Jump to content

Laget 06/07


Eboue

Recommended Posts

Ricardinho, du seier at me har nok vingar, men då spør eg: Kor mange vingar har me egentlig?

Rosicky - Playmaker, funker ikkje godt på vingen trekker heile tida inn sentralt.

Hleb: Akkurat samme som Rosicky.

Ljungberg: Vanvittig god bakromsspelar og det nærmaste me kjem ein kantspelar i dagens lag. Er dog ikkje god nok 1 mot 1 offensivt.

Reyes: Har aldri klart å tilpasse seg engelsk fotball og forsvinner trulig. Er heller ikkje fullblods ving.

Walcott: For ung til å spele fast, men likevel vår beste ving.

 

Sant nok. Men det er de 4-5 Wenger kommer til å bruke der. Og i Arsenal spiller man vel ikke med tradisjonelle vinger. Kantspillere er ikke det som står øverst på mine ønskeliste.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Skjønna ikkje dette maset om skikkelige vingspelara! Vi må vel heilt tilbake til Overmars si tid (og sjølv der er det tvil), for å finne sist gong vi hadde ein skikkelig krittlinje-ving fast på laget.

Link to comment
Share on other sites

Hentet fr ANR i dag:

 

A look at the transfer window spending - is scary reading for Arsenal fans. Arsenal are in the bottom half of the summer spending league [12th to be exact] - being outspent by teams like Wigan, Charlton and Everton.

 

Chelsea are at £61m, Liverpool at £23; Spurs at £19m and Man U at £18.5. Arsenal are at £8.5m.

 

 

Makes you think.... :D

Link to comment
Share on other sites

2 kamper spilt og kun ett poeng. Trøsten får være at laget spillemessig har dominert, og burde hatt 6 poeng og en god målforskjell allerede.

 

Men slik er det ikke; interessant situasjon for Wenger. Egentlig tror jeg det hadde vært nok med Ashley Cole på laget, så hadde disse kampene gitt full pott.

 

Men hva er galt?

Hoyte er helt ubrukelig. Han minner ikke så rent lite om vår tidligere versting Gus Caesar. Og det skulle være mer enn nok karakteristikk av Hoyte`s prestasjon så langt.

 

Etter min mening ligger Arsenal største svakhet på sentral midtbane, nærmere bestemt Gilberto Silva.

Gilberto forflytter seg for sent på banen, totalt mangel på tempo. Og dermed dekker han ett alt for lite område i det defensive arbeidet. I tillegg er han ikke nevneverdig tacklingssterke, samt at hans pasninger er av lav kvalitet. Her må Wenger finne en bedre spiller som matcher Fabregas`kvaliteter bedre.

Vieira hadde nok gjort seg bedre.......

 

Er ganske uenig med deg i deler av innlegget, og skal prøve å forklare mine meninger:

 

Ser man på disse to ligakampene, så tror jeg en Henry i form hadde vært nok til 6poeng. Ja, Cole er en god back med mye offensive kvalieter, men ikke i nærheten av en Henry i storform. Henry scorer ikke bare mål i bøtter og spann, men også trekker med seg forsvarspillere og åpner rom for andre med sine løp.

Henry har kommet til flere avsluttninger denne sesongen, men har ikke lykkes pga den formen han er inne i nå. Litt tafatt og rusten.

Alle spillere kan slite med formen, så det er ikke noe å klage over på Henry. Han har i alle år stått frem og SJELDENT gjort dårlige kamper, men etter VM og ferie så trenger han kanskje 2uker ekstra før han begynner å komme til seg selv igjen.

 

I de to kampene, så er det ikke forsvarsrekka som har gjort at vi kun har 1poeng, selv om Hoyte var klønete i straffesituasjonen. Nei, vi har kjørt 2 kamper hvor vi normalt hadde hatt 6poeng og gjerne med 4-5 i målforskjell.

Hoyte spilte en helt grei kamp mot Villa, så at han er ubrukelig så raskt er en hard dom. En ung spiller, som trenger tid på å sette seg inn i laget (slik som alle andre) Ja, igår hadde han en straffesituasjon og et par andre situasjoner, men man kan da ikke dømme spillere etter dette?

Nei, gi Hoyte tid (som alle andre) så tror jeg han kan være en viktig squad player, siden Glichy skadefri er en veldig god venstre back i Arsenal sitt spillesystem.

 

Gilberto er en av de viktigste spillerene i laget, og gjør en meget god jobb i laget. Kanskje ikke en spiller som underholder og leker triks på banen, men det er ikke han sin jobb.

Han er meget undervurdert, og det har vi også fått bevist da han var skadet for et par år siden. (husker ikke helt tidspunktet)

Vi skal slite med å hente inn spillere som gjør en bedre jobb enn Gilberto på denne possisjonen i Wenger sin spillestil, selv med et par feilpassninger i ny og ne.

Er totalt uenig med deg når det gjelder Gilberto, men akspeterer ditt syn. Gilberto er en klassespiller selv om det lett er å dømme pga et par synlige feilpasninger (som alle spillere gjør i ny og ne), virker nesten som at vi skal ha en syndebukk i laget og Gilberto er for mange et enkelt valg.

 

Er nok ikke for ingen ting at han har vært så sikker i et suksess-rikt Arsenal lag de siste årene, samt at han er å kjemper om en plass på Brasil sin midtbane........

Link to comment
Share on other sites

Hentet fr ANR i dag:

 

A look at the transfer window spending - is scary reading for Arsenal fans. Arsenal are in the bottom half of the summer spending league [12th to be exact] - being outspent by teams like Wigan, Charlton and Everton.

 

Chelsea are at £61m, Liverpool at £23; Spurs at £19m and Man U at £18.5. Arsenal are at £8.5m.

 

 

Makes you think.... :D

 

Der kan man se ja at Arsenal ligger lagt etter i løypa, er ganske så redd for vi kommer bak alle de 4 laga der i år på tabbelen også. Wenger føler jeg har mista grepe litt når det gjelder å hente inn noen go spillere.

Link to comment
Share on other sites

Disse summene sier ingenting etter min mening.United har vel brukt mesteparten på Carrick.Er han bedre enn Tomas fordi han koster dobbelt så mye?

At Wenger har mistet grepe å hente gode spillere er noe av det

tåpeligste jeg har hørt.

Wengers 2 siste kjøp er Walcott og Rosicky,dårlige spillere?

Ikke bli historieløs her.

Link to comment
Share on other sites

Disse summene sier ingenting etter min mening.United har vel brukt mesteparten på Carrick.Er han bedre enn Tomas fordi han koster dobbelt så mye?

At Wenger har mistet grepe å hente gode spillere er noe av det

tåpeligste jeg har hørt.

Wengers 2 siste kjøp er Walcott og Rosicky,dårlige spillere?

Ikke bli historieløs her.

 

Veldig enig med deg.

 

Ingen av de andre store lagene har imponert meg skikkelig enda. Både pool og Chelsea har allerede gått på poengtap, mens Man U bare har spilt mot svak mostand. Det ingen tenker på er at dersom vi gjør det dårligere enn de andre i noen kamper, kan vi likevel vinne hele PL. Hvordan? Vinne "sekspoengskampene." Det er så klart veldig vanskelig, men hvis vi vinner begge kampene mot f.eks. Man U har vi tatt 6 poeng innpå dem / økt forspranget.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med mmaelen :blink:

Pris betyr ikke kvalitet eller suksess for den saks skyld, det finnes det nok av eksempler på. Føler at vi lager storm i vannglass med en gang vi har sjansen, uten å stole på den jobben som har blitt gjort år etter år. Har vi en litt dårlig start, skal vi overdramatisere alt, uansett hva det er.

I fjor fikk Wenger skylda for at han lot Henry bli captain, et valg som var horribelt. En spiller som tydeligvis var for opptatt av denne rollen og å være "venn med" motstanderlaget.

Dette ble slått kraftig ned utover sesongen, og Henry storspilte.

 

Det var for lite rutine og latterlige Wenger hadde mistet evnen som manager, likevel ender vi på 4.plass og en finale i CL, selv med store skadeproblemer. En meget god sesong, for vi er ikke lengere KUN 2 lag i ligaen som det var for noen år siden.......

 

Etter to ligakamper denne sesongen hvor vi overkjører all motstand, men likevel har alle marginer mot er det igjen krise.

Begynner å bli lei av innlegg med kritikk uten mål og mening, som i enkelte tråder på dette forumet. Alle skal ha lov til å mene det de mener, men kom med en begrunnelse. Om Wenger har mistet sine evner (bare fordi han stoler på det han har startet og ikke kjøper som chelski), så kom med løsninger du mener hadde vært bedre. Hvilken manager hadde vært bedre, og hvorfor?

 

Denne linken forklarer mye av hvorfor Wenger ikke kjøper for å kjøpe:

 

http://www.thesoccerforum.net/archives/261

 

Arsenal boss Arsene Wenger has explained why he keeps his cheque-book closed more often than not.

 

Wenger will depend this season on the continuing development of players like Theo Walcott, Gael Clichy, Johan Djourou and the ageing Cesc Fabregas - now all of 19 years of age - to propel the Gunners towards fresh success.

 

He told Scotland on Sunday: “I have showed faith in our youngsters, who showed a lot of talent last season.

 

“Now if I put someone in ahead of them, it would be like killing them off. Naturally, they will have to fight for their place in the team, but if we took away their chance of playing it would kill all the work we have put in over the past three years. It is a sign of confidence because if I wanted to spend some money - a bit, anyway! - I could.”

 

 

 

Legger inn et lite intervju av Wenger på arsenal.com, hvor han sier en del fornuftige ting om sesongstarten.

 

(http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav=News&article=411975&lid=NewsHeadline&Title=Wenger+-+We+must+find+the+mental+strength+to+be+clinical)

 

Wenger - We must find the mental strength to be clinical:

 

on the game

"We lost and that is difficult to swallow. But there are a lot of positives in the game for us. We are not completely fit yet to finish what we create and we lack a little bit of experience in the back. There is a lot of disappointment in the dressing room because we want to do well and have a great spirit but I hope this will not affect our belief and our confidence. We will quickly start to win these sorts of games but we are not quite ready physically at the moment."

 

on the fitness of his side

"After the World Cup we knew we could suffer at the start of the season, especially with the Champions League qualifier. We have had a disappointing start also there was a lot of hope in the way that we play and we approach the game. We have to push that through and be strong enough mentally to continue with the way that we play and be clinical."

 

on not creating chances despite so much possession

"Yes we lack that a little bit at the moment. When you are as not as sharp as you should be that is where you see it the most. You could say that we overelaborated a little bit. Sometimes we could take our chances earlier and quicker. That was the case against Villa and Zagreb. It happens when you do not score early. But we know we have the quality to score goals."

 

on losing ground on the leaders

"It is very early. If you want to nominate a champion after three games then it is up to you but we have only played two. We will come back into the race don’t worry."

 

on the Ashley Cole situation

"This situation does not affect our preparation and our spirit. At a big club you have to be strong enough to cope with that. If it happens then it happens, it does not excuse our result today. It is not annoying. When a player wants to go, he wants to go. When we decide to let him go then we decide to let him go. We will have to live with that decision."

 

on City targetting Hoyte

"They went for long balls to Corradi and Sinclair. They targeted him but overall Justin had a good game. He had two misjudgements on long balls but he had quite a good game."

 

on the penalty decision

"I feel it was a penalty, I cannot argue with that. Just before that it was a foul on Fabregas I don’t think you can argue with that. Also there was a penalty on Robin van Persie. I have seen it on the tape and it is difficult to argue with that too."

 

 

Jeg hadde selv ønsket 6poeng, men livet er ikke så lett.

Jeg kunne ønske at vi tok flere langskudd, men det er jeg helt sikker kommer utover sesongen og spesielt Rosicky vil vise oss dette.

Likevel, noe av spillestilen til Wenger's Arsenal er raske overganger, kortpasningspill med få touch med flere innvolverte, og flyt langs bakken. Det er en glede å se når det fungerer, mens andre ganger er det ikke fullt like artig. Akkurat som sikkert andre sine lags supportere sier om sin spillestil når det fungerer og når det butter imot.

 

Slik er spillet.

Alt "kan" bli bedre, men det vil aldri bli perfekt. Så lenge fotballen er attraktiv som vi spiller under Wenger, så er det helt greit at vi prøver 2 ganger for mye enn å kutte det ut.

Jeg tror at vi vil være med helt i toppen også i mai, og tror vi ender på topp 3...men marginer både under kampen og skader kan være en faktor både for og imot.

Link to comment
Share on other sites

Hentet fr ANR i dag:

 

A look at the transfer window spending - is scary reading for Arsenal fans. Arsenal are in the bottom half of the summer spending league [12th to be exact] - being outspent by teams like Wigan, Charlton and Everton.

 

Chelsea are at £61m, Liverpool at £23; Spurs at £19m and Man U at £18.5. Arsenal are at £8.5m.

 

 

Makes you think.... :blink:

 

Ikke mer enn at de stort sett krisemaksimerer hver gang og veldig sjelden har rett i sine spådommer. Myles Palmer imponeren med skriveferdigheter, men det er sannelig ikke mye mer enn det.

 

Som mange sier her, hvem hadde byttet Carrick med sin pris mot Mozart? Artikkelen er historieløs. Se på hva Wenger har vunnet de siste årene med et transf. budgett som er langt lavere enn de andre nevnte klubber.

Link to comment
Share on other sites

Hentet fr ANR i dag:

 

A look at the transfer window spending - is scary reading for Arsenal fans. Arsenal are in the bottom half of the summer spending league [12th to be exact] - being outspent by teams like Wigan, Charlton and Everton.

 

Chelsea are at £61m, Liverpool at £23; Spurs at £19m and Man U at £18.5. Arsenal are at £8.5m.

 

 

Makes you think.... :blink:

 

Ikke mer enn at de stort sett krisemaksimerer hver gang og veldig sjelden har rett i sine spådommer. Myles Palmer imponeren med skriveferdigheter, men det er sannelig ikke mye mer enn det.

 

Som mange sier her, hvem hadde byttet Carrick med sin pris mot Mozart? Artikkelen er historieløs. Se på hva Wenger har vunnet de siste årene med et transf. budgett som er langt lavere enn de andre nevnte klubber.

 

Krisemaksimering vil vi få hver gang det butter i mot. Dette har etter min mening heller ikke noe med historie å gjøre. Hva Wenger har fått ut av sine talenter og minimale bruk av midler betyr ikke all verden pr. i dag. Selvfølgelig står det stor respekt av det som har blitt oppnådd tidligere, men ambisjoner om å vinne trofeer kommer godt frem i overgangsperioden. Se på spurvene, de må ha enorme ambisjoner slik som de punger ut for spillere år etter år. Bare så synd for dem at det ikke reulterer i mye sølv. :) chelsea, og til dels Liverpool, har vist med sin pengebruk at det kan kjøpes trofeer. Jeg mener ikke at man skal gå ut og uhemmet kjøpe spillere, igjen se pool, men at hvis vi ønsker å tette gapet opp til chelsea må vi ikke lagge all byrden på gutter rundt 20. 45 kamper pr. sesong for disse kan bli i meste laget.

 

Det jeg, og sikkert, mange andre, frykter er at vi skal ende opp med en stall som ikke tåler skader og suspansasjoner utover i sesongen. Etter min mening må en tropp inneholde mer rutine enn hva vår gjør pr. i dag for å kunne være med i kampen om alle trofeene. Og det er vel det vi alle ønsker så inderlig?

 

Sammenligningen mellom Carrick og Rosicky henger heller ikke på greip spør dere meg da Carrick har engelsk pass og dermed prises himmelhøyt. Hadde Carrick vært tjekker med de samme kvalitetene ville ikke han kostet mer enn Lille Mozart. Tror jeg.

 

 

Legger meg langflat hvis vi topper tabellen med denne stallen i mai! Ikke noe ville glede meg mer!

Link to comment
Share on other sites

 

Krisemaksimering vil vi få hver gang det butter i mot. Dette har etter min mening heller ikke noe med historie å gjøre. Hva Wenger har fått ut av sine talenter og minimale bruk av midler betyr ikke all verden pr. i dag. Selvfølgelig står det stor respekt av det som har blitt oppnådd tidligere, men ambisjoner om å vinne trofeer kommer godt frem i overgangsperioden. Se på spurvene, de må ha enorme ambisjoner slik som de punger ut for spillere år etter år. Bare så synd for dem at det ikke reulterer i mye sølv. :) chelsea, og til dels Liverpool, har vist med sin pengebruk at det kan kjøpes trofeer. Jeg mener ikke at man skal gå ut og uhemmet kjøpe spillere, igjen se pool, men at hvis vi ønsker å tette gapet opp til chelsea må vi ikke lagge all byrden på gutter rundt 20. 45 kamper pr. sesong for disse kan bli i meste laget.

 

Det jeg, og sikkert, mange andre, frykter er at vi skal ende opp med en stall som ikke tåler skader og suspansasjoner utover i sesongen. Etter min mening må en tropp inneholde mer rutine enn hva vår gjør pr. i dag for å kunne være med i kampen om alle trofeene. Og det er vel det vi alle ønsker så inderlig?

 

Sammenligningen mellom Carrick og Rosicky henger heller ikke på greip spør dere meg da Carrick har engelsk pass og dermed prises himmelhøyt. Hadde Carrick vært tjekker med de samme kvalitetene ville ikke han kostet mer enn Lille Mozart. Tror jeg.

 

 

Legger meg langflat hvis vi topper tabellen med denne stallen i mai! Ikke noe ville glede meg mer!

 

Så hvor mange ligatitler har Liverpool og Tottenham kjøpt siden 1990 med et enormt forbruk? Se på Newcastle, de kjøper år etter år navn og kjente spillere, men har ikke fått mye igjen for dette. Ambisjoner greit nok, men det er likefullt resultatene og poengene som gir deg titler i slutten av sesongen.

Ambisjoner gir fint lite sølvtøy å pusse..

 

Ang Carrick startet diskusjonen om ham nettopp fordi noen mente at det bare var å kjøpe uansett pris fordi man trengte en spiller. Dette var undertegnede sterkt uenig i da man ikke har noen garantier for å få noe tilbake for en slik sum. Da er det bedre å være tilbakeholden, vente til rette spiller dukker opp til rett pris.

Link to comment
Share on other sites

 

Krisemaksimering vil vi få hver gang det butter i mot. Dette har etter min mening heller ikke noe med historie å gjøre. Hva Wenger har fått ut av sine talenter og minimale bruk av midler betyr ikke all verden pr. i dag. Selvfølgelig står det stor respekt av det som har blitt oppnådd tidligere, men ambisjoner om å vinne trofeer kommer godt frem i overgangsperioden. Se på spurvene, de må ha enorme ambisjoner slik som de punger ut for spillere år etter år. Bare så synd for dem at det ikke reulterer i mye sølv. :) chelsea, og til dels Liverpool, har vist med sin pengebruk at det kan kjøpes trofeer. Jeg mener ikke at man skal gå ut og uhemmet kjøpe spillere, igjen se pool, men at hvis vi ønsker å tette gapet opp til chelsea må vi ikke lagge all byrden på gutter rundt 20. 45 kamper pr. sesong for disse kan bli i meste laget.

 

Det jeg, og sikkert, mange andre, frykter er at vi skal ende opp med en stall som ikke tåler skader og suspansasjoner utover i sesongen. Etter min mening må en tropp inneholde mer rutine enn hva vår gjør pr. i dag for å kunne være med i kampen om alle trofeene. Og det er vel det vi alle ønsker så inderlig?

 

Sammenligningen mellom Carrick og Rosicky henger heller ikke på greip spør dere meg da Carrick har engelsk pass og dermed prises himmelhøyt. Hadde Carrick vært tjekker med de samme kvalitetene ville ikke han kostet mer enn Lille Mozart. Tror jeg.

 

 

Legger meg langflat hvis vi topper tabellen med denne stallen i mai! Ikke noe ville glede meg mer!

 

Så hvor mange ligatitler har Liverpool og Tottenham kjøpt siden 1990 med et enormt forbruk? Se på Newcastle, de kjøper år etter år navn og kjente spillere, men har ikke fått mye igjen for dette. Ambisjoner greit nok, men det er likefullt resultatene og poengene som gir deg titler i slutten av sesongen.

Ambisjoner gir fint lite sølvtøy å pusse..

 

Ang Carrick startet diskusjonen om ham nettopp fordi noen mente at det bare var å kjøpe uansett pris fordi man trengte en spiller. Dette var undertegnede sterkt uenig i da man ikke har noen garantier for å få noe tilbake for en slik sum. Da er det bedre å være tilbakeholden, vente til rette spiller dukker opp til rett pris.

 

Hvis du leser innlegget så vil du se at jeg påpeker at spurvene ikke har kjøpt seg noen titler. De prøver dog. chelsea har greid det og Pool har "kjøpt" seg en del cup-titler. Når det gjelder Newcastle så handler også de flittig, men har alltid måtte lide av svake menn i sjefsstolen.

Helt enig med deg om at det er mer økonomisk forsvarlig å vente på rett spiller til rett pris, men det vil aldri lønne seg å gå igjennom en sesong med en urutinert stall som også kan virke tynt besatt på enkelte plasser.

 

Det at chelsea, spurvene, Pool og United bruker mye penger viser at de har ambisjoner om å vinne mer eller forbedre seg ytterligere. Kontinuitet i stallen er alltid bra, men friskt blod og nye impulser også på spillersiden kan umulig skade en tropp. Hvis AFC ikke forsterker stallen ytterligere tror jeg ikke vi greier å ta inn det forspranget chelsea hadde på oss forrige sesong samtidig som jeg tror enda flere vil puste oss i ryggen.

 

Og du har rett i at ambisjoner ikke fører til sølvpuss alene, men en klubb som Arsenal bør vise større aktivitet i markedet mener jeg. Vinner vi titler i år uten å forsterke så blir jeg mektig imponert! Og sm sagt; ingenting vil glede meg mer.

Link to comment
Share on other sites

gooner6:

 

Ser at det gikk litt fort og at du utelukket Tottenham. Men, det understreker enda sterkere poenget mitt med at det ikke nytter å kjøpe seg til titler. Det er ikke så mye kvalitetsforskjell på en spiller priset til 300 mill og en annen priset til 50mill. Spillestil og type er nesten viktigere og ihvertfall for et lag som Arsenal som har en så definert stil. En spiller som Ballack ville for eks ikke kunne utrette like mye hos oss som han har gjort for BM, og jeg er sterkt i tvil om at han vil bli like dominerende for Chelsea.

 

Derfor er jeg veldig tilhenger av Wengers filosofi selv om den til tider kan virke vel forsiktig.

Link to comment
Share on other sites

gooner6:

 

Ser at det gikk litt fort og at du utelukket Tottenham. Men, det understreker enda sterkere poenget mitt med at det ikke nytter å kjøpe seg til titler. Det er ikke så mye kvalitetsforskjell på en spiller priset til 300 mill og en annen priset til 50mill. Spillestil og type er nesten viktigere og ihvertfall for et lag som Arsenal som har en så definert stil. En spiller som Ballack ville for eks ikke kunne utrette like mye hos oss som han har gjort for BM, og jeg er sterkt i tvil om at han vil bli like dominerende for Chelsea.

 

Derfor er jeg veldig tilhenger av Wengers filosofi selv om den til tider kan virke vel forsiktig.

 

Det at det ikke alltid går å kjøpe seg titler gjør jeg da også et poeng av. chelsea og Pool har til dels greid det.

Når det kommer til hva spillere er priset til er jeg også enig med deg når du poengterer forskjellene mellom 300 og 50 mill. Der sier jeg også at jeg er en tilhenger av Wengers politikk i å hente en spiller fra feks. kontinentet til en brøkdel av prisen. Det jeg ikke liker med Wengers politikk er en ubestridte troen på våre talenter! Man trenger rutine og ikke minst rutine i stallen for å kontinuerlig vinne titler! Vi har mistet mange rutinerte spilelle og bare tenk på hva de må ha betydd for de unge på treningsfeltet! At våre unge gutter skal bære dette tradisjonsrike laget på sine skuldre gjennom en lang sesong er mye forlangt og det mener jeg vi fikk se reultater av forrige sesong i ligaen.

Ellers så er vi nok enige i det aller meste!

Link to comment
Share on other sites

Gooner6:

 

Tror vi er nokså enige, og jeg beklager sterkt at flere av de rutinerte har forsvunnet. Tenker spesielt på Pires og Vieira som med sin tilstedeværelse kunne bidratt enormt. Men, jeg er mer skeptisk til at vi mister spillere enn at vi ikke kjøper spillere. Tror mange av de vi har er mer enn gode nok, og at dette vil vise seg så snart vi kommer i en flytsone. Det er veldig lite som skiller mellom 1 og 6 poeng slik vi har spilt i starten av sesongen. Da hadde alt vært jubel, mens nå råder tvil og kraftig skepsis til laget.

Tror vi igjen vil bli overrasket av kvaliteten dette laget innehar i løpet av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Gooner6:

 

Tror vi er nokså enige, og jeg beklager sterkt at flere av de rutinerte har forsvunnet. Tenker spesielt på Pires og Vieira som med sin tilstedeværelse kunne bidratt enormt. Men, jeg er mer skeptisk til at vi mister spillere enn at vi ikke kjøper spillere. Tror mange av de vi har er mer enn gode nok, og at dette vil vise seg så snart vi kommer i en flytsone. Det er veldig lite som skiller mellom 1 og 6 poeng slik vi har spilt i starten av sesongen. Da hadde alt vært jubel, mens nå råder tvil og kraftig skepsis til laget.

Tror vi igjen vil bli overrasket av kvaliteten dette laget innehar i løpet av sesongen.

 

Mye av den skepsisen er nok ubegrunnet da vi til tider har vist veldig oppløftende spill og kommet til nok sjanser. Synd marginene ikke har vært på vår side, samt at det nok har skortet litt på dyktigheten.

De 5 poenge vi "mangler" etter to runder kan dog fort vise seg å være leie å miste når vi kommer til mai.

 

Som du sier fører det til bekymringer når vi mister spillere. Disse må erstattes og min mening her er at vi ikke kan forvente, ei Wenger heller, at unggutta skal gli inn i laget og prestere jevnt på et høyt nivå.

Link to comment
Share on other sites

Wenger on City targetting Hoyte

"They went for long balls to Corradi and Sinclair. They targeted him but overall Justin had a good game. He had two misjudgements on long balls but he had quite a good game.

 

Tydeleg at Wenger har ei anna verkelegheitsoppfatning enn dei fleste av oss. Kanskje dette mest var meint til "indremedisinsk" bruk, for ikkje å ta knekken på det vesle Hoyte har att av sjølvtillit.

Men eg har sympati med Hoyte, han har det sikkert ikkje lett om dagen. Dessutan er han ikkje vårt største problem for tida. Han har gjort ein kostbar tabbe. Det er for ingenting å rekne samanlikna med målskyttarane våre som, for å bruke eit engelsk uttrykk, "can't hit a cow's arse with a banjo".

Link to comment
Share on other sites

Wenger on City targetting Hoyte

"They went for long balls to Corradi and Sinclair. They targeted him but overall Justin had a good game. He had two misjudgements on long balls but he had quite a good game.

 

Tydeleg at Wenger har ei anna verkelegheitsoppfatning enn dei fleste av oss. Kanskje dette mest var meint til "indremedisinsk" bruk, for ikkje å ta knekken på det vesle Hoyte har att av sjølvtillit.

Men eg har sympati med Hoyte, han har det sikkert ikkje lett om dagen. Dessutan er han ikkje vårt største problem for tida. Han har gjort ein kostbar tabbe. Det er for ingenting å rekne samanlikna med målskyttarane våre som, for å bruke eit engelsk uttrykk, "can't hit a cow's arse with a banjo".

 

hvis vi fortsetter og spille med han, tror han da at det er ingen andre lag som vil gjøre dette???

 

ka skulle i så fall grunnen til være, at de ikke gidder og gjøre det fordi det kan såre hoyte sine følelser???

 

hvis han er det svake punktet i laget, så kommer alle lag til og prøve og utnytte det, så hvis det holder og spille sånn som hoyte gjore der, og han ikke kan bedre og wenger lar han spille der, kan jo det blir katastrofe.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan Wenger velger å disponere spillerne sine nå, blir veldig spennende. Jeg tar en råsjans, som jeg tror jeg vil treffe sånn nogenlunde med for de store kampene:

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Hleb - Fabregas - Gilberto - Baptista - Rosicky

 

Henry

 

Hvordan Wenger vil bruke Senderos, Djorou, Baptista, van Persie og Adebayor er store mysterier for meg. Vil tro vi får se temmelig store rotasjoner i 4-4-2 formasjonen, der Senderos, Gallas og Toure spiller tilnærmet like mye, og det samme tror jeg gjelder Fabregas, Gilberto og Baptista. Walcott blir en joker, og Lauren, Flamini, Ljungberg, Song, Diaby og Hoyte blir squad players.

Link to comment
Share on other sites

Hadde foretrukket dette:

 

Lehmann

 

Lauren/Eboue - Toure - Djourou/Senderos - Gallas/Clichy

 

Hleb - Baptista/Gilberto - Fabregas - Freddie/Rosicky

 

Ade/Van Persie/Walcott - Henry

 

 

Men forsvarsrekka er vel usannsynlig siden Gallas nekter å spille back...

 

Helt enig, utenom at Gallas skal bort fra backen.

 

Men med alle skråstrekene så nevner du vel alle spillerne i stallen.. ikke vits det. Da må du jo ha rett uansett.

Link to comment
Share on other sites

Hadde foretrukket dette:

 

Lehmann

 

Lauren/Eboue - Toure - Djourou/Senderos - Gallas/Clichy

 

Hleb - Baptista/Gilberto - Fabregas - Freddie/Rosicky

 

Ade/Van Persie/Walcott - Henry

 

 

Men forsvarsrekka er vel usannsynlig siden Gallas nekter å spille back...

 

Helt enig, utenom at Gallas skal bort fra backen.

 

Men med alle skråstrekene så nevner du vel alle spillerne i stallen.. ikke vits det. Da må du jo ha rett uansett.

 

Nevner hvor spillere skal spille.. Og de som står først er førstevalgene.

Link to comment
Share on other sites

Hadde foretrukket dette:

 

Lehmann

 

Lauren/Eboue - Toure - Djourou/Senderos - Gallas/Clichy

 

Hleb - Baptista/Gilberto - Fabregas - Freddie/Rosicky

 

Ade/Van Persie/Walcott - Henry

 

 

Men forsvarsrekka er vel usannsynlig siden Gallas nekter å spille back...

 

Helt enig, utenom at Gallas skal bort fra backen.

 

Men med alle skråstrekene så nevner du vel alle spillerne i stallen.. ikke vits det. Da må du jo ha rett uansett.

 

Nevner hvor spillere skal spille.. Og de som står først er førstevalgene.

 

Vel, Gallas er ikke venstreback! Der er det vel Clichy/Hoyte/Traore.

Djourou foran Senderos tviler jeg sterkt på. Toure - Gallas/Senderos/Djourou.

Baptista førstevalg foran Gilberto? Tror ikke de slåss om samme posisjon...

Og jeg håper van Persie velges foran Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...