Jump to content

Quincy Owusu-Abeyie


Dr. Phil

Recommended Posts

Nå fortjener jammen Quincy sin egen tråd.

 

- og mer spilletid.

 

Hver gang han kommer inn i en cupturnering, imponerer han meg. Utrolig fart, utrolig ballkontroll. Selv når han "roter seg vekk" mot tre motspillere klarer han på et eller annet vis å få ballen med seg og komme seg forbi og ut av situasjonen. En Henry light in the making.

 

Fra å ha vært en veldig egoistisk spiller som aldri så opp, synes jeg han nå er blitt for opptatt av å finne motspillere. Opptil flere ganger satt jeg og ventet på et skudd da han var i posisjon, man han skulle for enhver pris spille igjennom Ljungberg eller vegg med en eller annen. Ikke nødvendigvis symptomatisk for Quincy, men mer "the Arsenal way" - man skal tydeligvis aldri score fra utenfor sekstenmeteren.

 

Når det er sagt, så håper jeg faktisk Wenger fremdeles er forbannet nok på van Persie til at han lar Quincy få forsøke seg mot Portsmouth i neste kamp. Det fortjener han. Jeg liker dessuten spillertypen mye bedre enn van Persie som for meg blir litt for mye Kanu - litt for mye kjæling med ballen og alltid et behov for å drible av to mann med en piruett eller to for så å sende en ineffektiv støttepasning. Med Quincy får vi mye mer tempo på ballen - og det er nettopp den type spill Arsenal er gode på.

 

Forhåpentligvis er Arsène Wenger blitt så imponert at Quincy kan få mer spilletid fremover. Han er allerede klar for oppgaven, og i mine øyne helt på høyden med spillere som van Persie og Pennant - som vi nå har kvittet oss med.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply
Nå fortjener jammen Quincy sin egen tråd.

 

- og mer spilletid.

 

Hver gang han kommer inn i en cupturnering, imponerer han meg. Utrolig fart, utrolig ballkontroll. Selv når han "roter seg vekk" mot tre motspillere klarer han på et eller annet vis å få ballen med seg og komme seg forbi og ut av situasjonen. En Henry light in the making.

 

Fra å ha vært en veldig egoistisk spiller som aldri så opp, synes jeg han nå er blitt for opptatt av å finne motspillere. Opptil flere ganger satt jeg og ventet på et skudd da han var i posisjon, man han skulle for enhver pris spille igjennom Ljungberg eller vegg med en eller annen. Ikke nødvendigvis symptomatisk for Quincy, men mer "the Arsenal way" - man skal tydeligvis aldri score fra utenfor sekstenmeteren.

 

Når det er sagt, så håper jeg faktisk Wenger fremdeles er forbannet nok på van Persie til at han lar Quincy få forsøke seg mot Portsmouth i neste kamp. Det fortjener han. Jeg liker dessuten spillertypen mye bedre enn van Persie som for meg blir litt for mye Kanu - litt for mye kjæling med ballen og alltid et behov for å drible av to mann med en piruett eller to for så å sende en ineffektiv støttepasning. Med Quincy får vi mye mer tempo på ballen - og det er nettopp den type spill Arsenal er gode på.

 

Forhåpentligvis er Arsène Wenger blitt så imponert at Quincy kan få mer spilletid fremover. Han er allerede klar for oppgaven, og i mine øyne helt på høyden med spillere som van Persie og Pennant - som vi nå har kvittet oss med.

2119[/snapback]

Helt enig, Quincy er klar for å spille i PL nå. Han er akkurat en slik spiller som er viktig å ha i laget og et kjempetalent, som er mye bedre enn Van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Quincy tror jeg kan nå svært langt! Han har noe pele i seg, og kan fort bli like god(om ikke bedre) :unsure: Er full av lovord om nederlenderen og håper han blir fast spiss i vårt arsenal når tiden er moden for det! Fantastisk!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Quinsy har mye av det som trengs for å bli en meget god spiller. Han har fart, teknikk, bra fysikk og han har selvtillit. Håper ikke Wenger "glemmer" han.

Quinsy kan bli en stor stjerne. Må la han få sjanser-

2635[/snapback]

 

Du burde kanskje ordne signaturen din Peni :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Og akkurat da vi trodde at Quincys problematiske oppførsel var et tilbakelagt kapittel...

 

Striker Quincy Owusu-Abeyie, 19, was arrested following the punch-up outside the Cafe Royal in central London.

 

Håpløst.

6957[/snapback]

 

Noe sier meg at det går med han som med Pennant! Wenger skryter gjentatte ganger av klubbens unge spillere, men hvis alle er bråkmakere kommer vi ikke langt!

Link to comment
Share on other sites

Rolige nå gutter, sett dere ned og ta en blås og en kopp kaffe. Quincy er ikke dømt for å ha gjort noe som helst, og i utgangspunktet uskyldig til det motsatte er bevist. Ryktene løper selvsagt rundt om at han er blitt arrestert, men det betyr ikke at han har banket opp noen. Jeg vil velge å vente litt før jeg begynner å karakterisere ham som den nye Pennant.

Link to comment
Share on other sites

Rolige nå gutter, sett dere ned og ta en blås og en kopp kaffe. Quincy er ikke dømt for å ha gjort noe som helst, og i utgangspunktet uskyldig til det motsatte er bevist. Ryktene løper selvsagt rundt om at han er blitt arrestert, men det betyr ikke at han har banket opp noen. Jeg vil velge å vente litt før jeg begynner å karakterisere ham som den nye Pennant.

6973[/snapback]

 

Fair enough. Blir bare litt oppgitt over alle talenter som rett og slett waster de mulighetene de har og ender opp som middelhavsfarere og knapt nok det.

Link to comment
Share on other sites

Rolige nå gutter, sett dere ned og ta en blås og en kopp kaffe. Quincy er ikke dømt for å ha gjort noe som helst, og i utgangspunktet uskyldig til det motsatte er bevist. Ryktene løper selvsagt rundt om at han er blitt arrestert, men det betyr ikke at han har banket opp noen. Jeg vil velge å vente litt før jeg begynner å karakterisere ham som den nye Pennant.

6973[/snapback]

 

Enig. De fleste med litt erfaring vet at det kan koke over når man er ung....Og han er ikke dømt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Rolige nå gutter, sett dere ned og ta en blås og en kopp kaffe. Quincy er ikke dømt for å ha gjort noe som helst, og i utgangspunktet uskyldig til det motsatte er bevist. Ryktene løper selvsagt rundt om at han er blitt arrestert, men det betyr ikke at han har banket opp noen. Jeg vil velge å vente litt før jeg begynner å karakterisere ham som den nye Pennant.

6973[/snapback]

 

Enig. De fleste med litt erfaring vet at det kan koke over når man er ung....Og han er ikke dømt for noe.

6985[/snapback]

 

Noe har nok skjedd her. Man blir ikke arrestert for å stå og se på et slagsmål.

 

Det som setter Quincy i et spesielt uheldig lys er jo det faktum at han var kjent som en rebell i sine yngre dager i Nederland. Svært egenrådig og kranglete. Det var jo en grunn til at ingen nederlandske klubber ville ta ham om bord.

 

Jeg hadde ærlig talt trodd at han var kommet inn på et bedre spor nå, og det er mye mulig han har det også. I såfall er det tullete å rote seg borti en situasjon som dette. Han burde holdt seg fysisk langt unna alt som lukter bråk.

 

Ryktet hans var frynsete nok som det var fra før. Å bygge det opp tar tid. Å bryte det ned er gjort på null komma niks.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...