Jump to content

Oppsummering av transfervinduet


Runcie McAdams

Recommended Posts

Da er dette vinduets handel etter all sannsynlighet over for Arsenals del. Kjøpene ble den unge lovende defensive midtbanemannen Diaby, den spennende "Kanu-aktige" angriperen Adebayor og angriper-wunderkind Walcott.

 

Mange har lenge ropt på erfarne muskler på midtbanen. Noen har også påpekt at det er tynt i forsvaret. Henry har ønsket at Wenger må vise ambisjoner på overgangsmarkedet.

 

Er vi fornøyd med kjøpene? Ønsket vi noe mer? Har Wenger skuffet? Eller er dette våre drømmers oppfyllelse?

 

Diskuter!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fornøyd!

 

I utgangspunktet hadde jeg noen ønsker om store navn. Så helt klart at laget trengte nye spillere. Jeg håpet, men trodde innerts inne at det kanskje ikke ble noen kjøp i det hele tatt. Det hadde vært litt "typisk" Wenger.

 

Vi er litt over midtveis i januar. Tre nye spillere er hentet inn. Ingen av de er etablerte stjerner, men Wenger viser at han har en plan. Alle tre er unggutter med et enormt potensiale. Jeg tror Diaby er den mannen vi kommer til å få mest glede av i den nærmeste tiden. Han er også den spilleren som dekker det største behov til Arsenal, nemlig en midtbanespiller med defensive kvaliteter. Når det gjelder Walcott og Adebayor, så kommer begge til å få sine muligheter. Tror også at de vi vise seg fort frem.

 

Det eneste som bekymrer meg litt, er forsvaret. Vi er fremdeles sårbare bakover så lenge skadene gjør sitt.

 

Tre spennende kjøp er i boks. Wenger viser at han fremdeles har en plan for fremtiden. Mange unge lovende spillere. Og snart er det klart for ny stadion. Jeg er kjempefornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Det er nokså misvisende å kalle Adebayor "Kanu aktig". Det er igrunnen stort sett kroppstypen som ligner på Kanu, spillestilen er nokså forskjellig. Adebayor er sterk i luften og en spiller som prøver å komme inn bak forsvaret, ikke kvaliteter jeg forbinder med Kanu :D

 

Eller så ville jeg svært gjerne hatt inn en topp midtstopper så Toure kunne flyttes ut på høyreback.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Syns Wenger har fått til en fin balansegang på de kjøpene han har gjort. En midtbanespiller som fyller ut hullet etter Vieira til dels og to spennende spisser. Den ene, Adebayor har noe som vi har manglet på topp, mens "the sky's the limit" for Walcott. Men mye ungt her altså..

 

Men som Charlie sier, forsvaret er ikke helt trygt enda. Skulle gjerne sett en litt etablert forsvarsspiller som kanskje kunne fått en korttidskontrakt og fått forlenget denne ved eventuell suksess.

Link to comment
Share on other sites

Selv om gjennomsnitts-alderen på disse tre kjøpene ligger på ca 18 og et halvt år så er jeg middels fornøyd med kjøpene. Kunne egentlig tenkt meg noen litt mer rutinerte spillere, men man får det ikke alltid som man vil, men helt klart spennende kjøp dette. Gleder meg spesielt til Walcott's debut, men Adabyor og Diaby blir også spennende å følge opp.

Link to comment
Share on other sites

jeg er helt klart fornøyd, vi kjøpte 3 gode spillere som helt sikkert kommer til og gjøre det bra i arsenal-drakten. BRA Wenger!!

det er ganske uvanelig at han henter 3 spillere med en gang, men det er bare fint, får håpe de viser at wenger gjorde det rette i og kjøpe dem.

Link to comment
Share on other sites

Guest fabregas

Dette var uten tvil tre brilliante kjøp av Wenger. Diaby kan bli Vieira`s erstatter. Adebayor kommer til å sørga for at me endelig kan få nokre mål på alle dei innleggene me kjem til. Og Walcott er "den nye Henry", meir er det ikkje å sei om den saken.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

usikker. walcott ser ut til å være et stort talent og jeg hører mye positivt om diaby, men har aldri sett han spille og han spilte litt lite for auxerre synes jeg. adebayor er jeg fryktelig skeptisk til...

Link to comment
Share on other sites

men det han har handla er jo kjempe bra

 

Det var jeg...så plutselig ut av ingenting så kom det to signinger..

Tror vi har kjøpt noen meget gode spillere og som kan styrke troppen..

 

Diaby: det jeg har hørt om denne lange spilleren er at han skal vere en perfekt erstatter til Vieira. det tror jeg på når jeg ser at han har VELDIG god fysikk...

Kjempe kjøp

 

Adebayor: Gir oss muligheter i angreps spillet..Vi ser vilke muligheter Liverpool fikk når de kjøpte crouch..med en lang god header i front kan vi variere spillet med innleg på Adebayor og flikk flakk spill med Ljungberg/henry eller pires-Reyes-hleb/henry..Kjempe kjøp

 

Walcott: jeg så en film av han og ble henrykt han har et fantastisk talent. Jeg mener at talentet til våt kjærere Walcott er større en Cesc sitt talent. om ikke Theo blir en a-lags spiller i år så tror jeg han kan gjøre en første halvdel av sesongen noe alla som Van Persie i år. Jeg tror også draktnummer valget grunnen til at nummeret ble så stort er at Wenger vil gi Walcott nummer 10 neste sesong eller den etterfølgende sesongen...KJEMPE kjøp

 

Dette gleder meg over kjøpa til the big boss.

 

Jeg tok feil da jeg satt og var irritert over at wenger handler aldri..nå har jeg fått ønske mitt oppfylt

Link to comment
Share on other sites

Guest kje_sim

Tre spillere i Januar er absolutt ikke værst til å være Wenger!!

 

Jeg har faktisk ikke sett noe særlig av Adebayor, men det jeg har hørt om han tyder veldig bra :D

 

Diaby virker som en fysisk spiller med defensive kvaliteter som vi så absolutt trenger.

Kjempebra!

 

Walcott var nok det kjøpet jeg jublet mest for og gleder meg til å se han i aksjon :D

 

 

Arsenal har sikret fremtiden!! :D

Link to comment
Share on other sites

Eg er veldig fornøyd med disse kjøpene. Kansje ikke den rutinerte spilleren som vi hadde sikkert ville hatt nytte av denne sesongen. Men Wenger har kansje som meg gitt opp håpet om PL pokalen. Så da er jo denne siste delen av sesongen en brillefin måte og skaffe ungutta lærerik erfaring. Så får vi håpe at di rutinerte spellerne vi har nå klare å dra med seg di nye i dei tre cupene.

 

Adebayor: Har tru på at denne mannen kan gi oss en ny diminsjon i angrep spillet. Kansje han er en angriper som kan skåre på hue. SPENNEDE!

 

Diaby: Viss en spiller ser ut til å bli en ny Vieira, er det jo ingenting aent å gjøre enn å kjøpe han.

 

Walcott: Veldig spennende! håper virkelig han her slår til. La oss ikke håpe han går i Pennant sine fotspor, som også kom så ung og lovende!

 

Og til slutt noe til Paul G: Eg vil IKKE ha toure tilbake på høyre beck, der klarte han seg ikke noe serlig bra! Desuten e Lauren heil sjefen, en skikkelig monster som kan skremme noen å en kver..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i mye av det som skrives. Gullet i år er utenfor rekkevidde, og stjernespillere som kunne forsterket laget merkbart med en gang, som i tillegg ikke har spilt champions league finnes vel muligens ikke. Da er det beste å tenke på neste sesong og fremtiden.

 

Diaby skal bli muskelmannen på midten. Vi får vente å se hvordan det går..

 

Det blir spennende å følge Adebayor. Lurer på hva Wenger tenker på?! Har han en plan B på gang? Eller kanskje en plan C, siden 4-5-1 muligens er plan B?

 

Angående Walcott og "Pennant/Jeffers-fella", så synes jeg det borger godt for hans potensiale at han faktisk ikke valgte Arsenal pga penger (jamfør Che£$€a). Det virker som han virkelig er interessert i å bli en superb fotballspiller. Ikke bare en rik stjerne.

 

Wenger har skutt en del unge fugler de siste årene. Og jammen har en del av de vist seg å være laget av gull! Får håpe minst 2 av disse 3 er av edelt metall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er kjempe godt fornøyd :D

 

Ideelt sett hadde jeg ønsket meg ett par rutinerte spillere som kanskje kunne løftet spillet vårt fra dag èn. I stedet har vi fått tre unge lovende spillere som alle har kvaliteter som sansynligvis allerede nå vil tilføre Arsenal nye dimensjoner.

 

Kanskje vi vil få en tungvekter eller to til sommeren. Akkurat nå er jeg bare henrykt over Walcott dealen og føler meg sikker på at de siste dagers investeringer i talent vil være gull verdt i åra som kommer. :D

 

Vi går meget spennende dager, måneder og år i møte :D

 

Det at vi henter hele tre nye spillere vil helt sikkert ha en positiv virkning. Tipper at en del av de "etablerte" føler at de pustes i nakken akkurat nå. Tenker på spillere som Ljungberg, Gilberto og Pires spesielt. Spillere som har gått store deler av sesongen på tomgang.

 

Nytt blod = Ny optimisme :D

Link to comment
Share on other sites

Litt vanskelig å svare på ennå, men det ser absolutt lovende ut.

Vi har fått fatt i ENGLANDS største talent foran Chelski. Det er mye

mer enn jeg trodde på. Snart 17 år og allerede snakk om England U-21.

Et meget lovende kjøp.

 

Diaby: Kjenner ikke så mye til denne karen, men virker som den typen vi trenger på midtbanen. En yngre utgave av Vieira.

Igjen et lovende kjøp.

 

Adebayor: Har jeg sett litt og det virker som en stor sterk spiss med

et godt skuddbein. Kanskje den spilleren vi får se først.

Igjen en type spiller vi har etterlyst så det virker bra.

 

Alt i alt virker dette bra. Jeg er fornøyd med tanke på at Wenger virkelig

vet å hente talenter.

Alle disse tre har potensiale og kan bli store spillere under Wengers vinger.

Fornøyd.....ingen grunn til noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter med blandede følelser etter de 3 nye signingene...Det er helt klart tydelig at Wenger er i ferd med å bygge et storlag for fremtiden, og jeg tror vi kommer til å få mye glede i årene som kommer. Men jeg savner fremdeles noen rutinerte forsterkninger, med tanke på muligheten for trofeer denne sesongen. Greit nok at laget er ute av gullkampen av PL, men vi er fremdeles med i FA-cupen og CL, og jeg er redd det kan bli litt tynt , hva rutine angår.

 

Jeg er veldig optimistisk med tanke på Diaby og Walcott, mens jeg er noe tvilende til Adebayor. Jeg skal innrømme at jeg ikke har sett noe av denne spilleren, men jeg føler at prisen på £7 millioner, var veldig høy.

 

Det blir uansett spennende å se hva disse spillerne kan utrette for vår kjære klubb i årene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Guest Freddiereadygo

MÅ si at jeg savner en spiller med noen år på baken og en spiller som har litt mer kjøtt på kroppen en Lupoli, men det er vel kanskje ikke sånn Wenger vil styrke laget

Link to comment
Share on other sites

Adebayor: Har jeg sett litt og det virker som en stor sterk spiss med

et godt skuddbein. Kanskje den spilleren vi får se først.

 

 

Vil vel tro at det er nokså sikkert at vi får se Diaby først. Han skal jo sitte på benken mot Everton, og starter vel sannsynligvis mot Wigan i cupen. Adebayor er opptatt med Afrikamesterskapet og kan bli borte flere uker enda.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde vært 100% fornøyd hvis vi hadde fått inn en forsterkning i forsvaret. Men er rundt 80-90% fornøyd med de andre kjøpene. Som er meget bra, i forhold til i sommer. ;)

Link to comment
Share on other sites

Er i grunnen en tanke skeptisk til dette.. Wenger skulle bruke denne sesongen for å gi unggutta nyttig erfaring, og komme sterkere tilbake neste sesong... Med kjøp av enda to unggutter + en liten meksikaner som havner hos oss om ca. 3 år eller noe, frykter jeg at han må gi både en og to sesong til før det blir noe PL gull...

 

Husk at manageren til Diaby selv gikk ut og stilte seg uforstående til Wengers uttalelser om at Diaby var den nye Vieira, han mente det var en grei nok ung spiller, men ikke noen fantastisk spiller..

 

Manure kjøpte Rooney, vi kjøpte Walcott... Rooney følger Gazza's fotspor, Walcott følger Henry's.......

 

 

Adebayor er en i utgangspunktet vel etablert spiss.. han har spillt fotball mer eller mindre fast i toppligaen i frankrike siden han var 17... han er nå 21... Fulgte ganske mye med på ham da Monaco var tilstede på Viking stadion, selv om det gikk i stå for Monaco, har det sine årsaker, banen var ekstremt tung, samt at Viking kjempet over sin evne.. Bevegelsesmønstrene hans var imponerende.. Han var ganske enkelt svært dyktig.. God teknisk, men jeg ble derimot ikke imponert over denne hodestyrken hans som alle snakker om... han vant ikke en eneste hodeduell, verken mot Frode Hansen eller Brede Hangeland..

 

Men merk mine ord, han blir garrantert en hit, så lenge han klarer å droppe stjernenykkene..

Link to comment
Share on other sites

Må vel si at jeg er fornøyd med innkjøpene, selv om Wenger nødvendigvis ikke hentet noen i fra øverste hylle.

Kunne kanskje tenkt meg en midtstopper til, men hvis Djourou spiller på seg selvtillit og erfaring, pluss at venstrebackene våre og Sol blir skadefrie holder det til sommer'n.

I sommer vil jeg derimot se en ny stopper i Arsenal. Cygan må ut.

 

Diaby og Adebayor har vel ikke utmerket seg så mye hittil i karrieren, men jeg har tro på at Wenger har gjort to veldig gode kjøp her. Vi etterlyste fysikk og det har vi fått. To gode spillere for en forholdsvis billig penge. Får håpe de markerer seg kjapt i PL. ;)

 

Theo Walcott er helt klart en utrolig spennende spiller, og for min del får han bare koste mye så lenge han viser talentet som alle sier han har.

Viktig at han får litt tid til å tilpasse seg og jeg tror Wenger er lur hvis han matcher han litt forsiktig i starten.

Vi får helt sikkert se veldig mye god fotball av denne gutten og vi kan stille med den raskeste angrepsrekka i verden B)

11,5 sek. på 100m som 14 årig...det er sykt bra! :D

 

Wenger har vel tydelig sagt at det ikke kommer flere nye, så da er det vel ikke så viktig å følge med ryktene resten av januar...

 

Gleder meg til å se de nye! :D

Link to comment
Share on other sites

Disse spillerne burde vært på plass i sommer, men bedre sent enn aldri. Jeg har tro på økt optimisme og forbedrede resultater i tiden som kommer - uavhengig om signingene slår til umiddelbart eller ikke.

 

Forøvrig tror jeg Wenger gir seg i Arsenal den dagen Reyes,Van Persie, Walcott, Fabregas, Senderos, Eboue, Clichy og Mannone er de nye Invincibles - om 3-4 år..

Link to comment
Share on other sites

Før nyttår så etterlyste vi jo forsterkninger først og fremst i forsvaret og i midtbaneleddet. På midtbanen etterlyste vi en taklingssterk kriger med rutine. I midtforsvaret ønsket vi en klassespiller som kunne utfordre Colossal. I tillegg så var det også ønsket en klassespiss som skulle være Henrys makker. Ønsket var at disse skulle være i 25-28 års alderen og ha erfaring fra toppnivået.

 

De vi fikk var:

 

Vassiriki Abou Diaby, en nittenåring fra Auxerre som debuterte for dem i fjor. I tillegg var han kaptein for det franske U-19 landslaget.

 

Emmanuel Adebayor, en tjuenåring fra Monaco som visstnok laget så mye bråk at han av den grunn ble solgt. Selv sier Togoneseren at han nesten ble solgt til Hotten-totten-ham, noe de selv benekter.

 

Theo Walcott, en sekstenårig sprett som visstnok innehar superkvaliteter og er tippet til å bli den neste engelske superstjernen.

 

Det ser ikke ut til at det kommer til å bli flere kjøp i transfervinduet, men tre spillere var vel to mere enn vi realistisk hadde håpet på. Vi hadde som sagt håpet på erfarne og rutinerte spillere, men ingen av de vi fikk var over 21 år. Slik sett så har vi ingen som sannsynligvis kan gå direkte inn på laget og forsterke det umiddelbart. Slik sett kan vi nok si att disse tre kjøpene er erke-Wengerske, med unntak av Walcott. At Wenger bruker så mye penger på en sekstenåring er ikke annet enn et tegn på at han har stor tro på gutten. I tillegg er han engelsk, noe som jeg savner i dagens Arsenallag.

 

Har vi her fått den nye Vieira, den nye Kanu og den nye Henry? Dette er selvsagt altfor tidlig å si noe om nå, og slike titler viser seg svært sjelden å treffe, men vi vet alle hva Wenger er i stand til å gjøre med talenter. Personlig har jeg klokketro på at Wenger vet hva han gjør når han nå har lagt ut store penger på disse talentene, og jeg tror at disse tre kommer til å være en del av neste generasjons Topguns.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...