Jump to content

Laget 06/07


Eboue

Recommended Posts

Fant ikke den gamle lag-tråden, så jeg lager bare en ny, så kan mod. heller lime inn hvis han vet hvor den er.

 

Hva tror dere kommer til å bli 1.laget neste sesong, hvis vi ser bort fra skader osv.?

 

Mitt forslag:

lag0607kt3.jpg

 

Keeper: Jens Lehmann

 

Back H: Emmanuel Ebouè

Stopper H: Kolo Tourè

Stopper V: Phillipe Senderos

Back V: Gaël Clichy

 

Ving H: Aliaksandr Hleb

Sentral D: Gilberto da Silva

Sentral O: Francesc Fàbregas

Ving V: Josè Antonio Reyes

 

O midtbane: Tòmas Rosicky

Midtspiss: Thierry Henry

 

[H = Høyre, V = Venstre, O = Offensiv, D = defensiv]

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Ja, kanskje det Wenger velger, men Ljungberg får kanskje plassen foran Hleb og hvis Cole ikke forsvinner så tar vel han venstrebacken, Eboue har vel et lite forsprang på Lauren!!??

 

Senderos spiller ikke stopper når Arsenal starter sesongen, Ljungberg trenger mer tid for å bli restituert fra skade, Flamini går foran Clichy om Cole forsvinner (noe jeg ikke er sikker på) og jeg kan ikke fatte at Eboue har noe forsprang på Lauren. Derimot kan Lauren trenge noe mer tid på å bli klar etter fjorårets skadeproblemer.

 

Lehmann

 

Lauren (Eboue) - Toure - x - Cole

 

Hleb - Fabregas - Gilberto - Reyes

 

Henry - Adebayor

 

Sub: Almunia, Hoyte, Song, Van Persie, Rosicky

Link to comment
Share on other sites

Som ifjor er jeg en smule bekymret med tanke på stallbredde.Spesielt på

stopperplass.

 

Av det vi har til rådighet nå tror jeg følgende starter:

 

Lehmann

 

Lauren Toure Djorou/Cygan Cole

 

Hleb Fab Gilberto Rosicky

 

VP Henry

 

Med alle tilgjengelig stepper Senderos inn på stopperplass.

Bra at det er kamp om høyreback/venstreback og vingene på midten.

Kanskje kan Rosicky tre inn i Cesc rollen og av og til.

Link to comment
Share on other sites

Det som bekymrer meg er det defensive. Midtbanen og angrepet vårt så er vi bra besatt egentlig. Eneste må være en sentral midtbanespiller. Forsvaret syns jeg begynner å bli farlig tomt, så der kan Wenger gjerne snart hente inn en spiller to, slik at vi har litt mer å gå på. ;)

Link to comment
Share on other sites

Lehmann

(almunia)

 

eboue toure senderos clichy

(lauren) (djorou) (cygan) (flamini)

 

hleb fabregas gilberto rosicky

(ljungberg) (song) (diaby) (reyes)

 

van persie henry

(walcott) (adebayor)

 

;)

vi mangler definitivt en sterk midtbanesliter og en midstopper skal vi ha levelig back-up på alle plasser. er ikke trygg på hverken cygab eller song. håper allidiere, bendtner, larsson, lupoli og de to nye 17åringene kan vise seg fram litt i år B)

Link to comment
Share on other sites

Lehmann

(almunia)

 

eboue toure senderos clichy

(lauren) (djorou) (cygan) (flamini)

 

hleb fabregas gilberto rosicky

(ljungberg) (song) (diaby) (reyes)

 

van persie henry

(walcott) (adebayor)

 

;)

vi mangler definitivt en sterk midtbanesliter og en midstopper skal vi ha levelig back-up på alle plasser. er ikke trygg på hverken cygab eller song. håper allidiere, bendtner, larsson, lupoli og de to nye 17åringene kan vise seg fram litt i år B)

 

Synes vi trenger f.eks Appiah. Han er en utrolig god spiller. Har savnet litt agressivitet hos Gilberto de siste sesongene, tror Appiah hadde utfylt Gilbertos rolle mye bedre. Han er både god defensivt og offensivt.

 

Når det gjelder forsvaret tror jeg vi får et problem på stopperplassen og venstrebacken....Jeg tror Cole forsvinner og da holder ikke Flamini og Clichy en hel sesong. Tror vi trenger en klassestopper, Cygan holder ihvertfall ikke mål og djorou virker alt for usikker.....

Link to comment
Share on other sites

Vi kan sette opp mange spennende kombinasjoner når det gjelder diverse lag for kommene sesong. Men som mange påpeker, så har vi problemer i de bakre rekker. For meg virker det svært uforståelig at Wenger fremdeles ikke har fått ut fingeren når det gjelder innkjøp av en ny stopper. Senderos er langtidsskadd og Campbell har sagt takk for seg. Gudene vet hvordan det skal gå?

 

Når det gjelder lag, så har jeg sansen for laget som mmaelan har satt opp:

 

Av det vi har til rådighet nå tror jeg følgende starter:

 

Lehmann

 

Lauren Toure Djorou/Cygan Cole

 

Hleb Fab Gilberto Rosicky

 

VP Henry

Link to comment
Share on other sites

Sånn som troppen er nå og med de skadene vi har ser jeg for meg denne oppstillinga i første seriekamp.

 

Jens

Eboue-Kolo Toure-Djorou-cole

Hleb-Fabregas-Gilberto-Reyes

van Persie-henry

 

Er vel ikke umulig at Rosicky starter heller. Har et stort håp om at vi får se Ryan Smith i aksjon denne sesongen. Ingenting ville vært som å se en ekte Islington gutt som storspiller på The Emirates. Har trua på at Cole blir og at vi handler. Synes folk er i overkant kritiske til Wenger sin handling. Wenger vet tydeligvis hvilke spillere han vil ha, gi han tid.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger ikke har en ny stopper i sikte, så har han sikkert en alternativ plan.

 

Kolo var jo slett ingen stoppertype da han kom til Arsenal, tvert i mot... Hvis man ser litt på de alternativene vi har på plassen ved siden av Kolo er det jo Senderos og Djouro som peker seg ut. Men hva med å se på de andre vi har i stallen? Hvorfor kan ikke Eboue eller Lauren spille stopper? Kanskje kan også Diaby utvikle seg til en stopper. Dette er spillere med forskjellige kvaliteter, men de har alle erfaring fra posisjoner der man må tenke hurtigere, og være bedre med ballen i beina. Akkurat som Kolo og Sol hadde. Jeg tror den erfaringa de gjør seg med å spille lengre framme på banen er gull verdt i en stopperrolle.

 

Nei, Wenger, spar pengene, bruk de gutta vi har, og som vi vet duger i PL (og CL). ;)

 

(Og ja, dette innlegget hadde vært mer passende hvis de nevnte herrer hadde vært helt skadefri...)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forsøkt å tenke i samme baner som deg Trønderbart. Kanskje kan noe andre spillere ta stopperplassen. Men til syvende og sist jeg ikke sikker på om Eboue, Lauren og Diaby vil mestre denne jobben like bra som for eksempel Toure gjorde i sin tid. Videre vil det være en stor sjanse å ta for Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Er ganske enig med Trønderbart her, tenker fint og klart.

 

Men den eneste potensielle som kan spille akkurat i midtforsvaret må vel være Lauren i øyeblikket, som minst er bygd for en midtstopper plass, og jeg mener at han passer godt inn der, og da gjør det det ikke verre at Lauren, utenom å spille stopper, kanskje ikke får en plass i 1. 11'eren til sesongen started i.o.m at Eboue er svært god.

 

Satser på Kolo-Lauren som stoppere i seriestarten jeg, om vi ikke henter noen nye. Om dette skjer tror jeg at Senderos må kjempe sterkt for å få plassen tilbake, for jeg tror Lauren i midten kan bli en hit.

Link to comment
Share on other sites

Er ganske enig med Trønderbart her, tenker fint og klart.

 

Men den eneste potensielle som kan spille akkurat i midtforsvaret må vel være Lauren i øyeblikket, som minst er bygd for en midtstopper plass, og jeg mener at han passer godt inn der, og da gjør det det ikke verre at Lauren, utenom å spille stopper, kanskje ikke får en plass i 1. 11'eren til sesongen started i.o.m at Eboue er svært god.

 

Satser på Kolo-Lauren som stoppere i seriestarten jeg, om vi ikke henter noen nye. Om dette skjer tror jeg at Senderos må kjempe sterkt for å få plassen tilbake, for jeg tror Lauren i midten kan bli en hit.

 

Skal man dra trønderbart teorien vil jeg heller ha Gilberto som midtstopper, og Lauren som defensiv terrier på midten. Jeg tror Lauren ville ha vært helt fantastisk i den rollen

 

Ben Elfen

Link to comment
Share on other sites

Er ganske enig med Trønderbart her, tenker fint og klart.

 

Men den eneste potensielle som kan spille akkurat i midtforsvaret må vel være Lauren i øyeblikket, som minst er bygd for en midtstopper plass, og jeg mener at han passer godt inn der, og da gjør det det ikke verre at Lauren, utenom å spille stopper, kanskje ikke får en plass i 1. 11'eren til sesongen started i.o.m at Eboue er svært god.

 

Satser på Kolo-Lauren som stoppere i seriestarten jeg, om vi ikke henter noen nye. Om dette skjer tror jeg at Senderos må kjempe sterkt for å få plassen tilbake, for jeg tror Lauren i midten kan bli en hit.

 

Skal man dra trønderbart teorien vil jeg heller ha Gilberto som midtstopper, og Lauren som defensiv terrier på midten. Jeg tror Lauren ville ha vært helt fantastisk i den rollen

 

Ben Elfen

 

Det er vel det nærmeste jeg og kan se noe.Gilberto har vært ok som midtstopper i en kamp,men

på lang sikt holder det ikke tror jeg.Men mirakler har skjedd før.

 

Eboue,Lauren har jeg ingen tro på som midtstoppere.Ingen av dem er spesielt gode i hodespillet og

markering defensivt er ikke deres største styrke.

Da vil jeg heller ha Cygan eller Djorou, men tror Wenger har innsett at midtstopper må handles inn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har laget min personlige vurdering av forsvarsspillerne i Arsenal pr. i dag:

 

Eboue:

Er nok vårt nye førstevalg på høyreback. Hurtig, sterk, har gode kvaliteter offensivt med gode tekniske egenskaper. Er nok hakket bedre enn Lauren defensivt også.

 

Lauren:

Holder ofte stabilt bra nivå, men er ikke fullt så "eksplosiv" som Eboue. Er litt treigere, hakket dårligere teknisk og sliter mer defensivt. Har vært skadet et halvt år, men kan nok likevel få en del kamper kommende sesong. Tror derimot han blir 2. valg på høyreback og kanskje solgt etterhvert.

 

Hoyte:

Også han en god høyreback som også til tider kan spille stopper, men ikke hans posisjon egentlig. Om han skal prøve å spille seg inn på A-laget, lånes ut eller selges får vel vise seg. Får neppe noe særlig spilletid på A-laget, tror jeg.

 

Gilbert:

Ble nylig lånt ut, men kan ha en framtid i Arsenal. Imponerte de kampene han fikk slippe til forrige sesong tross sin unge alder.

 

Cole:

Ser jo ut som vi mister Cole og vil savne han venstrebackegenskaper, men vi kan ikke ha en "sutrekopp" i troppen som skylder på Arsenal for at han og agenten har tabba seg ut i vinter.

Sannsynligvis får Chelsea kjøpe han, men tipper flere utenlandske klubber slenger seg inn i budkampen etterhvert.

 

Clichy:

Er ikke så langt bak Cole ferdighetsmessig, men har nok litt igjen for å nå det nivået. Kanskje vel så bra teknisk og offensivt som Cole, men til sammenlikning mangler han litt på aggresivitet, taklingsstyrke og rent fysisk.

Blir nok førstevalget hvis Cole selges, men da vil det også være tynt med cover for han på venstreback.

Flamini kan steppe inn som forrige sesong, men han er egentlig midtbanespiller.

 

Toure:

Sjefen i forsvaret. Hurtig, råsterk og takler så det suser og har også blitt en god hodespiller etterhvert. Kan bli litt lett fintet ut enkelte ganger mot hurtige og tekniske spisser, men rydder ofte opp likevel. Blir nok veldig viktig at han holder seg skadefri neste sesong. Frykter det blir et slit hvis han er skadet og ikke har en spiller av samme kaliber i backup.

 

Senderos:

Coming man, men jeg syns fortsatt han er for ustabil. Kan være helt strålende i noen kamper og rydde unna det meste, men har fortsatt "kløne-tendensen" ala Cygan og blir rundingsbøyle til tider. Dette kommer mye pga. at han er for treig og har dårlig ballteknikk. Lager også en del unødvendige frispark. Hodespill og taklingstyrke er derimot veldig bra. Håper han blir enda mer stabil og viser at han er en verdig nr. 6 :-)

 

Cygan:

Jeg hadde håpet han ble solgt, men ser nå ut som han blir i Arsenal. Jeg har aldri vært imponert over han med unntak av noen få kamper. Som Senderos er han treig, dårlig teknisk derav rundingsbøyle også han og er ustabil i spillet sitt. Det er nok hodespillet og taklingsferdighetene som fremhever hans spill.

Etter min mening er han langt fra det nivået vi trenger i en midtstopper i Premier League og Champions League.

Kan fort bli cover for Clichy hvis han blir skadet og Cole blir solgt.

 

Djourou:

Har sansen for denne spiller'n. Fortsatt ung og uerfaren, men viste i forrige sesong at han ikke er redd for å trå til når det trengs. Ofte tett opp i motspiller, taklingssterk og også en god hodespiller. Mangler rutinen og får neppe noe fast plass på laget enda. Hvor han står i rekkefølgen kommer vel an på om Wenger henter noen ny stopper. Med skadetrøbbel i midtforsvaret kan han fort få en del kamper.

 

Connolly:

Får nok neppe slippe til annen enn kanskje i Ligacupen kommende sesong. Har knapt sett han spille, men sikkert en bra spiller.

 

*******

 

Eboue og Lauren er nok mest kjent for sine offensive backegenskaper og jeg tror de ville blitt for ustabil som stoppere.

Lauren er liten, dårlig hodespiller, lager frispark og er ikke så hurtig som før.

Kan derimot være habil på defensiv midtbane, men der har vi jo Gilberto og jordfreser Flamini. Og får vi inn en spiller som Appiah, Yaya Toure e.l. er den plassen bra besatt. Diaby kan også kle den rollen.

 

Eboue kunne kanskje blitt en ok stopper over tid, men vi trenger egenskapene hans på høyre vingback.

 

 

Så min mening er at vi trenger en hurtig midtstopper til som faktisk kan behandle ballen, drible litt og legge noen viktige pasninger framover på banen. (ala Lucio). Hadde ikke vært dumt med en som scorer mål på dødballer offensivt også.....for det skjer for sjelden i Arsenal.

 

Håper naturligvis Senderos spiller seg opp på det nivået vi ønsker, men akkurat nå føler jeg vi trenger en spiller til baki der, spesielt når han er ute i 3 mnd.

De trenger uansett sterk konkurranse mellom seg noe som bare kan øke kvaliteten.

 

 

Forøvrig tror jeg dette blir førstelaget neste sesong (med forbehold om spillerkjøp):

 

Seriestarten:

 

Lehmann

Eboue-Toure-Cygan-Clichy

Hleb-Fabregas-Gilberto-Rosicky

Adebayor-Henry

 

 

Antatt førstelag:

 

Lehmann

Eboue-Toure-Davies(får vi håpe)-Clichy

Hleb-Fabregas-Gilberto-Rosicky

Reyes-Henry

Link to comment
Share on other sites

Ser at sjansene for at vi starter første seriekamp uten en eneste

engelskmann på laget er store.

 

Jeg pleier å drite i dette, men det er tragisk! Nesten så tragisk at vi må hente Davies BARE for det! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt a tenkt meg denna:

 

Lehmann

 

Eboue, Toure, Senderos, Cole

Van Persie, Fabregas, Hleb, Rosicky

Adebayor, Henry.

 

Men vi får se.. tror ikke Wenger gir VP no spesielt med spilletid på kant med det første.. desverre.

Link to comment
Share on other sites

Laget i år ser helt topp ut det , men og atter men vi må ha en ny stopper , der har vi vårt store svake punkt siden Senderos ikke får med seg de 2 første månedene,!!

 

Tror laget som mest vil bli brukt iår er :

 

Lehman

 

Lauren/ Eboue Toure Uff av meg Cole

 

 

Freddy/Hleb Fabregas Silva Reyes

 

Tomas

 

Henry

Link to comment
Share on other sites

Eg må vedgå at eg er usikker på kor langt me kan nå denne sesongen. Troppen er tynn somme plassar, og har me same skadeproblema som sist sesong skal me være svært takksame for ein ny fjerdeplass.

Her er mine tankar om kva som blir fyrsteelvaren.

 

KEEPER

Lehmann har gått ifrå klovn til helt og kultfigur på tolv månader. Litt av ein prestasjon, og eg ser ingen som kan true han i overskueleg framtid. Poom ryktest å være på veg bort, og det er naturleg at Vito Mannone tek over som tredjeval.

 

HØGREBACK

Eg trur Eboue tek plassen. Det er ikkje noko opplagt val, då han til tider kan virke noko uferdig. Han vil utvikle seg til å bli ein topp spelar, og vil riste av seg nybegynnarfeila. Det kan bli lite speletid for Lauren. Han kom opprinneleg til klubben som høgre kant, men eg har vondt for å sjå han danke ut Hleb/Ljungberg.

 

MIDTSTOPPARAR

Eit av problemområda. Det er å håpe at Kolo Toure har ein skadefri sesong. Eg håper Johan Djorou erstattar Senderos i hans fråvær, i staden for Cygan. Cygan er som eit spøkelse frå fortida. Ein trur kvar sesong vert hans siste. Kvar einaste sesongstart dukkar han opp att, like sikkert som amen i kyrkja. To månader med Cygan på laget kan bli litt mykje. Wenger bør leggje seg på minnet at han her også har eit ansvar for supportaranes helse--. Djorou hadde eit godt VM for Sveits, og sjølv om å unngå å handle inn ein erstattar for Campbell er ein sjanse å ta, kan han spare klubben for veldig mange pund.

 

VENSTRE BACK

Som det er sagt ein annan plass på forumet: Good riddance, Cole. Det har vore ein ulukkeleg saga. Han treng ikkje belage seg på nokon varm velkomst når Chelsea kjem på vitjing. Eg held Clichy som det naturlege valet. Diverre er han meir skada enn skadefri. Flamini er ein svært habil erstattar, sjølv om eg mistenker Wenger for framleis å sjå han som midtbanespelar. Med den svært lovande Armand Traore i bakhand skulle me ha god dekning her.

 

HØGRE KANT

Dette vert ein tvekamp mellom Hleb og Ljungberg. Please Wenger, ikkje meir Fabregas her. Eg held Hleb for å være det beste alternativet. Greit nok, den fyrste sesongen var han opp og ned. Anna var ikkje å vente. Men på sitt beste var han strålande, og eg ventar at han fortset framgangen. Ljungberg sitt håp om å spele ligg i ein 4-5-1 formasjon. Det er kanskje enda litt tidleg for Theo Walcott, men får han sin ligadebut, skjer det sannsynlegvis her. Eg tvilar på at gjennombrotet skjer i år.

 

SENTRAL MIDTBANE

Fabregas er udiskutabel, og det einaste som kan brukast mot han er at han er betre offensivt enn defensivt. Det fell mykje arbeid på partnaren. Eg ser Rosicky som ein svært kapabel vikar i denne rolla.

Gilberto har ikkje nokon konkurrent, (så lenge Diaby er skadd, og det kan gå lenge), bortsett frå Flamini. Alexandre Song er ein "dark horse", som Wenger åpenbart har tru på, men han skal verkeleg gjere framgang for å true Gilberto.

Skal ein handle inn ein spelar må det bli her. Eg hadde håpa på Yaya Toure (som i motsetnad til Gilberto hadde eit godt VM), men det ser dårleg ut akkurat no.

 

VENSTRE KANT

Kanskje det største usikkerheitsmomentet. Går Rosicky rett inn på laget? Reyes pleier å starte sesongane i fyr og flamme, for så å klappe meir eller mindre saman utover i sesongen. Eg ser for meg at Wenger alternerer på denne plassen framover.

 

ANGREP

Henry treng ingen kommentarar her. Partnaren vert sannsynlegvis van Persie. Han har framleis litt å prove, og ikkje minst å kontrollere temperamentet. Adebayor er ein ok "squadplayer", men om han vert noko meir enn det gjenstår å sjå. Bakom desse tre er det noko tynt, og Aliadiere har etter mitt syn ein lang veg å gå. Men eg håper Walcott også kan få prøve seg som spiss.

 

 

Som mange har vore inne på, det kan bli smått med britiske spelarar på laget denne sesongen. Eg trur at korkje Wenger eller styret er særleg bekvem med situasjonen. Wenger har alltid vore ansvarleg når det gjeld økonomi, og i så måte lojal overfor styret inntil det ekstreme. Klubben er i ein situasjon no, der ein må snu på skillingen, og har ein valet mellom ein britisk spelar, eller ein utanlandsk av same kvalitet til halve prisen, ja då veljer ein det siste.

Eg trur at klubben og Wenger brende seg kraftig på kjøpet av Francis Jeffers. Kjøpt for 10 mill. pund, og etter det me veit no, latterleg overprisa. Hans bidrag på bana var tilnærma null, og han er vel Wenger's største "katastrofekjøp". Difor nøler ein med å bruke eit tilsvarande beløp på relativt ukjende og uprova spelarar som Curtis Davies. Det kan eg forstå.

Eg nektar imidlertid å tru at denne mangelen på "innfødde" spelarar er eit permanent fenomen, sjølv om me kanskje må innfinne oss med det inntil britiske transferbeløp kjem meir på line med dei kontinentale, og ikkje minst det økonomiske presset på Arsenal har letta noko.

Reint personleg gjer det meg lite at laget berre består av utlendingar. "Proud to be a Gooner" gjeld like mykje no som nokon gong. Men eg kan forstå det dersom lokale supportarar i Islington-området har eit anna syn på stoda.

Link to comment
Share on other sites

Laget til Arsenal Football Club per dags dato 29. juli 2006:

 

 

--------------Lehmann----------------

 

Eboue--Toure--Djourou--Cole/Clichy

 

Hleb--Fabregas--Rosicky--Reyes

 

--------Henry--van Persie-----------

 

Jeg mener vi kan nå langt med dagens Arsenal-lag... HVIS vi handler inn en ny stopper.

 

Dagens stoppere per dags dato er:

 

Cygan (Holder ikke PL nivå)

Senderos (Treg og mangler i tillegg rutine)

Djourou (Mangler rutine, men har absolutt potensiale)

Toure (Verdens beste stopper)

 

Dette er absolutt ikke bra nok. Kun en spiller holder mål blandt disse stopperne og det er Kolo. Resten mener jeg ikke er verdige stoppere i et Arsenal-lag.

 

Notat til Wenger: KJØP EN STOPPER!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...