Jump to content

For en flott slutt på august! :)


Egemannen

Recommended Posts

Da var det endelig klart: Wenger har VRIKELIG, hvertfall etter min mening forsterket troppen før tranfervinduet stengte torsdag 31. august!

 

Reyes går i en ren byttehandel til Real Madrid, mens Baptista kommer andre vei. I tillegg til "overgangene" er det en kjøpsopsjon dersom spiller og klubb er fornøyde etter ett år. Dersom Baptista ikke er fornøyd, og vil tilbake til Real Madrid, mottar Arsenal 12 mill £ for Reyes (eler noe der omkring).

 

Cole (Cashely) flyter vestover til Che£$ki, og Gallas flytter andre veien til Arsenal. Hvor mye penger Arsenal i tillegg får i denne "byttehandelen" er foreløpig ikke klart, men her ligger det nok et beløp i mellom.

 

Reyes - BBC, Sky Sports

Cole - BBC, Guardian

 

Må innrømme, det har vært tunge dager dette her...bare løse rykter, og plutselig går to argentinere til West Ham av alle steder (og her lukter det ugler i mosen som nevnt i andre innlegg). Så plutselig gjør Arsenal og Wenger etter min mening, to herlige scoops helt mot slutten! Dette kan bli moro! <_<

 

Kan jo også nevnes at en 18 år gammel japaner ved navn Sho Ito (Sky Sports) ser ut til å ta turen til Arsenal.

Og endelig, ja dere man kan gjerne klage over at det finnes svakheter bakover hos Arsenal, men er det noe jeg virkelig ser på som latterlig er det at noen faktisk var villig til å betale hele 2 mill £ for Pascal Cygan (Sky Sports). I det minste går han til Villarreal, får håpe han ikke lider samme skjebne der som vår kjære Robert Pires.

 

En flott slutt på August nok engang - Takk Wenger - I'm Proud To Be A Gooner...always have, always will! :D

Link to comment
Share on other sites

Heilt Fantastisk, me kvitte oss med 2 players som ikkje vill spela for oss og får inn 2 som hvera oss betraktelig etter mi meining, ein får bare håpa at wenger bruker Julio i gilbertos rolle kor eg meina han er desidert best og Gallas i midten.

 

Kan det bli betre? <_<

Link to comment
Share on other sites

er meget fornøyd med og ha fått gallas, baptista...

 

gallas og toure kommer til og danne et fantastisk stopperpar..

 

står her at vi har fått en spiller til, men vet ikke om jeg kan stole på kilden..

 

Arsenal snap up Brazil U19 captain Denilson

tribalfooball.com - August 31, 2006

 

Arsenal have swooped for Brazil U19 captain Denilson.

The Sao Paulo midfielder is moving to the Emirates stadium in a £4 million deal.

Link to comment
Share on other sites

Må vel kunne si oss fornøyd med hvordan det endte siste dagen i transfervinduet. :D

 

Vi får inn...tja..hva skal man kalle dem?....to okser i bytte for to kalver! ;)

 

Kunne sikkert fått pressa ut mer penger for Cole, men jeg tror begge parter ønsket en slutt på forhandlingene og spekulasjonene og kom fram til et kompromiss.

 

Reyes-Baptista som utlånsavtale første sesongen syns jeg er en bra løsning.

Jeg har faktisk etterlyst mer låneavtaler i Arsenal HVIS f.eks. Baptista skulle mistrives eller ha en dårlig sesong, kan han gå tilbake til Spania..og vi får penger for Reyes.

For han kommer garantert ikke tilbake til Arsenal.

 

Jeg føler meg mer trygg på kvaliteten i laget nå spesielt siden vi fikk inn Gallas i forsvaret.

Baptista håper jeg slår til også, men her blir det kamp om plassene! <_<

Link to comment
Share on other sites

er meget fornøyd med og ha fått gallas, baptista...

 

gallas og toure kommer til og danne et fantastisk stopperpar..

 

står her at vi har fått en spiller til, men vet ikke om jeg kan stole på kilden..

 

Arsenal snap up Brazil U19 captain Denilson

tribalfooball.com - August 31, 2006

 

Arsenal have swooped for Brazil U19 captain Denilson.

The Sao Paulo midfielder is moving to the Emirates stadium in a £4 million deal.

 

Overgangen står bekreftet på The Sun. Ikke verdens mest pålitelige avis, men når den står som bekreftet så tror jeg det er sant.

Link to comment
Share on other sites

er meget fornøyd med og ha fått gallas, baptista...

 

gallas og toure kommer til og danne et fantastisk stopperpar..

 

står her at vi har fått en spiller til, men vet ikke om jeg kan stole på kilden..

 

Arsenal snap up Brazil U19 captain Denilson

tribalfooball.com - August 31, 2006

 

Arsenal have swooped for Brazil U19 captain Denilson.

The Sao Paulo midfielder is moving to the Emirates stadium in a £4 million deal.

 

Overgangen står bekreftet på The Sun. Ikke verdens mest pålitelige avis, men når den står som bekreftet så tror jeg det er sant.

JJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå ble jeg glad, de kan jo ikke bare sette inn rykter uten videre, så dette er sant, JIPPI!!!!!!

Men jeg spør igjen; er det noen som vet hva tid de blir klar?

Link to comment
Share on other sites

I tillegg fikk Vi Denilson, kaptein på verdens beste U-19 lag. Da savner jeg bare en venstreback, så er laget komplett..

 

Og hvor har de så sett denne bekreftelsen???

 

The Sun har skrevet om det langt nede i denne artikkelen. Synes det er merkelig dersom dette ikke stemmer. Et rart rykte i så fall, og kun som en ørliten notis i en annen artikkel? Nei, tror det her er the real deal. Kan ikke ellers skjønne hvorfor de skal skrive det.

 

Edit: Men ærlig talt: Hvor blir det av Arsenal.coms bekreftelser?? Ble webmasteren der solgt rett før overgangsvinduet i går også eller?

Link to comment
Share on other sites

er meget fornøyd med og ha fått gallas, baptista...

 

gallas og toure kommer til og danne et fantastisk stopperpar..

 

står her at vi har fått en spiller til, men vet ikke om jeg kan stole på kilden..

 

Arsenal snap up Brazil U19 captain Denilson

tribalfooball.com - August 31, 2006

 

Arsenal have swooped for Brazil U19 captain Denilson.

The Sao Paulo midfielder is moving to the Emirates stadium in a £4 million deal.

 

Overgangen står bekreftet på The Sun. Ikke verdens mest pålitelige avis, men når den står som bekreftet så tror jeg det er sant.

JJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå ble jeg glad, de kan jo ikke bare sette inn rykter uten videre, så dette er sant, JIPPI!!!!!!

Men jeg spør igjen; er det noen som vet hva tid de blir klar?

Selfølgelig kan media skrive om bare rykter . Media , og da tenker jeg mest på aviser har lik null troverdighet , og mange ganger er det bare oppspinn som ikke har noe som helt med fakta å gjøre . Enkelte er lite nøye med hva de hvelger å bruke som kilde . Vi får håpe at akkurat denne saken er riktig , fordi klubben har lite nytte av 2 spillere som ønsker seg vekk .

Link to comment
Share on other sites

Chelsea's hjemmeside http://www.chelseafc.com bekrefter at Cole og Gallas har byttet klubb. Synes det er litt treigt av Arsenal's hjemmeside å ikke være klar med nyheten enda :)

 

Men for all del: Jeg er meget fornøyd med at vi får inn Gallas og Baptista. Tilfører laget mye muskler! Fryktet i dagene før vinduet stengte at vi kom til å selge Cole og Reyes uten å få noen erstattere for dem.

 

Dette blir spennende :D

Link to comment
Share on other sites

Skulle vel være nok at Chelsea bekrefter avtalen..

 

Tipper arsenal.com venter til gutta er på plass så kommer det nok en pressekonferanse eller bekreftelse snart.

De vil vel være helt sikker på at alle papirer og personlige kontrakter er i orden før de annonserer noe.

 

btw...Denilson who?? :)

 

Og ble denne japaneser'n Ito klar i tide?

Link to comment
Share on other sites

btw...Denilson who?? :)

 

Denilson, kaptein på Brasil U19, defensiv midtbane så vidt jeg har forstått. Spilt i Sao Paulo og ryktene vil ha det til at han er solgt til Arsenal for £4m. Stiv pris, men kan godt vise seg å være verdt det tror jeg. Man blir ikke kaptein på Brasil U19 uten å kunne spille fotball!

Link to comment
Share on other sites

F-A-N-TASTISK! Kan ikke si noe annet!

 

Wenger, tilgi meg for alt galt jeg har sagt, jeg har tatt feil! Du vet hva du gjør, men du kan gamble også noen ganger. Fantastisk!

 

---------------Lehmann--------------

Eboue----Toure----Gallas----Clichy

Hleb----Baptista---Cesc----Rosicky

-------------RvP-----Henry----------

 

Make that better?!!!

[Er jo litt kjapp her, men sitter og drømmer, så Gilberto kommer jo inn på den defensive midtbanen, men....]

 

Check this out:

---------------Lehmann--------------

Eboue----Toure----Gallas----Clichy

---------------Gilberto---------------

Hleb----Baptista---Cesc----Rosicky

----------------Henry-----------------

 

Hvilken er best?

 

Åhhh...igjen: Dette var fantastisk! Tapene var ikke så vært, Cole ville jeg ha bort anyways, og Reyes var min favorittspiller, men allikevel....

Link to comment
Share on other sites

Chelsea's hjemmeside http://www.chelseafc.com bekrefter at Cole og Gallas har byttet klubb. Synes det er litt treigt av Arsenal's hjemmeside å ikke være klar med nyheten enda :)

 

Men for all del: Jeg er meget fornøyd med at vi får inn Gallas og Baptista. Tilfører laget mye muskler! Fryktet i dagene før vinduet stengte at vi kom til å selge Cole og Reyes uten å få noen erstattere for dem.

 

Dette blir spennende :D

 

Raske oppdateringer har vel aldri vært styrken til arsenal.com. Akkurat i dette tilfellet burde de absolutt vært ute og bekreftet nyheten allerede i natt. For overganger rett før vinduet er ofte preget av rykter og mye spenning. At Arsenal.com ikke tar seg bryet med å legge ut en liten notis om det som er skjedd, synes jeg derfor er klanderverdig.

 

Når dette er sagt, er jeg svært glad for å ha Gallas på plass. Jeg håper Gallas er villig til å vikariere på venstrebacken ved behov... og behov er det nå!

Link to comment
Share on other sites

 

Hleb----Baptista---Cesc----Rosicky

-------------RvP-----Henry----------

 

...

 

---------------Gilberto---------------

Hleb----Baptista---Cesc----Rosicky

----------------Henry-----------------

 

Hvilken er best?

 

Knallsterke midtbaner/angrep begge to, men jeg spør meg selv:

hvem av disse (totalt 7 spillere) er egentlig kantspiller? Det

er dessverre ingen! Vi har fått flere meter ny bredde med byttet

av stadion, men vi spiller jo som om vi er på Highbury fremdeles.

Den eneste kantspilleren vi har per i dag er vel Ljungberg?! Om

man skal være litt streng ønsker vel egentlig alle disse:

Hleb----Baptista---Cesc----Rosicky----RvP----(Walcott/Ade)

seg den samme posisjonen. Dennis' gamle... (Walcott/Ade og

kanskje RvP vil vel spille spisser, men også det er _sentralt_)

Vi kan jo slenge på de defensive som naturligvis også er sentrale

midtbanespillere: Cesc, Gilberto, Flamini, Song.

 

Jeg frykter at vi blir enda "trangere" fremover :)

Link to comment
Share on other sites

Tror også at det vil bli trangt i midten denne sesongen. Altfor mange som liker å trekke innover og nå har vi også mistet Cole som var flink til å komme på utsiden av Pires. Clichy har mange gode egenskaper, men han søker desverre ofte inn sentralt.

Baptsita vil nok ikke true Gilbertos plass i laget. Tror nok han er tiltenkt en rolle sentralt enten som hengende spiss eller ren boksspiller. Men, hva skal vi med en boksspiller når det aldri kommer et innlegg??

Vet forøvrig ikke om denne karen kan skyte fra distanse eller om han er en god hodespiller noe vi virkelig trenger.

 

Gallas scoret noen ganger fra distanse på slutten av sesongen i fjor for Chelsea, men da som sideback noe han nekter å spille. Hurra- vi har fått en spiller som ønsker å spille i midten. Ingen problem Mr Gallas- hos oss spiller alle i midten, du kan gjøre akkurat som du vil.

 

Kan ikke skjønne at vi kommer styrket ut av disse byttene. Vi har fått to spiller som begge liker seg best sentralt og mistet to som stod for det lille vi har av kantspill. Folk har klaget over sutringen til Reyes og illojaliteten til Cole. Vi får i bytte altfor lite penger og en spiller som har streiket for å forlate klubben og en annen som gir opp etter et år i en ny klubb. Lojale klubbspillere som vi kan forvente blir i klubben i lang tid?

-Vel, håper jeg tar feil, men er ikke mye glad etter disse byttene.

Link to comment
Share on other sites

Som artikkel forfatter føler jeg en trang til å svare på alle innleggene som har kommet.

 

Det ser ut til at de fleste av oss Gooners er relativt fornøyd med det som har skjedd de siste timene, inkludert meg selv. Likevel må jeg si meg enig i at kantspillet muligens blir noe svekket med disse "byttene".

Det er meget mulig at Arsenal nå blir "trangere", men hva var alternativene?

 

Cole har det siste år kun tenkt penger, og på hvordan han skal ha nok av de slik at han kan beholde sin sinnsykt vakre kone. Han hadde rett og slett ingen interesse av å spille for Gunners mer.

 

Reyes var syk av hjemlengsel, og ja jeg er en av de som mener denne gutten har et enormt potensiale, men Wenger kan ikke lykkes med alle.

 

Slik jeg ser det, kom vi kanskje ikke styrket ut av transferene, men vi ble kvitt to spillere som i større og større grad ville blitt uro momenter utover i sesongen (mest sannsynlig), og dermed slitt enda mer på en allerede nerve slitt lagmoral. I bytte fikk vi en spiller Wenger ville hente ifjor, og som nok vil bevise at han har noe å fare med, og han har nok mer å gjøre i en mer fysisk liga som PL enn i PD, og ikke nok med det, vi fikk en stopper som oser av kvalitet, som ønsker å spille én plass - midt i forsvaret - et sted som sårt har trengt forsterkning.

 

Tidligere har det også vært klaget over at Wenger bare henter in unggutter og lite rutine. Baptista har kanskje ikke bøtter med rutine, men han er vel rundt 24 år. Og Gallas, mannen er jo en rutinert kvalitetsspiller fra topp til tå, og tenk på alt han kan tilføre vårt fra før av så unge forsvar.

 

For å si det på en annen måte: kanskje kom vi ikke styrket ut, men vi kom på ingen måte svekket!

Link to comment
Share on other sites

Sitter igjen med en litt blandet følelse nå.. Gallas er en god spiller som sikkert vil heve forsvaret. Men tror at dette kan ødelegge for Djourou/Senderos. Tror ikke vi hadde slitt på denne plasen uansett. Tror både Djourou og Senderos er gode nok for toppen i PL. Baptista har vel ikke funnet sin posisjon helt etter at han gikk fra Sevilla. Spiss eller midtbane? Det er midtbane vi trenger så håper han vil spille der..

 

Hadde håpet på en kant spiller før vinduet stengte, men Wenger vil tydeligvis spiller mølje fotball i midten...

Link to comment
Share on other sites

Det er meget mulig at Arsenal nå blir "trangere", men hva var alternativene?

Problemet var jo at vi drøyde til natta med å få avgjørelser.

Er enig i det meste jeg har klipt bort, men vil bare notere at

et "alternativ" hadde vært Ribery. Det er en KANTspiller. Vi

har bare Ljungberg nå. Vi er en smule "vingeklippet"...

 

Baptista har vel ikke funnet sin posisjon helt etter at han gikk fra Sevilla.

Spiss eller midtbane? Det er midtbane vi trenger så håper han vil spille der..

 

Hadde håpet på en kant spiller før vinduet stengte, men Wenger vil tydeligvis spiller mølje fotball i midten...

Vi trengte vel helst en defensiv midtbane... Offensive sentral midtbane-

spillere har vi i bøtter og spann!! Jeg tviler på at Baptista er den som

lettes kan omskoleres til kantspiller. Men han er jo tydeligvis akkurat

den spillertypen Wenger liker. Det virker litt som han kun kjøper en type

spillere og bare putter dem i andre posisjoner... Mølje i midten it is :)

Link to comment
Share on other sites

Trur ikke dette blir så galt jeg. sant nok at vi har mange sentrale midtbanespillere, men trur også mange av de vil gjøre en utmerket jobb på kant. Høyre kant har vi. hleb, freddie og trur ogs walkot can bekle den posisjonen utmerket. desuten ved krise trur jeg faktisk eboee og kan gjøre en god jobb der når laren er tilbake. På venstrekant har jo RVP gjort en utmerket jobb på landslaget og kan bli et glimrende alternativ. Noe jeg trur også roskinsky vil bli. også her kan walkot gjøre en glimrende jobb. Ved ekstrem behov muligens også ali can bekle en kant. På sentral midtbane har vi gode alternativ i fleng. Forsvaret er også blitt mer flksibelt med gallas istedet for cole, selv om cole er en glimrende spiller. Så ttrur sum a sumarium dette slett ikke er så værst. Synnes vi nå har good backup over hele linjen, hb. eboee, lauren, toure, gallas,

MS, toure, gallas, senderos, djeroue, VB. tynnest dekkning her men ikke galt her heller nå ed. clinchy, gallas, flamini, og trur også toure kunne være en grei back up her, def midt. gilberto, baptista, diaby, flamini, off. mb. fabregas, rosinski, baptista, hleb, kanter har jegallerede nevnt, spisser har vi henry,RVP,Baptista, walcot. ade, ali ser bra ut i mine øyne. lykke till alle gunners med resten av sesongen :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...