Jump to content

For en flott slutt på august! :)


Egemannen

Recommended Posts

For en herlig dag, Wenger svarer på alle klagene, han kjøper en defensivmidtbane(han dere denilson fyren), en midtbane som tør å skytte(Baptista) og en rutinert forsvarer(Gallas).

Akkurat nå angrer jeg virkelig på at jeg tok mitt eget navn bakpå den nye drakten istedenfor å vente.

Link to comment
Share on other sites

Ser egentlig ikke noe problem med at vi mangler vinger.

Det er lenge siden vi har hatt en ren ving.Pires og Ljungberg som har vært kantene vårs de siste år har alltid trukket inn på banen.Så hva er problemet?

Reyes blir erstattet av en mye bedre spiller på sin plass;Walcott som er en ren ving,men bedre enn Reyes.

 

Vi har fått en midtbanespiller som kan overta Gilbertorollen som attpåtil er rutinert.

 

Og endelig har vi fått rutine i midtforsvaret og muskler.

 

Med å kvitte seg med 2 drittunger og kjøpet av Rosiscky,Walcott,Baptista,Gallas og Denilson har endelig alle brikkene falt på plass.

Link to comment
Share on other sites

Ser egentlig ikke noe problem med at vi mangler vinger.

Det er lenge siden vi har hatt en ren ving.Pires og Ljungberg som har vært kantene vårs de siste år har alltid trukket inn på banen.Så hva er problemet?

Reyes blir erstattet av en mye bedre spiller på sin plass;Walcott som er en ren ving,men bedre enn Reyes.

 

Vi har fått en midtbanespiller som kan overta Gilbertorollen som attpåtil er rutinert.

 

Og endelig har vi fått rutine i midtforsvaret og muskler.

 

Med å kvitte seg med 2 drittunger og kjøpet av Rosiscky,Walcott,Baptista,Gallas og Denilson har endelig alle brikkene falt på plass.

 

Walcott er ikke en "ren ving", fortrinnsvis en spiss.

At Wenger har tenkt å omskolere ham som alle andre

(Henry ble utrolig nok omskolert fra ving til spiss!)

til å bli ving er noe helt annet. Men han er ikke ving.

 

"Problemet" er at selv hjemmebanen vår nå er BRED.

Og dette mølje in the middle som vi driver med ikke er

særlig effektivt (se på de to seriekampene vi har spilt).

Det er lenge siden vi har hatt en ren ving... Ja, og det er

faktisk en liten stund siden vi har vunnet noe også. En

FA-cup for to sesonger siden. Men utenom det???

 

Baptista tror jeg ikke kan overta Gilbertorollen...

"He is not particularly quick and I can't really see him as

a striker, he is more effective as someone who takes up

very good attacking positions from midfield."

Nøkkelordet er "Attack"!

Som det står på Arsenal.com's Player Profile:

Baptista: Position Attacking Midfielder

Gilberto: Position Midfielder

Link to comment
Share on other sites

Dette var en fantastisk slutt på transfer-vinduet. Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde Wenger hadde mistet alt av vett og bare skulle kjøre videre med samme tropp. Nå er vi endelig kvitt Cole - i bytte fikk vi PLs beste stopper! Pluss 5 mill pund.

 

Litt trist er det at Reyes går fra Arsenal - hadde virkelig troen på han da han ble signert for noen år siden. Dessverre klarte han aldri å tilpasse seg den engelske livsstilen og da var det best for alle parter at han forlot oss. Deilig da at vi klarte å overtale Baptista til å komme andre veien. Ser for meg at han kan g inn på defensiv midtbane selv om han sikkert helst vil spille litt lengre fram på banen. Gilberto trenger litt kamp om plassen sin!

 

Om Denilson er kjøpt eller ikke er fortsatt litt usikkert, men om han er det så er det positivt det også.

 

Jeg gikk amok på refreshknappen i går kveld, og det var fantastisk å se de gode nyhetene poppe opp på newsnow.

 

Nå er det bare å fullføre Cole-handelen skikkelig ved å kjøre Walcott på høyreving i oppgjøret mot Chelski. Da skal den pengegriske svikeren få kjørt seg kraftig!

Link to comment
Share on other sites

Gallas og Baptista sine overganger er bekreftet av Arsenal.com og de er nå oppført i squad listen på nevnte side.

 

F-A-N-TASTISK! Kan ikke si noe annet!

 

---------------Lehmann--------------

Eboue----Toure----Gallas----Clichy

Hleb----Baptista---Cesc----Rosicky

-------------RvP-----Henry----------

 

Make that better?!!!

[Er jo litt kjapp her, men sitter og drømmer, så Gilberto kommer jo inn på den defensive midtbanen, men....]

Jeg synes Lauren er bedre enn Eboue. Bytter du ut Eboue med Lauren så skal jeg være noenlunde enig. Lauren er tryggere defensivt og like god som eboue offensivt så summasumarium så syns jeg Lauren skal få tilbake plassen sin når han blir skadefri.

 

Smaken er som baken, den er delt. :P

Link to comment
Share on other sites

Så var ein dårlig transfersommar redda. Men det tok si tid.

 

Må sei meg godt fornøyd med signingane. I Gallas veit me kva me får. Han er er ein av premier leagues beste forsvarsspelarar. Nuff said.

 

Baptista er den eg er mest spent på. Var ikkje imponert over han i realdrakta i fjor, men få var vel imponert over det Real Madrid presterte sist sesong. Med "La Bestia" sin enorme fysikk så trur eg faktisk me kan ta tre poeng borte mot Bolton i år :P .

 

Den unge brasilianaren Denilson tar eg som ein bonus.

 

Bring it on.

Link to comment
Share on other sites

vi har betalt 15 mill pund for en 29 år gammel stopper (liten bismak på prisen men et kongekjøp), kvittet oss med cashley, kvittet oss med grin-ungen reyes og fått inn baptista..

 

gallas kommer til og styrke oss kraftig i midtforsvaret, men det er fortsatt tynt på venstre back, han kan spille der og men det kommer han trolig ikke til og tåle og gjøre lenge..

 

baptista er konge som spiss, på CM ikke like god men sikkert bra for det, det var først når han ble omskolert til spiss han ble skikkelig god, men er uansett bra han kan steppe inn på CM..

 

sitter igjen med en litt blandet følelse av alt dette, at gallas kom er helt konge :)

baptista som spiss er en jævla bra ting det og, kansje endelig en verdig partner til henry,og så slipper vi gjerne og se så mye til adebayor... at han kan spille CM er et pluss selfølgelig,

 

men cole har gått og vi har en venstre back som er god nok men han er skadet hele tiden, så der er vi svekket..

på kanten er vi kansje svekket litt men ikke mye i og med at reyes aldri fikk det helt til i arsenal..

og det kommer jo ann på hvordan rosicky får det til, men han er egentlig ingen kant spiller..

 

wenger må prøve sitt ytterste for og få hleb og rosicky til og variere spillet sitt, og spille litt mer som kantspillere, satser på det kommer..

 

ade har jeg ingen tro på og håper at både the beast og rvp kommer i rekker før han..

 

alt i alt tror jeg vi har forsterket oss, vi har fått mer hodestyrke, mer rutine, mer muskler..

krysser fingrene for clichy, og håper han kommer tilbake fort som f...

 

<<<<<<<<<Jens Lehmann<<<<<<<<<<

lauren-gallas-toure-clichy

 

hleb/rosicky-gilberto-cesc-walcott

 

baptista

henry

 

dette laget kommer sikkert til og vinne mange kamper i PL..

 

håper vi får vite noe mer om denne denilson snart

Link to comment
Share on other sites

F-A-N-TASTISK! Kan ikke si noe annet!

 

Wenger, tilgi meg for alt galt jeg har sagt, jeg har tatt feil! Du vet hva du gjør, men du kan gamble også noen ganger. Fantastisk!

 

---------------Lehmann--------------

Eboue----Toure----Gallas----Clichy

Hleb----Baptista---Cesc----Rosicky

-------------RvP-----Henry----------

 

Make that better?!!!

[Er jo litt kjapp her, men sitter og drømmer, så Gilberto kommer jo inn på den defensive midtbanen, men....]

 

Check this out:

---------------Lehmann--------------

Eboue----Toure----Gallas----Clichy

---------------Gilberto---------------

Hleb----Baptista---Cesc----Rosicky

----------------Henry-----------------

 

Hvilken er best?

 

Åhhh...igjen: Dette var fantastisk! Tapene var ikke så vært, Cole ville jeg ha bort anyways, og Reyes var min favorittspiller, men allikevel....

Jeg likte best 4-4-2 formasjonen!

Men du får sagt det: FANTASTISKT

 

Men en ting hvor er Adè? Har du tatt deg til fornuft med RvP? :)

 

Neida, bare tuller ;)

Link to comment
Share on other sites

Det tar ikke lang tid å bli satt store spørsmålstegn til, med så å nesten bli forgudet. Slik er d jeg føler med hvor mye pepper og kritiske ord Wenger får, når oss supportere har en liten mulighet til å heve stemmen. Uansett når vi veit at hver gang det klages, så blir det slått tilbake.

 

Wenger er en manager som tenker gjennom alle situasjoner, før han tar en handling. Dette har gjort at klubben Arsenal har fått spillere inn som han har en plan med i laget, og som ofte slår til og gir oss nye sesonger med glede.

Det vil aldri være mulig å få 100% korrekte transfere, men man kan prøve å komme så nær optimalt som mulig.

 

Tok en kjapp titt på en artikkel (http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2093-2340356,00.html) og der fant jeg ut:

 

Over the past eight transfer windows Arsenal’s spend has been £63.9m, while Chelsea have paid out £325.7m, Manchester United £117.7m and Liverpool £95.6m

Om disse summene stemmer 100% tør jeg ikke garantere.

 

Når man da ser HVOR store forandringer som har skjedd siden Wenger ankom, så får man et bilde av en manager som går 100% inn i klubben på ALLE områder.

 

* Klubben har gått fra en stor klubb (historisk) og med noen gode år i ny og ne, til å bli en gigant med de aller største i hele Europa.

* Klubben har fått et helt nytt treningsenter, som er toppklasse på alle områder.

* Klubben spiller attraktiv og fin fotball, noe som gjør at de aller fleste ser opp til oss.

* Klubben satser knallhardt på academyene, og pr dags dato har vi en drøss av spillere på 15-18 år som har kvaliteter på øverste hylle og som kan spille en viktig rolle for Arsenal FC i fremtiden.

* Klubben har fått et helt nytt stadion, som vi bare kunne drømme om for 10år siden.

* Klubben har (og har hatt) spillere siden Wenger ankom som er legendariske ikke bare for Arsenal FC, men også for fotballverdenen generelt.

 

Wenger har nok jobbet aktivt hele sommer med å prøve å finne spillertyper som kan løfte laget videre, men som samtidig ikke ødelegger utviklingen av talenter som har bevisst at de er noe helt spesielt.

Samtidig har han slitt med at Reyes fikk hjemlengsel og krevde retur til Spania selv etter forlengelse av kontrakt forrige sesong, og et par offisielle pressemeldinger om at han blir i Arsenal. Dette var nok en spiller Wenger hadde store planer for i fremtiden, spesielt var tiden inne nå etter at Pires dro fra klubben i sommer.

 

Cole er et kapittel jeg ikke gidder å dra inn her, men d var en kamp i lang tid med å få Gallas inn som bytte eller få en pris som Chelsea følte var for mye selv om de har bl.a handlet inn andre spillere med mindre prestasjonsgrunnlag for samme pris før...... Uansett, Wenger dro i land en god deal.

 

Vi må ikke glemme at det er ikke bare å kjøpe en spiller, det skal også være vilje av den andre klubben til å selge til en ikke umenskelig sum, og at spilleren selv ønsker nye utfordringer.

 

Denne sommeren har Wenger hentet inn Rosicky, Baptista, Gallas, og Denilson.

Vi har også mistet noen (det må vi ikke glemme), men flere av de som er borte hadde ikke noen stor rolle i Arsenal laget 2005/06. Derfor ser jeg på denne sommeren som en meget sterk forsterkning til laget og stallen generelt med det som har skjedd.

 

Vi har hatt en tøff ligaåpning resultatsmessig, men spillemessig har det vært MYE positivt. Marginene har ikke vært på vår side, men er sikker på at dette løsner seg meget raskt.

Arsenal havnet på en fin 4.plass ifjor med ungt lag og en drøss av skader, samtidig som vi fikk gleden av å spille CL finale.

 

Dette året har talentene fått et ekstra år på baken, og vi har flere spennende talenter som vil dukke opp "fra intet"

Vi har fått inn spillere som vil (antakelig) øke nivået på laget med engang.

Wenger er iferd med å bygge et storlag som er gode nok til å slå hvem som helst, selv et mafialag fra Russland som bruker 5 ganger så MYE penger som oss på spillere.

Jeg tror personlig at med et nogenlunde normal sesong med skader, kan vi være gode nok allerede denne sesongen fort å kjempe om pokalen til siste slutt.......men jeg vil ikke slakte eller kreve Wenger sitt hode om vi får en ny sesong på 4.plass. Så lenge denne jobben hele tiden har en plan, og denne planen gir oss fornyelse og systematiske handlinger som skal gjøre oss til mestere igjen, ja da er jeg fornøyd.

 

En sommer hvor vi på ny får bevisst at Wenger er en handlingens mann, og som ut ifra de analysene på spillerkjøpene jeg har fått inntrykk av.....er de som hånd i hanske for Arsenal som klubb,.

 

Vi kan ikke kreve pokaler, men vi kan kreve at klubben fortsetter sin jobb på en ærlig og sjarmerende måte som vi er så heldige å ta del i. En klubb som har sjel og som beviser at penger ikke behøver å være alt.

Takk Wenger og Arsenal FC, for sommeren 2006. En sommer som viser at klubben fortsetter sin satsning på å igjen hente pokalen hjem der den hører hjemme, så får vi håpe at rettferdigheten seirer mot mafia-lag og pengegaloppenes motstandere........

 

Jeg er stolt!!

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er stolt!!

 

Det er jeg også vieira04!

Og når jeg leser det velformulerte, gjennomtenkte innlegget ditt, og gledes over det, er jeg også stolt over å kunne si at vi har supportere med like høy klasse som klubben holder. :P

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...