Jump to content

Champions League, Gruppetrekning


Veginho

Recommended Posts

Her er seedingen i gruppetrekningen i Champions League:

 

Nivå 1: Barcelona, milan, Real Madrid, Inter, Liverpool, Arsenal, Manchester United, Valencia.

Nivå 2: Lyon, Porto, PSV Eindhoven, Bayern München, Chelsea, Roma, Celtic, Lille.

Nivå 3: Sporting Lisboa, Benfica, Bordeaux, Steaua Bucuresti, Werder Bremen, Olympiakos, CSKA Moskva, AEK.

Nivå 4: Anderlecht, Dinamo Kiev, Levski Sofia, Sjakhtjor Donetsk, Galatasaray, Hamburg, Spartak Moskva, FC København.

 

Utrolig spennende trekning i dag klokken 6. På grunn av seedingen er på grunnlag av lagets spill i Europa synes jeg at det blir feil i forhold til nivået på lagene.

Hvis vi er maks uheldig kan vi få Chelsea,Werder og Hamburgi gruppen vår. Det synes jeg er den verste kombinasjonen. Tviler på at vi er like heldige som ifjor da vi vel fikk det beste vi kunne få sånn circa.

En drømmegruppe for Arsenal er Lille, Olympiakos og FC København( Noen østeuropeiske lag her jeg ikke vet så mye om).

Hva synes dere? Enig at seedingsystemet er dårlig? Enig i mine vurderinger?

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det. Vi kan ikke få Chelsea. Engelske lag trekkes ikke mot hverandre så tidlig i Champions league.

 

Ifjor var vi som du sier veldig heldige og det er neppe sannsynlig at vi er like heldige en gang til. Men at vi var heldige ifjor veide bare opp for alle de gangene vi har vært uheldige før.

 

Ønsketrekninga mi er : Lille, Steaua Bucuresti og København.

Denne vil jeg ikke ha: Bayern, CSKA Moskva og Shaktar Dontetsk.

Link to comment
Share on other sites

Grei trekning for vår del. Håpte litt på København, men slik blei det ikkje. Milan var nok heldigst, men Arsenal var også blandt dei heldigaste. Bortsett fra Hamburg var den veldig bra.

 

 

Er det bare meg som syns den gruppa vår er veldig tøff , mange harde borte kamper altså

Liverpool var grise heldige!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns dette var en ganske tøff gruppe og igjen må vi til Russland. B)

Porto er alltid gode hjemme og Hamburg blir heller ikke enkelt.

Realistiske målet er å avansere, men jeg tør ikke garantere noe gruppeseier her.

 

Bør nok minst ha 7 poeng på Ashburton Grove, for jeg ser ikke for meg noe borteseier faktisk..

 

Manure heldig som vanlig! Slår aldri feil! LFC også flaks... :P

Link to comment
Share on other sites

Vet noen hvordan fixturelisten blir nå?

Pussig at grupperekkefølgen ble identisk med seedingsnivå :P

Ok trekning men det blir ikke noen walk in the park som ifjor.

Link to comment
Share on other sites

Hoppar ikkje i taket av glede, men det er ei gruppe vi skal gå vidare får normalt sett. Tur til Moskva ynskte eg helst å unngå, og Hamburg var nok det sterkaste laget frå seedingsnivå 4.

 

Ellers er det vel ikkje pussig at grupperekkefølga blei identisk med seedingsnivå, etter som det blei trekt seedingsnivå for seedingsnivå.

Link to comment
Share on other sites

Denne trekningen har vi all grunn til å være fornøyd med! Riktignok skal en aldri undervurdere et lag som har klart å kvalifisere seg til CL, men satt i sammenheng, var dette veldig bra. Jeg tror Porto og CSKA vlir vanskelige borte, kanskje spesielt CSKA, stemning på bortebane i Moskva er massiv. Hamburg burde være overkommelige.

 

Slik endte fjorårssesongene:

 

Porto vant serien suverent med ti poeng ned til Sporting, Hamburg endte på 3.plass etter Bayern og Werder Bremen og CSKA til gull i Russland foran byrival Dynamo.

 

Er det noen som sitter inne med inne med mye kunnskap om overganger i motstanderklubbene våre?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...