Jump to content

2005.03.12 Bolton B


Internettansvarlig

Recommended Posts

STOR førsteomgang av Vieira. Han eier midtbanen. Pluss også til Ljungberg, Reyes, Clichy og Pires som er med på det meste av det vi skaper fremover.

Får håpe at Jens klarer å holde roen selv om Boltonspillerne er borte og provoserer han hver gang anledningen byr seg

3016[/snapback]

 

Er helt enig i det du sier. Er også bekymret for Lehmann sin oppførsel.

 

Synes for øvrig at Bolton kommer for lett til. Dermed har de klart å komme til avslutninger. Heldigvis for oss kan de plasseres i kategorien dårlige avslutninger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply
Guest luckylars

Hørte på Live radio at Arsenal var i Semifinalen for xx gang og at dette var rekord. Noen som har tallet eller fikk med seg antallet på radioen?

 

--

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg utrolig lettet! Dette ble vanskeligere enn hva jeg trodde etter tre minutter. Tenk om greker’n hadde fått inn sin heading rett før slutt! Men det hadde kanskje ikke gjort noe, siden Ljungberg hadde årets miss på overtid :D

 

Men skitt au! Vi er videre i FA-cupen! Dagen blir fullkommen med Southamton-seier senere i kveld!

Link to comment
Share on other sites

Vi vant i en kamp som var meget fysisk, og jeg må berømme Glichy for en fantastisk kamp.

Hadde en stor kamp både defensivt og offensivt mot fysisk sterke spillere.

 

Var ikke en imponerende kamp av Arsenal idag, når vi veit vi hadde en mann mer i 80minutter.

Vi lot Bolton få slå mange lange baller(lange kast) inn i 16-meter feltet, og det var nære på ved flere annledninger.

 

Likevel hadde vi flere overgangsmuligheter for å punktere kampen, men synes desverre Reyes og Dennis langt ifra var gode. Men vi gikk til semifinalen og det er det viktigste etter 90minutter mot Bolton idag.

 

La oss håpe på Newcastle og Southampton, så tror jeg dette kan se svært lyst ut :D

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle legge inn en liten matchrapport med min vurdering av spillerne.

 

Kampen i seg selv var ikke allverden. Jeg følt at spillerne hadde full kontroll selv om 1 mål er en farlig ledelse. Bare et lucky shot som skiller. Dog virket alle både i fremre og bakre rekker rolige og ble ikke med på grisespillet til Bolton. Kun et rødt kort er skandale etter de overfallene som alle bortsett fra en hvis mann i sort så gjennom hele 2. omgang.

Første omgang ble preget av dårlig tempo og oppstykket spill. Mange dueller og kun Stelios sin nikk i fanget til Lehmann var antydningsvis skummel. Arsenal fortsetter i et moderat tempo, men kommer til noen farlige sjanser som man bør lage mål på. Både Reyes og Ljungberg hadde store muligheter.

2. omgang er en sammenhengende kavalkade i nedsparkinger og dårlige passninger. Bergkamp misbruker flere gode muligheter til å tre ballen raskt igjennom og er uvanlig upresis. De fleste løpene var også halvhjertede og ingen la mye i det offensive presset. Bolton skaper en nesten sjanse i det 89 min fra nok en dødballsitusjon og igjen er det lille Stelios som kommer til en brukbar avslutning. Ellers full kontroll og ingen tegn til panikk selv om Bolton jaget mange menn fremover mot slutten.

 

Alt i alt en godt gjennomført kamp uten defesive tabber og med akkurat nok tempo til å holde Bolton spillerne 2 skritt bak.

 

Spiller for spiller:

 

Lehmann gjør jobben. Ingen dårlige klareringer og ingen misforståelser med forsvarsspillerne. Har en redning i hele kampen. Virket tryggere i feltet.

Clichy gjør nok en godkjent kamp, men pådrar seg noen unødvendige frispark på egen banehalvdel. Mangler stadig litt rutine, men har i mine øye et større talent enn orginalen Cole.

Senderos virker trygg og sterk i kroppen. Taper mange luftdueller med både Noland og Davies, men ingen store tabber og god evne til å lese oppspill og 2. baller. Minus for dårlige oppspill når han blir satt under press.

Toure spiller en kamp på det jevne. Noen unødvendige frispark i mot, men virker å være på rett vei etter en litt tung sesong. Også han sliter med oppspillene.

Lauren er god både forover og bakover. Lar seg tirre litt på slutten og får et latterlig gult kort for å holde i trøya til Stelios etter et drapsforsøk som utrolig nok ikke fører til gult kort.

Pires spiller en veldig god kamp. Gode passninger og bra løp. Mister ikke ballen og er solid også defensivt.

Vieira MOM. Mister ballen klønete en gang i 2. omgang, bortsett fra det nesten prikkfri. Fremstår som den spilleren han skal være.

Flamini blir bedre og bedre. 21 år og allerede rutinert. Mister ikke hodet under press. Gjør enkle, men riktige valg. God kamp.

Ljungberg jobber godt og løper mye. Scorer det avgjørende målet og hadde ikke Kanu misset som han gjorde ville hans bom fra 3 meter og åpent mål bli husket som sesongens miss. Dårlige passninger og dårlig samhandling med Reyes trekker ned.

Reyes løper og dribler..og mister ballen. Bedre i 2. omgang da han er mer direkte i sine løp. Søker mål og setter Bolton under press. Spiller seg opp, men er forsatt for meg kampens svakeste spiller.

Bergkamp skaper rom for seg selv og andre, men var i dag uvanlig slurvete i avleveringene. Sammen med Reyes den som bidro minst, man forventer mer og ikke minst at han klarer å kontrollere Ljungbergs pass helt mot slutten. Der skal du score mål Dennis.

 

Alt i alt en kamp på det jevne. Går videre etter skuffelsen i midtuken og slipper unna nye skader. God start på festen i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Tror dessverre vi møter United i semifinalen, men nå skal vi banke dem.

United har hatt en god del flaks denne sesongen, spesielt mot oss.

Tror altså ikke Southampton vinner i kveld fordi de har for stor respekt for United.

Men får håpe jeg tar grundig feil, og at selvtillitten til United er på bånn etter tapene for Milan.

Krysser fingrene for en Southampton-seier i kveld. Håper at Lundekvam stanger inn et mål på en corner, et mål av Crouch som kommer etter svikt i forsvaret til United, og et langskudd som Howard eller Carroll ikke holder, og glipper den mellom beina og inn :D

Link to comment
Share on other sites

Herlig å sende dette teknikkløse drittlaget på ræva ut av FA cupen!

Samtlige spillere untatt Bergkamp spiller bra syns jeg. Reyes startet dårlig, men ble mye bedre og kunne fort hatt et mål. Senderos er kongen, Toure har fremgang, Lauren er veldig god, Clichy er fantastisk, Vieira er bra, Flamini er bra, Pires var inspirational, Ljungberg var også god. God kamp av Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Godt å komme videre i cupen, selv om vi burde ha klart å score mere mål med en mann mer mot Bolton. Bolten får lov til å komme til mye inne i vår 16-meter, og vi taper utrolig mye i lufta mot dem.

 

Ellers så spiller vi ganske bra, og det er egentling ingen som spiller spesielt dårlig, kanskje med unntak av Reyes og Dennis, som ser ut til å ha mistet litt av den fine formen han hadde for moen uker siden. Senderos er igjen bra, men også han taper noen hodedueller inne i feltet vårt.

Clichy og Vieira står i dag frem som de aller beste. Clichy har et stort pågangsmot og kommer stadig på fine løp oppover linja. Denne gutten kommer vi til å få god bruk for i årene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Dette var digg :D

 

Biter i meg det sure eple ang kritikken mot vår matchvinner idag. Bra jobbet Freddie, men den siste målsjansen skulle du puttet. Godt det ikke hadde noe å si....hihi!

Syntes Reyes gjorde en dårlig kamp. Flamini var heller ikke heldig i alt han foretok seg. Ellers syntes jeg de andre var gode. Mye bra spill innimellom.

 

Nå er vi i semien og vi har gode sjanser for å nå helt til topps :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Deilig med seier! Vi må bare vinne FA-Cupen!

Det jeg lurer på er hvorfor vi aldri bytter i cupene...

Vil gjerne se mer av f.eks. Eboue, Quincy, Larsson og Lupoli.

Bruk ungguttene Wenger! Du er flink til det, men bruk de i cupene også!

Link to comment
Share on other sites

Lucky Lars spør hvor mange ganger Arsenal har spilt semi-finale i FA cupen. Årets semi-finale er den 25. totalt. Det er rekord i denne stolte turneringen - Man. U. spiller sin 24. semi-finale i år. Everton ligger på 3. plass med 23.

Av de 24 som er spilt til nå, har 16 endt med seier og 8 har endt med tap. De lagene som Arsenal har møtt oftest i semi-finalen er Tottenham og Man. U - totalt 3 ganger hver. Vi har dårligst semi-finalestatistikk mot Man. U - 3 tap - men da kommer jo første seier nærmere...

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

Gratulerer Arsenal for avansemant..Vi spilte ingen bra kamp altså, husk at vi hadde 11 mot 10 spillere. Syns at siuasjonen var litt pinlig, for når vi har 11 mot 10 så skal vi dominere mer enn det vi gjorde.Denne kampen var jevn til tider og hvis vi skal vinne FA ,så må vi klare å prestere bedre mot 10 spillere. Tenk om bolton hadde klart å score mot oss.

 

Plusser: Viera,Pires,Clichy,Ljunberg og flamini.

 

Reyes sin beste kamp på lenge( sier litt om hva Reyes har prester i det siste,bare dårlige prestasjoner unntak -2 kamper han har vært god).

Tror Reyes vender tilbake til spania fordi man kan se at han ikke har så mye å bidra til for Arsenal. Skuffet meg da han snakke bak ryggen på Arsenal spillerne, og utalte at Arsenal spillerne var dårlig mennesker.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Utrolig sterk prestasjon å reise seg etter kraftanstrengelsen og den mentale utladningen guttene gikk gjennom på onsdag.

Vieira er gigantisk, Senderos blir en ny Adams, Clichy er stor og jeg synes også at Jose Antonio Reyes er fantastisk i dag.

Banens beste spiller blir imidlertid for andre kampen på rad, JENS LEHMANN.

Han spiller meget bra, beholder roen uansett hvor ufin davies prøver å være og sist men ikke minst, likte jeg måten han fikk lamaen utvist på <_< :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Vi sliter igjen med å score uten Henry på bana B)

Men heldigvis blei det seier og avansement...

Bommen til Freddie på slutten var det Kanu og T.A Flo klasse over.

Korleis er det mulig å vere så godt betalt fotballstjerne og likevel greie å bomme på sånne 200% sjanser?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

FY faen og det irriterte meg. Bolton spillerne var så jæ..a grisete. BIg sam skam deg og slutt å lær dine spillere å være så grisete! B) Dette er det verste og mest grisete laget jeg noen gang har sett. Davies skulle ha blitt utvist og stelios skulle ha blitt utvist. Stelios drepte nesten lauren med spydkastet sitt(maken til killer takling) Davies så ut som om han ville bli utvist og var bare heldig som ble igjen på banen. :D hater å si dette, men alle lag vet hvordan det spilles mot Arsenal. MED FYSIKK OG HARDE TAKLINGER.

Link to comment
Share on other sites

Bra at vi kom oss videre. Et sterkt resultat, men en svak kamp.

Bolton spilte til tider over grensen og Davis var heldig som ungikk det røde kortet.

 

Vieira blir bare bedre og bedre og viser nå ganske tydelig hvem som

er sjef.

Kjekt å se at Ljungberg også hadde en god kamp etter et par svake forestillinger.

Clichy også bra, selv Toure kjempet godt, men noen må lære han

å hoppe skikkelig opp i hodedueller.

Bolton kunne fort fått straffe på den foranledningen til Diof.

 

Reyes skuffer stadig nå, forventer mye mer av både han og DB.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...