Jump to content

Laget 06/07


Eboue

Recommended Posts

Laget til Arsenal Football Club per dags dato 29. juli 2006:

 

 

--------------Lehmann----------------

 

Eboue--Toure--Djourou--Cole/Clichy

 

Hleb--Fabregas--Rosicky--Reyes

 

--------Henry--van Persie-----------

 

Jeg mener vi kan nå langt med dagens Arsenal-lag... HVIS vi handler inn en ny stopper.

 

Dagens stoppere per dags dato er:

 

Cygan (Holder ikke PL nivå)

Senderos (Treg og mangler i tillegg rutine)

Djourou (Mangler rutine, men har absolutt potensiale)

Toure (Verdens beste stopper)

 

Dette er absolutt ikke bra nok. Kun en spiller holder mål blandt disse stopperne og det er Kolo. Resten mener jeg ikke er verdige stoppere i et Arsenal-lag.

 

Vel, Senderos holder så difinitivt mål, men pr. dags dato så er han skadet i ca. 2 måneder fremover, så han er utelukket. Ellers så har, som du sier, Djourou potensialet til å kunne bli en klassestopper, men han har litt for lite rutine. Og Cygan har helt klart vært veldig positiv til nå i pre-season, og har regjert bareover i alle kampene, som kaptein. Fint å se at han enda får litt tillit, i det minste på reservelaget.

 

Er også enig i at vi skal handle stopper, men ikke på grunn av at Senderos ikke holder mål..for det gjør han, men som sagt, er han skada...

 

Til laget ditt, så synes jeg at det er "frekt" og fint å se på, men ikke mer enn det. I realiteten så er det ikke defensivt nok på den sentrale midtbanen med Cesc og Rosicky sammen, og spesiellt ikke med så utrygt forsvar vi har for øyeblikket. Men som sagt så liker jeg tanken.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Slik Arsenals tropp er per i dag er det omtrent umogleg å setja opp eit lag med elleve spelerar av den grunn at det er så tett kamp om plassane i enkelte posisjonar at det avhenger veldig mykje av form. Nokre plassar har me sjølvsagt spelerar som er bankers òg.

 

Keeper: Lehmann er sjølvskreven etter den gode fjorårssesongen med Almunia som backup. Poom synes eg me bør selga og heller satsa på Mannone som 3. valg.

 

Høyreback: Mange ser på Ebouè som klart førstevalg her, men det er eg ueining i. Ebouè er veldig god offensivt, men defensivt ser eg visse manglar. Spesielt markeringa hans kan til tider vera ganske dårleg, og ikkje så veldig god 1 mot 1 defensivt (Blei veldig avslørt mot Robben i VM). Både Hoyte og Lauren er gode backar og av alle dei 3 nemnte ser eg på Hoyte som den beste defensivt. Det kan vera at Wenger brukar Eboue i kampar mot lettare motstand og Hoyte mot vanskelegare. Lauren blir muligens solgt, men det gjenstår å sjå.

 

Midtstoppar 1: Kolo Toure er bankers på dagens Arsenal lag. Eg vil til og med gå så langt som å hevda at Kolo er Arsenals midtforsvar. Dersom han blir skada er det krise. Eg ser på Djourou som den naturlege backupen for Kolo dersom han blir skada ettersom dei er ganske like som typar.

 

Midtstoppar 2: Her er Senderos klart førstevalg med Cygan som backup og det er denne plassen som er for dårleg besatt. Cygan gjer det kanskje greit i treningskampar mot Barnet og liknande, men blir avslørd i PL. Her bør Wenger kjøpa ein ny spelar spesielt nå som Senderos er skada. Wenger hadde nok peikd seg ut Davies som mannen han ville ha på denne plassen, men slik blei det ikkje og dermed endar det opp som i fjor med Vieira at ingen erstattar blir henta inn.

 

Ventreback: Her er det også tvil om det bør handlast inn ny spelar. Cashley forsvinn og me sit igjen med Clichy som 1. valg og Traore som backup (Flamini har uttalt at han vil spela midtbane og det bør respekterast). I og med at Traore er 16 år gammal og Clichy er skada bør ein ny spelar kjøpast. Wenger hadde eit bud inne på Marcel Jansen i fjor så kanskje han blir henta inn.

 

Høgrekant: Her er Hleb og Ljungberg alternativa. For øyeblikket er Hleb 1. valg på denne plassen, men dette er ein av plassane det kjem til å avhenge form kven Wenger velger. Ljungberg hadde ingen bra sesong i fjor, men ein kunne sjå den gamle Ljungberg mot slutten av sesongen. Han var i tillegg vår man of the match i CL finalen.

 

Defensiv midtbane: Gilberto er klart førstevalg her. Gilberto er ein utruleg god defensiv midtbane spelar, men er på ingen måte komplett og mistar ballen litt for ofte og gjer pasningsfeil på enkle pasningar til tider. Flamini vil gjerne spela i denne rollen, men eg trur det er viktig for Wenger at den som spelar anker er veldig hodesterk. Her synes eg Wenger treng å handle inn backup. Helst Yaya Toure.

 

Offensiv midtbane: Fabregas er klart førstevalg. Rosicky muligens backup, men trur kanskje han er for veik for å spela sentralt på ein 4er midtbane.

 

Ventrekant: Her er det og veldig vanskeleg å sjå noko klart 1. valg. Reyes og Rosicky kjem mest sannsynleg til å kjempa om denne plassen.

 

Spiss: Henry er sjølvskreven og i dei kampane Henry blir kvilt i synes eg Walcott skal spela. Så er spørsmålet; kven skal spela spiss med Henry. Det er jo ingen hemmeligheit at det ikkje er lett. Den som kanskje har den beste forståelsen med Henry er Adebayor, men eg liker rett og slett ikkje denne spelaren. Avslutningane er ubrukelege og jobbar gjer han heller ikkje noko særleg. I byrjinga jobba han til han spydde, men det verkar som han etter kvart trudde han var så god at det ikkje var nødvendig. Nei, etter min meining skal van Persie spela spiss med Henry. Han er fantastisk teknisk og har eit tilslag på ballen som er ekstremt. Gi meg van Persie foran Adebayor any day!

 

Konklusjon: Troppen til Arsenal per i dag har visse manglar. Ein sterk midtstoppar, ein ny venstreback og ein defensiv midtbanespelar og Arsenal kan bli seriemester. Potensialet i Arsenal laget er utvilsomt, men det gjeld å få det ut i den fysisk krevjande ligaen PL er. Viss me klarar å takle å spela mot fysiske lag, kan dette bli veldig bra. Eg fryktar likevel det kan bli ein ny sesong slik som i fjor dersom ikkje Wenger åpnar lommeboka og byrjar å bruke litt.

Link to comment
Share on other sites

En ting som irriterer meg er at ingen her nevner Adebayors største styrker: han er ekstremt god på å holde på ballen og skape rom for andre, noe som er ekstremt viktig for at spillere bak han eller den andre spissen skal komme til målsjanser! Jeg kan ikke si noe imot at Ade har en tendens til å bomme på store målsjanser han burde scora på, men han gjør til gjengjeld ofte ting som INGEN andre på laget klarer fordi han har ekstrem balanse. I løpet at 1000 minutter hadde han 4 målgivende og 4 mål, dvs at han er sist eller nest sist på ballen hvert 125. minutt. Han hadde i tilegg et feilaktig annulert mål mot pool. Det skal også nevnes at Adebayor gikk RETT inn på laget og spilte bra i motsetning til så å si alle våre andre kjøp. Reyes brukte et år på å spille seg, Hleb brukte nesten ett år o.s.v. I tette og fysiske kamper er Ade er førstevalg for meg fordi RvP er svakere og kan lettere miste hode. Men i lag der spissene ikke blir så tett fulgt og nærmest voldtatt på banen, er RvP bedre fordi da får han lettere komme til med sitt geniale venstrebein.

Link to comment
Share on other sites

En ting som irriterer meg er at ingen her nevner Adebayors største styrker: han er ekstremt god på å holde på ballen og skape rom for andre, noe som er ekstremt viktig for at spillere bak han eller den andre spissen skal komme til målsjanser! Jeg kan ikke si noe imot at Ade har en tendens til å bomme på store målsjanser han burde scora på, men han gjør til gjengjeld ofte ting som INGEN andre på laget klarer fordi han har ekstrem balanse. I løpet at 1000 minutter hadde han 4 målgivende og 4 mål, dvs at han er sist eller nest sist på ballen hvert 125. minutt. Han hadde i tilegg et feilaktig annulert mål mot pool. Det skal også nevnes at Adebayor gikk RETT inn på laget og spilte bra i motsetning til så å si alle våre andre kjøp. Reyes brukte et år på å spille seg, Hleb brukte nesten ett år o.s.v. I tette og fysiske kamper er Ade er førstevalg for meg fordi RvP er svakere og kan lettere miste hode. Men i lag der spissene ikke blir så tett fulgt og nærmest voldtatt på banen, er RvP bedre fordi da får han lettere komme til med sitt geniale venstrebein.

Adebayor har, som omtrent alle andre spelerar, sine styrker. Men eg synes manglane er altfor mange og overskyggar som oftast dei sterke sidene til spelaren. Han har altfor dårleg ballkontroll. Spesielt første touchen er for dårleg til å spela på eit så høgt nivå som PL er. I tillegg er, som nemnt tidlegare, avslutningane ubrukelege. Dette er manglar som er vanskelege å 'reparera' i motsetning til andre spelerar som slit med tempoet. Når det er sagt, skal det også seiast at eg set pris på styrkane til Adebayor og han kan gjera det bra mot svak motstand eller fysiske lag. Men når Adebayor og van Persie skal samanliknast, møter Adebayor sin overmann.

Link to comment
Share on other sites

En ting som irriterer meg er at ingen her nevner Adebayors største styrker: han er ekstremt god på å holde på ballen og skape rom for andre, noe som er ekstremt viktig for at spillere bak han eller den andre spissen skal komme til målsjanser! Jeg kan ikke si noe imot at Ade har en tendens til å bomme på store målsjanser han burde scora på, men han gjør til gjengjeld ofte ting som INGEN andre på laget klarer fordi han har ekstrem balanse. I løpet at 1000 minutter hadde han 4 målgivende og 4 mål, dvs at han er sist eller nest sist på ballen hvert 125. minutt. Han hadde i tilegg et feilaktig annulert mål mot pool. Det skal også nevnes at Adebayor gikk RETT inn på laget og spilte bra i motsetning til så å si alle våre andre kjøp. Reyes brukte et år på å spille seg, Hleb brukte nesten ett år o.s.v. I tette og fysiske kamper er Ade er førstevalg for meg fordi RvP er svakere og kan lettere miste hode. Men i lag der spissene ikke blir så tett fulgt og nærmest voldtatt på banen, er RvP bedre fordi da får han lettere komme til med sitt geniale venstrebein.

Adebayor har, som omtrent alle andre spelerar, sine styrker. Men eg synes manglane er altfor mange og overskyggar som oftast dei sterke sidene til spelaren. Han har altfor dårleg ballkontroll. Spesielt første touchen er for dårleg til å spela på eit så høgt nivå som PL er. I tillegg er, som nemnt tidlegare, avslutningane ubrukelege. Dette er manglar som er vanskelege å 'reparera' i motsetning til andre spelerar som slit med tempoet. Når det er sagt, skal det også seiast at eg set pris på styrkane til Adebayor og han kan gjera det bra mot svak motstand eller fysiske lag. Men når Adebayor og van Persie skal samanliknast, møter Adebayor sin overmann.

 

Hvis man sammenligner de to på de viktigste områder så synes jeg det går ganske opp i opp:

Fart: Ade har høyere toppfart, mens RvP har bedre aks

Teknikk (førstetouch, dempinger o.s.v.): RvP overlegen

Førstetouch/vendinger: RvP klart best

Hodestyrke og duellstyrke: Ade vinner klart selv om RvP likevel er brukbar på hode.

Pasninger (korte): Like god

Balanse: Like god, RvP bedre i skuddøyeblikk, mens Ade bedre når dribler.

Styrke: Ade

Spilleforståelse: Ade. RvP har en tendes til å være litt ego. Alle assistene til Ade tyder på bedre spilleforståelse.

Drible/holde på ballen: Ade er bedre til å holde på ballen, mens RvP er bedre til å drible en mann før han fyrer av.

Løp uten ball: RvP er fantastisk god til å time løpene sine (og av den grunn fikk han flere feilaktige annulerte offsidemål). Ade er veldig god til å skape rom for andre og på å være spillbar. Ade best sammenlagt.

Avslutninger: RvP overlegen her, ikke mer å si.

Frispark: Trenger vel ikke engang å si hvem som er best her :)

Stabilitet (i form): RvP er klart best av disse to når han er i form, men han er fortsatt litt uastabil. Ade var best i begynnelsen, og avsluttet svakt. Men jeg vil si at Ade er mer stabil.

Presisjon: RvP

 

Som du ser utfyller de hverandre egentlig ganske bra selv om de er ganske like på noen områder.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo egentlig liten tvil om hvem av de 2 som er best. Hadde det ikke vært for rettsaken og skadene hadde nok Robin fått et skikkelig gjennombrudd ifjor. For all del Adebayor er bra, men Robin knekker han sammenlagt.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo egentlig liten tvil om hvem av de 2 som er best. Hadde det ikke vært for rettsaken og skadene hadde nok Robin fått et skikkelig gjennombrudd ifjor. For all del Adebayor er bra, men Robin knekker han sammenlagt.

 

Som jeg skriver i posten over så er Robin klart best når han er i form, men gjennom en hel sesong vil de være cirka like gode fordi Ade ikke er så ustabil som Robin.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo egentlig liten tvil om hvem av de 2 som er best. Hadde det ikke vært for rettsaken og skadene hadde nok Robin fått et skikkelig gjennombrudd ifjor. For all del Adebayor er bra, men Robin knekker han sammenlagt.

 

Som jeg skriver i posten over så er Robin klart best når han er i form, men gjennom en hel sesong vil de være cirka like gode fordi Ade ikke er så ustabil som Robin.

 

Hva vet vi om Adebayor er stabil eller ikke? Han spilte kun vårsesongen i Arsenal og der var han god i de første kampene for så å være helt håpløs mot sluten av sesongen.

 

Ufattelig for meg at folk kan tenke på å velge Adebayor framfor Van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se at van Persie har vist så mye mer enn Adebayor. Begge to har glimtet til med godt spill innimellom, men jeg vil nok si at de har vært like gode. (i sesongen som har vært) Denne sesongen tror jeg vi kommer til å se mer av dem og vi må også huske på, som AnabOle sa at Adebayor kun spilte vårsesongen forrige sesong.

 

Iflg oversikten på Soccernet så har Adebayor startet 12 kamper for AFC og kommet inn i en kamp. På dette har han scoret 4 mål og hatt 4 assist. RVP har på sine to sesonger 39 kamper fra start og kommet inn 40 ganger (syns dette var veldig høyt, men allikevel så er dette i alle turneringer da - må vel stemme. Rett meg om jeg tar feil). På dette har han scoret 21 mål og har 2 assists.

 

Ingen tvil om hvem som er best, men det forskjell på å spille to hele sesonger som RVP har gjort, og kun fra Desember til sesongslutt for Ade. Ade kommer mye sterkere! :)

 

 

Keep faith! I år blir det gull! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at begge har variert kraftig i form. Litt lite grunnlag til å vurdere Ade men det er da ingen tvil om hvem som har det største potensialet av de to?

Van Persie tror jeg vil få sitt gjennombrudd denne sesongen.

 

Mitt lag til liga premieren på Ashburton Grove mot Aston Villa:

 

Lehmann

Eboue-Toure-Cygan-Clichy

Hleb-Gilberto-Fabregas-Rosicky

VanPersie-Henry

 

Jeg er ingen stor fan av Cygan men ser helt klart nødvendigheten av rutine i forsvarsrekka. Derfor velger jeg han framfor Djourou.

Når det er sagt så er det ingen tvil om at første 11`eren er sterk, kanskje sterkere enn i fjor. Det er imidlertid like liten tvil om at bredden i stallen er alt for dårlig til å hevde seg blant de to-tre beste i ligaen.

Skal vi ha sjangs til å hamle opp med Chelsea må nok Wenger investere i ett par tre rutinerte spillere som er gode nok til å kjempe om fast plass i startopstillingen. Spesielt i midtforsvaret om sentralt på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo egentlig liten tvil om hvem av de 2 som er best. Hadde det ikke vært for rettsaken og skadene hadde nok Robin fått et skikkelig gjennombrudd ifjor. For all del Adebayor er bra, men Robin knekker han sammenlagt.

 

Som jeg skriver i posten over så er Robin klart best når han er i form, men gjennom en hel sesong vil de være cirka like gode fordi Ade ikke er så ustabil som Robin.

 

 

Robin slet hele sommeren og høsten ifjor med rettsaken. Når den ble lagt død kom han tilbake i kjempeform. Så ble han dessverre skada, etter det fikk han ikke allverden spilletid for Adebayor kom til klubben pluss at vi kun spilte med 1 spiss i CL. Synes personlig ikke han er ustabil, var andre faktorer som gjorde at han ikke presterte i hele fjor. Reyes har vist han er ustabil, ikke Robin.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo egentlig liten tvil om hvem av de 2 som er best. Hadde det ikke vært for rettsaken og skadene hadde nok Robin fått et skikkelig gjennombrudd ifjor. For all del Adebayor er bra, men Robin knekker han sammenlagt.

 

Som jeg skriver i posten over så er Robin klart best når han er i form, men gjennom en hel sesong vil de være cirka like gode fordi Ade ikke er så ustabil som Robin.

 

 

Robin slet hele sommeren og høsten ifjor med rettsaken. Når den ble lagt død kom han tilbake i kjempeform. Så ble han dessverre skada, etter det fikk han ikke allverden spilletid for Adebayor kom til klubben pluss at vi kun spilte med 1 spiss i CL. Synes personlig ikke han er ustabil, var andre faktorer som gjorde at han ikke presterte i hele fjor. Reyes har vist han er ustabil, ikke Robin.

 

Robin har et kjempe potensiale, men mitt inntrykk av ham er at han er stokk dum.

Han har allerede gjort en del alvorlige ting siden han kom til arsenal. Han sliter med aggresjonen, han har hatt voldtektsaken (noe vi ikke må bruke mot ham da han ikke ble dømt), men mot slutten av sesongen i fjor så åpnet FA en sak mot han fordi han angivelig har kommet med rasistiske meldinger mot Sommeil i Man City. Stemmer det så er han ikke verdig å få ikle seg samme drakt som rasismeforkjemperen Henry. Da kan han dra til Italia, for eksempel til Lazio

Link to comment
Share on other sites

Det er jo egentlig liten tvil om hvem av de 2 som er best. Hadde det ikke vært for rettsaken og skadene hadde nok Robin fått et skikkelig gjennombrudd ifjor. For all del Adebayor er bra, men Robin knekker han sammenlagt.

 

Som jeg skriver i posten over så er Robin klart best når han er i form, men gjennom en hel sesong vil de være cirka like gode fordi Ade ikke er så ustabil som Robin.

 

 

Robin slet hele sommeren og høsten ifjor med rettsaken. Når den ble lagt død kom han tilbake i kjempeform. Så ble han dessverre skada, etter det fikk han ikke allverden spilletid for Adebayor kom til klubben pluss at vi kun spilte med 1 spiss i CL. Synes personlig ikke han er ustabil, var andre faktorer som gjorde at han ikke presterte i hele fjor. Reyes har vist han er ustabil, ikke Robin.

 

Robin har et kjempe potensiale, men mitt inntrykk av ham er at han er stokk dum.

Han har allerede gjort en del alvorlige ting siden han kom til arsenal. Han sliter med aggresjonen, han har hatt voldtektsaken (noe vi ikke må bruke mot ham da han ikke ble dømt), men mot slutten av sesongen i fjor så åpnet FA en sak mot han fordi han angivelig har kommet med rasistiske meldinger mot Sommeil i Man City. Stemmer det så er han ikke verdig å få ikle seg samme drakt som rasismeforkjemperen Henry. Da kan han dra til Italia, for eksempel til Lazio

 

Vi får håpe han greier å legge utenomsportslige ting på plass. Greier han det kan vi fort få PL's beste spisspar.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo egentlig liten tvil om hvem av de 2 som er best. Hadde det ikke vært for rettsaken og skadene hadde nok Robin fått et skikkelig gjennombrudd ifjor. For all del Adebayor er bra, men Robin knekker han sammenlagt.

 

Som jeg skriver i posten over så er Robin klart best når han er i form, men gjennom en hel sesong vil de være cirka like gode fordi Ade ikke er så ustabil som Robin.

 

 

Robin slet hele sommeren og høsten ifjor med rettsaken. Når den ble lagt død kom han tilbake i kjempeform. Så ble han dessverre skada, etter det fikk han ikke allverden spilletid for Adebayor kom til klubben pluss at vi kun spilte med 1 spiss i CL. Synes personlig ikke han er ustabil, var andre faktorer som gjorde at han ikke presterte i hele fjor. Reyes har vist han er ustabil, ikke Robin.

 

Robin har et kjempe potensiale, men mitt inntrykk av ham er at han er stokk dum.

Han har allerede gjort en del alvorlige ting siden han kom til arsenal. Han sliter med aggresjonen, han har hatt voldtektsaken (noe vi ikke må bruke mot ham da han ikke ble dømt), men mot slutten av sesongen i fjor så åpnet FA en sak mot han fordi han angivelig har kommet med rasistiske meldinger mot Sommeil i Man City. Stemmer det så er han ikke verdig å få ikle seg samme drakt som rasismeforkjemperen Henry. Da kan han dra til Italia, for eksempel til Lazio

 

Vi får håpe han greier å legge utenomsportslige ting på plass. Greier han det kan vi fort få PL's beste spisspar.

 

Han holdt i alle fall hodet kaldt i slaget mellom Nederland og Portugal, det viser vel at han har blitt mer voksen! For 2 år siden ville han sikkert fått rødt kort og karantene etter 5 min :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kampen mot Zagreb gav ein indikasjon på at Reyes er på veg bort. Det var ganske talande at Rosicky vart erstatta av Aliadiere. I fylgje Arsenal Mania skal Wenger ha uttalt at Reyes ikkje var skadd, men "unsettled" etter all uroa i det siste. Ei uro han har bidrege mest til sjølv.

 

Elles nektar Wenger for å ha lagt inn bod på Franck Ribery. Det er ganske logisk. Kva skal me med både Rosicky og Ribery? I så fall må ein av dei byte posisjon. Ein kjøper ikkje spelarar av deira kaliber for å ha dei sitjande på innbytarbenken. Eg held det for meir sannsynleg at pengane me får for Cole/Reyes vert brukt til å styrke andre lagdelar, og at ein kjem til å sitje att med eit pent overskot. Det er typisk Wenger å gjere forretningar på denne måten. Eg vågar påstanden at det finst ingen dyktigare enn Wenger når det gjeld å manøvrere på overgangsmarknaden, ved å kjøpe billigt og selje dyrt.

 

Når det gjeld Cole kan det ikkje være tvil om at det pågår ein nervekrig. Vårt problem er at Chelsea veit at Cole's posisjon i Arsenal er blitt utåleleg, og at det ikkje er mange andre klubbar som har vist interesse.

Får me 20 mill. pund er det berre å ta pengane og springe. Så får me sjå om Gallas vert ein del av avtalen.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette blir laget:

 

Keeper:Lehman

Venstreback:Cole

stopper:Senderos,Toure kanskje det komme ny stopper

Høgreback:Eboue

 

Venstreving:Rosicky

Sentralmidtbane:Fabregas,Gilberto Håper på ny=D

Høgremidtbane:Hleb

 

Angriper:Reyes, Henry

 

 

Benken: Almunia, Djorou,Flamini,Walcott, Robin Van Persie

 

Har ikke mye tro på Ade lenger :(

Link to comment
Share on other sites

Tror dette blir laget:

 

Keeper:Lehman

Venstreback:Cole

stopper:Senderos,Toure kanskje det komme ny stopper

Høgreback:Eboue

 

Venstreving:Rosicky

Sentralmidtbane:Fabregas,Gilberto Håper på ny=D

Høgremidtbane:Hleb

 

Angriper:Reyes, Henry

 

 

Benken: Almunia, Djorou,Flamini,Walcott, Robin Van Persie

 

Har ikke mye tro på Ade lenger :(

Ade har jo faktisk gjort det ganske bra i pre-season. Jobber og jobber på topp og gir medspissen sin rom til å spille fotball i. Har uansett større tro på van Persie-Henry enn Reyes-Henry

Link to comment
Share on other sites

SKjønner ikkje hvorfor noen av dere ikkje har noe tro på Ade..

Han kom i Januar og scorte fire og hadde fire målgivende..

Det er meget bra ska e seg..

Og i sommer har han fått VM-erfaring og en pre-season med Arsenal..

Hvot Wenger legger ned mye jobb med å få spillerene bedre..

 

Tror fort Ade kan score mange mål neste sesong..

Men i utganspunktet er han nok reserve hvis ikkje v.persie eller Henry er skadet...

Link to comment
Share on other sites

SKjønner ikkje hvorfor noen av dere ikkje har noe tro på Ade..

Han kom i Januar og scorte fire og hadde fire målgivende..

Det er meget bra ska e seg..

Og i sommer har han fått VM-erfaring og en pre-season med Arsenal..

Hvot Wenger legger ned mye jobb med å få spillerene bedre..

 

Tror fort Ade kan score mange mål neste sesong..

Men i utganspunktet er han nok reserve hvis ikkje v.persie eller Henry er skadet...

Jeg har tro på Ade jeg. Jeg føler at folk gir ham fryktelig mye kritikk selv om han har vært bra. Det eneste som det er å sette fingeren på er at han innimellom ikke er kald nok i avslutningsøyeblikkene når han får en 100% sjanse, men han er fortsatt ung og dette kan komme etterhvert som han får spille. Likevel vil jeg sette van Persie i rekka foran Ade pga teknikken og samspillet med Henry som til tider har vært strålende. Selv om jeg rangerer Robin foran Ade vil ikke det si at jeg ikke liker Emmanuels arbeid for laget. Han er en god lagspiller, og jeg tror vi vil få mye glede av ham i den kommende sesong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror:

 

Lehmann

Ebouè Tourè Senderos Clichy

Ljungberg Fabregas Flamini

Rosicky

Henry van Persie

 

Helt ærlig ''tror'' jeg ikke jeg håper :(

 

Velger du virkelig Flamini foran Gilberto?? Ljungberg foran Hleb?

Link to comment
Share on other sites

Sier meg helt enig med M&B i denne saken. Vi er alt for avhengig av å ha en skadefri ellever hvis vi skal kunne være med å kjempe om tittelen. Etter min mening er det kun på topp og på flankene vi er godt forspent, og det er før sagaen om Josè er ute av verden.

Spesielt i forsvaret må selv Wenerg skjønne at vi ternger forsterkninger. Cole forsvinner sikkert han også og da har vi mistet to veldig gode der bak. Davis fra WBA har blitt nevnt, men han koster jo skjorta som alle andre med pass fra balløya.

Frykter at vi fort kan få en reprise av fjoråret hvis det ikke forsterkes betraktelig bak og kanskje med en sentral midtbanespiller. Yaya har gått til Monaco nå så han er ikke aktuell lenger, men finnes mange der ute som kan passe oss bra.

Gleder meg også til å se Rosicky for Arsenal! Helt sikker på at han er en spiller som kan sette flyt og enda mer fart i angrepsspillet vårt!

 

Lørdag braker det løs!!!

Link to comment
Share on other sites

Rocisky er en flott tilvekst til laget, men summasumarium er Arsenal svekket siden ifjor.

Spesielt er det trist at Wenger ikke har funnet en erstatter i stallen for Campbell. Johann Djouro er en god spiller, og kan muligens bli en stor overraskelse.....synd Curtis Davies ikke er kjøpt....

 

Jeg frykter Arsenals mannskap ikke er godt nok til å matche Chelsea, Liverpool og Man.Utd. Klubben har vært alt for gjerrig i sine bestrebelser etter en spiss, midtstopper og en sterk midtbanespiller.

 

Flamini, Song, Reyes, Cygan, Adebayor og Hoyte er middelmådigheter som ikke innehar de ekstreme ferdighetene som trengs for å nå helt til topps. Og skulle Arsenal bli avhengig av disse spillerne i løpet av sesongen frykter jeg en ny sesong for å kjempe blant den grå masse (les spurs) for å kapre en 4.plass.

 

Wenger må bla opp...... med nytt stadion er det viktig å fylle alle setene og kjempe helt i toppen!

 

 

Dæsken tute ....æ glær mæ!!!

 

For det første er vi IKKE svekket. Campbell hadde en svak sesong i fjor, så han er ikke noe stort tap. Vi hadde 16 spillerne i VM, noe som har gitt dem erfaring. På slutten av fjårårets sesongen var vi svært gode, og det er det som er utgangspunktet for årets sesong - ikke hvordan vi spilte de første månedene i fjorårets sesong. Videre har vi ikke like mange skader på viktige spillere som i fjor (hittil i alle fall :D). Vi viste i Kroatia at vi klarte oss på bortebane OG at vi klarer oss uten Henry for å score mål.

 

Jeg kan gå med på at Song, Flamini, Hoyte ig Cygan er middelmådige spillere (selv om de - med unntak av Cygan - er talenter som kan utvikle seg til gode spillere. Men å si at Reyes og Ade er middelmådige spillere er å ta i litt mr. pessismist. Vi vet alle hvilke ferdigheter disse to har så jeg gidder ikke å ramse opp alt det vi har diskutert før.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...