Jump to content

Pat Rice


Nilsen

Recommended Posts

I "Mitt Drømmelag" i sportsmagasinet til Dagbladet i dag, har komiker Rune Andersen plukket ut vår kjære Pat Rice. Jeg likte beskrivelsen, særlig siste setning:

 

"En ekte "old time hero", og selve inkarnasjonen på en spiller fra den engelske arbeiderklassen. Her var det ikke noe finspill, men beinhard arbeid som ble prioritert. Rice hadde ryggrad sterk nok til å være mast på skoleskipet Sørlandet."

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Og det er pinadø, sant også! Good Old Pat var aldri noe stort talent, men han hadde en vilje og en arbeidsmoral gjennom hele sin karriere, fra liten gutt og frem til i dag, som alle bør misunne ham. Han VILLE bli Arsenal spiller og han BLE det. Og nettopp på grunn av viljen og driven, og til tross for "manglende" fotballegenskaper, så har Pat oppnådd mer på fotballbanen enn de aller, aller fleste av oss bare i våre villeste fantasier kan drømme om.

 

Pat Rice - A true Gooner! Jeg ganske enkelt elsker denne typen mennesker!

Link to comment
Share on other sites

Desverre blir det sjeldnere og sjeldnere man ser personligheter som Pat Rice på fotballbanen. Vilje og driv er på en måte ikke nok lenger, for å spille på det høyeste nivået.

 

Lojaliteten som Rice viste, begynner også å bli et fremmedord. Det er sjeldnere og sjeldnere man ser spillere være like lenge i en klubb som spillere som Rice, Adams og O'leary.

 

Pat Rice vil for alltid stå frem som en av de største legendene i Arsenal, og jeg er jaggu glad for at han er en del av klubben ennå i dag, og kan være med på å sørge for at Arsenal-kulturen består

Link to comment
Share on other sites

 

Pat Rice vil for alltid stå frem som en av de største legendene i Arsenal, og jeg er jaggu glad for at han er en del av klubben ennå i dag, og kan være med på å sørge for at Arsenal-kulturen består

 

Helt riktig Kim, og akkurat DÈT er kanskje Pat Rice`s viktigste misjon i dag. Han er en UHYRE viktig kontinuitetsbærer i Arsenal FC.

Link to comment
Share on other sites

Husker Pat veldig godt. Han var aldri spektakulær og sjelden brilliant, snarere enkel i spillestilen,ikke av de raskeste og teknisk ganske middelmådig. Ganske langt unna det vi ser av de beste høyrebackene i dagens fotball.

 

Pat Rice var noe helt annet, han var datidens back og forsvarsspiller. En tacklingssterk grovarbeider, trygg og med en utrolig arbeidsmoral. Med Rice er det liksom bare gode minner. Aldri noe tull og fjas med han. Akkurat som han fremstår i dag, på benken, sammen med Wenger.

 

"A true gooner" en av de store.

Link to comment
Share on other sites

En artig kuriositet med Pat Rice er at har er den eneste Arsenal manager så vidt jeg vet med en 100% record som manager ettersom Arsenal vant de tre kampene klubben spilte med Pat Rice som sjef i perioden mellom Steward Houston og Arsene Wenger i 96/97-sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Topp mann, som får lite fokus. Men gjer ein fantastisk jobb. Skulle hatt fleire som han. Arsenal through and through.

 

Han er fornøyd med lite fokus på egen person, our Pat. En sindig, flink og USEDVANLIG lojal Gooner. Arsenal through and through som du så korrekt sier, Sindre. Jeg våger følgende påstand; vi hadde ikke hatt den suksessen vi har hatt under Wenger, hadde det ikke vært for Pat Rice. En kontiniutetsbærer av de helt sjeldne. Samt en MEGET DYKTIG fagmann. *Hyll, hyll!*

Link to comment
Share on other sites

Har han bursdag? :P

Forsto det slik at han har vært 40 år i Arsenal i dag :P

Stusset på det jeg og. Han blir trossalt 58 17.mars! Men han er en legende, 40 år i Arsenal sier sitt. True gooner and a legend! Han er i min Arsenal XI og en legende på trenerbenken er han også!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...