Jump to content

TGP 06/07


goonalicious

Recommended Posts

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

har oppdaget en stor, ja en helt utilgivelig feil i TGP. Fra side 19-27 står det at der "nummer 002". Slap fra trykkeriets side:P Ellers er det vel ikke noe å påpeke. Veldig bra blad! Lurer på en ting til, i innlegget av Clive Davis sier han at Clichy egentlig er midtbanespiller, stemmer dette? Dette var jeg ikke klar over i så fall. Godt å se Frank McLintock tilbake med spalten sin og.

Link to comment
Share on other sites

Er som sagt utrolig fornøyd med bladet. Men har noen forslag som kanskje kunne gjøre det ENDA bedre. Hva med å ha en fast side hvor man , med tekst og illustrasjoner, viser og snakker rundt smarte og gode trekk som ofte går igjen både når vi angriper og forsvarer oss? Hvordan vi setter opp angrep, bevegelsesmønstere til spillerne, evt. "avlednings mannøvere" som man ikke alltid får med seg? Samme kune ha vært morro å ha om finter, triks osv... Og hva med en guidet tur med bilder og info på vårt nye fantastisk vakre stadion?Var og så Tottenham kampen, og er mektig imponert! Så hadde vært morro å få en ordentlig repportasje om garderober, spiller tunnell og med mer eller mindre viktige detaljer om Emirates Stadium. Bare noen forslag fra meg:-) Igjen takk for et supert blad!!!!!

God jul til alle Gooners

Link to comment
Share on other sites

Heisann! Lenge siden sist folkens.. ihvertfall føler jeg det!

Men uansett var dette nok et kvalitetsprodukt. Bra intervjuer, og artikler! Herlig å se at Diaby er "fortsatt" fornuftig. Virker som en smart og fornuftig kar det der ja.

 

Men:

Jeg vil ikke si meg helt enig med de som skryter av layouten. No offence til de som har laget den, og i seg selv er det en fin og ren forside, men jeg synes desverre ikke den passer til et fotballblad. Se på forsiden. Førsteinntrykket er liksom at det er en flat og kjedelig side, med for mye hvitt, som ikke skriker av Arsenal. Så når jeg ser nærmere, og tenker litt over det [for den gjør jeg, når jeg er hobby-designer, og sitter i 3-4 timer hver dag på www.designsiden.com, norges største designside, for hobbydesignere] så ser jeg også en del små"feil" som er gjort. F.eks så der det står "S 16" under "Cesc Fabregas" så synes jeg det er feil fokus. Fukoset kommer på sidetallet, og det er i denne sammenheng feil. Her skal etter min mening fokuset være på CESC FABREGAS eller GOLDEN BOY, og så skal sidetallet være i "bakgrunnen". + en "feil" til der, er at de boksene sidetallet og "Cesc Fabregas" står i glir ikke sammen. Den svarte med sidetallet i er noen pixler for store for at de skal passe. Kanskje bare jeg som ser det, og det er en bagatell, men jeg mener at sånne småfeil [eller egentlig er det ikke en feil heller..det er bare jeg som hadde synes det er finere om den hadde vært paralell] hever helhetsinntrykket en god del på en måte. En annen sånnen småpirking er at at det burde kanskje ha vært en mer fadet overgang over til den "gjennomsiktige" stripa som de små bildene står på, fra den hvite ramma, slik at det ikke blir en markert kant der i endene.

Og til slutt vil jeg skryte av overskrifta da. Veldig fin den med delt farge på bokstavene, og bra størrelse. Men [ja, det er alltid et men] så mener jeg at det ble litt dystert med grått, men det er også bare min mening, som alt dette andre også var.

 

Men jeg håper ikke dere tok dette opp som refs av noe slag.. heller noe konstruktivt som dere kan se over, og hvis dere føler for det, så kan dere endre på det. Hvis ikke, så lar dere være.

 

Og jeg forventer at dere forumistene her skal refse meg nå, men det driter jeg i.. jeg er blitt så vandt til det nå.

 

Men nok et godt nummer av GP! Bra jobba folkens! Og for den saks skyld så var dette den fineste layouten jeg har sett på TGP så lenge jeg har hatt det, men jeg ser som sagt dises pirke-greiene som kunne gjort det bedre.. derfor skriver jeg det jeg skriver over her.

Link to comment
Share on other sites

 

Og jeg forventer at dere forumistene her skal refse meg nå, men det driter jeg i.. jeg er blitt så vandt til det nå.

 

 

Refser deg for at du presterte å skrive "vandt" feil. Men eller sier du vel ganske mye fornuftig egentlig, og som jeg også selv sa, så er det kanskje litt mye hvitt. Enig med det du tar opp om Cesc på forsida, sidetallet er ikke så viktig i den sammenheng. Ser nesten litt ut som et reklameblad eller boing elns.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg som ikke har fått bladet ennå? Kommer vel i morra, gleder meg til nytt lesestoff og har stooore forvetninger til layoten, blir gøy a se B) Bladet er å skryte av og blir bare bedre og bedre, så gleder meg til i morra hvis det er da det kommer, har ventet lenge nå...

Link to comment
Share on other sites

Hentet bladet i posten får ca. en time siden. Har allerede rukket å lese til side 24. Bladet levde opp til forvetningene, mer luft mellom teksten, fikk opp leselysten betraktelig da jeg så det.

Jeg leser selvfølgelig ikke andre supporterblader så kan ikke si at dette er Norges beste, men jeg tror det. Det er rett og slett herlig å lese! Nok en gang herlig blad, vil ikke klage på noe, bare fortsett slik...

Link to comment
Share on other sites

 

Men:

 

Og jeg forventer at dere forumistene her skal refse meg nå, men det driter jeg i.. jeg er blitt så vandt til det nå.

 

Men nok et godt nummer av GP! Bra jobba folkens! Og for den saks skyld så var dette den fineste layouten jeg har sett på TGP så lenge jeg har hatt det, men jeg ser som sagt dises pirke-greiene som kunne gjort det bedre.. derfor skriver jeg det jeg skriver over her.

 

Dersom noen refser deg for å ta opp layouten, som er så til de grader revolusjonert, så det om de. Jeg roser deg heller. Jeg har bare hatt tid til å bla igjennom bladet, og ved første øyekast så er det direkte lekkert, all honnør til de som har gjort dette, det har tatt tid! Som "en i bransjen", ikke direkte layout på blad men med Macoperatør som en del av arbeidstittelen så er det viktig å få si sin mening, som "fagmann".

 

Disse småtingene, som pixelfeil og slike småting ser jeg ikke de helt store grunnene til å påpeke, de første til å oppdage disse var sikkert designerne selv, og det rettes nok opp i neste nummer, enkle grep i la oss tippe InDesign :)

 

Av konstruktiv kritikk ellers designmessig så er det kanskje litt mye "tyggis" - dvs ungdomsblad i enkelte biter, spesielt er førstesiden lite "fotballmessig" i så måte. Ellers er det mye hvitt, eller "luft" - og det SKAL det være i ett blad, en av de tingene som passet meg dårlig før, mye bedre nå. Likte spesielt godt barnesiden, hvertfall figurene, det er veldig i tiden rent designermessig!

 

Fargemessig så er det helt klart alt for lite rødt. Arsenal er røde og hvite, ergo skal ett blad om Arsenal inneholde mye mer rødt enn det det gjør pr nå. Helt klart noe som kan forbedres. Èn ting som var bra med den gamle designen var mer farger. Hva med en gul side med grå dekor àla bortedraktene? Blått og hvitt som tredjedrakten? Mer Arsenal, rett og slett. Dette er dog ting som sikkert vil komme. Kjenner til det der, bli ferdig med blekka og gjøre kreative ting neste gang.

 

Alt i alt, Norges beste supporterblad tok akkurat ett syvmilssteg videre!

 

 

--- Ashburton Grove is going to be our new home. ---

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Et flott blad som jeg alltid leser meg til å lese men jeg har bare to men:

 

1. Hvorfor tar det så lang tid fra redaksjonen er avsluttet til jeg får bladet i posten? Er litt dumt at laget ofte er inne i en motsatt periode enn det som omtales i bladet. Blir litt kjedelig å lese om en dårlig periode når vi er midt inne i en god periode. Det sto i sist nummer at redaksjonen ble avsluttet 3/12, jeg fikk det i postkassen så sent som et par dagen før julaften. Føler det alltid tar såpass lang tid.

 

2. Hadde vært flott hvis det kunne ligget en poster i midten av bladet, tosidig hadde vært perfekt. Hvis dette ikke er et alternativ hadde det vært flott at det ble timet slik at det var et bilde på midtsidene sånn at man slipper å røske opp hele bladet for å ta noe ut å henge på veggen.

 

Tusen takk for ett flott blad!

Er i seg selv verdt hele medlemskapet!

Link to comment
Share on other sites

Heisann! Lenge siden sist folkens.. ihvertfall føler jeg det!

Men uansett var dette nok et kvalitetsprodukt. Bra intervjuer, og artikler! Herlig å se at Diaby er "fortsatt" fornuftig. Virker som en smart og fornuftig kar det der ja.

 

Men:

Jeg vil ikke si meg helt enig med de som skryter av layouten. No offence til de som har laget den, og i seg selv er det en fin og ren forside, men jeg synes desverre ikke den passer til et fotballblad. Se på forsiden. Førsteinntrykket er liksom at det er en flat og kjedelig side, med for mye hvitt, som ikke skriker av Arsenal. Så når jeg ser nærmere, og tenker litt over det [for den gjør jeg, når jeg er hobby-designer, og sitter i 3-4 timer hver dag på www.designsiden.com, norges største designside, for hobbydesignere] så ser jeg også en del små"feil" som er gjort. F.eks så der det står "S 16" under "Cesc Fabregas" så synes jeg det er feil fokus. Fukoset kommer på sidetallet, og det er i denne sammenheng feil. Her skal etter min mening fokuset være på CESC FABREGAS eller GOLDEN BOY, og så skal sidetallet være i "bakgrunnen". + en "feil" til der, er at de boksene sidetallet og "Cesc Fabregas" står i glir ikke sammen. Den svarte med sidetallet i er noen pixler for store for at de skal passe. Kanskje bare jeg som ser det, og det er en bagatell, men jeg mener at sånne småfeil [eller egentlig er det ikke en feil heller..det er bare jeg som hadde synes det er finere om den hadde vært paralell] hever helhetsinntrykket en god del på en måte. En annen sånnen småpirking er at at det burde kanskje ha vært en mer fadet overgang over til den "gjennomsiktige" stripa som de små bildene står på, fra den hvite ramma, slik at det ikke blir en markert kant der i endene.

Og til slutt vil jeg skryte av overskrifta da. Veldig fin den med delt farge på bokstavene, og bra størrelse. Men [ja, det er alltid et men] så mener jeg at det ble litt dystert med grått, men det er også bare min mening, som alt dette andre også var.

 

Men jeg håper ikke dere tok dette opp som refs av noe slag.. heller noe konstruktivt som dere kan se over, og hvis dere føler for det, så kan dere endre på det. Hvis ikke, så lar dere være.

 

Og jeg forventer at dere forumistene her skal refse meg nå, men det driter jeg i.. jeg er blitt så vandt til det nå.

 

Men nok et godt nummer av GP! Bra jobba folkens! Og for den saks skyld så var dette den fineste layouten jeg har sett på TGP så lenge jeg har hatt det, men jeg ser som sagt dises pirke-greiene som kunne gjort det bedre.. derfor skriver jeg det jeg skriver over her.

 

Jeg sier meg helt enig med deg i din analyse av forsiden. Den er i mine øyne, et steg tilbake. Veldig kjedelig.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Heisann! Lenge siden sist folkens.. ihvertfall føler jeg det!

Men uansett var dette nok et kvalitetsprodukt. Bra intervjuer, og artikler! Herlig å se at Diaby er "fortsatt" fornuftig. Virker som en smart og fornuftig kar det der ja.

 

Men:

Jeg vil ikke si meg helt enig med de som skryter av layouten. No offence til de som har laget den, og i seg selv er det en fin og ren forside, men jeg synes desverre ikke den passer til et fotballblad. Se på forsiden. Førsteinntrykket er liksom at det er en flat og kjedelig side, med for mye hvitt, som ikke skriker av Arsenal. Så når jeg ser nærmere, og tenker litt over det [for den gjør jeg, når jeg er hobby-designer, og sitter i 3-4 timer hver dag på www.designsiden.com, norges største designside, for hobbydesignere] så ser jeg også en del små"feil" som er gjort. F.eks så der det står "S 16" under "Cesc Fabregas" så synes jeg det er feil fokus. Fukoset kommer på sidetallet, og det er i denne sammenheng feil. Her skal etter min mening fokuset være på CESC FABREGAS eller GOLDEN BOY, og så skal sidetallet være i "bakgrunnen". + en "feil" til der, er at de boksene sidetallet og "Cesc Fabregas" står i glir ikke sammen. Den svarte med sidetallet i er noen pixler for store for at de skal passe. Kanskje bare jeg som ser det, og det er en bagatell, men jeg mener at sånne småfeil [eller egentlig er det ikke en feil heller..det er bare jeg som hadde synes det er finere om den hadde vært paralell] hever helhetsinntrykket en god del på en måte. En annen sånnen småpirking er at at det burde kanskje ha vært en mer fadet overgang over til den "gjennomsiktige" stripa som de små bildene står på, fra den hvite ramma, slik at det ikke blir en markert kant der i endene.

Og til slutt vil jeg skryte av overskrifta da. Veldig fin den med delt farge på bokstavene, og bra størrelse. Men [ja, det er alltid et men] så mener jeg at det ble litt dystert med grått, men det er også bare min mening, som alt dette andre også var.

 

Men jeg håper ikke dere tok dette opp som refs av noe slag.. heller noe konstruktivt som dere kan se over, og hvis dere føler for det, så kan dere endre på det. Hvis ikke, så lar dere være.

 

Og jeg forventer at dere forumistene her skal refse meg nå, men det driter jeg i.. jeg er blitt så vandt til det nå.

 

Men nok et godt nummer av GP! Bra jobba folkens! Og for den saks skyld så var dette den fineste layouten jeg har sett på TGP så lenge jeg har hatt det, men jeg ser som sagt dises pirke-greiene som kunne gjort det bedre.. derfor skriver jeg det jeg skriver over her.

 

Jeg sier meg helt enig med deg i din analyse av forsiden. Den er i mine øyne, et steg tilbake. Veldig kjedelig.

 

Et steg tilbake!? det var det da vel ikke, layouten kunne vært mer arsenal, og noen småfeil som nok blir rettet opp til nestegang, men et steg tilbake var det da ikke. Layouten på dette er mye bedre enn f.eks man utd sitt supporter blad. Småfeil irriterer meg, men det gjør ikke badet til en katastrofe. tenk hvis det eller hadde blitt skrevet: The guners post, isteden for the gunners post. Er litt kranglesyk nå, er skuffet over 1-1 resultatet, jeg synes bladet er det beste supporet bladet, og det er eller et skitt fremmover

Link to comment
Share on other sites

Og vi gleder oss! :)

 

Forrige utgave var helt rå, jeg synes ( i motsetning til andre) at den nye designen var bra, selvfølgelig vil det alltid være spedbarnsfeil.. men slikt blir oppdaget med tiden.

 

Nok en gang; takk for et utrolig bra magasin og ikke minst en flott supporterklubb. :P

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg stort til dette bladet! Kanskje mer enn noen gang!

Gleder meg til å se det, kanskje, forbedrede designet på den, og innholdet.. spesiellt en del av det! (o.O)

 

Kan folk si fra når de begynner å motta bladet? Det kommer alltid sent her til Rogaland, har jeg fått inntrykk av, så jeg vil vite når det nærmer seg..:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...