Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Hadde de virkelig trengt han så hadde de betalt det han er verdt. Sånn de gjorde med Zlatan, Chrygynskiy, Villa og Mascherano, for å nevne noen.

Det fæleste er vel at Villa er den eneste av disse som har fått en nøkkelposisjon i laget og her er det virkelig snakk om å bla opp! Ser ikke hvorfor en klubb som kjøper Chrygrynskiy for 25 millioner euro ikke vil by over 40 millioner for Cesc, dette i et marked hvor prisene er gått oppover på de årene også..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Sjansen for at Fabregas signerer ny kontrakt med oss er vel heller veldig liten. Den han nå har går ut i 2015, så vil vel bare være naturlig at prisen vil synke!? Kanskje et par år for tidlig, men Wenger har nok det i bakhodet når han selger han! Ellers vil jeg si meg enig med alle andre gooners: Barcelona er og forblir en drittklubb!!

Link to comment
Share on other sites

Sjansen for at Fabregas signerer ny kontrakt med oss er vel heller veldig liten. Den han nå har går ut i 2015, så vil vel bare være naturlig at prisen vil synke!? Kanskje et par år for tidlig, men Wenger har nok det i bakhodet når han selger han! Ellers vil jeg si meg enig med alle andre gooners: Barcelona er og forblir en drittklubb!!

 

Jeg er ikke enig i at Barca er en drittklubb! De spiller den vakreste fotballen som finnes. Og Arsenal er ikke langt bak.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke mulig for forbundet å gripe inn hvis dommeren overser filming? Gi de 3 kampers karantene for hver gang de faller som det der. Det eneste de gjør er å dra fordeler av den latterlige filmingen. Dette gjelder for all del ikke bare Barcelona, og vi skal ikke glemme at vår godeste Eboue har filmet flere ganger tidligere. Den fordelen det gir, ga oss et dødballmål mot nettopp Barcelona i CL-finalen. Påvirker dommerne, drar fordeler og frustrerer motspillerne til de grader.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke mulig for forbundet å gripe inn hvis dommeren overser filming? Gi de 3 kampers karantene for hver gang de faller som det der.

UEFA prøvde mot Eduardo, til store protester fra oss. Om dette skal gjøres i fremtiden må det gjøres på en mer ordentlig måte ved at man f.eks. i forkant uttaler at man skal begynne å slå ned på det i ettertid, for så å konsekvent bedømme alle slike situasjoner. Dersom man bare starter med en "vilkårlig" spiller blir det Eduardo-sagaen over igjen og en spiller/klubb vil protestere i stor grad da de da er utsatt for forskjellsbehandling. Dette oppstyret er ingen tjent med.

 

Jeg er veldig for straff i ettertid, men skal det gjøres må det gjøres på den ordentlige måten.

 

Men 3 kamper? Skal det altså være slik at dersom dommeren ser filming underveis slipper man unna med gult kort, men hvis man gjør det så bra at han ikke ser det får man 3 kamper? Stemmer heller for at man i hvert fall i starten kun gir et "gult kort" i ettertid i forhold til suspensjoner ol., og at man eventuelt øker straffen for filming etterhvert...

Link to comment
Share on other sites

UEFA prøvde mot Eduardo, til store protester fra oss. Om dette skal gjøres i fremtiden må det gjøres på en mer ordentlig måte ved at man f.eks. i forkant uttaler at man skal begynne å slå ned på det i ettertid, for så å konsekvent bedømme alle slike situasjoner. Dersom man bare starter med en "vilkårlig" spiller blir det Eduardo-sagaen over igjen og en spiller/klubb vil protestere i stor grad da de da er utsatt for forskjellsbehandling. Dette oppstyret er ingen tjent med.

 

Jeg er veldig for straff i ettertid, men skal det gjøres må det gjøres på den ordentlige måten.

 

Men 3 kamper? Skal det altså være slik at dersom dommeren ser filming underveis slipper man unna med gult kort, men hvis man gjør det så bra at han ikke ser det får man 3 kamper? Stemmer heller for at man i hvert fall i starten kun gir et "gult kort" i ettertid i forhold til suspensjoner ol., og at man eventuelt øker straffen for filming etterhvert...

 

Et meget godt poeng. Filming i kamp straffes med gult, det må filming som man straffes i ettertid også gjøre. Fjerdedommer kan avgjøre det når han ser reprisen på monitoren i pausen eller etter kamp slik at det blir avgjort der og da. Jeg syns ikke fjerdedommer skal ta beslutningen under selve spillet, men i naturlige pauser. Da kunne spilleren fått kort i pausen og dermed være advart allerede.

 

Når det gjelder Eduardo så var situasjonen en helt annen. Der er det kontakt og han faller. Jeg mener det ikke er filming på samme måte som når en spiller legger seg uten kontakt. At det skulle bli slikt oppstyr rundt den hendelsen er jo direkte latterlig sammenlignet med mye annet. Det skjønte etterhvert også de høye herrer og trakk tilbake hele saken.

Link to comment
Share on other sites

Et meget godt poeng. Filming i kamp straffes med gult, det må filming som man straffes i ettertid også gjøre. Fjerdedommer kan avgjøre det når han ser reprisen på monitoren i pausen eller etter kamp slik at det blir avgjort der og da. Jeg syns ikke fjerdedommer skal ta beslutningen under selve spillet, men i naturlige pauser. Da kunne spilleren fått kort i pausen og dermed være advart allerede.

 

Når det gjelder Eduardo så var situasjonen en helt annen. Der er det kontakt og han faller. Jeg mener det ikke er filming på samme måte som når en spiller legger seg uten kontakt. At det skulle bli slikt oppstyr rundt den hendelsen er jo direkte latterlig sammenlignet med mye annet. Det skjønte etterhvert også de høye herrer og trakk tilbake hele saken.

Heilt einig, det var kontakt og hvis man i tillegg har den stygge skaden hans i bakhodet så er det forståeleg at Eduardo gjerne trekker seg litt i slike situasjoner (spesielt i starten av comebacket). Skandaleoppførsel av UEFA!

Link to comment
Share on other sites

It's on.. Bare å stålsette seg nå!

 

"Barca make Fabregas contact"

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6996151,00.html?

Oh no! Da var vi i gang med håpløse uttalelser fra Barca-staben og miste enda mer respekt for Barca (hvis mulig). Jeg gruer meg til dette, for vi trenger uten tvil å beholde Cesc!

Link to comment
Share on other sites

De tok jo kontakt i fjor også og la inn bud, men så lenge de ikke møter kravene klubben har for Fabregas så kommer han ikke til å forsvinne. Barcelona har jo også uttalt at de mener Fabregas er verdt enda mindre enn hva de bydde i fjor så det er temmelig usannsynlig at han ender opp der med det første såfremt de plutselig ikke bestemmer seg for å slenge inn nesten 200 millioner kroner ekstra på det budet de kom med i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Njaaa... vi får se Stefan... ÅRsaken til at de mener han er "mindre verdt" er vel fordi han er fra deres ungdomsakademi, og har fått en eller anne forskrudd tanke om at de dermed har forkjøpsrett med ditto prisavslag.

 

Jeg sitter inne med en følelse av at han blir borte denne sommeren her... Med mulighet for et spillerbytte + litt penger.

Link to comment
Share on other sites

Njaaa... vi får se Stefan... ÅRsaken til at de mener han er "mindre verdt" er vel fordi han er fra deres ungdomsakademi, og har fått en eller anne forskrudd tanke om at de dermed har forkjøpsrett med ditto prisavslag.

 

Jeg sitter inne med en følelse av at han blir borte denne sommeren her... Med mulighet for et spillerbytte + litt penger.

 

Det skal for enhver normal klubb hjelpe utrolig lite at spilleren tilbrakte "et par" år i deres ungdomsakademi. Når Barcelona kun tilbyr 300 millioner for en av verdens aller beste midtbanespillere (og som attpåtil er utrolig ung og kaptein i klubben) som er verdtsatt til rundt 500 millioner så sier det seg selv at dette ikke kommer til å skje såfremt ikke Fabregas selv uttaler til media om at han vil vekk for enhver pris. Så lenge Fabregas er tilsynelatende fornøyd i klubben så er ikke klubben i en situasjon hvor de må selge.

 

Forøvrig var det noen kilder med informasjon innenfor Barcelona som sa at klubben trodde Fabregas kom til å levere inn en overgangssøknad og at de dermed kunne få han for en langt billigere penge, men dette ville ikke Fabregas og dermed sitter Arsenal på alle kortene.

 

Jeg er temmelig sikker på at Fabregas forblir i Arsenal denne sesongen såfremt Barcelona ikke legger rundt 450-500 millioner på bordet for vår kaptein. Eller 350-400 + Afellay.

Link to comment
Share on other sites

Det skal for enhver normal klubb hjelpe utrolig lite at spilleren tilbrakte "et par" år i deres ungdomsakademi. Når Barcelona kun tilbyr 300 millioner for en av verdens aller beste midtbanespillere (og som attpåtil er utrolig ung og kaptein i klubben) som er verdtsatt til rundt 500 millioner så sier det seg selv at dette ikke kommer til å skje såfremt ikke Fabregas selv uttaler til media om at han vil vekk for enhver pris. Så lenge Fabregas er tilsynelatende fornøyd i klubben så er ikke klubben i en situasjon hvor de må selge.

 

Forøvrig var det noen kilder med informasjon innenfor Barcelona som sa at klubben trodde Fabregas kom til å levere inn en overgangssøknad og at de dermed kunne få han for en langt billigere penge, men dette ville ikke Fabregas og dermed sitter Arsenal på alle kortene.

 

Jeg er temmelig sikker på at Fabregas forblir i Arsenal denne sesongen såfremt Barcelona ikke legger rundt 450-500 millioner på bordet for vår kaptein. Eller 350-400 + Afellay.

 

Ja det siste du sier der er vel det jeg tipper skjer... Jeg tror han blir borte i sommmer.. "Gut-feeling"... Og da med penger + spiller, og det du nevner er jo ikke utenkelig. 350 + Afellay er ikke dårlig...

Link to comment
Share on other sites

Ja det siste du sier der er vel det jeg tipper skjer... Jeg tror han blir borte i sommmer.. "Gut-feeling"... Og da med penger + spiller, og det du nevner er jo ikke utenkelig. 350 + Afellay er ikke dårlig...

 

Det er ikke dårlig, men jeg mener fortsatt det egentlig er for lavt for Fabregas. Modric er snakk om å være verdt rundt 400 millioner (Fabregas er yngre, bedre og mer erfaren) mens Javier Pastore skal være verdt rundt 550 millioner og han er ikke i nærheten av verken Modric eller Fabregas.

 

En realistisk pris for Fabregas (og særlig med en etterspørselen vi har hatt for han) burde være på rundt £60M+.

 

Edit fra Twitter:

OptaJoe Opta Sports

466 - Over the last five PL seasons Cesc Fabregas has created a total of 466 goalscoring chances, more than any other player. Coveted.

 

466 målsjanser på 5 sesonger hvorav han faktisk kun har vært involvert i 144 kamper.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke dårlig, men jeg mener fortsatt det egentlig er for lavt for Fabregas. Modric er snakk om å være verdt rundt 400 millioner (Fabregas er yngre, bedre og mer erfaren) mens Javier Pastore skal være verdt rundt 550 millioner og han er ikke i nærheten av verken Modric eller Fabregas.

 

En realistisk pris for Fabregas (og særlig med en etterspørselen vi har hatt for han) burde være på rundt £60M+.

 

Edit fra Twitter:

OptaJoe Opta Sports

466 - Over the last five PL seasons Cesc Fabregas has created a total of 466 goalscoring chances, more than any other player. Coveted.

 

466 målsjanser på 5 sesonger hvorav han faktisk kun har vært involvert i 144 kamper.

 

Jeg er ikke uenig med deg, Stefan, men jeg vet også at vi er kjent for å selge spillere billigere enn vi må. Fabregas blir nok ikke noe unntak. HAdde det ikke vært fordi Fabregas er "snill" mot klubben, så hadde det vært over for lenge siden.

Det er galskap det som skjer med overgangssummene for tida - det startet med Torres og carroll - det har fortsatt med noe snørrhvalper (phil jones og Henderson) - og det gjør at ting ikke er på greit i det hele tatt.

 

Og angående statsen til Opta - vi vet at Fabregas er best.... :P

Link to comment
Share on other sites

Orker ikke å bekymre meg.

Får vi en god sum med penger er jo det bra.

Vi vil nok klare å komme oss gjennom et salg av Fabregas.

Tror ikke det er et sunnhetstegn for oss å ha så stor avhengighet til enkeltspillere.

Blir han så blir han. Drar han så går det nok bra med Arsenal allikevel. Sannsynligvis.

Link to comment
Share on other sites

Orker ikke å bekymre meg.

Får vi en god sum med penger er jo det bra.

Vi vil nok klare å komme oss gjennom et salg av Fabregas.

Tror ikke det er et sunnhetstegn for oss å ha så stor avhengighet til enkeltspillere.

Blir han så blir han. Drar han så går det nok bra med Arsenal allikevel. Sannsynligvis.

 

Henry er vel også et bevis på det...

Link to comment
Share on other sites

Når man ser hvor pris nivået ligger på fotball spillere i dag, så kan man ikke selge Fabregas for mindre enn minimum 50 mill pund! Selv mener jeg at han bør koste godt opp mot 60 mill.

Jeg ser også at det er snakk/ryktes om at Barca vil selge David Villa til Chelsea for å finansiere kjøpet av Fabregas. Meget usannsynlig, men skulle det være sant så kan vel vi heller få Villa samt litt cash for Fabregas?! Uansett, selge en av verdens beste spisser for å få en spiller som til tider vil sitte på benken er lite sannsynlig.

 

Personlig håper jeg at Fabregas forlater arsenal i sommer. Man kan rett og slett ikke ha en kaptein som har et så sterkt ønske om å forlate klubben! Men igjen, hvis Barca ikke er i stand til å betale det Cesc koster i dag så har de og Fabregas et problem.

 

Det er vanskelig å finne spillere i dag som er "lojale" og fans av klubben, og det gjør det isåfall ikke enklere om de kommer til en klubb som har en kaptein som ønsker seg bort. Det er en dårlig holdning å ha i en tropp, og er det noe vi har vært vitne til i år, så er det til tider stor mangel på engasjement og innsats fra våre spillere.

 

Håper nå at Wenger ikke er så sinnsyk og selger Fabregas under "markeds pris", også sette det som et eksempel til fotball verden om at spillere ikke kan selges til den prisen de fleste oppererer med.. Tviler, men man vet aldri når det kommer til arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Guardiola kjenner verdiene av spillere og Cesc er er mindre enn € 40million. Barcelona vil tilby mindre og hvis de (Arsenal) ikke aksepterer, så han ikke kommer. Pep vet at klubben ikke er godt-off i form av penger. "

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6998563,00.html

 

Er vel ikke noe bombe at Barcelona har lite penger, de spurte jo om lån i fjor også for å hente spillere.

 

De for ikke Cesc for små penger værfall

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...