Jump to content

Korrupte managere i Premier League?


Guest Viggo Viking

Recommended Posts

Guest Viggo Viking

Jeg ser at News Of the World påstår at Sven Göran Eriksson hevder at minst tre managere i Premier Leauge er korrupte.

 

Link til artikkelen

 

Personlig er jeg skeptisk når aviser som "News Of The World" kommer med slike påstander, men man undres selvfølgelig om dette likevel er et reelt problem.

 

Er det noen som har synspunkter til de påstander som er fremsatt, og hvilke managere er det News of the world sikter til?

 

NB! Ønsker at debatten går på riktigheten av påstandene, ikke om Sven Göran Eriksson har fremsatt dem.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Hvilke managere det er snakk om er selvfølgelig umulig for oss å si. Det blir bare spekulasjoner.

 

Vil for øvrig tillegge at Eriksson ikke virker som den skarpeste kniven i skuffen.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke lett å vite hva som er sant og usant i denne saken.

 

Engelske medier viser seg igjen fra en uprofesjonell side. Lavmål! På en annen side så burde jo Svennis ha lært av sine tidligere tabber.

 

Når det gjelder påstanden, så skulle det ikke overraske meg om slikt finner sted. George Graham klarte det på 90-tallet, og med det så både håper og tror jeg at Arsenal ikke er en aktuell kandidat. Men korrupsjon finnes i alle verdens hjørner (også i ”uskyldige” Norge, og fotballen er nok intet unntak.

 

Er spent på fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

link om hva korrupsjon er:

http://www.okokrim.no/okonomisk/korrupsjon-ny.htm

 

 

At det ikke skal være noen "avtaler" innen fotballen i England også, skal man ikke se bort ifra. Store penger som omsettes, og da er det sikkert noen som fristes i sin possisjon-

Likevel å henge ut klubber før det er noe mer konkret er ikke fair.

Link to comment
Share on other sites

Uansett så skal Svennis inn på teppet idag og får sannsynligvis

sparken etter VM sa de på P4.

Svennis er amatør, tenk hvis alle manager skulle fortalt ting slik

han har gjort om sine egne spillere.

Snakk om å drite på draget ...

Link to comment
Share on other sites

Svennis er amatør, tenk hvis alle manager skulle fortalt ting slik

han har gjort om sine egne spillere.

36925[/snapback]

 

Ja, Svennis kan klage hvor mye han orker på de råtne metodene til sensasjonspressen, og der har han naturligvis en sak, men uansett avslører de at han er en amatør, som du skriver mmaelan. En mann i Svennis posisjon skal UANSETT aldri snakke om slike ting, uansett hvem han snakker med. Om han har rett spiller heller ikke så stor rolle, han har uansett tatt opp dette i helt gale fora! Å besylde noen for korrupsjon er en meget alvorlig anklage. Det kan godt hende dette er riktig, men hvis så, burde Svennis først tatt opp dette internt i FA, ikke plapre om dette med andre; om de er sensasjonsjournalister i forkledning eller arabiske sjeiker er da fullstendig irrelevant. Og om påstanden er riktig, så må den dokumenteres. Hvis ikke burde han uansett ha holdt kjeft... Man kan godt si at Svennis har blitt forfulgt, og utsatt for uakseptable journalistiske metoder, men uansett har han gjort det nesten maksimalt vanskelig for seg selv. Lista begynner å bli lang, og Svennis selv fremstår neppe som den skarpeste kniven i skuffen, og dette er neppe BARE sensasjonspressens skyld.. Det er rimelig å tro at begeret til FA snart er fullt.

Link to comment
Share on other sites

"Sventastic" var overskriftene i England etter Svennis' debut som Englands manager. 5 skårede mål borte mot Tyskland var selvfølgelig en fantastisk prestasjon.

Etter dette flatet resultatene noe ut, men holdt seg fortsatt gode i forhold til hva man realistisk sett kan forvente av det engelske laget. Tap for Brasil (mestere) i VM og Portugal (tapende finalist) i EM var og er ingen skam.

 

Allikevel; den engelske pressen ble aldri helt fortrolig med Svennis. Hans svært passive lederstil underveis i kamp, har vært et av de største irritasjonsmomentene. Derfor har Englands seire de senere år enten blitt dysset ned, eller blitt tilskrevet enkeltspillere. Mens tap i betydningsløse treningskamper har blitt hauset opp som ragnarokk. Og når England hverken imponerte eller skuffet, vel da angrep man Svennis fra innsiden - ved å grave opp eller i værste fall oppkonstruere historier fra hans privatliv.

 

Det hele har vært en heksejakt som i utgangspunktet kunne gitt Svennis mye sympati. Men dessverre for Svennis og det engelske landslaget, har Svennis klart å gå i omtrent alle fellene pressen har lagt for ham. Og nylig toppet det seg da Svennis i "intervjuet" med News of the World begynte å lage sine egne feller - som han endelig begjærlig hoppet i. Den dømmekraft han her utviste er grunn god nok til å frita han ansvaret som Englands mektigste mann.

 

Det skal tross alt ikke være lett å lykkes i landet hvor store fotballspillere heter Keane, Pearce, Ruddock og Jones; hvor Greame Souness alltid får jobb; og hvor Paul Gascoigne får skrive bok...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at News Of the World påstår at Sven Göran Eriksson hevder at minst tre managere i Premier Leauge er korrupte.

 

Link til artikkelen

 

Personlig er jeg skeptisk når aviser som "News Of The World" kommer med slike påstander, men man undres selvfølgelig om dette likevel er et reelt problem.

 

Er det noen som har synspunkter til de påstander som er fremsatt, og hvilke managere er det News of the world sikter til?

 

NB! Ønsker at debatten går på riktigheten av påstandene, ikke om Sven Göran Eriksson har fremsatt dem.

36871[/snapback]

 

Med så mye penger i omløp ville det vel være mer sensasjonelt om denslags ikke hadde funnet sted?

Link to comment
Share on other sites

For det første vil jeg si at dette kan dreie seg om hvem som helst. Hvilken agenda Svennis hadde for å si dette, blir også bare spekulasjoner.

 

Det jeg derimot finner merkelig er at alle klubber i Premier League, bortsett fra en klubb, offentliggjør ikke honorarene til spillerens agent ved en transfer!!!?

 

Den eneste klubben som har hatt som praksis å offentliggjøre dette er Manchester United.

Link to comment
Share on other sites

For det første vil jeg si at dette kan dreie seg om hvem som helst. Hvilken agenda Svennis hadde for å si dette, blir også bare spekulasjoner.

 

Det jeg derimot finner merkelig er at alle klubber i Premier League, bortsett fra en klubb, offentliggjør ikke honorarene til spillerens agent ved en transfer!!!?

 

Den eneste klubben som har hatt som praksis å offentliggjøre dette er Manchester United.

37582[/snapback]

 

Røyklegging kaller man det. MU opplyser ikke da hvor mange £ som er skifet eiere under bordet. Man vet jo at MU har sine svin på skogen i forbindelse med overganger, er bare FA som ikke tør å gå inn og granske skikkelig.

 

Jeg forsto det slik at det var ett lag heeelt i toppen, ett i bunn, og ett midt på som Svennis snakket om.

Link to comment
Share on other sites

For det første vil jeg si at dette kan dreie seg om hvem som helst. Hvilken agenda Svennis hadde for å si dette, blir også bare spekulasjoner.

 

Det jeg derimot finner merkelig er at alle klubber i Premier League, bortsett fra en klubb, offentliggjør ikke honorarene til spillerens agent ved en transfer!!!?

 

Den eneste klubben som har hatt som praksis å offentliggjøre dette er Manchester United.

37582[/snapback]

 

Hvis jeg ikke husker feil var det vel mistenkt noe fusk mellom far og sønn Ferguson tidligere? Bla i overgangen til C.Ronaldo. Skal ikke si dette altfor sikkert, men det ligger langt bak i hodet...

Link to comment
Share on other sites

For det første vil jeg si at dette kan dreie seg om hvem som helst. Hvilken agenda Svennis hadde for å si dette, blir også bare spekulasjoner.

 

Det jeg derimot finner merkelig er at alle klubber i Premier League, bortsett fra en klubb, offentliggjør ikke honorarene til spillerens agent ved en transfer!!!?

 

Den eneste klubben som har hatt som praksis å offentliggjøre dette er Manchester United.

37582[/snapback]

 

Røyklegging kaller man det. MU opplyser ikke da hvor mange £ som er skifet eiere under bordet. Man vet jo at MU har sine svin på skogen i forbindelse med overganger, er bare FA som ikke tør å gå inn og granske skikkelig.

 

Jeg forsto det slik at det var ett lag heeelt i toppen, ett i bunn, og ett midt på som Svennis snakket om.

37606[/snapback]

 

Men det faktum at det bare er ett lag som oppgir honoraret som blir gitt til agenten over bordet er vel noe spesielt?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...