Jump to content

Champions League, Gruppetrekning


Veginho

Recommended Posts

Det kunne ha vært både enklere og tøffere. Føler at vi landet sånn midt på treet.

 

Ingen kamper i denne gruppa blir lette. Tror at bortekampen i Russland blir den vanskeligste. Arsenal har ikke imponert stort i det området. Ellers var det bedre å få Hamburg enn Galatasaray.

 

Gode muligheter her. Nøkkelen ligger i hjemmekampene.

 

Btw, lurer på hvordan Spudz ville ha klart seg i denne gruppa.. :P B) B)

Link to comment
Share on other sites

Denne trekningen har vi all grunn til å være fornøyd med! Riktignok skal en aldri undervurdere et lag som har klart å kvalifisere seg til CL, men satt i sammenheng, var dette veldig bra. Jeg tror Porto og CSKA vlir vanskelige borte, kanskje spesielt CSKA, stemning på bortebane i Moskva er massiv. Hamburg burde være overkommelige.

 

Slik endte fjorårssesongene:

 

Porto vant serien suverent med ti poeng ned til Sporting, Hamburg endte på 3.plass etter Bayern og Werder Bremen og CSKA til gull i Russland foran byrival Dynamo.

 

Er det noen som sitter inne med inne med mye kunnskap om overganger i motstanderklubbene våre?

Hamburg har kjøpt Vincent Kompany fra Anderlecht og Josè Guererro fra Bayern München, men har jo solgt Khalid Boulahrouz til Chelsea og Daniel Van Buyten til Bayern München... De kan ikke ha blitt usedvanlig mye sterkere enn i fjor av de byttene ;)

 

Porto har kjøpt Tarik Sektioui fra AZ, Hélder Postiga fra Saint-Étienne og Diogo Valente fra Boavista FC.

De har til gjengjeld solgt Benni McCarthy til Blackburn og Diego til Werder Bremen, så Porto har vel ikke blitt så mye sterkere på papiret heller.. :)

 

på wikipedia står Cska uten overganger i år, men både vagner love og carvalho, som var med brasil`s lanslagstropp til Ullevål, er jo i troppen... :)

Link to comment
Share on other sites

vel ser mange er fornøyd med trekningen. kan ikke si meg helt enig der. fornøyd med ikke trekke B.M. og forsåvidt Lyon i fra gruppe 2.

Fra gruppe 3 fikk vi i mine øyne værst tenkelig motstand, tatt i betraktning reise og vår tradisjon med russiske lag.

Fra 4 gruppe fik bi etter min vurdering nest værst. Enste jeg ville hatt midre derfra er galatasarai,

Hadde laget en rangering for meg selv på forhåd, hvor min vurdering og magafølelse teller mer enn reelt styrkeforhold.

Der blei det 5te ønske fra gruppe nr 2, 8nde ønske fra nr.3 og 7 ønske fra nummer 4. alså ingen drømme trekning i mine øyne.

Men realistisk optimist som jeg er trur jeg vi går forholdsvis greit vidre her, noe annet hadde jo vært en gedigen nedtur.

Forøvrig min drømmetrekning hadde vært Arsenal- celtic\lille-bordeaux\benfica-FC København

mens min `vorst case`på forhånd var Arsenal-B.M-CSKA\Olympiakos-Galatasaray

 

Lykke til alle gooners videre trur vi går en veldig spenende sesong i møte, med mye morro spesielt hvis vi kan få inne en stopper til av topp klasse.

Link to comment
Share on other sites

Tøff gruppe. Vi sliter "nesten alltid" i kalde Moskva. Porto kan bli tøffe, mens vi normalt har et relativt godt tak på tyske lag. Jeg tror vi ryker ut.

 

 

Hva er dette for noe a Jørn!!!!!. Ryker ut!!!! ;)

Hvor kaldt er det i Moskva 17 oktober?? Det er kaldere i London en mørk desemberkveld.

 

Tror vi har en god sjanse men det er viktig med en god start i Tyskland. Ungå tap der og med seier hjemme mot Porto er vi igang.

 

Dette går greit :)

Link to comment
Share on other sites

Tøff gruppe. Vi sliter "nesten alltid" i kalde Moskva. Porto kan bli tøffe, mens vi normalt har et relativt godt tak på tyske lag. Jeg tror vi ryker ut.

 

He-he, den var god Chaz! Nå må du jammen slite med å være pessimist fremover. Nei, jeg skulle heller sett at du kjørte en optimistisk linje, som i fjor, da du gikk ut og sa at du trodde Arsenal skulle vinne hele greia.

 

Nå var du jammen kjapt ut som pessimist!

 

Jeg er i ingenmannsland etter trekningen. Alt kan skje. Kan ikke se hvorfor vi skal gjøre det så mye dårligere enn vi gjorde i fjor. Vi kjører videre med de samme spillerne. Campbell, Pires og Bergkamp var fraværende store deler av turneringen i fjor, og vil heller ikke bli savnet i år.

 

Jeg tror jeg legger meg på Henry i stedet for på Chaz sin linje. Tror vi gjør det bra!

Link to comment
Share on other sites

Vi var utrolig heldig med trekningen i år! Så vidt jeg kan se det er det vel bare Milan som har fått lettere motstand...

 

Syns ikke vi er så utrolig heldige for å være ærlig. Som fjorårets finalist burde vi klare dette, men det er ikke noen lett gruppe vi snakker om. Porto i finalen for bare par sesonger siden, CSKA er et av de bedre russiske lagene for tida, og vant UEFA cupen lekende lett ifjor mot sterke Sevilla, her er det mange gode brasilianere på laget, som var i Brasils landslagstropp mot Norge og. Hamburg er et av de sterkeste tyske lagene, og en reel utfordrer. Mange gode spillere, og et meget sterkt forsvar, som er noe svekket etter at Boularhouz dro, men inn har Mathijssen kommet som også er god. Såklart skal vi være fornøyde med ikke å ha Milan i gruppe, men skulle heller hatt dem og to dårligere lag sånn som København ol. Menmen, vi skal kunne gå videre, tipper denne gruppa blir preget av mange U-kamper

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i ingenmannsland etter trekningen. Alt kan skje. Kan ikke se hvorfor vi skal gjøre det så mye dårligere enn vi gjorde i fjor. Vi kjører videre med de samme spillerne. Campbell, Pires og Bergkamp var fraværende store deler av turneringen i fjor, og vil heller ikke bli savnet i år.

 

Jeg tror jeg legger meg på Henry i stedet for på Chaz sin linje. Tror vi gjør det bra!

 

Vet ikke om jeg er helt på linje med deg der Helge ;) Om spillerenes rutine og

råd bak i kulissene og innhopp ikke blir savnet er en tøff påstand.

 

Syns også pulja er sånn midt på treet og alt kan skje.

Link to comment
Share on other sites

Vet noen hvordan fixturelisten blir nå?

 

CL kampen spilles slik:

13 September kl: 2045:(norsk tid) Hamburger SV - Arsenal

26 September kl: 2045:(norsk tid) Arsenal - Porto

17 Oktober. kl: 2045: (norsk tid) CSKA Moskva - Arsenal

1 November kl: 2045: (norsk tid) Arsenal - CSKA Moskva

21 November kl: 2045: (norsk tid) Arsenal - Hamburger SV

6 December kl: 2045: (norsk tid) Porto - Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi sliter oss videre slik vi pleier. Porto, CSKA og Hamburg er alle lag vi "bør" slå, men som selfølgelig blir å spille over evne når storlaget fra London gjester byen og spille ultradefansivt på Emirates.

 

Det kommer til å bli tøft å ta 3 poeng borte mot både porto og spesielt CSKA, men i CL holder det som reger med 10-12 poeng for avansemang. Derfor blir det viktig å ta tre ponegerne hjemme. Misslykkes vi med det kommer det til å bli unødvendig tøft.

 

Denne gruppa kan bli svært jevn. CSKA kan fort ta full pot og 9 poeng hjemme, mens de skuffer borte. Mens både vi og Porto kan kapre nok poeng borte til å gå forbi. Hva Hamburg har å stille opp med er jeg svært usikker på. Jeg kan ikke så mye om tysk fotball, men har merket meg at de har seilt litt akterut i forhold til de andre tradisjonelt store ligaene de siste årene. De blir sansynligvis jumbo i gruppa men tar sikkert mellom 3-9 poeng slik at det kan være spending helt til siste slutt.

 

Mitt tips:

 

1. Arsenal

2. CSKA

3. Porto

4. Hamburg

Link to comment
Share on other sites

Vi var utrolig heldig med trekningen i år! Så vidt jeg kan se det er det vel bare Milan som har fått lettere motstand...

 

 

Her er jeg uenig. Både ManU og Milan fikk en del "lettere" grupper. Jeg tar Milan sin gruppe anyday.

 

Porto fra nivå2 er ok. Men CSKA og Hamburg var nivå 3 og 4 var noe av det verste vi kunne få.....

 

Vet noen hvordan fixturelisten blir nå?

 

CL kampen spilles slik:

13 September kl: 2045:(norsk tid) Hamburger SV - Arsenal

26 September kl: 2045:(norsk tid) Arsenal - Porto

17 Oktober. kl: 2045: (norsk tid) CSKA Moskva - Arsenal

1 November kl: 2045: (norsk tid) Arsenal - CSKA Moskva

21 November kl: 2045: (norsk tid) Arsenal - Hamburger SV

6 December kl: 2045: (norsk tid) Porto - Arsenal

 

 

Starter og avslutter med bortekamp ja, det var jo heller ikke særlig optimalt. Nei, jeg tror denne gruppa kan bli tøff nok.....

Link to comment
Share on other sites

CL kampen spilles slik:

13 September kl: 2045:(norsk tid) Hamburger SV - Arsenal

26 September kl: 2045:(norsk tid) Arsenal - Porto

17 Oktober. kl: 2045: (norsk tid) CSKA Moskva - Arsenal

1 November kl: 2045: (norsk tid) Arsenal - CSKA Moskva

21 November kl: 2045: (norsk tid) Arsenal - Hamburger SV

6 December kl: 2045: (norsk tid) Porto - Arsenal

 

Porto er kanskje det dårligste andreseeda laget så var heldige der. Jeg sier ikke at Porto er dårlige, men det er ikke like gode som f.ek.s Bayern og Lyon som begge kan vinne hele turneringen. Ja, jeg veit at Porto vant CL for noen år sida, men det var bare i finalen de imponerte meg og de hadde MYE bedre spillere og trener den gangen. Det er bra at vi ikke møter CSKA når det er kaldest der oppe. Men jeg tror vi likevel kommer til å slite. Både CSKA og Hamburg var kanskje de beste i sin seedingsgrupper og særlig bortekampen mot CSKA tror jeg blir vanskelig. Hamburg har heldigvis åpnet svakt i årets Bundesliga så vi får satse på at trenden fortsetter. Vi bør få 7 poeng på hjemmebane for å overleve et eventuelt tap i Portugal og Russland. Vi er temmelig sikker på at vi skal klare å komme oss videre, helst som 1. plass.....

Link to comment
Share on other sites

Dette er sendingen onsdag 13. september:

 

Kl. 20.00: Manchester United-Celtic. Direkte.

 

Kl. 23.00: Lyon-Real Madrid. Redigert opptak.

 

D.v.s at de prioriterer oss bak Real- Lyon, sannsynligvis p.g.a John Carew!

United er selvfølgelig førsteprioritet, men det er vel ingen overraskelse.

TV3 hater Arsenal, ikke noe annet å si på det!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal vises først som andrekamp på SportN kl 22.40! :)

 

Lurer på hvor mye som skal til før Arsenal i hvert fall er med i prioriteringsrekkefølgen! Vi var pokker meg det store laget i fjorårets Champions League, men det bryr tydeligvis ikke TV3 seg en dritt om. Latterlig!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal vises først som andrekamp på SportN kl 22.40! :)

 

Lurer på hvor mye som skal til før Arsenal i hvert fall er med i prioriteringsrekkefølgen! Vi var pokker meg det store laget i fjorårets Champions League, men det bryr tydeligvis ikke TV3 seg en dritt om. Latterlig!

 

Jo, vi må ha en nordmann på Arsenal...Da blir det KANSKJE andre prioriteringer hos Viasat også.

Men å se en norsk spiller på Arsenal nå er vel like sannsynlig som at Spudz vinner ligaen.. :P

 

Viasat er like talentløs som vanlig vil ikke vise Arsenal live. Skal jeg tippe så er vi er prioritert bak København også i år. ;)

Lyon f.eks. kommer til å floppe i årets CL. Totalt uinteressant!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...