Jump to content

2006.09.13 Hamburg B


Andain

Recommended Posts

Så typisk at VG skriver at Arsenal vant pga av filming, som jo for så vidt er riktig nok, men de skrev knapt noe om filmingen til Giggs... RvP overspiller vel selv om keeperen er borti ham. Mulig straffe, men uansett håpløst å gi keeperen rødt kort. Her burde reglene vært endret. Men hvorfor fokuserer man bare på det negative når det gjelder Arsenal, hvorfor heller ikke huske denne kampen for det fantastiske seiersmålet, og det faktum at Arsenal leverte en bra forestilling i en vanskelig bortekamp i Europa?

 

 

Aftenposten har også samme vinkling! Medier som NRK, TV3, VG, og Dagbladet begynner virkelig å gå meg på nervene! Arsenal er alltid nedprioritert, og hvis man først skal ha en sak om Arsenal, så handler det om å få frem det negative! Mistenker disse for å være Pool, og ManU supportere hele gjengen.

Godt vi Canal +!!! B)

 

Dagbladet nevnte faktisk vinnermålet til Rosicky, de mente sågar på at Van Persie var "arkitekten" bak målet.. :)

 

Utover det hadde jeg lite til overs for overspillingen til Van Persie. Det er mulig keeperen er borti ham, jeg kan ikke se det, men slike ting bør man holde seg for god til. Særlig nå som han har blitt voksen, i følge seg selv riktignok.

Rødt kort OG straffe er dobbelbestraffning, keeperen må jo få prøve å ta ballen.

 

Ellers en greit gjennomført kamp, hvor særlig midtbanen klarte seg veldig bra. Liker Djourou mer og mer, tror han blir en viktig brikke i år. Hoyte begynner slurvete, men spiller seg litt oppover. Søndag trenger vi likevel en annen på venstrebacken, Gallas, hvis Toure er tilbake.

 

Liker også arbeidet Adebayor gjør, han river og sliter i forsvaret, selv om det blir lite mål på ham. Litt avslutningstrening hadde ikke skadet!

 

Så kampen på stream, hvor de kommenterte Fabregas kontra Coles utsagn:

"The boy has been splendid tonight. If he is faitherweight, I´ll love to see the heavyweights in this team"

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Bedre start kunne vi ikke fått, og jeg tror dette var nøkkelen til videre avensement i turneringen. Gruppen kan fort bli så jevn at alle tar noen poeng fra alle. En borteseier og i tillegg mot HSV vil telle mye.

 

Situasjonen med keeper og van Persie er ganske grei. Det er kontakt og straffe. Det røde kortet kommer sanns fordi keeper først tackler med benet, som gir straffe og gult, men han løfter deretter hånden og hekter foten hans. Den hendelsen er sabotasje og fratar spilleren en klar målsjanse og derfor direkte rødt. Om keeper tar foten er en annen sak :)

 

Resten av kampen har gutta full kontroll og det var faktisk behagelig å se på. Gilberto, Ade og Rosicky var meget gode, Djourou imponerer mer og mer. Hleb var direkte svak i 2. noe også Fabregas ble etterhvert. Siste 10 hadde han vel knapt et pass som traff medspiller, fornuftig å la ham bekle høyre ving siste 5 da han var helt borte. Baptista og Flamini viste stor vilje til å gå rett på mål og det gledet. Syns Flamini bør få mer spilletid hvis Toure forsvinner med skade. Hoyte virker helt malplassert på ve back. van Persie viste stor vilje til å skyte. Blir nok snart belønnet med et kanonmål hvis han fortsetter slik.

Link to comment
Share on other sites

Nice!! En bra kamp med gode passninger og gode muligheter . Straffen kan nokk diskuteres , men jeg tror det er kontakt

Rosiscy fikk jo konge treff på samme måte som han gjorde mot USA i VM . Og jeg tror denne seieren er viktig med tanke på helgas vanskelige borte kamp .

 

Siden det er lenge siden sist seier , ble onsdagsnatta ganske lang med mye god drikke :)

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke hvordan dere kan forsvare Van Persies håpløse diving. Usportslighet som Wenger tidlgiere har kjeftet på Eboue for. Skuffende.

 

Forsvarer ikke måten han faller på, men at det er kontakt og dermed straffe forsvarer jeg. Mener du at det ikke var kontakt og dermed ikke straffe?

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke hvordan dere kan forsvare Van Persies håpløse diving. Usportslighet som Wenger tidlgiere har kjeftet på Eboue for. Skuffende.

 

Det er vel få som forsvarer RvP for filming. Det er og blir en uting. Men det er viktig å få perspektiv på ting, og denne saken er blåst ut av sine proporsjoner. For uten å rettferdiggjøre det RvP gjorde; keeperen var borti ham, og det er faktisk mulig at straffen var riktig idømt. Denne episoden var av en helt annen karakter enn Eboues skuespill, der det overhodet ikke var noen tvil om at det aldri skulle vært blåst frispark, og at det var REN filming. Dessuten er det verken Arsenals eller RvPs skyld at denne idiotiske regelen om utvisning fortsatt gjelder. Og apropos filming, det er ganske provoserende å se at hver gang en Arsenal-spiller er innblandet i en slik episode så slås det stoprt opp i media, mens andre slipper unna med langt verre ting. Avisene har RvPs filming som hovedoppslag etter Arsenals kamp, men skriver ingenting om Giggs' patetiske forsøk på opptak til teaterhøyskolen i kampen mot Celtic... uten derved å rettferdiggjøre det RvP gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke hvordan dere kan forsvare Van Persies håpløse diving. Usportslighet som Wenger tidlgiere har kjeftet på Eboue for. Skuffende.

 

Keeperen var borti foten. Straffe og utvisning. End of story.

 

Feil. Jeg skjønner at det her på forumet hersker en vanvittig dobbeltmoral, der vi på en side fordømmer Ronaldo, Nistelrooy osv for deres grusomme skuespillerier, men når Van Persie gjør det, så er vi enten blinde eller ser gjennom fingrene på den.

 

Robin ser at hans idiotiske dribling er mislykket og at eneste sjansen til å få noe ut av situasjonen er å kaste seg. Han snitter foten til keeper, men har ingen problemer med å ta et steg etter det, så det er sannsynligvis kontakt der, men ikke i nærheten nok til å gi noe som helst på. Her får det derimot opp for Van Persie at han har hatt en elendig touch og at det er små sjanser for å score selv om han når ballen.

 

Hånden til keeper snitter vel også Van Persie, men det må være så hårfint at van persie ikke kan være i nærheten av å kjenne det. Van Persie har uansett bestemt seg for å falle allerede før hånden toucher han. Så selv om keeperen var borti Van Persie så er dette filming uansett hvordan du vrir og vender på det. Jeg synes det der var noe av det tristeste jeg har sett på lenge i Arsenal.

 

http://www.youtube.com/watch?v=wYpmr2gHYAM Her kan alle se selv cheatingen til Van Persie.

 

Her er meningene til en annen Arsenalfan om saken. http://www.arsenal.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=30887 Lenger nede på siden er det kommentarer fra andre...

 

ANR: http://www.anr.uk.com/articles/m-2006-09-14-08-52-50.html

 

Sky kommentatorene var også alle sammen enige om at det var filming. Samme med de svenske kommentatorene på viasat. Majoriteten av nøytrale tilskuere, etter det jeg har lest på forskjellige forum, er også enige om at dette var diving av verste sort.

 

Veldig synd det er noen Arsenal-fans som ser igjennom fingrene med dette. Fordømmer ikke alle sammen sånt så fortsetter svineriet.

 

Wenger sa forresten at han synes det så ut som det var en straffe. Men han innrømmet i samme slengen å ikke ha sett replay.....

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med AnabOle her.. det hele lukter bare filming.

 

Men på den annen side så ser jeg ikke at det er nødvendig for RvP å filme der.. han hadde hatt god tid til å enten skli inn ballen, eller tilogmed spasere eller skyte i mål.

 

Enten var det lite gjennomtenkt av Robin, eller så er keeper i ham uten av det syns for kamera.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ingen tvil om at han blir tatt. Keeperen til Hamburger er jo borti VP sitt høyrebein med hånda. Man ser jo det også på beinet til VP like etter at keeperen er borti han, at beinet får et lite kakk når beinet er på vei opp igjen fra gressmatta. ;)

 

Tror det er hånda til keeperen som er nok til at VP faller, men allikvel så overspiller VP og det er det ingen tvil om.

 

At keeperen får rødt er i alle fall helt skivebom.

Link to comment
Share on other sites

AnabOle:

Jeg kan selv etter mange replays ikke gå med på at det ikke skal være straffe. Keeper tar han to ganger med fot og arm. Du refererer til at han tok et skritt etterpå, vel det var med høyre fot og det er venstre som blir hektet begge ganger.. Myles Palmer hevder at Persie ikke ville nådd ballen og derfor legger seg. Ut ifra det man ser på bildene er ballen mindre enn en meter fra Persie, ville være vanskeligere å unngå å rekke ballen enn motsatt. Syns ikke argumentasjonen er veldig god. Han kan godt mene at det ikke skal være straffe, men begrunnelsen bak fallet holder ikke mål.

 

Når det er sagt så liker jeg ikke måten han viser at han blir tatt på. Faller for teateralskt, er helt enig i det. Men i mine øyne er det et helt korrekt straffespark og man kan forsvare utvisningen siden keeperen tar foten hans med hånden lenge etter at ballen har passert.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ingen tvil om at han blir tatt. Keeperen til Hamburger er jo borti VP sitt høyrebein med hånda. Man ser jo det også på beinet til VP like etter at keeperen er borti han, at beinet får et lite kakk når beinet er på vei opp igjen fra gressmatta. ;)

 

Tror det er hånda til keeperen som er nok til at VP faller, men allikvel så overspiller VP og det er det ingen tvil om.

 

At keeperen får rødt er i alle fall helt skivebom.

Ja, jeg er enig med deg, men vi hadde nok blitt irriterte hvis det var motsatt vei, sånn som AnabOle sier... :P

Link to comment
Share on other sites

Det ER et faktum at keeperen var borti vanPersie`s fot. Og dermed er det straffe og good night Vianna til keeperen, Piscator. Sånn er nå en gang regelverket.

 

Ja, regelverket er sånn, men å gi dobbeltstraff ved å utvise keeperen i slike situasjoner er og blir en dobbeltstraff, og denne paragrafen burde vært endret. Men poenget mitt var at uansett om man er uenig i regelen eller ikke, så er den likefullt gjeldende, og det blir jo helt feil å gi Arsenal "ansvaret" for denne.

 

For øvrig er jeg enig i at så lenge keeperen er borti spilleren, og hindrer denne, så er det straffe. Så blir det naturligvis en skjønnsvurdering om hvor stor berøring som skal til for at man skal kalle det å bli hindret. Den aktuelle situasjonen mener jeg var i en gråsone. Ikke direkte galt å dømme straffe, men kanskje litt billig.

 

Men det virkelige problemet med situasjonen var vel RvPs reaksjon. Anabole har et poeng når han anklager oss for dobbeltmoral, selv om det tross alt er få her inne som har støttet RvPs måte å falle på. Denne må på mange måter ses uavhengig av saken for øvrig. Og straffe eller ikke - det er viktig å ta avstand fra alle former for atferd det kan stilles spørsmål ved, særlig når vi har kritisert andre for liknende ting. Det er fort gjort å møte seg sjøl i døra, selv om det naturligvis er langt fra det RvP driver med og opp til "mesterskuespilleren" RvN - både i teknisk utførelse, innhold og mengde - eller Eboues svalestup i mai for den saks skyld...

Link to comment
Share on other sites

Jeg må ta kritikk på det at jeg sammenlignet Van Persie og Ruud-olf. Etter at jeg nå har fått summet seg så ser jeg selvsagt at dette er helt feil og rett og slett en kjempetabbe av meg.

 

Men jeg synes fortsatt at det var forferdelig å se på Van Persie kaste seg...

 

Men men, nå er det snart krig, og da er Hamburg og alt annet glemt. Jeg ligger nå og dagdrømmer om å knuse United på pur innsats. Ingenting hadde gledet meg mer enn å se ungguttene kjempe seg til en seier nå!

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ingen tvil om at han blir tatt. Keeperen til Hamburger er jo borti VP sitt høyrebein med hånda. Man ser jo det også på beinet til VP like etter at keeperen er borti han, at beinet får et lite kakk når beinet er på vei opp igjen fra gressmatta. :huh:

 

Tror det er hånda til keeperen som er nok til at VP faller, men allikvel så overspiller VP og det er det ingen tvil om.

 

At keeperen får rødt er i alle fall helt skivebom.

 

jeg henger meg på det du sier frank. Et annet argument som ikke er så mye nevnt er om RvP ville rukket ballen om ikke keeperen hadde fått RvP i ubalanse to ganger. Uansett fikk vi den viktige straffen vi fortjente. Jeg synes synd på keeperen for at han blir utvist, og det ødelegger mye av kampen for Hamburgs del. Denne regelen synes jeg så absolutt skal bli endret. Selv Lehmann sa etter at keeperen ikke skulle blitt utvist.

Link to comment
Share on other sites

Vi har slitt så langt, men skulle ikke forundre meg om vi neste mandag sitter her og kan se tilbake på seier både mot Hamburg og United. Er nesten litt typisk for et lag som sliter, som plutselig vinner noen knalltøffe kamper og får snudd den dårlige trenden igjen.

 

Måtte nesten bare dra frem denne. Nå kan vi jammen sitte her i morgen og se tilbake på seier i disse to kampene!! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...