ta de som er i best form, men stallen er:

 

Akinfeev

Lehmann

Mannone

Ebouè

Lauren

Richards

Gallas

Clichy

Raul Albiol

Ljungberg

Hleb

Fernandes

Cesc

Gilberto Silva

Rosicky

Henry

RvP

Ade

Aliadere

Bendtner

 

Tourè ville vekk :angry:

Dårlig spill da :o De som lager spillet må jo vite at ikke alle er som Cashley med en gang det kommer litt motgang :lol:

Link to comment
Share on other sites

Yess!

2.ses:

 

Ligacup: kvartfinale :(

FA Cup: Semi :-|

PL: Vinner :D

CL: Vinner mot Barca :D

 

Balanse: 971M :D

 

Herlig med CL og PL i lomma ;)

 

Ser man det, en knakende god sesong :) Hvilke spillere skal du hente inn nå?

Jeg kjøpte en midtstopper fra Brasil U23,

så ut til å være god på rankinga, han heter Garay, eller noe.

Prøve å være mest mulig lik Wenger vet du ;)

 

PS!

Var syk igår, så jeg spilte en sesong, på en dag ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er spennende det å jakte på ukjente unge og gode spillere. Finner noen i blandt som jeg henter inn å tester, men som regel blir det spillere mellom 24-26 år som blir kjøpt inn hos meg. Si fra hvis du finner noen flere unge spillere som kan bli gode da taugooneren :)

 

Blir du dårlig i to og halv dag til så har du tatt meg igjen :( hehe.. Mulignes passert meg :-|

Link to comment
Share on other sites

Det er spennende det å jakte på ukjente unge og gode spillere. Finner noen i blandt som jeg henter inn å tester, men som regel blir det spillere mellom 24-26 år som blir kjøpt inn hos meg. Si fra hvis du finner noen flere unge spillere som kan bli gode da taugooneren :)

 

Blir du dårlig i to og halv dag til så har du tatt meg igjen :( hehe.. Mulignes passert meg :-|

Hehe, skal gjør det :D

 

Forresten, Lehmann vil vekk for jeg bruker bare Akinfeev,

har du forslag til en god reservekeeper?

Link to comment
Share on other sites

Det er spennende det å jakte på ukjente unge og gode spillere. Finner noen i blandt som jeg henter inn å tester, men som regel blir det spillere mellom 24-26 år som blir kjøpt inn hos meg. Si fra hvis du finner noen flere unge spillere som kan bli gode da taugooneren :D

 

Blir du dårlig i to og halv dag til så har du tatt meg igjen :D hehe.. Mulignes passert meg :-|

Hehe, skal gjør det :D

 

Forresten, Lehmann vil vekk for jeg bruker bare Akinfeev,

har du forslag til en god reservekeeper?

 

Tja, jeg ser du har V Mannone i troppen. Du kan jo flytte han opp som 2 keeper og finne en unggutt fra u18 som tredjekeeper. Da får du også to egenproduserte spillere til Champions League.

 

Men hvis du vil ha litt mer kvalitet så kan jeg foreslå, Reisinger (Bayern Munchen), Jan Lasti (husker ikke hele etternavnet, men søk med de bokstava så finner du ham. han var gæ go på 06)

 

Vill du ha kvalitet Ustari, men da må du passe på å gi begge spilletid. Ettersom Akinfeev og Ustari er meeget jevngode :)

 

På min save henta jeg en tredjekeeper fra Sporting, han er ikke så god, men ung og passe 3 keeper. hos deg tror jeg han er mellom 18-20år.

 

Det var de jeg hadde lagret i bakhodet skal se om jeg finner noen flere til deg over helgen :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg startet en game med Arsenal i går, og Traore har klart seg veldig bra syns jeg. Ettersom Clichy er skadet så valgte jeg å satse på Traore og brukte han mot Real Madrid i en treningskamp før sesongen og da spilte han seg til en 8'r. Tenkte at jeg fikk la han spille i første CL kval kamp mot S. Moskva også og en ny 8'r og jeg vant 6-0 så da har jeg fortsatt å bruke han og han klarer seg veldig greit egentlig. Får 7 eller 8 i hver kamp. :-|

Link to comment
Share on other sites

Det er spennende det å jakte på ukjente unge og gode spillere. Finner noen i blandt som jeg henter inn å tester, men som regel blir det spillere mellom 24-26 år som blir kjøpt inn hos meg. Si fra hvis du finner noen flere unge spillere som kan bli gode da taugooneren :)

 

Blir du dårlig i to og halv dag til så har du tatt meg igjen :( hehe.. Mulignes passert meg :-|

Hehe, skal gjør det :D

Forresten, Lehmann vil vekk for jeg bruker bare Akinfeev,

har du forslag til en god reservekeeper?

 

buffon og dida gode keppere hvis du har penger da :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er Arsenal og har nå spilt 26 kamper i PL og leder med 11 poeng på Che£$ea med en kamp mindre spilt.

Jeg er videre i CL, og har kommet til sjette runde i FA-cupen.

I Ligacupen gikk jeg ut i tredje runde.

 

Jeg har kun kjøpt Vanden Borre og Baptista. Prøvde meg på Marcelo, men han sa nei. Hverken CSKA eller Espanyol aksepterte mine bud på Akinfeev (ikke helt sikker på hvordan det skrives) og Kameni. Har en farmerklubb i Skottland :-|

 

Men uansett dette spillet utrolig bra!! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...