Jump to content

Laget 06/07


Eboue

Recommended Posts

Dette laget ville jeg spilt med: formasjon 4-5-1

 

Lehmann

 

Eboue-Toure-Senderos-Gallas

 

Ljungberg-Fabregas-Gilberto-Rosicky

 

Baptista

 

Henry

 

Sub: Almunia Hleb RvP Clichy Djourjou

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

En formasjon jeg kunne tenkt meg å se Arsenal spille i er:

 

Lehman

 

Eboue Toure Gallas Clichy

 

Gilberto/Denilson

 

Hleb/Walcott Fabregas/Rosicky Van Persie/Ljungberg

 

Baptista

 

Henry/Adebayor

 

Benk: Poom, Hoyte, Senderos, Flamini, Djourou

 

Blei kanskje litt uoversiktlig, men poenget mitt er at 4-5-1 kan fort bli både 4-3-3 og 4-2-4 og det er vel også det Wenger går for nå Gunners angriper. 5 "forsvarende" spillere og resten er i utgangspunktet angripende, men selvfølgelig med defensive oppgaver.

Jeg har selv prøvd ut taktikken i kamp og det har fungert med varierende resultat. Prøver nemlig å "dekke" det til ved å kalle den 4-3-3, hvis ikke blir gutta grinete og mener det er defensivt.

Men hvis vingene er fryktelig løpssterke (og kjappe) og man har en gamp foran stopperene, samt en sentral midtbanespiller som er rolig og smart med ballen er dette gull!

 

Vi ser jo at det fungere for Arsenal :D Nå er kanskje kvaliteten på spillerene Wenger har å plukke i noe bedre enn utvalget mitt, så jeg bør kanskje prøve noe annet etterhvert.. :D

 

Jeg vil også se Rosicky sentralt, jeg synes, utifra det jeg har sett av han, at han er best når han får være litt kreativ og lur i midten der. Enten FOR Fab eller SAMMEN med Fab. Uansett får han nok sjansen der i løpet av sesongen, er jo ingen hemmlighet at spillere blir litt slitne, og det kan jo tenkes Fab trenger litt hvile snart..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...