Jump to content

2005.03.12 Bolton B


Internettansvarlig

Recommended Posts

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Vi har tidligere i sesongen sett et Arsenal-lag som skal reise seg etter nederlag i viktige kamper. Noen som husker hvordan det gikk etter tapet mot Man U?

 

Hangover fra Bayern. Vi ryker rett ut.

 

Snipp, snapp, snute, så var den sesongen ute.

Link to comment
Share on other sites

Vår siste mulighet for trofè denne sesongen.

Bolton har vert trofèdødar før for oss. Skummelt.

 

Fortsetter vi som andre omgangen mot Bayern vinner vi derimot lett. Wanderers er ikkje nærheten av å vere like godt organisert.

Link to comment
Share on other sites

Dette går nok bra! Vi har ikke hatt spesielt godt tak på Bolton i det siste, men jeg har en god følelse for denne. Kan ikke gjøre om blunderen fra semi'n i fjor - her må det satses, og det tror jeg Wenger forstår. Siste sjanse til sølvtøy, og det betyr at vi ikke hviler spillere til denne. Overrasker meg stort om vi ikke vinner dette komfortabelt. En romslig bane og spillere med lave skuldre - Joda, dette fikser vi :angry:

Tips: 4-0.

Link to comment
Share on other sites

Guest Bjerris

Vist det blir tap mot Bolton så blir det en mager sesong.

Men som mee an bertie sier, cygan er ute, så da her vi jo en stor mulighet.

Bolton har vist seg som ett lag som ofte tar de store lagene, så noe enkel kamp blir det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er slik at Henry er uaktuell for kampen, og Cygan fortsatt er skadet, så håper jeg på følgende lagoppstilling:

 

Almunia (Etter som Wenger kjører 2. valget i cupkamper)

 

Eboue, Toure, Senderos, Cole

 

Ljungberg, Vieira, Fabregas, Pires

 

van Persie, Reyes.

 

 

Subs: Taylor, Clichy, Flamini, Quincy, Bergkamp.

Link to comment
Share on other sites

Henry spiller hvis han kommer seg ut av senga. Pires inn og Ljungberg ut, ellers samme lag. Da stiller vi med det sterkeste vi kan mønstre i øyeblikket.

 

Lehmann

Lauren-Toure-Senderos-Cole

Pires-Flamini-Vieira-Reyes

Bergkamp-Henry

 

Vi vinner.

2814[/snapback]

 

Jeg ser du ønsker at vi skal fullføre kampen med 10 mann Sir John :D

Link to comment
Share on other sites

Enig med Sir John. Inn med Pires og ut med svensken så stiller vi med det sterkeste vi har pr. dato.

 

Henry er nok ute, så da bør Quincy spille. Men frykter at van Persie får sjansen igjen

 

 

Lehmann

Lauren, Kolo, Senderos, Cole

Pires, Flamini, Vieira, Reyes

Bergkamp, Quincy

 

res: Taylor, Clichy, Fabregas, van Persie og Ljungberg

Link to comment
Share on other sites

Jeg er optimistisk forran denne kampen , nå har vi vunnet 3, og holdt nullen i 3 kamper på rad :D , og Bolton er ikke like defansivt sammesatt som Bayern.

 

Håper dette blir laget :

 

Lehman

Eboue-Toure-Senderos-Cole

Ljungberg-Fabregas-Viera-Reyes

Bergkamp

Quincy

Link to comment
Share on other sites

Hadde helst sett at denne kampen hadde gått på Highbury. Dette blir en tøff kamp. Tap i denne kampen vil garantert drepe denne sesongen. Derfor er vi avhengig av et toppet lag som gir alt. CL-skuffelsen til tross, motivasjonen burde garantert være til stede.

 

Lehmann

Lauren, Kolo, Senderos, Cole

Pires, Fabregas/Flamini, Vieira, Reyes

Bergkamp, Quincy

 

Tipper en jevn kamp:

Bolton - Arsenal 1-2 eller 1-1 og omkamp

Link to comment
Share on other sites

Enig med Sir John. Inn med Pires og ut med svensken så stiller vi med det sterkeste vi har pr. dato.

 

Henry er nok ute, så da bør Quincy spille. Men frykter at van Persie får sjansen igjen

 

 

Lehmann

Lauren, Kolo, Senderos, Cole

Pires, Flamini, Vieira, Reyes

Bergkamp, Quincy

 

res: Taylor, Clichy, Fabregas, van Persie og Ljungberg

2830[/snapback]

 

Må nesten le litt, hvis du mener at dette er det sterkeste vi kan stille med.

 

Pires har vært ute av form siden jul, og er bare en skygge av det han har vært. Man kan selvfølgelig argumentere for at Pires scorer en del viktige mål, men hvis jeg ikke tar helt feil, så står Ljungberg og Pires temmelig likt når det kommer til antall scorede mål. Et annet faktum er at Pires tydeligvis ikke trives på høyre kant, og ikke kommer til sin rett på den siden.

 

Bergkamp er det også lenge siden har vist sin beste side, og med det han viste i går, kommer jeg til å få hjerteinfarkt hver gang han går inn i en takling, i frykt for at han skal levere en av sine vanlige stemplinger, og dermed bli utvist, og gjøre jobben svært vanskelig for oss.

Link to comment
Share on other sites

Henry er ute. Gilberto på benken sist, men ikke kampklar. Edu ute, Sol ute, Cygan ute. Aliadiere har spilt et par kaper, men fortsatt tidlig. Vet ikke om Almunia er klar etter skaden.

 

Tipper vi stiller med følgende lag:

 

Lehmann

Lauren Toure Senderos Cole

Ljungberg Flamini Vieira Pires

Bergkamp Reyes

 

Benk: Fabregas, van Persie evnt Aliadiere, Clichy, Taylor, Gilberto.

 

Tror forsvaret vil bli satt på større prøver i morgen enn mot BM. Bolton vil angrip fra start og har flere gode angrepsspillere som kan lage livet surt for unggutta i midten. Heldigvis er ingen av Boltons spisser noen lyntog, de er mer duellspillere som kan stå godt til Senderos. Diof blir mannen å hindre og dette blir Cole sin oppgave.

Fremover mangler vi den aller viktigste spilleren vi har, men det burde likevel være nok kvalitet til å avgjøre kampen.

Link to comment
Share on other sites

Ser folket begynner å skjønne det. Sjølv om Ans.red og Sir John alltid har vert av dei meir edruelige når det gjelder svensken.

 

Laget sliter no. Då trenger vi det vesle ekstra. Spelera som på en dårlig dag kan gjere det utrulige. Pires har det, Reyes har det, Henry har det, Bergkamp har det, ja til og med den sentrale midtbana har det. Ljungberg har det ikkje. Trur det er greit å benke han. Kan eventuelt komme inn, frisk og utkvilt og springe som en galning mot slitne Bolton menn på slutten.

 

Trur dog det blir RvP som stiller, i steden for Quincy. Om det er det beste, er ei heilt anna sak.

Link to comment
Share on other sites

Du kan le så mye du vil du Kim.

Men faktum er at Arsenal i år har spilt sin beste fotball med Pires og reyes på flankene. Og formen til Freddie er vel ikke akkurat all verden å skryte av.....

 

Eller kåret du han til banens beste i de to kampene mot Bayern M også???

2866[/snapback]

 

Nei, formen hans er ikke den beste for tiden, men den er iallefall bedre enn formen Pires har vist det siste halve året, noe som også ga han arsenal.com player of the month for januar.

 

Nei, Ljungberg var absolutt ikke noen banens beste i kampene mot Bayern. I den første kampen måtte han spille spiss. Og når Arsenal ble presset så til de grader bakover, så var det ikke så veldig mye å jobbe med på topp, så det er kanskje ikke så rart at han ble borte i den kampen. Det ble til og med Henry, og han er en av spillerne som kan skape noe på egen hånd. I kampen på Highbury så var det ikke mye å jobbe med i første omgang, og i de siste 4-5 minuttene når vi endelig fikk til et par sjanser, så var Ljungberg der han skulle være, inne i boksen og forstyrret forsvaret. Men han viste selvfølgelig langt fra sitt beste i disse kampene.

 

Men jeg mener fortsatt at det vil være bedre med Ljungberg på høyre kant og Pires på venstre kant og Reyes på topp

Link to comment
Share on other sites

Ser folket begynner å skjønne det. Sjølv om Ans.red og Sir John alltid har vert av dei meir edruelige når det gjelder svensken.

 

Laget sliter no. Då trenger vi det vesle ekstra. Spelera som på en dårlig dag kan gjere det utrulige. Pires har det, Reyes har det, Henry har det, Bergkamp har det, ja til og med den sentrale midtbana har det. Ljungberg har det ikkje. Trur det er greit å benke han. Kan eventuelt komme inn, frisk og utkvilt og springe som en galning mot slitne Bolton menn på slutten.

 

Trur dog det blir RvP som stiller, i steden for Quincy. Om det er det beste, er ei heilt anna sak.

2875[/snapback]

 

Hmmmm....det må være ganske mange uintelligente Arsenalfans i verden, etter som de klarte å stemme frem Ljungberg som månedens spiller i januar.

 

Har det noen gang fallt deg inn at det er du som ikke har skjønt det Paddy???

 

Det er bestandig morsomt å se på at du nesten aldri har noe positivt å si om svensken, uansett hvordan han gjør det, mens når det kommer til Vieira, så ser jeg nesten aldri noen negativt, uansett hvor dårlig han gjør det.

 

Men men...Vi blir aldri enige om Ljungberg, til det har vi tydeligvis forskjellig syn på fotball, så det er like greit å la det være med det. Du ønsker Ljungberg ut av laget, og mest sannsynlig ut av klubben, mens jeg ønsker Ljungberg på laget.

Link to comment
Share on other sites

Les det du quoter då mann. Seier noko positivt om svensken i det innlegget, sjølv om det ikkje er hovedbudskapet. At eg aldri er negativ til Vieira er direkte feil. Eg er berre moderat i kritikken, då eg føler det trengst å jevnast ut litt på forumet då det går over alle støvleskaft. Akkurat som eg er det med Pascal, Gilberto og Lauren når den kritikken går over alle støvleskaft. Det trengs ei motvekt. Akkurat som med Ljungberg, men der går det andre veien.

 

Har då ikkje vert så negativ mot Ljungberg i det siste? Eg meiner berre det fins bedre alternativ, som konkurrent til plassen i det minste. Ville aldri drømme om å ønske Ljungberg vekk i frå klubben. En herlig type for øvrig.

 

Trur ikkje fotball har så mykje med intelligens å gjere. Meir følelser.

 

Eg trur fortsatt eg har rett. Akkurat som du trur du har rett. Eg er glad for at stadig fleire begynner å sjå det meir og meir på samme måten som meg. Samme måten som eg har sett det på lenge. Før var det utenkelig å nevne at han skulle vurderast ut av laget - no er det stadig fleire som gjer det. Gloriebildet av Ljungberg er i ferd med å fadere bort. Endelig vil eg sei. Det er på tide at han slutter å få en plass på laget med fansen pga 01/02. Og kåringer av diverse månedens spelarar og årets spelarar gir vel ikkje nødvendigvis riktig bilde av kven som var best heller. Husker noken skandaløse kåringer av årets spelar i verden for eksempel.....Det som er litt morsomt er at du vil ha Ljungberg på laget, samtidig som du spør om tiden er over for Wenger. Kan jo vere det er en av feila til Wenger at Ljungberg er på laget. Berre en tanke! :D

 

Egentlig har det jo ingenting å sei kva vi meiner heller. Dersom Wenger mener det er det beste for laget at han speler, så speler han - og det er neppe "feil" at Ljungberg speler heller. Han er en god fotballspelar. Ingen eksakt vitenskap og vanskelig å vite. Og just for the record: Eg er glad for at Ljungberg er i klubben.

 

... og håper vi slår Bolton - med eller uten svensken på laget :D

Link to comment
Share on other sites

Les det du quoter då mann. Seier noko positivt om svensken i det innlegget, sjølv om det ikkje er hovedbudskapet. At eg aldri er negativ til Vieira er direkte feil. Eg er berre moderat i kritikken, då eg føler det trengst å jevnast ut litt på forumet då det går over alle støvleskaft. Akkurat som eg er det med Pascal, Gilberto og Lauren når den kritikken går over alle støvleskaft. Det trengs ei motvekt. Akkurat som med Ljungberg, men der går det andre veien.

 

Har då ikkje vert så negativ mot Ljungberg i det siste? Eg meiner berre det fins bedre alternativ, som konkurrent til plassen i det minste. Ville aldri drømme om å ønske Ljungberg vekk i frå klubben. En herlig type for øvrig.

 

Trur ikkje fotball har så mykje med intelligens å gjere. Meir følelser.

 

Eg trur fortsatt eg har rett. Akkurat som du trur du har rett. Eg er glad for at stadig fleire begynner å sjå det meir og meir på samme måten som meg. Samme måten som eg har sett det på lenge. Før var det utenkelig å nevne at han skulle vurderast ut av laget - no er det stadig fleire som gjer det. Gloriebildet av Ljungberg er i ferd med å fadere bort. Endelig vil eg sei. Det er på tide at han slutter å få en plass på laget med fansen pga 01/02. Og kåringer av diverse månedens spelarar og årets spelarar gir vel ikkje nødvendigvis riktig bilde av kven som var best heller. Husker noken skandaløse kåringer av årets spelar i verden for eksempel.....Det som er litt morsomt er at du vil ha Ljungberg på laget, samtidig som du spør om tiden er over for Wenger. Kan jo vere det er en av feila til Wenger at Ljungberg er på laget. Berre en tanke!  ;)

 

Egentlig har det jo ingenting å sei kva vi meiner heller. Dersom Wenger mener det er det beste for laget at han speler, så speler han - og det er neppe "feil" at Ljungberg speler heller. Han er en god fotballspelar. Ingen eksakt vitenskap og vanskelig å vite. Og just for the record: Eg er glad for at Ljungberg er i klubben.

 

... og håper vi slår Bolton - med eller uten svensken på laget ;)

2890[/snapback]

 

Joa, leste det du skrev, men oppfattet ikke det positive før jeg leste det igjen nå. Beklager dette Paddy :D

 

Det er godt å høre at du ikke ønsker Ljungberg bort fra klubben. Men innimellom har det virket slik på meg. Spesiellt med tanke på noen av dine beskrivelser av svensken fra debattene på det gamle forumet.

 

Neida, du har ikke vært så kritisk til svensken i det siste som du har vært ved tidligere anledninger. Men du har heller ikke vært så veldig positiv. Det jeg tenker på spesiellt, er fra en tidligere debatt, hvor jeg nevnte at Ljungberg var en av spillerne som virkelig tok i et tak da vi var som verst, mens du mente at han var helt borte. Men faktum er at Wenger på den tiden gikk ut og ga svensken skryt for innsatsen og spillet hans i den perioden. Og selvføgelig forteller ikke kåringer bestandig sannheten, men samtidig ligger det noe i det. Og faktum er at Ljungbeg gjorde en veldig god jobb for laget i januar.

 

Angående det med at jeg spør om Wenger's tid er over, så kan selvfølgelig en av feilene være bruken av Ljungberg. Kan selvfølgelig ikke utelukke det.

 

Og Ljungberg skal selvfølgelig ikke være garantert en plass på laget på grunnlag av det han gjorde for 3 sesonger siden, men pga det han gjør for laget nå. Og jeg er fortsatt av den oppfattelse av at han er vårt beste alternativ på høyre kanten. Dette har også litt med at vi har for tynn stall, og jeg er enig med deg at vi trenger et alternativ til på høyre kant. Helst SWP. Om et kjøp av SWP hadde ført til benketilværelse for Ljungberg, så hadde ikke det gjort meg noe. Laget er tross alt det viktigste.

 

Så vi kan egentlig kort oppsummere med at vi egentlig er uenig i hva som er best for laget :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...