Jump to content

PL dommere!


Eboue

Recommended Posts

Utrolig mye elendige dommere i England. Jeg synes det bør bli en fast jobb å dømme i store ligaer som den engelske. Dommerne bør trenes de og, akkurat som spillerne...

Link to comment
Share on other sites

Utrolig mye elendige dommere i England. Jeg synes det bør bli en fast jobb å dømme i store ligaer som den engelske. Dommerne bør trenes de og, akkurat som spillerne...

Helt enig. Satt å så på Chelsea - Newcastle nå. Mye horribel dømming, og det synes jeg går igjen i mange av kampene jeg har sett iår

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Det har vært mye klaging etter at Rob Styles presterte å vise ut Gilberto mens Tugay slapp unna med gult kort for å ha prøvd å skade Fabregas med vilje. Under følger en rekke andre utsagn om Rob Styles:

 

VERDICT ON STYLES

 

These are extracts from ANR reports* over the years on Rob Styles:

 

"Nothing wrong with Robbie Keane's equaliser, smashed in from close range off Shay Given's face. But ref Rob Styles disallowed it."

 

"Rob Styles, the Cup Final referee produced six yellow cards in the Manchester City and Middlesbrough last weekend - not considered dirty by many."

 

"The first half was exciting with two excellent goals and an Alan Smith-Robbie Savage-Wayne Rooney rumble that knocked ref Rob Styles off his feet. Styles got up and booked all three."

 

"Two hours of football, no goals, the 4 stars of the game are Lehmann, Ronaldo, Rooney and referee Rob Styles."

 

"Joe Royle was quite right to moan about ref Rob Styles."

 

"Styles is a homer who gave everything to Arsenal sabotaged an interesting and finely balanced sporting contest."

 

"The first goal was a free-kick over the wall.Jeffers had started, replacing Wiltord, and he was fouled on the edge of the D.Referee Rob Styles saw a tug, which TV replays did not confirm."

 

"He came into the press conference and blamed referee Rob Styles as soon as he sat down."

 

"I thought eleven v eleven we had no problems.Ten v twelve was hard. I'll be making my feelings known fully about the referee's performance in my report."

 

"The referee Rob Styles was the only man in the gound who thought it was a penalty."

 

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

Link to comment
Share on other sites

Utrolig mye elendige dommere i England. Jeg synes det bør bli en fast jobb å dømme i store ligaer som den engelske. Dommerne bør trenes de og, akkurat som spillerne...

Helt enig!!! Situasjonen i Blackburn kampen forstår jeg ikke hvordan dommeren kunne oppfatte så utrolig feil. Men på en annen side er det menneskelig å feile, og er alltid lett å dømme fra sofaen! Man må bare hele tiden sørge for at de prøver å bli bedre, og så lenge de er objektive, så går feil begge veier og jevner seg som regel ut ved sesongslutt! Er jo noe av sjarmen med fotball også da...

Link to comment
Share on other sites

Dømminga mot Blackburn, av Rob Styles, var horribel!

 

Greit nok at Gilberto fikk rødt mener jeg, for å være litt nøytral, på grunn av at det er ulovlig å sparke etter spillere, men for meg så er det helt utrolig at Robbie Savage ikke også fikk rødt. Han overfaller jo Gilberto med hender og føtter, og slår ham i ryggen etter at han ligger på bakken. Helt utrolig.

En annen situasjon var foran 1-0 målet. Det Lucas Neill feller van Persie som siste mann. Greit nok at RvP var langt ute, men han var difinitivt siste mann, og hadde ballen fint med seg, og ingen Blackburnspillere hadde nådd ham igjen om han ikke ble sparka ned. Taklingen i seg selv var relativt grov, og hadde kvalifisert til gult, og i og med at RvP var siste mann, så skulle det vært rødt. Altså den avgjørelsen Rob Styles tok, var to gule kort for snilt. Og i samme situasjon har man egentlig enda et rødt kort, da Brad Friedel sparker ballen på RvP da han faller, i fullt sinne. Det skal enten Rob eller 2.dommer ha sett, og skal vise Friedel ut. Det er etter reglene.

Enda en situasjon som kanskje burde ha endt med enda et rødt, er da Tugay prøver å drepe Cesc. Han kommer inn med knottene akkurat da Fabregas setter ned føttene, og gnir foten hans i gresset med knottene sine på vrista til Cesc. Helt utrolig at han ikke får rødt.

 

KONKLUSJON:

Arsenal fikk et rødt kort for noe som minte litt om et spark etter en spiller, mens Blackburn fikk noen få gule kort for å mishandle fire Arsenalspillere, og fikk nesten ikke tilsnakk engang.

Patetisk.

 

Er sånn at jeg lurer på om det er korrupt.

Link to comment
Share on other sites

Dømminga mot Blackburn, av Rob Styles, var horribel!

 

Greit nok at Gilberto fikk rødt mener jeg, for å være litt nøytral, på grunn av at det er ulovlig å sparke etter spillere, men for meg så er det helt utrolig at Robbie Savage ikke også fikk rødt. Han overfaller jo Gilberto med hender og føtter, og slår ham i ryggen etter at han ligger på bakken. Helt utrolig.

En annen situasjon var foran 1-0 målet. Det Lucas Neill feller van Persie som siste mann. Greit nok at RvP var langt ute, men han var difinitivt siste mann, og hadde ballen fint med seg, og ingen Blackburnspillere hadde nådd ham igjen om han ikke ble sparka ned. Taklingen i seg selv var relativt grov, og hadde kvalifisert til gult, og i og med at RvP var siste mann, så skulle det vært rødt. Altså den avgjørelsen Rob Styles tok, var to gule kort for snilt. Og i samme situasjon har man egentlig enda et rødt kort, da Brad Friedel sparker ballen på RvP da han faller, i fullt sinne. Det skal enten Rob eller 2.dommer ha sett, og skal vise Friedel ut. Det er etter reglene.

Enda en situasjon som kanskje burde ha endt med enda et rødt, er da Tugay prøver å drepe Cesc. Han kommer inn med knottene akkurat da Fabregas setter ned føttene, og gnir foten hans i gresset med knottene sine på vrista til Cesc. Helt utrolig at han ikke får rødt.

 

KONKLUSJON:

Arsenal fikk et rødt kort for noe som minte litt om et spark etter en spiller, mens Blackburn fikk noen få gule kort for å mishandle fire Arsenalspillere, og fikk nesten ikke tilsnakk engang.

Patetisk.

 

Er sånn at jeg lurer på om det er korrupt.

Brad Friedel-situasjonen var tross alt ikke med vilje så det ut som, men de andre er jeg enig i.

Link to comment
Share on other sites

Personlig, så opplevde jeg at friedel sparka ballen på van Persie med vilje. Greit nok at Gilberto ble utvist, men Blackburn kunne fort endt opp med flere røde kort, og spesiellt Savage burde hatt.

 

Styles dømte altså ikke bra. Flere av situasjonene nevnt to poster over, burde blitt oppdaga og dømt for, også av hoveddommer. Er ikke gøy å ha å gjøre med en dement dommer med Blackburn på kupongen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå begynner jeg å bli lei mange av disse dommerene og sin forståelse for spillet, for det er alt for mye tilfeldigheter (eller kanskje det motsatte) når dommerene tar avgjørelser.

 

Eksempel under dagens kamp:

Rosicky (tror jeg det er) blir tatt av Hall i et farlig kontringsangrep. Hall er kun ute etter en ting, nemlig å stoppe dette angrepet. Frispark blir dømt, men ingenting mer.

 

Toure takler Heskey (tror jeg det var) midt på banen, i et klønete forsøk. Ikke noe stygt, og det var Arsenal sitt første frispark mot og hva skjer? JO, gult kort.

 

Hvorfor skal dommeren gi gult kort til Toure, når han IKKE gjorde det mot Hall i et farligere angrep få minutter før?

Jeg har ikke noen eksakte eksempler på hånda nå, men dette er ikke første gang jeg har opplevd denne sesongen og nå begynner jeg faktisk å bli mektig lei. For meg viser det NULL forståelse for gamet, eller kanskje det rett og slett er en anti Arsenal dommer der ute.... Kan ikke finne et eneste argument på hvorfor han skal gi Toure gult, når andre slipper unna rett før.

 

Et gult kort har ikke så mye å si tenker nok mange, og et storm i et vannglass er det nok Kevin holder på med nå.....

Et gult kort kan bety at spilleren må være mer forsiktig videre i kampen, og når det er så lenge igjen kan dette være en liten faktor i kampens resultat etter 90minutter. Er man litt forsiktig, så kan dette skape et halvt sekund lengere tid for Henry, Rosicky, Walcott, eller Baptista i sine angrep å tenke eller løpe på....

 

Nei, dette er slett dømming...rett og slett elendig.

Link to comment
Share on other sites

Moralen må være at det er lov å hale ut tiden, men det er ikke lov å imitere dem som gjør det.

Jeg vil si at det bør tas når spillere holder ballen død, og ikke vil sette den i spill igjen. Da har ikke motstanderlaget sjans til å få tak i ballen. Men når ballen er i spill, feks når man tar med ballen til hjørneflagget, eller lignende og skjermer ballen, da har faktisk motspiller en mulighet til å få tilbake ballen og derfor synes jeg at dette bør være lov.

Link to comment
Share on other sites

Så skjedde det igjen, vi skulle hatt straffe men dommeren lot være å blåse. Men det er en del av fotballen, og vi kan egentlig bare takke oss selv.

Synes det er mye av sjarmen med fotball at dommerne gjør feil, og det verste jeg vet er når folk skylder på dommeren etter tap. Men selvfølgelig, det er utrolig frustrerende når dommeren overser noe sånt...!

Link to comment
Share on other sites

Så skjedde det igjen, vi skulle hatt straffe men dommeren lot være å blåse. Men det er en del av fotballen, og vi kan egentlig bare takke oss selv.

Synes det er mye av sjarmen med fotball at dommerne gjør feil, og det verste jeg vet er når folk skylder på dommeren etter tap. Men selvfølgelig, det er utrolig frustrerende når dommeren overser noe sånt...!

Hvorfor kan vi takke oss sjølv?

Link to comment
Share on other sites

Så skjedde det igjen, vi skulle hatt straffe men dommeren lot være å blåse. Men det er en del av fotballen, og vi kan egentlig bare takke oss selv.

Synes det er mye av sjarmen med fotball at dommerne gjør feil, og det verste jeg vet er når folk skylder på dommeren etter tap. Men selvfølgelig, det er utrolig frustrerende når dommeren overser noe sånt...!

Hvorfor kan vi takke oss sjølv?

Fordi vi ikke scorte selv

Link to comment
Share on other sites

Bare sånn saksopplysende til trådens første innlegg; de engelske dommerne er profesjonelle. Med det mener jeg 100% frikjøpt fra sivilt arbeid. Husker ikke lønnen de får, men det var betraktelig mye mer enn hva jeg vil få når jeg er ferdig utdannet sykepleier. I tillegg kommer bonus for hver kamp de faktisk dømmer, mer for PL enn Championship.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Graham Poll gir seg som dommer.

Han ga vel etter for presset til slutt.

Men ingen vil vel savne han noe spesielt :P

LINK

Skal kanskje ta det med en klype salt foreløpig?

 

Det er fleire enn han som burde vurdere å legge kortstokken på hylla og vurdere ei anna karriere.

Link to comment
Share on other sites

Graham Poll gir seg som dommer.

Han ga vel etter for presset til slutt.

Men ingen vil vel savne han noe spesielt :(

LINK

Skal kanskje ta det med en klype salt foreløpig?

 

Det er fleire enn han som burde vurdere å legge kortstokken på hylla og vurdere ei anna karriere.

Ryktes at Mike Riley skal bli leder i supporterklubben til United etter han legger fløyta i baggen.

Link to comment
Share on other sites

Graham Poll gir seg som dommer.

Han ga vel etter for presset til slutt.

Men ingen vil vel savne han noe spesielt :D

LINK

Skal kanskje ta det med en klype salt foreløpig?

 

Det er fleire enn han som burde vurdere å legge kortstokken på hylla og vurdere ei anna karriere.

Ryktes at Mike Riley skal bli leder i supporterklubben til United etter han legger fløyta i baggen.

Forteller veldig mye om straffen på OT i 04/05 sesongen som Rooooney filma seg til!

Link to comment
Share on other sites

Graham Poll gir seg som dommer.

Han ga vel etter for presset til slutt.

Men ingen vil vel savne han noe spesielt ;)

LINK

Skal kanskje ta det med en klype salt foreløpig?

Det er jo herlig,kanskje vi får litt mer marginer med oss neste sesong ;)

Jeg vil ihvertfall ikke savne han, Daggy. Bra at han fant ut at han måtte legge fløyta på hylla!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har vel aldri helt sett grunnen til at Graham Poll lenge har vært en av FAs mest betrodde. Jeg føler at det alltid blir noe tull når Poll dømmer, eller dømte da :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vel aldri helt sett grunnen til at Graham Poll lenge har vært en av FAs mest betrodde. Jeg føler at det alltid blir noe tull når Poll dømmer, eller dømte da ;)

 

For ikke å snakke om Mike Rotte-Riley... Var vel ved siden av Poll, Englands dommerrepresentanter under de senere mesterskapene.

 

MikeRiley.jpg

 

En pervers karikatur på en stygg fuggel. Oppfører seg som et r*vhøl for å få oppmerksomheten bort fra utseendet sitt.

 

PS! Tipper bildet blir slettet av mod, da det er grusomt stygt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...