Jump to content

Laget 06/07


Eboue

Recommended Posts

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

For det første er vi IKKE svekket.

 

Kan du forklare meg hvordan det er mulig å miste Pires, Bergkamp og Sol + muligens Cole og Reyes uten å bli svekket?

 

 

Fakta er jo at disse spillerne ikke spilte spesielt mye ifjor. Ser vi på de som ER vekke vil jeg ikke si vi er svekket. Derimot forsvinner Reyes og Cole er vi svekka, selv om cole ikke spilte allverden ifjor.

 

En frisk Robin veier opp for Bergkamp, Rosicky det samme for Pires og Campbell spilte lite ifjor. Samtidig vil Hleb, ade, Walcott osv ha funnet seg mer til rette. Får vi inn en god forsvarsspiller vil jeg si vi er bedre enn ifjor.

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig er vi svekket,en frisk robin van persie kan sikkert ta over for bergkamp,men ifjor hadde vi en frisk van persie+ bergkamp..med andre ord svekket.det samme når det kommer til pires!første ellveren er kanskje ikke så svekket,men det er jo ikke den vi kommer til å spille med hele sesongen,det burde jo folk ha lært fra sist sesong.Det gjelder å ha patente folk på benken også,og dær sliter vi litt vist skadene kommer.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Cole og Reyes går, er vi forløpig svekket på venstresiden. Men RvP og Fabregas har tatt steget opp til det neste nivået. Rosicky kan vel kanskje bruke litt tid på å komme inn i systemet, men han kommer til å klare seg bra. Jeg kan tenke meg at han kommer til å bli likere Pires i spillestilen enn Reyes. Når det kommer til venstrebackplassen, vil vi bli svekket dersom Cole drar ettersom han har fart, rutine og er god både offensivt og defensivt. Men dersom han drar, kommer vi til å få nok penger til en brukbar erstatter og en annen spiller som tilsammen kommer til å gjøre oss bedre enn det vi var.

 

Når det kommer til Pires, Campbell og Pires så hadde de alle en svak sesong sammenlignet med tidligere sesonger. Skader hadde så klart noe innvirkning på prestasjonene, men likevel var de desverre ikke gode nok i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Selvom stallen har blitt litt tynnere så er vi ikke nevneverdig svekket. Verken Pires, Sol eller Dennis var spesielt gode og viktige i fjor så disse har vi fullgode erstattere til. Selger vi Cole er jeg nok litt mer skeptisk. Greit nok at Clichy, Hoyte og Traore er gode backer men Cole er verdens beste i form. Reyes sin avgang ser jeg ikke på som noe tap. Så alt i alt ser det lyst ut. Tror forøvrig at en swap deal for Reyes som innebærer Baptista hadde vært et kupp. MEget anvendelig og god spiller vi hadde fått mye glede av!"

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Selvom stallen har blitt litt tynnere så er vi ikke nevneverdig svekket. Verken Pires, Sol eller Dennis var spesielt gode og viktige i fjor så disse har vi fullgode erstattere til. Selger vi Cole er jeg nok litt mer skeptisk. Greit nok at Clichy, Hoyte og Traore er gode backer men Cole er verdens beste i form. Reyes sin avgang ser jeg ikke på som noe tap. Så alt i alt ser det lyst ut. Tror forøvrig at en swap deal for Reyes som innebærer Baptista hadde vært et kupp. MEget anvendelig og god spiller vi hadde fått mye glede av!"

 

Å påstå at hverken Sol ,Pires eller DB ikke var viktige iforrige sesong er en usedvanlig frisk uttalelse.

Alle disse hadde sine roller de fylte i stallen og i førsteelleveren.

Alle spillerne og spesielt disse 3 har vært viktige spillere for Arsenal i mangfoldige sesonger.

Ikke minst rutinen deres kommer vi til å savne sårt denne sesongen.

Skulle på toppen Reyes og Cole gå er det liten tvil om at vi er kraftig svekket denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig er vi svekket,en frisk robin van persie kan sikkert ta over for bergkamp,men ifjor hadde vi en frisk van persie+ bergkamp..med andre ord svekket.det samme når det kommer til pires!første ellveren er kanskje ikke så svekket,men det er jo ikke den vi kommer til å spille med hele sesongen,det burde jo folk ha lært fra sist sesong.Det gjelder å ha patente folk på benken også,og dær sliter vi litt vist skadene kommer.

 

Robin slet med skader i store perioder ifjor. Dessuten gjorde rettsaken ifjor høst at han ikke ble brukt/kom i form skikkelig før i november. Det er nå vi bør håpe på at Robin får sitt virkelige gjennombrudd. Klart vi trenger patente folk på benken, men offensivt ser det jo virkelig bra ut, der har vi god dekning.

 

Ellers støtter jeg meg til mmaelan som skriver at de som har forsvunnet betydde mye utenfor banen. Synes allikevel vi har nok spillere med rutine som fint kan holde det gående utenfor banen. Henry. Ljungberg, Jens, gilberto og Lauren er alle spillere med mye erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Cole og Reyes går, er vi forløpig svekket på venstresiden. Men RvP og Fabregas har tatt steget opp til det neste nivået. Rosicky kan vel kanskje bruke litt tid på å komme inn i systemet, men han kommer til å klare seg bra. Jeg kan tenke meg at han kommer til å bli likere Pires i spillestilen enn Reyes. Når det kommer til venstrebackplassen, vil vi bli svekket dersom Cole drar ettersom han har fart, rutine og er god både offensivt og defensivt. Men dersom han drar, kommer vi til å få nok penger til en brukbar erstatter og en annen spiller som tilsammen kommer til å gjøre oss bedre enn det vi var.

 

Når det kommer til Pires, Campbell og Pires så hadde de alle en svak sesong sammenlignet med tidligere sesonger. Skader hadde så klart noe innvirkning på prestasjonene, men likevel var de desverre ikke gode nok i fjor.

 

Når man vurderer om laget er svekket, må man også betrakte de argeste konkurrentene. I forhold til Chelsea og Liverpool (som har investert i flere spillere), så er Arsenal svekket.

At Pires, Bergkamp og Campbell er borte svekker kvaliteten på trening og konkurranse om plasser på laget.

Litt nyansert tenking er påkrevd, og ikke se seg helt blind pga kjærlighet til klubben.......

.....men selvfølgelig teser om at Fabregas er bedre, Persie er friskere, og banen grønnere blir synsing i så måte.

Vi får krysse fingre og tær for at de aller beste ikke blir skadet....så kan vi ha et visst håp!

 

Men nå begynner det å haste....VI TRENGER NOEN EKSTRA KVALITETSSPILLERE!!!

 

Det er ikke noe tvil om at de tre var viktige på treningene for å hjelpe de yngre spillere og konkurranse. Heldigvis har vi fortsatt Henry som nok er den viktigste læremesteren på treningen, med unntak av kanskje Bergkamp. Men det er ikke tvil om at RvP og Fabregas har tatt steget opp: Bare se i VM og i pre season kampene. Det viktigste vi trenger er en kvalitetsmidtstopper med rutine og hodestyrke. Angrepet vårt er det ikke noe å si på.........

Link to comment
Share on other sites

Siden vi er så tett opp mot sesongstart tror jeg vi ikke kan forvente flere signeringer nå. Wenger satser nok på de han har tilgjengelig og samspillet dem i mellom som i fjor. Enkelte spillere har nok tatt et steg videre, men om det er nok gjenstår å se. Januar-vinduet kan nok en gang vise seg å være der vi henter ytterligere forsterkninger. Forstå det de som kan. Beklager mitt snev av negativitet, men sammenlignet med våre argeste konkurrenter blir det litt tynt i rekkene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror:

 

Lehmann

Ebouè Tourè Senderos Clichy

Ljungberg Fabregas Flamini

Rosicky

Henry van Persie

 

Helt ærlig ''tror'' jeg ikke jeg håper :D

 

Velger du virkelig Flamini foran Gilberto?? Ljungberg foran Hleb?

 

Jepp, husker du når Cole var i fravær Flamini var konge på Venstre sida, han spiller midt bane så da klarer han nok høyre ving. Gilberto har ikke vært noe allverdens denne sesongen!

 

Hleb har teknikken, men har heller ikke vært så god i år, litt bytting på de to sikkert!

 

Men hvis Cole forsvinner, da kan jo Flamini vær bak, og Gilberto vær på midten.

 

Vi får vente å se ;)

 

Gilberto og Flamini og håper jeg bytter litt

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror:

 

Lehmann

Ebouè Tourè Senderos Clichy

Ljungberg Fabregas Flamini

Rosicky

Henry van Persie

 

Helt ærlig ''tror'' jeg ikke jeg håper :D

 

Velger du virkelig Flamini foran Gilberto?? Ljungberg foran Hleb?

 

Jepp, husker du når Cole var i fravær Flamini var konge på Venstre sida, han spiller midt bane så da klarer han nok høyre ving. Gilberto har ikke vært noe allverdens denne sesongen!

 

Hleb har teknikken, men har heller ikke vært så god i år, litt bytting på de to sikkert!

 

Men hvis Cole forsvinner, da kan jo Flamini vær bak, og Gilberto vær på midten.

 

Vi får vente å se ;)

 

Gilberto og Flamini og håper jeg bytter litt

 

Jeg er glad for at det er Wenger som er manager og ikke du...

 

For det første så spilte Flamini venstreback da både Cole og Clichy var skadet. Noe konge var han nok ikke heller, selv om han gjorde en tilfredsstillende jobb.

 

For det andre så har Gilberto en litt pussig spillestil, og den viktigste delen av spillet hans er "usynlig". Han er riktignok ingen ballkunstner, men måten han stenger av rom for motstanderne til å slå pasninger i gjør ham til en veldig viktig brikke i spillet vårt. I tillegg så er Flamini rett og slett ikke god nok per dags dato til å holde en fast plass i startellveren vår.

 

For det tredje så er Hleb en for god spiller til ikke å spille fast på laget. Så langt denne sesongen har han vist veldig gode takter, mens Freddie kun kan vise til en halv sesong der han var virkelig god. Noen kamper blir det nok på Freddie, men jeg personlig tror at det blir mest benken på ham denne sesongen.

 

Hvis(når) Cole forsvinner så blir det nok Clichy på venstrebacken, Gilberto på midtmanen og Flamini på benken.

Link to comment
Share on other sites

Siden vi er så tett opp mot sesongstart tror jeg vi ikke kan forvente flere signeringer nå. Wenger satser nok på de han har tilgjengelig og samspillet dem i mellom som i fjor. Enkelte spillere har nok tatt et steg videre, men om det er nok gjenstår å se. Januar-vinduet kan nok en gang vise seg å være der vi henter ytterligere forsterkninger. Forstå det de som kan. Beklager mitt snev av negativitet, men sammenlignet med våre argeste konkurrenter blir det litt tynt i rekkene.

 

Blir denne sesongen en reprise fra fjorårets, fansen skriker på rutinerte spillere i på midtstopperplass og sentral midtbane helt fram til sesongstart, Wenger henter kun inn en offensiv og ganske ung midtbanespiller (Hleb i fjor, Rosicky i år), når overgangsvinduet åpner igjen på nyåret er allerede Arsenal ute av gullkampen og det Wenger gjør da er å hente inn enda flere unge lovende spillere som sikkert vil gavne klubben på lang sikt, men definitivt ikke på kort sikt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror:

 

Lehmann

Ebouè Tourè Senderos Clichy

Ljungberg Fabregas Flamini

Rosicky

Henry van Persie

 

Helt ærlig ''tror'' jeg ikke jeg håper ;)

 

Velger du virkelig Flamini foran Gilberto?? Ljungberg foran Hleb?

 

Jepp, husker du når Cole var i fravær Flamini var konge på Venstre sida, han spiller midt bane så da klarer han nok høyre ving. Gilberto har ikke vært noe allverdens denne sesongen!

 

Hleb har teknikken, men har heller ikke vært så god i år, litt bytting på de to sikkert!

 

Men hvis Cole forsvinner, da kan jo Flamini vær bak, og Gilberto vær på midten.

 

Vi får vente å se :)

 

Gilberto og Flamini og håper jeg bytter litt

 

Jeg er glad for at det er Wenger som er manager og ikke du...

 

For det første så spilte Flamini venstreback da både Cole og Clichy var skadet. Noe konge var han nok ikke heller, selv om han gjorde en tilfredsstillende jobb.

 

For det andre så har Gilberto en litt pussig spillestil, og den viktigste delen av spillet hans er "usynlig". Han er riktignok ingen ballkunstner, men måten han stenger av rom for motstanderne til å slå pasninger i gjør ham til en veldig viktig brikke i spillet vårt. I tillegg så er Flamini rett og slett ikke god nok per dags dato til å holde en fast plass i startellveren vår.

 

For det tredje så er Hleb en for god spiller til ikke å spille fast på laget. Så langt denne sesongen har han vist veldig gode takter, mens Freddie kun kan vise til en halv sesong der han var virkelig god. Noen kamper blir det nok på Freddie, men jeg personlig tror at det blir mest benken på ham denne sesongen.

 

Hvis(når) Cole forsvinner så blir det nok Clichy på venstrebacken, Gilberto på midtmanen og Flamini på benken.

 

Fullstendig enig med tusmo :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror:

 

Lehmann

Ebouè Tourè Senderos Clichy

Ljungberg Fabregas Flamini

Rosicky

Henry van Persie

 

Helt ærlig ''tror'' jeg ikke jeg håper ;)

 

Velger du virkelig Flamini foran Gilberto?? Ljungberg foran Hleb?

 

Jepp, husker du når Cole var i fravær Flamini var konge på Venstre sida, han spiller midt bane så da klarer han nok høyre ving. Gilberto har ikke vært noe allverdens denne sesongen!

 

Hleb har teknikken, men har heller ikke vært så god i år, litt bytting på de to sikkert!

 

Men hvis Cole forsvinner, da kan jo Flamini vær bak, og Gilberto vær på midten.

 

Vi får vente å se ;)

 

Gilberto og Flamini og håper jeg bytter litt

 

Jeg er glad for at det er Wenger som er manager og ikke du...

 

For det første så spilte Flamini venstreback da både Cole og Clichy var skadet. Noe konge var han nok ikke heller, selv om han gjorde en tilfredsstillende jobb.

 

For det andre så har Gilberto en litt pussig spillestil, og den viktigste delen av spillet hans er "usynlig". Han er riktignok ingen ballkunstner, men måten han stenger av rom for motstanderne til å slå pasninger i gjør ham til en veldig viktig brikke i spillet vårt. I tillegg så er Flamini rett og slett ikke god nok per dags dato til å holde en fast plass i startellveren vår.

 

For det tredje så er Hleb en for god spiller til ikke å spille fast på laget. Så langt denne sesongen har han vist veldig gode takter, mens Freddie kun kan vise til en halv sesong der han var virkelig god. Noen kamper blir det nok på Freddie, men jeg personlig tror at det blir mest benken på ham denne sesongen.

 

Hvis(når) Cole forsvinner så blir det nok Clichy på venstrebacken, Gilberto på midtmanen og Flamini på benken.

 

Fullstendig enig med tusmo B)

 

OK, jeg gir meg, men det jeg tenkte var at det ble en 4 3 1 2 formasjon nå når Rosicky kom. så tenkte jeg at jeg heller ville hatt Fabregas på midten enn Giberto, så kom jeg ikke på hvem som kunne spille på venstre sida, for jeg trodde at Cole kom til å forsvinne, hvis ikke kunne jo Clichy spille på V-ving.

Så kom jeg på Flamini, han var jo god når Cole og Clishy var i fravær.

 

men OK du vinner!

 

Hva du tror da? Tusmo

Link to comment
Share on other sites

Siden vi er så tett opp mot sesongstart tror jeg vi ikke kan forvente flere signeringer nå. Wenger satser nok på de han har tilgjengelig og samspillet dem i mellom som i fjor. Enkelte spillere har nok tatt et steg videre, men om det er nok gjenstår å se. Januar-vinduet kan nok en gang vise seg å være der vi henter ytterligere forsterkninger. Forstå det de som kan. Beklager mitt snev av negativitet, men sammenlignet med våre argeste konkurrenter blir det litt tynt i rekkene.

 

Blir denne sesongen en reprise fra fjorårets, fansen skriker på rutinerte spillere i på midtstopperplass og sentral midtbane helt fram til sesongstart, Wenger henter kun inn en offensiv og ganske ung midtbanespiller (Hleb i fjor, Rosicky i år), når overgangsvinduet åpner igjen på nyåret er allerede Arsenal ute av gullkampen og det Wenger gjør da er å hente inn enda flere unge lovende spillere som sikkert vil gavne klubben på lang sikt, men definitivt ikke på kort sikt.

 

Hvis du ser på Man U har de blitt DÅRLIGERE: Hesten ut, Carrick inn. Bedre midtbane, men ikke gode nok spisser. Liverpool har blitt bedre pga de har fått gode vinger, men spissene er fortsatt IKKE gode nok. Chelsea har blitt bedre, ingen tvil om det med Ballack og Sheva - selv om det kan bli litt misnøye i liren B) Spurs har mistet Carrick, men fått seg Zokora - dva at midtbanen er mer maskin enn taktisk ballfordeler. Det har fått Berbatov, men har ikke Mido som jeg synes var veldig god i fjor for dem. Det er usikkert om tottenham har blitt så mye bedre, men en ting som er verdt å legge merke til er at Tottenham, i likhet med oss, har blitt ett år eldre - dvs at alle talentene fra i fjor har fått mer rutine og mest sannsynlig blitt bedre.

Kan vi klare en 2. plass? Ja, så absolutt. Kan vi klare 1. plass? Hvis Terry får en laaaang skade og vi er en smule heldige, samt at Wenger skaffer oss rutinerte forsterkninger på midtbanen og midtforsvaret ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror:

 

Lehmann

Ebouè Tourè Senderos Clichy

Ljungberg Fabregas Flamini

Rosicky

Henry van Persie

 

Helt ærlig ''tror'' jeg ikke jeg håper :D

 

Velger du virkelig Flamini foran Gilberto?? Ljungberg foran Hleb?

 

Jepp, husker du når Cole var i fravær Flamini var konge på Venstre sida, han spiller midt bane så da klarer han nok høyre ving. Gilberto har ikke vært noe allverdens denne sesongen!

 

Hleb har teknikken, men har heller ikke vært så god i år, litt bytting på de to sikkert!

 

Men hvis Cole forsvinner, da kan jo Flamini vær bak, og Gilberto vær på midten.

 

Vi får vente å se :P

 

Gilberto og Flamini og håper jeg bytter litt

 

Jeg er glad for at det er Wenger som er manager og ikke du...

 

For det første så spilte Flamini venstreback da både Cole og Clichy var skadet. Noe konge var han nok ikke heller, selv om han gjorde en tilfredsstillende jobb.

 

For det andre så har Gilberto en litt pussig spillestil, og den viktigste delen av spillet hans er "usynlig". Han er riktignok ingen ballkunstner, men måten han stenger av rom for motstanderne til å slå pasninger i gjør ham til en veldig viktig brikke i spillet vårt. I tillegg så er Flamini rett og slett ikke god nok per dags dato til å holde en fast plass i startellveren vår.

 

For det tredje så er Hleb en for god spiller til ikke å spille fast på laget. Så langt denne sesongen har han vist veldig gode takter, mens Freddie kun kan vise til en halv sesong der han var virkelig god. Noen kamper blir det nok på Freddie, men jeg personlig tror at det blir mest benken på ham denne sesongen.

 

Hvis(når) Cole forsvinner så blir det nok Clichy på venstrebacken, Gilberto på midtmanen og Flamini på benken.

 

Fullstendig enig med tusmo :D

 

OK, jeg gir meg, men det jeg tenkte var at det ble en 4 3 1 2 formasjon nå når Rosicky kom. så tenkte jeg at jeg heller ville hatt Fabregas på midten enn Giberto, så kom jeg ikke på hvem som kunne spille på venstre sida, for jeg trodde at Cole kom til å forsvinne, hvis ikke kunne jo Clichy spille på V-ving.

Så kom jeg på Flamini, han var jo god når Cole og Clishy var i fravær.

 

men OK du vinner!

 

Hva du tror da? Tusmo

 

Hva jeg tror? Jo, for det første så heter det ikke å være i fravær, men å være fraværende. :P

 

Nye formasjoner kunne sikkert vært spennende, men jeg tror og håper at 4-4-2 formasjonen fortsatt blir hovedformasjonen for Arsenal. Clichy kan riktignok brukes på vingen, men han er mye bedre på backplass. Rosicky blir sannsynligvis førstevalg på venstrevingen, med Reyes som backup. Flamini blir neppe noe mer enn en squadplayer.

 

Menmen, det er jo lov å leke seg med tanken om å rotere litt på laget. :P

Link to comment
Share on other sites

1.Hvis du ser på Man U har de blitt DÅRLIGERE: Hesten ut, Carrick inn. Bedre midtbane, men ikke gode nok spisser.

 

2.Liverpool har blitt bedre pga de har fått gode vinger, men spissene er fortsatt IKKE gode nok.

 

3.Kan vi klare en 2. plass? Ja, så absolutt. Kan vi klare 1. plass? Hvis Terry får en laaaang skade og vi er en smule heldige, samt at Wenger skaffer oss rutinerte forsterkninger på midtbanen og midtforsvaret :)

 

 

1.Som Alex Ferguson har sagt er Scholes og Solskær akkurat som nye spillere som absolutt kan bidra.

Jeg er uenig at de har for dårligere spisser, kanskje 4. og 5. valgene ikke er gode nok men de har et fantastisk spisspar i Rooney-Saha og en veldig god innbytter i Solskjær. Ronaldo kan vel også brukes som spiss hvis de skulle få flere skader.

 

2.Crouch, Bellamy, Fowler, Garcia, Pongolle og Kuyt( mulig han ikke var kjøpt da du skrev innlegget ditt)men uansett de har veldig gode spisser og god bredde.

 

3.Tror nok ikke en skade på Terry hjelper oss så veldig mye, de har fortsatt fire meget solide stoppere i Gallas,Carvalho, Huth og nyinnkjøpte Boulahrouz.

Link to comment
Share on other sites

1.Hvis du ser på Man U har de blitt DÅRLIGERE: Hesten ut, Carrick inn. Bedre midtbane, men ikke gode nok spisser.

 

2.Liverpool har blitt bedre pga de har fått gode vinger, men spissene er fortsatt IKKE gode nok.

 

3.Kan vi klare en 2. plass? Ja, så absolutt. Kan vi klare 1. plass? Hvis Terry får en laaaang skade og vi er en smule heldige, samt at Wenger skaffer oss rutinerte forsterkninger på midtbanen og midtforsvaret :)

 

 

1.Som Alex Ferguson har sagt er Scholes og Solskær akkurat som nye spillere som absolutt kan bidra.

Jeg er uenig at de har for dårligere spisser, kanskje 4. og 5. valgene ikke er gode nok men de har et fantastisk spisspar i Rooney-Saha og en veldig god innbytter i Solskjær. Ronaldo kan vel også brukes som spiss hvis de skulle få flere skader.

 

2.Crouch, Bellamy, Fowler, Garcia, Pongolle og Kuyt( mulig han ikke var kjøpt da du skrev innlegget ditt)men uansett de har veldig gode spisser og god bredde.

 

3.Tror nok ikke en skade på Terry hjelper oss så veldig mye, de har fortsatt fire meget solide stoppere i Gallas,Carvalho, Huth og nyinnkjøpte Boulahrouz.

 

1. Jeg ser ikke på Roanldo på som en spiss, men hvis han brukes der kommer den ene vingsiden til å bli svekket. Men uansett så er det fortsatt usikkert om Solskjær klarer å komme opp på det nivået han var på. Rooney er som vi alle vet fantastisk god, selv om hodet hans kan ødelegge for han i noen kamper. Saha er ekstremt god når han er i form, men når han ikke er det er han veldig dårlig --> VM. Det store sprøsmålet blir da om Saha kan være stabilt god og om Solskjær kan komme tilbake til god gammel form. Det er dette jeg tviler på, og det er derfor jeg mener at de er svakere nå som de mangler en garantist for 20+ mål pr sesong.

 

2. Kuyt var ikke kjøpt da jeg skrev innlegget mitt, så det må sies at det har blitt mye bedre der oppe. Likevel synes jeg bare det er Crouch og Bellamy som holder mål av de andre spissene - selv om ingen av dem er notoriske målscorere. Jeg frykter at comboen av en hardtarbeidene Kuyt og en raske løp fra bellamy kan bli effektivt. Crouch og Kut tror jeg kan bli for like. Garcia pleier ikke å spille spiss, men han er en veldig målfarlig midtbanespiller. Han scora jo tross alt i begge kampene mot oss :)

 

3. Da jeg skrev innlegget var det veldig sikkert at Gallas skulle vekk (jeg regnet med at han ville dra vekk) og kanibalen var ikke kjøpt. Huth tror jeg er solgt, men uansett så er han pr. idag er han er klar svakhet hvis han spiller. Hvis Gallas blir derimot, har de dobbelt dekning på begge midtstopperplassene og alle kan mest sannsynlig vinke farvel til en ligatittel.

Link to comment
Share on other sites

1.Hvis du ser på Man U har de blitt DÅRLIGERE: Hesten ut, Carrick inn. Bedre midtbane, men ikke gode nok spisser.

 

2.Liverpool har blitt bedre pga de har fått gode vinger, men spissene er fortsatt IKKE gode nok.

 

3.Kan vi klare en 2. plass? Ja, så absolutt. Kan vi klare 1. plass? Hvis Terry får en laaaang skade og vi er en smule heldige, samt at Wenger skaffer oss rutinerte forsterkninger på midtbanen og midtforsvaret :D

 

 

1.Som Alex Ferguson har sagt er Scholes og Solskær akkurat som nye spillere som absolutt kan bidra.

Jeg er uenig at de har for dårligere spisser, kanskje 4. og 5. valgene ikke er gode nok men de har et fantastisk spisspar i Rooney-Saha og en veldig god innbytter i Solskjær. Ronaldo kan vel også brukes som spiss hvis de skulle få flere skader.

 

2.Crouch, Bellamy, Fowler, Garcia, Pongolle og Kuyt( mulig han ikke var kjøpt da du skrev innlegget ditt)men uansett de har veldig gode spisser og god bredde.

 

3.Tror nok ikke en skade på Terry hjelper oss så veldig mye, de har fortsatt fire meget solide stoppere i Gallas,Carvalho, Huth og nyinnkjøpte Boulahrouz.

 

1. Jeg ser ikke på Roanldo på som en spiss, men hvis han brukes der kommer den ene vingsiden til å bli svekket. Men uansett så er det fortsatt usikkert om Solskjær klarer å komme opp på det nivået han var på. Rooney er som vi alle vet fantastisk god, selv om hodet hans kan ødelegge for han i noen kamper. Saha er ekstremt god når han er i form, men når han ikke er det er han veldig dårlig --> VM. Det store sprøsmålet blir da om Saha kan være stabilt god og om Solskjær kan komme tilbake til god gammel form. Det er dette jeg tviler på, og det er derfor jeg mener at de er svakere nå som de mangler en garantist for 20+ mål pr sesong.

 

2. Kuyt var ikke kjøpt da jeg skrev innlegget mitt, så det må sies at det har blitt mye bedre der oppe. Likevel synes jeg bare det er Crouch og Bellamy som holder mål av de andre spissene - selv om ingen av dem er notoriske målscorere. Jeg frykter at comboen av en hardtarbeidene Kuyt og en raske løp fra bellamy kan bli effektivt. Crouch og Kut tror jeg kan bli for like. Garcia pleier ikke å spille spiss, men han er en veldig målfarlig midtbanespiller. Han scora jo tross alt i begge kampene mot oss :(

 

3. Da jeg skrev innlegget var det veldig sikkert at Gallas skulle vekk (jeg regnet med at han ville dra vekk) og kanibalen var ikke kjøpt. Huth tror jeg er solgt, men uansett så er han pr. idag er han er klar svakhet hvis han spiller. Hvis Gallas blir derimot, har de dobbelt dekning på begge midtstopperplassene og alle kan mest sannsynlig vinke farvel til en ligatittel.

 

1. Jeg kan gå med på at Man U er litt svekket på spissplass.

 

2. På de offisielle sidene til PL står det at Garcia er spiss. Og han spilte vel det på highbury i fjor da han scorte på en retur fra Lehmann. Han var jo i en sånn posisjon at han vel må ha spilt spiss.

 

3.Er Huth solgt? Har du en link? Han var veldig svak i CC i 2005 men han er jo et stort talent og har sikkert blitt en god del bedre siden da, han er jo tross alt bare 21 år.(nå)

 

 

EDIT: Må bare legge til at Alan Smith nå er i drift igjen for Man U. Han er jo også en god spiss selv om han faktisk har spilt mest defensiv midtbane i det siste.

Link to comment
Share on other sites

1. Jeg kan gå med på at Man U er litt svekket på spissplass.

 

2. På de offisielle sidene til PL står det at Garcia er spiss. Og han spilte vel det på highbury i fjor da han scorte på en retur fra Lehmann. Han var jo i en sånn posisjon at han vel må ha spilt spiss.

 

3.Er Huth solgt? Har du en link? Han var veldig svak i CC i 2005 men han er jo et stort talent og har sikkert blitt en god del bedre siden da, han er jo tross alt bare 21 år.(nå)

 

 

EDIT: Må bare legge til at Alan Smith nå er i drift igjen for Man U. Han er jo også en god spiss selv om han faktisk har spilt mest defensiv midtbane i det siste.

 

Han er på lån til boro: http://www.nettavisen.no/sport/pl/article692620.ece

 

Når det kommer til Garcia så tror jeg kanskje at han bytter på å være spiss og ving. Uansett er han en veldig god og målfarlig spiller! Forresten (litt off-topic) med var det Alonso eller Garcia Pool snappa rett foran nesa vår?

Link to comment
Share on other sites

Med så mange unge spillere som vi har i stallen er det vanskelig å måle troppen vår mot United, Chelsea og Pool. Chelsea har den sterkeste troppen uansett, men man kan bare ha 11 på bana samtidig så de er ikke uslåelige. Hvis de unge spillerne vi har slår igjennom så har vi en knallsterk tropp, hvis de ikke presterer og vi får noen skader så ser det tynt. Mye er opp til tilfeldighetene.

 

Arsenal: Vi har mistet noen spillere og bare fått inn en ny på A-laget. De spillerne vi mistet var på vei ned og vil bli erstattet av Walcott, van Persie, Aliadiere og Djourou som alle har fått mer erfaring og har blitt bedre. Så savnet av Sol, Bobby og DB tror jeg ikke blir så stort. Kanskje rutinen vil bli savnet.

 

Chelsea: Har mistet noen få spillere, men ingen som var viktige for laget. Har blitt erstattet av bedre spillere. Offensivt er det dobbeldekning på alle plasser og ingen svakhetstegn. Bakover derimot kan det stilles spørsmålstegn ved backene. Ferreira og Bridge er gode spillere, men de har ingen utfordrere. Geremi holder ikke nivået, Bridge vil kanskje få konkurranse av Cole. På stopperplass ser det trygt ut. Terry og Carvalho som førstevalg og Boulahrouz utfordrer begge. Kanskje også Gallas. De har 3 gode keepere i Cech, Cudicini og Hilario. PLs sterkeste tropp. Eneste lille svakhetstegn er i forsvar hvis de får skader.

 

Liverpool: Som mange har nevnt så har de stor bredde, men kanskje litt mange middelmådige spillere. Midtbanen er den sterkeste lagdelen med Alonso, Sissoko og Zenden og Gerrard som begge kam brukes på kantene. Pennant kan heve laget, Aurelio vil nok bruke litt tid på å tilpasse seg, mens Kewell og Zenden kan bli viktige hvis dem unngår skader. Nye Gonzales på venstrekant har også imponert i starten. Forsvaret ser godt befolket ut, nye Agger har gjort det bra og kan utfordre Hypia. Flere gode backer og 2 gode keepere. Foran er det litt usikkert. Kuyt, Bellamy, Crouch, Garcia, Pongolle og Fowler er alle gode spillere, men ingen av dem har evnen til å putte over 20 på en sesong. Uansett god konkurranse om plassene der og alle vil nok få en del scoringer til sammen.

 

United: Van der Saar god og stabil bakerst. Evra har åpnet bra og Neville er alltid stabil på høyre back. Mangler en fullgod makker til Ferdinand, men har stor bredde i forsvar. Kan virke litt tynt på sentral midt, men det vil kanskje hentes en ny der. Konkurranse på kantene, men bare Ronaldo som holder høyt nok nivå. Giggs, Park og Richardson er litt for ustabile. Saha og Rooney kan bli et bra spisspar, men de har ingen reale utfordrere. United har åpnet bra, men tror de kommer til å merke at bredden er litt liten på midtbanen og i angrep etterhvert.

 

 

 

Med så mange unge spillere som vi har i stallen er det vanskelig å måle troppen vår mot United, Chelsea og Pool. Chelsea har den sterkeste troppen uansett, men man kan bare ha 11 på bana samtidig så de er ikke uslåelige. Hvis de unge spillerne vi har slår igjennom så har vi en knallsterk tropp, hvis de ikke presterer og vi får noen skader så ser det tynt. Mye er opp til tilfeldighetene, men Chelsea ser sterkest ut.

Link to comment
Share on other sites

Følger opp mitt innlegg med et nytt et, men ikke om det samme.

 

Etter City kampen burde jeg vel ikke skrive så alt for mye, men tror jeg klarer å beherske meg.

 

Det jeg vil ta opp er rett og slett stallen vår. Hvilke spillere er gode nok og hvilke er ikke gode nok? Naivt av Wenger å tror at dette laget kan henge med i toppen. For dagens mannskap ser svært middelmådig ut. Om 3 år er det kanskje godt nok, men i Arsenal skal man drive toppfotball og da kan man ikke ha "pauser" på flere år for å utvikle laget. Nye spillere må ut og de må erstattes..av fullgode erstattere! Det vi sitter igjen med nå etter at 3 av våre absolutt største stjerner forlot oss er; et urutinert lag som svinger ekstremt i prestasjonene og rett og slett ikke har nok rutine til å henge med over en sesong. Ting vil nok bli bedre med skadefri tropp. Men som toppklubb må vi tåle skader. Min oppsummering av stallen vår:

 

Keeper: Lehmann, Almunia, Poom.

- Oser vel ikke av klasse her. Lehmann er verdensklasse. Men han drar på åra og erstatter må hentes snarlig. Almunia kan være greit 3. valg, og Poom kan i verste fall være 4. valg!

 

Backer: Lauren, Eboue, Hoyte, Clichy, Cole(?), Flamini (?)

- Føler ikke at noen forsterkninger trengs her. Men endringer! Med Lauren og Clichy tilbake vil det se lysere ut. Flamini bør rendyrkes som back. Hvis ikke kan han bytte beite, han holder ikke mål som midtbane spiller i 4-4-2. Lauren og Eboue er to gode backer som vil kjempe om høyrebacken. Clichy, Flamini og kanskje Cole kjemper om venstreback, mens Hoyte kan spille B-lag!

 

Stoppere: Toure, Senderos, Djourou, Cygan

- Sier ikke nei takk til Gallas. Men det kan hindre utviklingen til våre unge sveitsere. Men som sagt så skal vi henge med NÅ. Toure er den definitive sjefen her. Cygan er backupen og Senderos og Djourou begge er STORE talenter. Så det er ingen krise hvis ingen hentes her.

 

Sentral midt: Gilberto, Fabregas, Flamini, Song, Diaby

- Gilberto og Fabregas holder høyt nok nivå. Det gjør derimot ikke de andre. Diabys skade kan ødelegge hans Arsenal karriere. Så ifjor at han har tydelig mangler, men et stort potensiale. Blir nok ikke god nok i år. Flamini er ikke god nok som midtbane spiller i vårt system. Sett han på backen mens Clichy og Lauren er skada. Song er for ung enda, så tidlig å si om han vil bli god nok. Synes det ser alt for tynt ut her. Må ha inn en ny her. En som kan gjøre en jobb for to på midten. Markedet begynner å tømmes, men spillere som Diop, Barton, Hargreaves eller Nolan hadde vært perfekt.

 

Kanter: Rosicky, Hleb, Ljungberg, Reyes

- Ser greit ut her. Men Rosicky vil trenge en sesong, og Reyes trenger tid på å komme i form igjen. Walcott kan spille her, så ingen krise her, men heller ikke alt for høyt nivå. Ljungberg må erstattes snart.

 

Spisser: Henry, van Persie, Adebayor, Aliadiere, Walcott

- Henry selskreven. Men ingen selvskreven makker. Adebayor er middelmådig. Persie virker som om han har stoppet utviklingen litt. Han må vise snarlige tegn til utvikling ellers er jeg redd han aldri vil passe inn i klubben. Vil gjøre for mye på egenhånd. Aliadiere for nok bare en sesong i ligacupen og på B-laget før det er slutt for han i Arsenal. Walcott kommer ikke til å spille fast enda, så det ser litt tynt ut her. Ut med van Persie eller Adebayor og inn med en spiss som er god nok NÅ. Vi har midlene til det.

 

 

Dette er situasjonen i øyeblikket! Håper jeg tar feil utover i sesongen og at samtlige hever seg mange hakk og tar rotta på Chelski og co!

Link to comment
Share on other sites

Ricardinho, du seier at me har nok vingar, men då spør eg: Kor mange vingar har me egentlig?

Rosicky - Playmaker, funker ikkje godt på vingen trekker heile tida inn sentralt.

Hleb: Akkurat samme som Rosicky.

Ljungberg: Vanvittig god bakromsspelar og det nærmaste me kjem ein kantspelar i dagens lag. Er dog ikkje god nok 1 mot 1 offensivt.

Reyes: Har aldri klart å tilpasse seg engelsk fotball og forsvinner trulig. Er heller ikkje fullblods ving.

Walcott: For ung til å spele fast, men likevel vår beste ving.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...