Jump to content

2006.02.01 West Ham H


Andain

Recommended Posts

Tidlig jul på Highbury. Vi gir bort mål på sølvfat. Har ikke sett på maken til rævva forsvarsspill. Campbell ut i pausa og uansett grunn så var det helt riktig. Vi scorer på flax i første omgang og må ha litt tur i andre også. Vi er dessverre elendige foran mål, vi er også passive og innimellom rett og slett dumme. Hvordan Henry kan ligge igjen på 30 meter når ljungberg glimrende runder konchesky og stormer inn i 16-meteren er for meg en gåte. Når jeg slår over til United ser jeg Ruud score mål på akkurat en slik sjanse. For meg var Henry banens dårligste i dag. Vi var rundt backen både ved Henry, Van Persie og Ljungberg. Alle tre var inne i femmeteren til WH, men hadde ingen å spille på. Hvordan er det mulig???

 

Skuffet! Fortvilt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply
Tidlig jul på Highbury. Vi gir bort mål på sølvfat. Har ikke sett på maken til rævva forsvarsspill.

39158[/snapback]

 

Da har du ikke sett Rio Ferdinand i kveld. I tapet`s time sier jeg kun en ting; nyyyyyt!!! :P

39166[/snapback]

 

 

Det er godt mulig, men jeg er villig til å sette mye penger på at ManU med Rio i forsvar havner 20 poeng foran Arsenal ved sesongslutt, mye penger!!

 

Vi er i kveld et taperlag og ikke et topplag i PL.

Link to comment
Share on other sites

Veit ikkje heilt kva eg skal meine, og av den grunn er dette vanskelig.

 

Det som først og fremst poppar opp i hovudet mitt er at det er utrulig at vi taper denne kampen. Det er rett og slett utrulig, om ein ser på kor god vi er, midt på bana. Vi styrer kampen totalt. Diverre hjelp det lite, når vi i og rundt 16-meterane framstår som meir eller mindre handikappa. Kva i alle dagar som skjer, er vanskelig å setje fingeren på - fordi det er så mykje som sviktar på ein gong. I begge endar.

 

Ironisk er det også at det er dei etablerte som gong etter gong etter gong sviktar. I dag var det Campbell som var syndebukken. Tidlegare har det vert Ljungberg, Gilberto (som begge har katastrofekampar - igjen), Lauren, Cygan, Pires, Bergkamp med fleire. At spelarar som Larsson og Senderos ein gong i mellom gjer feil som vi såg på 1-3 målet er berre å forvente. I alle fall når "læremeistrane" gjer det same.

 

Vi gjer elementære feil, og konsekvent feil valg i dei viktige situasjonane. Då blir det vanskeleg å vinne fotballkampar, i alle fall mot lag over eit minimumsnivå.

 

No gjelder det å finne en jævla god grunn til å stå opp i morgon.

Link to comment
Share on other sites

Mye mulig. Nå er det vel heller ingen som hevder vi er topplag i PL for øyeblikket, heller.

39179[/snapback]

 

Jeg mener at Arsenal er det beste laget i England jeg, men vi sliter litt for øyeblikket..

 

Jeg mener at det blir litt pateisk å henge ut Rio når vi har Sol. Samme med ManU når de går oss en høy gang i ligaen.

 

Vi burde holde oss for gode til det når vår opptreden idag er så til de grader pinlig og når vi har 8 tap i starten av februar..

 

Utrolig pinlige tall spør du meg, det er nok ManU som ler av oss.

 

Rio reiser til VM, det gjør IKKE SOL CAMPBELL..

Link to comment
Share on other sites

Veit ikkje heilt kva eg skal meine, og av den grunn er dette vanskelig.

 

Det som først og fremst poppar opp i hovudet mitt er at det er utrulig at vi taper denne kampen. Det er rett og slett utrulig, om ein ser på kor god vi er, midt på bana. Vi styrer kampen totalt. Diverre hjelp det lite, når vi i og rundt 16-meterane framstår som meir eller mindre handikappa. Kva i alle dagar som skjer, er vanskelig å setje fingeren på - fordi det er så mykje som sviktar på ein gong. I begge endar.

 

Ironisk er det også at det er dei etablerte som gong etter gong etter gong sviktar. I dag var det Campbell som var syndebukken. Tidlegare har det vert Ljungberg, Gilberto (som begge har katastrofekampar - igjen), Lauren, Cygan, Pires, Bergkamp med fleire. At spelarar som Larsson og Senderos ein gong i mellom gjer feil som vi såg på 1-3 målet er berre å forvente. I alle fall når "læremeistrane" gjer det same.

 

Vi gjer elementære feil, og konsekvent feil valg i dei viktige situasjonane. Då blir det vanskeleg å vinne fotballkampar, i alle fall mot lag over eit minimumsnivå.

 

No gjelder det å finne en jævla god grunn til å stå opp i morgon.

39189[/snapback]

 

 

Nå må du skjerpe deg Sander. Det er greit at du har noe imot Ljungberg, men det å kalle kampen hans en katastrofekamp er 100% feil. Han er en av våre desidert beste, utfordrer Konchesky gang på gang og lykkes også en gang iblant. Han var en av få som klarte å sette fart i angrepene, han lyktes også med å finne rom mellom forsvar og midtbane og serverte ved flere anledninger både Van Persie og Henry med nydelige pasninger. En av dem var en nydelig lobb over West Hams forsvar som spilte Van Persie alene med keeper, men han rotet selvsagt bort sjansen med et håpløst mottak.

Link to comment
Share on other sites

Ljungberg har nokre få gode pasningar i løpet av 90 minutt i tillegg til ein haug med ballmist, og bakover/tversoverpasninga. Ikkje løper han så mykje heller. Har han dårligare kondisjon enn før? Ikkje veit eg. Det er anten det, eller så gidd han ikkje.

 

Ok. Eg skal innrømme at dette var ein av dei bedre kampane av Ljungberg, slik han framstår i 05/06. Det er dessverre ikkje godt nok. Den svakaste av våre 4 mest offensive spelarar. Ikkje det at det er hans feil at vi taper, det er det på langt nær. Det er nesten eine og aleine Campbell, og vår offensive ineffektivitet, som han, Henry og van Persie er dei fremste eksponentane for i dag.

Link to comment
Share on other sites

Mye mulig. Nå er det vel heller ingen som hevder vi er topplag i PL for øyeblikket, heller.

39179[/snapback]

 

Jeg mener at Arsenal er det beste laget i England jeg, men vi sliter litt for øyeblikket..

 

Jeg mener at det blir litt pateisk å henge ut Rio når vi har Sol. Samme med ManU når de går oss en høy gang i ligaen.

 

Vi burde holde oss for gode til det når vår opptreden idag er så til de grader pinlig og når vi har 8 tap i starten av februar..

 

Utrolig pinlige tall spør du meg, det er nok ManU som ler av oss.

 

Rio reiser til VM, det gjør IKKE SOL CAMPBELL..

39190[/snapback]

 

Få med deg tabben, OG utvisningen til Rio, så mener du muligens noe annet. :P En annen ting; ingenting er bedre enn at flest mulig Arsenal spillere står over hele VM. Det kommer en sesong i august også.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

jeg så kiampen blackburn-scum

 

 

bentley var banens beste med eminent teknikk i denne ene kampen

 

så får vi se videre hvordan han utvikler seg

Link to comment
Share on other sites

Veit ikkje heilt kva eg skal meine, og av den grunn er dette vanskelig.

 

Det som først og fremst poppar opp i hovudet mitt er at det er utrulig at vi taper denne kampen. Det er rett og slett utrulig, om ein ser på kor god vi er, midt på bana. Vi styrer kampen totalt. Diverre hjelp det lite, når vi i og rundt 16-meterane framstår som meir eller mindre handikappa. Kva i alle dagar som skjer, er vanskelig å setje fingeren på - fordi det er så mykje som sviktar på ein gong. I begge endar.

 

Ironisk er det også at det er dei etablerte som gong etter gong etter gong sviktar. I dag var det Campbell som var syndebukken. Tidlegare har det vert Ljungberg, Gilberto (som begge har katastrofekampar - igjen), Lauren, Cygan, Pires, Bergkamp med fleire. At spelarar som Larsson og Senderos ein gong i mellom gjer feil som vi såg på 1-3 målet er berre å forvente. I alle fall når "læremeistrane" gjer det same.

 

Vi gjer elementære feil, og konsekvent feil valg i dei viktige situasjonane. Då blir det vanskeleg å vinne fotballkampar, i alle fall mot lag over eit minimumsnivå.

 

No gjelder det å finne en jævla god grunn til å stå opp i morgon.

39189[/snapback]

 

 

Nå må du skjerpe deg Sander. Det er greit at du har noe imot Ljungberg, men det å kalle kampen hans en katastrofekamp er 100% feil. Han er en av våre desidert beste, utfordrer Konchesky gang på gang og lykkes også en gang iblant. Han var en av få som klarte å sette fart i angrepene, han lyktes også med å finne rom mellom forsvar og midtbane og serverte ved flere anledninger både Van Persie og Henry med nydelige pasninger. En av dem var en nydelig lobb over West Hams forsvar som spilte Van Persie alene med keeper, men han rotet selvsagt bort sjansen med et håpløst mottak.

39196[/snapback]

 

Kunne ikke vært mer enig med deg Anabole...Heldigvis virker kommentatorene på Skysports å ha mer fotballforståelse enn hva Sander tydeligvis har. De påpekte nettop det faktum at Ljungberg faktisk var en av Arsenals beste i 2. omgang.

 

Jeg tror jeg kan telle på 1 hånd de gangene du har sagt noe positivt om Ljungberg de siste 3 sesongene Sander. Dette begynner rett og slett å bli for dumt.

 

Når det gjelder selve kampen, så var det rett og slett flaut å se på. Wenger har uttalt at han vurderte å forsterke forsvaret i januar, men at han etter nærmere vurdering ikke så noe behov for det. Hvor naiv går det egentlig an å bli??? I mine øyne er det 1 mann, og 1 mann alene som har skylden for det begredelige vi har vært vitne til denne sesongen. Mannen heter Arsene Wenger. Greit nok at spillerne har prestert under pari, men det er Wenger's ansvar å få spillerne til å prestere, og det er Wenger's ansvar å hente inn de spillerne som skal føre klubben til topps. Dette har han absolutt ikke lyktes med denne sesongen.

 

En annen ting som irriterer meg, er at det tydeligvis enkelte her inne som har problemer med å følge med i hva som blir skrevet. Det har blitt opprettet tråder for å diskutere kampen mens den pågår, og kamper for å diskutere streams. Likevel er det enkelte som klarer å prestere å diskutere disse tingene i denne tråden. Er det så jævlig vanskelig å følge med på retningslinjene??? Kanskje vi skal begynne å bruke store bokstaver, slik at alle får dette inn i skallen???

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg tror jeg kan telle på 1 hånd de gangene du har sagt noe positivt om Ljungberg de siste 3 sesongene Sander. Dette begynner rett og slett å bli for dumt.

 

39214[/snapback]

 

Men kan sikkert bruke den samme hånda til å telle de gangene du har sett svakheter med svensken også Kim :D

 

Når det gjelder dagens kamp så var det skrittt i riktig retning for svensken

Link to comment
Share on other sites

Tenkte ikkje over at Ljungberg-utspelet skulle skape så stor debatt. Ok, eg tok hardt i når eg sa det var en katastrofekamp. En middels til dårlig kamp er det likefullt av vår svenske venn.

 

Det er positivt feil det du seier Kim. Du påpeikar kvar gong at eg aldri sei noko positivt om Ljungberg, og eg motbeviser det kvar gong. Til og med i denne tråden har eg gitt Ljungberg ros. Ljungberg får ros når han fortjener ros, og sant å sei har det ikkje vert mykje meir enn 5 gongar dei siste 2-3 sesongane. Face it. Mannen er over toppen, og ferdig på dette nivået.

 

Det er mogleg eg er meir følsom for feila til mannen fordi eg veit dei er der, og veit dei kjem - og derav legg merke til dei. Eg ser ikkje vekk frå at han spelte bedre enn mitt inntrykk i dag, som var at han var vår 5 beste mann, men likevel ikkje spesielt god.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte ikkje over at Ljungberg-utspelet skulle skape så stor debatt. Ok, eg tok hardt i når eg sa det var en katastrofekamp. En middels til dårlig kamp er det likefullt av vår svenske venn.

 

Det er positivt feil det du seier Kim. Du påpeikar kvar gong at eg aldri sei noko positivt om Ljungberg, og eg motbeviser det kvar gong. Til og med i denne tråden har eg gitt Ljungberg ros. Ljungberg får ros når han fortjener ros, og sant å sei har det ikkje vert mykje meir enn 5 gongar dei siste 2-3 sesongane. Face it. Mannen er over toppen, og ferdig på dette nivået.

 

Det er mogleg eg er meir følsom for feila til mannen fordi eg veit dei er der, og veit dei kjem - og derav legg merke til dei. Eg ser ikkje vekk frå at han spelte bedre enn mitt inntrykk i dag, som var at han var vår 5 beste mann, men likevel ikkje spesielt god.

39219[/snapback]

 

For å si det sånn Sander, så er jeg ikke av den mening at Ljungberg gjorde en knall kamp i dag. For det gjorde han absolutt ikke. Jeg er enig med kommentatorene på skysports at han var en av våre absolutt beste i 2. omgang, uten at det sier så veldig mye, da hele laget i dag egentlig var jævlig bedritent.

 

Det som irriterte meg med ditt utsagn, er at du virker å trekke frem Ljungberg i negativ forstand etter stort sett hver kamp. Sier ikke at dette nødvendigvis er tilfelle, men det er det inntrykket jeg sitter igjen med.

 

Poenget mitt, er at det finnes en del spillere å fremheve negative sider ved i dag, før man kritiserer Ljungberg. Ljungberg har liksom blitt en Cygan og Stepanovs. Han kritiseres uansett hva han gjør. Istedet for å trekke frem at han faktisk er en av de få som maner til innsats fremover i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig at me klarer å tape denne kampen. Men hammers utnytter godt våre defensive blundere, med sol campbell i hovudrolla. Lurer på kva wenger tenker om oppførselen hans etter at han bytta ut sol i pausen. :D

Link to comment
Share on other sites

Veit ikkje heilt kva eg skal meine, og av den grunn er dette vanskelig.

 

Det som først og fremst poppar opp i hovudet mitt er at det er utrulig at vi taper denne kampen. Det er rett og slett utrulig, om ein ser på kor god vi er, midt på bana. Vi styrer kampen totalt. Diverre hjelp det lite, når vi i og rundt 16-meterane framstår som meir eller mindre handikappa. Kva i alle dagar som skjer, er vanskelig å setje fingeren på - fordi det er så mykje som sviktar på ein gong. I begge endar.

 

Ironisk er det også at det er dei etablerte som gong etter gong etter gong sviktar. I dag var det Campbell som var syndebukken. Tidlegare har det vert Ljungberg, Gilberto (som begge har katastrofekampar - igjen), Lauren, Cygan, Pires, Bergkamp med fleire. At spelarar som Larsson og Senderos ein gong i mellom gjer feil som vi såg på 1-3 målet er berre å forvente. I alle fall når "læremeistrane" gjer det same.

 

Vi gjer elementære feil, og konsekvent feil valg i dei viktige situasjonane. Då blir det vanskeleg å vinne fotballkampar, i alle fall mot lag over eit minimumsnivå.

 

No gjelder det å finne en jævla god grunn til å stå opp i morgon.

39189[/snapback]

 

 

Nå må du skjerpe deg Sander. Det er greit at du har noe imot Ljungberg, men det å kalle kampen hans en katastrofekamp er 100% feil. Han er en av våre desidert beste, utfordrer Konchesky gang på gang og lykkes også en gang iblant. Han var en av få som klarte å sette fart i angrepene, han lyktes også med å finne rom mellom forsvar og midtbane og serverte ved flere anledninger både Van Persie og Henry med nydelige pasninger. En av dem var en nydelig lobb over West Hams forsvar som spilte Van Persie alene med keeper, men han rotet selvsagt bort sjansen med et håpløst mottak.

39196[/snapback]

 

Helt enig Anabole. Ljungberg var sammen med Diaby,Vp en av få som tok ansvar og spilte bra.

En meget positiv kamp av Ljungen. Faktisk en av de positive overaskelsene i kampen sammen

med Diaby.

Noe må gjøres med skoa til VP. Han faller ofte når han snur, men VP og Ljungen var

meget positive idag.

Synd at ikke flere var med og tok ansvar.

Gilberto,Henry og Campbell .....svakt en slår feilpasninger,en gir gavepakker og en

står og ser på. Henry må være utrolig lite motiverende å ha som kaptein.

 

Men ufattelig at vi kan tape en kamp som denne.

Wengers bytte av Diaby forundrer meg også. Mannen var jo en av våre

beste om ikke den beste.

 

Kun Diaby,Ljungen,Djorou og VP får godkjent idag.

Link to comment
Share on other sites

Oij for en tryning. Men ikke noen stor overraskelse. Egentlig en oppsummering på hvordan sesongen er for Gunners dette resultatet.

 

Sol Campbell må slutte å synes synd på seg selv. Barnslig å stikke av å gjemme seg etter å bli byttet i pausen. Helt på sin plass spør du meg. Må være veldig inspirerende for resten av laget at han stikker med halen mellom bena.

 

Campbell og Senderos fungerer ikke sammen, noe Niall Quinn sa mange kloke ord om etter kampen i går. Sammen med Toure er begge bedre. Jeg synest Senderos spilte bra i andre omgang da han fikk være sjef. Med Campbell ved sin side er han nervøs. Ser ut til at han forventer at Campbell skal ta styring, noe som ikke skjer. Da blir det rot og kaos.

 

Ellers er det ikke mye å si om forsvaret. Kun midtstopperne spiller på en plass de kjenner.

 

Ellers er det egentlig de ”gamle” som svikter laget igjen. Stiller store spørsmål til vår kaptein. Det armbindet bør noen ta fra han snarest. To ting Henry ikke kan. Det er å være kaptein, samt det å heade. Lehmann som kaptein? Gilberto er like blottet for selvtillit som Sol. Han trenger en pause fra førstelaget.

 

RvP må få sjekket skoene sine. Bare jeg som synes han falt rimelig ofte?

 

Skryt til Djourou som spiller flott. Ble glad i Diaby også i løpet av kampen. Noen pasninger på villspor, men aktiv og ikke redd for å involvere seg. Ser og ut til at vi har en sentral midtbanespiller som har lyst å skyte utenfor 5-meteren. Gleder meg til å se han sammen med Fabregas.

 

Ljungberg har spilt to fine kamper på rad nå. Var god mot Bolton, og ikke så rent ille i går heller. Tror han kan få en oppsving på formen om han snart klarer å sette ballen i mål. Mange fine forsøk på å skape noe, i motsetning til andre som ikke forsøker på annet enn å gjemme seg.

 

Til dere som etterlyser Walcott, så trente han med Arse første gang på mandag etter overgangen. Han er nok tidligst i troppen til helgen.

 

Up the Arse

Link to comment
Share on other sites

Mye mulig. Nå er det vel heller ingen som hevder vi er topplag i PL for øyeblikket, heller.

39179[/snapback]

 

Jeg mener at Arsenal er det beste laget i England jeg, men vi sliter litt for øyeblikket..

 

Jeg mener at det blir litt pateisk å henge ut Rio når vi har Sol. Samme med ManU når de går oss en høy gang i ligaen.

 

Vi burde holde oss for gode til det når vår opptreden idag er så til de grader pinlig og når vi har 8 tap i starten av februar..

 

Utrolig pinlige tall spør du meg, det er nok ManU som ler av oss.

 

Rio reiser til VM, det gjør IKKE SOL CAMPBELL..

39190[/snapback]

 

Få med deg tabben, OG utvisningen til Rio, så mener du muligens noe annet. :D En annen ting; ingenting er bedre enn at flest mulig Arsenal spillere står over hele VM. Det kommer en sesong i august også.

39208[/snapback]

Verdt å merke at Rio spilte midtbane i går tror jeg :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...