Jump to content

Oppsummering av transfervinduet


Runcie McAdams

Recommended Posts

Jeg er ikke fornøyd med transfervinduet med tanke på at jeg ville at Wenger skulle hente en rutinert anvendelig forsvarspiller og et rivjern på midtbanen. :D

Men jeg er fornøyd med transfervinduet med tanke på framtiden fordi Wenger nok en gang viser at han er særdeles dyktig til å hente dyktige tralenter til klubben, og vi vet jo at han ikke er så veldig dårlig til på videreutvikle disse spillerne heller så det lyder godt for framtiden på Emirates. :P :D

Men hvor ble det av Fernando Torres? :D

Han burde vi etter min mening lagt vel så mye penger på bordet som vi gjorde med Walcott

 

Er transfervinbduet ut Januar eller er det stengt frå nå av?

NB:Håper Wengar klarer å snikke inn en rutinert forsvars/midtbane spiller i de siste dagen av Transfervinduet! :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Jeg ønsker meg fortsatt en sentral midtbanespiller. Gilberto er ikke god nok.

Og en midtstopper av klasse. Senderos er fers og ustabil, og dessuten manler han fart.

Hadde wenger gjort noe med disse to posisjonene kunne vi utfordret Chelsea.

36704[/snapback]

 

 

tiltredes!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke fornøyd med transfervinduet med  tanke  på at jeg ville at Wenger skulle hente en rutinert anvendelig forsvarspiller og et rivjern på midtbanen. :blink:

Men jeg er fornøyd med  transfervinduet med tanke på framtiden fordi Wenger nok en gang  viser at han er særdeles dyktig til å hente dyktige tralenter til klubben, og vi vet jo at han ikke er så veldig dårlig til på videreutvikle disse spillerne heller så det lyder godt for framtiden på Emirates. :P  :D 

Men hvor ble det av Fernando Torres?  ;)

Han burde vi etter min mening lagt vel så mye penger på bordet som vi gjorde med Walcott

 

Er transfervinbduet ut Januar eller er det stengt frå nå av?

NB:Håper Wengar klarer å  snikke inn en rutinert forsvars/midtbane spiller i de siste dagen av Transfervinduet! :)

36791[/snapback]

 

Transfervinduet stenger 31. januar.

 

Akkurat at Torres ikke ble kjøpt inn syns jeg var synd, men Wenger

mener tydeligvis at Adebayor og Walcott er godt nok. Det vil tiden vise.

At vi fikk Walcott var vel den beste nyheten.

 

Rivhjernet på midten blir Diaby.

Husk Vieira var ungutten han og når han kom til Arsenal.

Derfor er jeg ikke så opptatt av rutine, er de gode nok spiller

alderen ingen rolle.

Se på Fabregas..han har vokst i midtbanerollen sin trass sin unge alder.

Se på Rooney og Owen de var ikke gamlekara da de slo ut i full blomst.

 

Kan årsaken til at vi ikke har kjøpt inn midtstopper at Wenger ser potensiale i blant annet Djorou?

En spennende spiller og ikke minst Gilbert virker lovende.

Det vi trenger nå er selvtillitt på bortebane. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi skal være veldig fornøyd med kjøpene Wenger har gjordt i januar. Han har investert i framtida samtidig som alle tre allerede i år kan styrke laget.

 

Tror vi bør være så edruelige å inse at tilgjengeligheten på overgangsmarkedet er mye mindre i januar enn hva tilfellet er på sommeren. Da er jeg rimelig sikker på at Wenger vil hente inn det som skal til for å løfte Arsenal opp på nivå med de beste (les. Chelsea) igjen :blink:

 

At Arsenal mangler mye på å bli ett topplag igjen er helt sikkert. Personlig mener jeg vi trenger en stopper samt en midtbanemaestro, minst. Hvis da ikke Diaby er moden for sistnevnte rolle ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd med kjøpet av Walcott. Tenker han blir sykt god i Arsenal.

 

Eller så hadde jeg håpet på en venstre back, og en midtbanespiller til. Back plassen har vi ingen til når både cole og clichy er borte. Cygan er rett og slett ikke god nok for venstre backen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Synes Wenger har gjort fornuftige kjøp...selv om det kanskje ikke er kjøp som gir noen umiddelbar forsterkning denne sesongen. Tror både Diaby og Adebayor trenger tid på å venne seg til den engelske fotballen.

 

Det lille jeg har sett av Diaby virker bra, synes han virker som en bevegelig og sterk spiller. Tror vi får god nytte av han, både i det offensive og defensive spillet.

 

Adebayor er et "ubeskrevet blad" for meg. Det jeg har lest om hans styrke og teknikk høres jo bra ut. Det med luftstyrke er ihvertfall noe vi har savnet de siste sesingene... Vi har vel egentlig ikke hatt noen ordentlig hodespiller å snakke om siden Alan Smith, og John Hartson i den korte perioden han var her... Dersom Adebayor fungerer...vil dette være en ny dimensjon i Arsenals spill.

 

Walcott er ung og jeg tror ikke vi skal forvente at han skal sette sitt preg på årets sesong... Håper imidlertid å få se han i en del kamper utover våren...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er brukbart fornøyd med Wengers "fangst". Særlig Walcott og Diaby tror jeg er glimrende kjøp for fremtiden. Det er muligens også Adebayor, selv om jeg er litt mer skeptisk til ham. Men han må jo få en sjanse til å vise hva han duger til. Jeg synes Wengers filosofi om å kjøpe talenter og gjøre de til stjerner er prisverdig. Det er ikke talentene, og Wengers disposisjoner som i utgangspunktet har gjort at laget nå har havnet i en vanskelig situasjon, men derimot at mange av de etablerte og rutinerte spillerne, som Gilberto, Pires, Ljungberg, og også tildels Henry, ikke har levert. Men når situasjonen en gang er som den er, så burde Wenger ha tatt hensyn til det, og hentet inn et par mer rutinerte (midtbane)spillere for å løse de kortsiktige problemene; det ville uansett ikke rokket ved hans langsiktige plan. Og i forhold til sjansene for å beholde Henry så tror jeg også det ville vært et positivt signal, medmindre Wenger vet noe vi ikke vet om sjansene for at Henry blir i klubben - uavhengig av hva Wenger gjør på transfermarkedet... Så selv om Wenger trolig har gjort utmerkede kjøp for fremtiden, så havner ikke terningen på mer enn en (solid) firer....!

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig så kommer Arsenal til å være et av verdens desidert beste lag med de spillerne de har idag om noen år.

 

Massevis av unge lovende spillere. Ikke mestere idag, men konger imorgen :) .

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb

Jeg er veldig fornøyd med Arsenal's kjøp!

Ssyns Wenger har vært meget flink når det gjelder å sikre seg talenter.

Kunne kanskje trengt noen med litt mer rutine, men som sagt så er jeg superduperfornøyd med Arsenal's kjøp, selv om jeg var litt misfornøyd etter at vi mistet Vieira, og ikke klarte å sikre oss Baptista.

Min spådom er at om 5 år, er Arsenal et av verdens beste fotballlag!

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig så kommer Arsenal til å være et av verdens desidert beste lag med de spillerne de har idag om noen år.

 

Massevis av unge lovende spillere. Ikke mestere idag, men konger imorgen :) .

38745[/snapback]

 

Føler ikke det er så mye å legge til her. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fornøyd så det holder.. Hadde fryktet at Wenger kom til å gjøre som i en del andre transfervinduer,nemlig holde på pengene.. Men så plutselig spretter det tre MEGET spennende spillere opp av hatten!

 

Diaby er vel den vi trenger mest! En hardtarbeidende,hardttacklene og god teknisk Vieiratype.. Blitt positivt overrasket over han i de kampene han har spilt hittil..Virker offensiv også,noe jeg tror vil føre til at han scorer oftere enn sin forgjenger gjorde..

 

Adebayor er også et spennende kjøp! Sett han i mange kamper og i mine øyne er han en blanding av Peter Crouch og Kanu.. Fenomenal i luftrommet samtidig som han besitter en god og velutviklet teknikk! Tror han er løsningen på noen av Arsenals problemer på bortebane.. En type som kan vinne dueller,holde på ballen og true motstanderenes mål på dødballer i større grad enn de vi har.. Gleder meg til å se han i aksjon.. :unsure:

 

Også har vi selve diamanten.. Theo Walcott! Et vanvittig talent som var dominerende for Southampton i en alder av 16.. Tror helt ærlig at vi kommer til å få bruk for han allerede i år.. Kan fungere som en slags joker?

 

Så alt i alt så er jeg fornøyd.. Hadde i mine fantasier drømt om Torres,Ballack etc men når jeg tenker på hva som er sannsynlig så ser jeg meg fornøyd.. Ekstra moro at Diaby og Theo ble snappet rett foran nesa på godeste Josè Mourinho :D :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Theo Walcott og Abedayor:D

hva synes dere om di tre nye signinge? walcott, diaby og abedayor? kjempe goe spillere alle sammen. diaby kommer til og bli bedre enn vieira. det er eg sikker på. har noen utrulige pasninger.. og et blikk nesten like godt som fabregas og lampard.. adedayor høg og god såiss.. likes godt i bakrommet og i lufta. minner om kanu. mn er bedre i bakrom. og sis mn størst!! Theo Walcott!! konge spiller. var i england og såg på kamp og trening til southampton. rulte hele treninga og laga hat-rick i kampen..kjempe sign av wenger.. e stolt over klubben min:D ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

hva synes dere om di tre nye signinge? walcott, diaby og abedayor? kjempe goe spillere alle sammen. diaby kommer til og bli bedre enn vieira. det er eg sikker på. har noen utrulige pasninger.. og et blikk nesten like godt som fabregas og lampard.. adedayor høg og god såiss.. likes godt i bakrommet og i lufta. minner om kanu. mn er bedre i bakrom. og sis mn størst!! Theo Walcott!! konge spiller. var i england og såg på kamp og trening til southampton. rulte hele treninga og laga hat-rick i kampen..kjempe sign av wenger.. e stolt over klubben min:D  B)  :blink:

39401[/snapback]

 

Velkommen.

Skriv norsk så vi eldre kan forstå deg. Mangler en mengde bokstaver i innlegget ditt :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

situasjonen med sol bare bekrefter det jeg spurte om for et par uker siden. en ny midtstopper burde helt klart vært kjøpt inn. om så et kortvarig lån(han portugiseren). akkurat nå er krisen total i midtforsvaret. sol er kanskje ferdig. senderos gjør 1-2 gigablemmer per kamp. cygan er dessverre(!) skadet og toure i afrika. det er direkte tragisk at ikke wenger hentet inn en stopper i januar...

Link to comment
Share on other sites

situasjonen med sol bare bekrefter det jeg spurte om for et par uker siden. en ny midtstopper burde helt klart vært kjøpt inn. om så et kortvarig lån(han portugiseren). akkurat nå er krisen total i midtforsvaret. sol er kanskje ferdig. senderos gjør 1-2 gigablemmer per kamp. cygan er dessverre(!) skadet og toure i afrika. det er direkte tragisk at ikke wenger hentet inn en stopper i januar...

39563[/snapback]

 

 

I etterpåklokskapens navn skulle vi gjordt ditt og datt. Hvem skulle ane at vi etter at overgangsvinduet stengt skulle miste Lauren, Campbell og Gilbert i tillegg til de vi var klar over. :)

 

Etter min mening skulle vi ideelt sett handlet inn en erfaren stopper og en erfaren sentral midtbane mann, i tillegg til de vi fikk. Men jeg håper og tror at grunnen til at så ikke skjedde var tilgjengelighet av slikt matriell i januar. Håper på at dette forandrer seg til sommeren. :o

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
situasjonen med sol bare bekrefter det jeg spurte om for et par uker siden. en ny midtstopper burde helt klart vært kjøpt inn. om så et kortvarig lån(han portugiseren). akkurat nå er krisen total i midtforsvaret. sol er kanskje ferdig. senderos gjør 1-2 gigablemmer per kamp. cygan er dessverre(!) skadet og toure i afrika. det er direkte tragisk at ikke wenger hentet inn en stopper i januar...

39563[/snapback]

 

 

I etterpåklokskapens navn skulle vi gjordt ditt og datt. Hvem skulle ane at vi etter at overgangsvinduet stengt skulle miste Lauren, Campbell og Gilbert i tillegg til de vi var klar over. :P

 

Etter min mening skulle vi ideelt sett handlet inn en erfaren stopper og en erfaren sentral midtbane mann, i tillegg til de vi fikk. Men jeg håper og tror at grunnen til at så ikke skjedde var tilgjengelighet av slikt matriell i januar. Håper på at dette forandrer seg til sommeren. :P

39673[/snapback]

 

nå har en ny stopper vært etterlyst ganske så lenge. jeg regner med at problemene til sol ikke dukket opp sånn helt ut av det blå. wenger burde helt klart hentet inn en rutinert og solid stopper. om så på lån(f.eks. denne portugisiske landslagsspilleren som var aktuell)...

Link to comment
Share on other sites

Da er dette vinduets handel etter all sannsynlighet over for Arsenals del. Kjøpene ble den unge lovende defensive midtbanemannen Diaby, den spennende "Kanu-aktige" angriperen Adebayor og angriper-wunderkind Walcott.

Er vi fornøyd med kjøpene?

36489[/snapback]

 

GENIALT!

Wenger knows!

 

Tror også at Henry skal være fornøyd med sin nye spissmakker!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...