Jump to content

Arsene Wenger, trodde du virkelig...


vieira04

Recommended Posts

Hentet fra arseblog: (http://www.arseblog.com/index.php#January3)

 

"Speaking ahead of the game Arsene Wenger has said he has high hopes for 2006 and that people are too quick to write Arsenal off. He says "Don't rule us out too quickly. We want to make 2006 a great year for Arsenal Football Club. The team is very determined to achieve that. People draw quick conclusions. If our squad were all aged 33, I'd say yes. But we have the youngest team of all the four and we're not as far away as people think we are. We have until May and I'm a great believer that there is a lot, lot more to come from my team."

 

Now, despite the problems we have, and I have never denied that we have them, I think people have been far too quick to dismiss the team and it's potential. It's funny for me that - after 8 or 9 seasons when we have never finished outside the top 2 - the first time we struggle a bit the manager all of a sudden doesn't have a clue what he's doing. I've heard people say that we should look to replace Arsene Wenger. That's a nice way to show faith and gratitude for what he's done for us, isn't it? "Sorry Arsene, forget the past, forget the trophies, we've had a bit of a bad patch and it's time for you to fuck off."

 

Tror enkelte her inne skal sette seg ned å tenke litt over hva de egentlig forventer av Arsenal, og at noen må få en litt mer virkelighetsoppfatning over hva fotball er.

Vi kan ikke forvente og alltid ligge på topp 2, selv om Wenger har klart den prestasjonen frem til nå.

Vi skal glede oss over disse fantastiske sesongene, og vi skal glede oss til nye sesonger i fremtiden når en ny epoke kommer.

 

At det skal komme et opprør for at Wenger bruker 1-2 sesonger for å bygge et nytt storlag er jo rett og slett helt latterlig, kan noen virkelig mene dette på alvor??

Se det fra en annen vinkel: hvor mange spillere har ikke alt å takke Wenger for der de er, og kanskje de vil gi tilbake? (lojalitet) Eller er dette en helt utenkelig tanke?

 

Kanskje noen av disse spillerene faktisk FØLER at Arsenal betyr noe for dem, men dette er vel også en utenkelig tanke?

 

Wenger har forklart flere ganger at det skulle være et ungt og meget talentfult lag som skulle starte på den nye storstua neste sesong, men likevel krever folk et helt annet lag. Altså: folk aksepterer IKKE Wenger sine tanker og hvordan han styrer laget, BARE for at de mener at han skal KJØPE, KJØPE og KJØPE.

 

Wenger tenker langsiktig på klubbens beste, både sportslig og økonomisk. Dette er Wenger og styret sine valg, og da må vi som supportere STÅ BAK de valgene han tar, selv om vi skulle ønske både 3 og 4 kjøp.

Wenger fortjener ikke all den dritten han har fått denne sesongen, og jeg synes det er patetisk med all den pepren folk kan gi bare for at de har vært med på noen fantastisk år. Hva om vi faktisk kommer enda et hakk videre i cl, kommer på 2 eller 3.plass i ligaen og tar en pokal i en av de andre cupene. Har vi ikke da fått en ny knallsesong utifra forutsettningene, og da er det jo litt flaut med enkelte av de innleggene som har blitt skrevet på dette forumet.....

 

Så da er mitt spørsmål: Hvem skal lede Arsenal istedenfor? Hvorfor er akkurat den manageren et bedre valg? Skal vi tenke kortsiktig å bruke alle pengene for å tilfredstille enkelte supportere for å bli nesten like flinke som andre kjøpelag (som ikke har hatt større suksess, eller skal vi akseptere at det går litt opp og ned i fotballverdenen.

Dette er ekte fotball og ikke hverken CM eller FM, noe som sikkert erfaringen av enkelte her inne har fått med spillekjøp.

Kjøp uten konsekvenser :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply
Guest Beelzebot
Hentet fra arseblog: (http://www.arseblog.com/index.php#January3)

 

"Speaking ahead of the game Arsene Wenger has said he has high hopes for 2006 and that people are too quick to write Arsenal off. He says "Don't rule us out too quickly. We want to make 2006 a great year for Arsenal Football Club. The team is very determined to achieve that. People draw quick conclusions. If our squad were all aged 33, I'd say yes. But we have the youngest team of all the four and we're not as far away as people think we are. We have until May and I'm a great believer that there is a lot, lot more to come from my team."

 

Now, despite the problems we have, and I have never denied that we have them, I think people have been far too quick to dismiss the team and it's potential. It's funny for me that - after 8 or 9 seasons when we have never finished outside the top 2 - the first time we struggle a bit the manager all of a sudden doesn't have a clue what he's doing. I've heard people say that we should look to replace Arsene Wenger. That's a nice way to show faith and gratitude for what he's done for us, isn't it? "Sorry Arsene, forget the past, forget the trophies, we've had a bit of a bad patch and it's time for you to fuck off."

 

Tror enkelte her inne skal sette seg ned å tenke litt over hva de egentlig forventer av Arsenal, og at noen må få en litt mer virkelighetsoppfatning over hva fotball er.

Vi kan ikke forvente og alltid ligge på topp 2, selv om Wenger har klart den prestasjonen frem til nå.

Vi skal glede oss over disse fantastiske sesongene, og vi skal glede oss til nye sesonger i fremtiden når en ny epoke kommer.

 

At det skal komme et opprør for at Wenger bruker 1-2 sesonger for å bygge et nytt storlag er jo rett og slett helt latterlig, kan noen virkelig mene dette på alvor??

Se det fra en annen vinkel: hvor mange spillere har ikke alt å takke Wenger for der de er, og kanskje de vil gi tilbake? (lojalitet)  Eller er dette en helt utenkelig tanke?

 

Kanskje noen av disse spillerene faktisk FØLER at Arsenal betyr noe for dem, men dette er vel også en utenkelig tanke?

 

Wenger har forklart flere ganger at det skulle være et ungt og meget talentfult lag som skulle starte på den nye storstua neste sesong, men likevel krever folk et helt annet lag. Altså: folk aksepterer IKKE Wenger sine tanker og hvordan han styrer laget, BARE for at de mener at han skal KJØPE, KJØPE og KJØPE.

 

Wenger tenker langsiktig på klubbens beste, både sportslig og økonomisk. Dette er Wenger og styret sine valg, og da må vi som supportere STÅ BAK de valgene han tar, selv om vi skulle ønske både 3 og 4 kjøp.

Wenger fortjener ikke all den dritten han har fått denne sesongen, og jeg synes det er patetisk med all den pepren folk kan gi bare for at de har vært med på noen fantastisk år. Hva om vi faktisk kommer enda et hakk videre i cl, kommer på 2 eller 3.plass i ligaen og tar en pokal i en av de andre cupene. Har vi ikke da fått en ny knallsesong utifra forutsettningene, og da er det jo litt flaut med enkelte av de innleggene som har blitt skrevet på dette forumet.....

 

Så da er mitt spørsmål: Hvem skal lede Arsenal istedenfor? Hvorfor er akkurat den manageren et bedre valg? Skal vi tenke kortsiktig å bruke alle pengene for å tilfredstille enkelte supportere for å bli nesten like flinke som andre kjøpelag (som ikke har hatt større suksess, eller skal vi akseptere at det går litt opp og ned i fotballverdenen.

Dette er ekte fotball og ikke hverken CM eller FM, noe som sikkert erfaringen av enkelte her inne har fått med spillekjøp.

Kjøp uten konsekvenser ;)

33331[/snapback]

 

kjedelig tulleinnlegg spekket med floskler og klisjeer...

 

wenger fortjener all den dritten han har fått i år. han får ros når det går bra og kritikk når det går på trynet. verre er det ikke...

 

btw, når det gjelder fremtiden. satser virkelig wenger på de unge spillerne? eboue, quincy og til dels lupoli er milevis unna laget, til tross for at spillere som bergkamp, pires og ljungberg har vært skrotdårlig i samtlige kamper denne sesongen. til og med cygan foretrekkes i forsvaret fremfor f.eks. eboue... :P

 

arsenal er i en dyp krise nå. de eldre spillerne er åpenbart langt over middagshøyden og enkelte av de unge spillerne er ikke i nærheten av god nok for et topplag og vil kanskje aldri bli det(flamini og senderos først og fremst). det eneste som kan snu trenden er et par nye klassespillere som kan gå rett inn på laget.

 

innlegget var forresten også fullt av logiske feilslutninger som f.eks. denne:

At det skal komme et opprør for at Wenger bruker 1-2 sesonger for å bygge et nytt storlag er jo rett og slett helt latterlig, kan noen virkelig mene dette på alvor??

fullstendig verdiløst i en debatt. du kan ikke forsvare dagens situasjon med noe som kanskje muligens kan inntreffe en gang i fremtiden...

Link to comment
Share on other sites

Mulig mitt innlegg var et såkalt "tulleinnlegg med floskler og klisjeer...", men kan ikke helt forstå at ditt innlegg var preget av høy standard når det gjelder saklig argumentasjon. Burde vel strengt tatt ikke bruke tiden til å svare, men skal gjøre denne ene gangen.

 

beelzebot:

wenger fortjener all den dritten han har fått i år. han får ros når det går bra og kritikk når det går på trynet. verre er det ikke...

 

Skal vi dømme noen, så må vi være klare nok til å se hva forutsettningen FØR sesongen OG hva som skjer underveis før vi dømmer, og det er her jeg mener ENKELTE har gått for hardt ut MOT Wenger.

At noen mener han burde sparkes fordi han tror på det han gjør, og følger den planen han har lagt er jo meningsløst. Vi har IKKE hatt en så dårlig sesong som skulle tilsi at han burde sparkes, eller har vi det???? (her kommer det jo av øyet som ser, men hvem forventet seriegull med den stallen vi startet sesongen med?)

 

Det jeg prøvde å si i mitt innlegg var at det blir for mye useriøs drittslegning mot Wenger, og er det noen som mener han er for dårlig så kom med forslag på HVEM som hadde vært et bedre valg (både sportslig og økonomisk) og HVORFOR den manageren hadde vært et bedre valg.

 

btw, når det gjelder fremtiden. satser virkelig wenger på de unge spillerne? eboue, quincy og til dels lupoli er milevis unna laget, til tross for at spillere som bergkamp, pires og ljungberg har vært skrotdårlig i samtlige kamper denne sesongen. til og med cygan foretrekkes i forsvaret fremfor f.eks. eboue...

 

Ja, dette blir nesten for dumt.....har du sett mange kamper denne sesongen?

Har du fått med deg hvilke spillere som har spilt denne sesongen og alderen til disse spillerene? Her foreslår jeg at du tar en titt på arsenal.com for litt info, bruker ikke mer tid på fakta.

Når de fleste mener vi mangler rutine og stabilitet for å være med helt i toppen, så er det vel kanskje noe i det.....

 

 

arsenal er i en dyp krise nå. de eldre spillerne er åpenbart langt over middagshøyden og enkelte av de unge spillerne er ikke i nærheten av god nok for et topplag og vil kanskje aldri bli det(flamini og senderos først og fremst). det eneste som kan snu trenden er et par nye klassespillere som kan gå rett inn på laget.

 

Sukk!!!

"Lyset på men ingen hjemme", er vel den beste setningen jeg kom på..... Ser INGEN krise i Arsenal for øyeblikket. Klubben kommer til en ny fantastisk stadion fra neste sesong med 60000 tilskuere, og Arsenal har idag noen sinnsykt store talenter som kan ta steget opp innen sesongen er ferdig. Dette er en plan Wenger har tatt for flere sesonger siden, og da er det vel normalt at man har troa på det man gjør.

Denne sesongen er vi videre i CL, vi er for øyeblikket på 5.plass i ligaen, og en semifinale i ligacupen er sikret.

 

Hadde vi vært i en krise så hadde vel ikke dette vært mulig????

 

innlegget var forresten også fullt av logiske feilslutninger som f.eks. denne:

 

QUOTE

At det skal komme et opprør for at Wenger bruker 1-2 sesonger for å bygge et nytt storlag er jo rett og slett helt latterlig, kan noen virkelig mene dette på alvor??

 

fullstendig verdiløst i en debatt. du kan ikke forsvare dagens situasjon med noe som kanskje muligens kan inntreffe en gang i fremtiden...

 

Hva mener du egentlig????

 

Nei, sorry......... Prøv å skriv et innlegg med en argumentasjon på hva du egentlig mener og hvorfor du mener slikt.

Link to comment
Share on other sites

Et par dønn ærlig spørsmål til Beelzebot: Hva legger du i begrepet "dyp krise"? Og; mener du at Arsenal bør sparke Arsene Wenger?

33654[/snapback]

 

 

Jeg vet at spørsmålene ikke var til meg, men siden jeg startet tråden velger jeg å komme med et innspill.

 

For meg er Arsene Wenger Arsenal. AW har gjort oss til en supermakt og har vært og er en fantastisk manager. Han er symbolet på Arsenals suksess og har utrettet ting som gjør ham til en av de aller største managerene i engelesk fotball.

 

Wenger er et geni.

 

Wenger kan aldri sparkes fra Arsenal, aldri.

 

Jeg stiller spørsmålstegn til noe av det han har gjort denne sesongen: Salget av Vieira, Edu, 4-5-1 og ikke minst mangel på erstattere.

 

Det kan ikke ha vært AW ønske å starte sesongen med det mannskapet vi har idag. AW må ha visst at dette laget ikke er godt nok for topp 3 i PL. Spørsmålet er om han har resignert overfor Chelsea, ikke hadde midler pga Emirates eller andre grunner.

 

HAN MÅ HA VISST AT DETTE LAGET IKKE VAR GODT NOK.

 

Han må ha visst at vi ville tape 6 kamper før jul.

 

Han må ha visst at Henry ikke var den rette kapteinen.

 

Fabregas, Reyes, Senderos, RVP, Clichy er ikke klar for dette harde kjøret og de har blitt satt veldig store forventinger til.

 

Han må ha visst at Lehmann, Lauren, Pires, HENRY, Bergkamp, Gilberto og Campbell er avhengig av trofeer, gode resultater og vil ha max ut av årene de har igjen.

 

Han må ha visst at Hleb trengte en sesong for å tilpasse seg.

 

Når han visste alt dette, hvorfor har han gjort som han har gjort????????

Link to comment
Share on other sites

Hvis han visste alt dette Rocky, da kunne jaggu Arsene vært sannsigerske med eget telt og kule! ;)

 

Men ja, noe av dette visste han nok. Det kan også være at han innser at vi er inne i et generasjonsskifte. Et generasjonsskifte som, i de fleste tilfeller, gir et par magre år. Vi har lært Wenger å kjenne etterhvert; ukjente spillere blir til damanter. Det handles sjelden inn "store" stjerner. Vi former våre spillere etter VÅR, Eller Arsene`s egen mal, om du vil.

 

Og han ønsket nok ikke å starte med den mixen vi har i dag. Derfor gikk han også helhjertet etter Baptista, men der kom han til kort.

 

Denne sesongen minner på mange måter om 92/93 eller 93/94 sesongene. Heller sjabert i en del ligakamper, men gudbedre som vi kommer til å fighte i cup matchene! Og det gjelder også Champions League, tro meg!

 

Jeg tror som den i utgangspunktet evige optimist jeg er at jeg i disse cupkampene vil vi se et Arsenal som girer noe sinnsykt. Ta avslutningen mot Doncaster; ja jeg vet det var lille Donny, men likefullt, avslutningen på den matchen minner meg mye om de nyss nevnte sesongene på -90 tallet. Jeg tror rett og slett at det må kjøpes inn mer sølvpuss etter denne sesongen. Og så får folk som Beelzebot, og andre, hyle dommedag og spark Arsene i rævva akkurat så mye de vil.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han visste alt dette Rocky, da kunne jaggu Arsene vært sannsigerske med eget telt og kule! :P

 

Men ja, noe av dette visste han nok. Det kan også være at han innser at vi er inne i et generasjonsskifte. Et generasjonsskifte som, i de fleste tilfeller, gir et par magre år. Vi har lært Wenger å kjenne etterhvert; ukjente spillere blir til damanter. Det handles sjelden inn "store" stjerner. Vi former våre spillere etter VÅR, Eller Arsene`s egen mal, om du vil.

 

Og han ønsket nok ikke å starte med den mixen vi har i dag. Derfor gikk han også helhjertet etter Baptista, men der kom han til kort.

 

Denne sesongen minner på mange måter om 92/93 eller 93/94 sesongene. Heller sjabert i en del ligakamper, men gudbedre som vi kommer til å fighte i cup matchene! Og det gjelder også Champions League, tro meg!

 

Jeg tror som den i utgangspunktet evige optimist jeg er at jeg i disse cupkampene vil vi se et Arsenal som girer noe sinnsykt. Ta avslutningen mot Doncaster; ja jeg vet det var lille Donny, men likefullt, avslutningen på den matchen minner meg mye om de nyss nevnte sesongene på -90 tallet. Jeg tror rett og slett at det må kjøpes inn mer sølvpuss etter denne sesongen. Og så får folk som Beelzebot, og andre, hyle dommedag og spark Arsene i rævva akkurat så mye de vil.

33660[/snapback]

 

 

Javel da...

 

Vi får håpe du har rett.

 

Jeg tror så gjerne vi kan klare noen gode cupruns på hjemmebane ala festkvelden på Elland road der Wrighty fikk tårene fram der han lå på til 2-3 etter McCallister hadde blasted i første... ;)

 

At dagens lag skal slå ut Real Madrid er jeg litt mer usikker på, de er hakket vassere enn Parma, Sampdoria, PSG og Torino.

 

Tror nok at vi pusser en ligacuppokal i nærmeste framtid.

 

Er den eldre kontigent av spillere fornøyd med det?

 

Vil Henry være fornøyd med det?

 

Jeg er ikke så sikker på det...

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Det jeg prøvde å si i mitt innlegg var at det blir for mye useriøs drittslegning mot Wenger, og er det noen som mener han er for dårlig så kom med forslag på HVEM som hadde vært et bedre valg (både sportslig og økonomisk) og HVORFOR den manageren hadde vært et bedre valg.

tull og nok en logisk feilslutning. det er ikke jeg som skal ansette en ny manager og følgelig er det irrelevant hvem jeg vil skal erstatte wenger. jeg stoler på styrets kompetanse og kontaktnettverk.

 

Ja, dette blir nesten for dumt.....har du sett mange kamper denne sesongen?

Har du fått med deg hvilke spillere som har spilt denne sesongen og alderen til disse spillerene? Her foreslår jeg at du tar en titt på arsenal.com for litt info, bruker ikke mer tid på fakta.

hva skal egentlig dette bety? mener du å si at lupoli, quincy og eboue har spilt mange kamper sammenlignet med freddie, pires, cygan og bergkamp?

 

hva hjelper 'erfaring' all den tid de 'erfarne' spillerne ikke presterer på banen?

 

 

"Lyset på men ingen hjemme", er vel den beste setningen jeg kom på.

ad hominem. slå det opp...

 

 

Klubben kommer til en ny fantastisk stadion fra neste sesong med 60000 tilskuere, og Arsenal har idag noen sinnsykt store talenter som kan ta steget opp innen sesongen er ferdig.

uten sportslig suksess, vil ikke arsenal klare å fylle stadion. klarer man ikke fylle stadion, vil man ikke kunne konkurrere økonomisk og dermed også sportslig. en ond sirkel om du vil...

 

...og hvem er disse sinnsyke talentene som plutselig skal løfte arsenal til nye høyder i løpet av sesongen? senderos og flamini?

 

Hva mener du egentlig????

 

det kalles logiske feilslutninger(logical fallacies på engelsk) og er meningsløse i en debatt. du kan ikke forsvare dagens situasjon med noe som muligens kan skje i fremtiden. det er en logisk feilslutning, da du ikke vet hva som vil skje de neste årene...

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Et par dønn ærlige spørsmål til Beelzebot: Hva legger du i begrepet "dyp krise"? Og; mener du at Arsenal bør sparke Arsene Wenger?

33654[/snapback]

 

 

1.utenfor topp 4.

 

2.hvis arsenal ikke blir blant de fire beste, ja.

Link to comment
Share on other sites

Et par dønn ærlige spørsmål til Beelzebot: Hva legger du i begrepet "dyp krise"? Og; mener du at Arsenal bør sparke Arsene Wenger?

33654[/snapback]

 

 

1.utenfor topp 4.

 

2.hvis arsenal ikke blir blant de fire beste, ja.

33678[/snapback]

 

Ja-ja, det er godt det ikke finnes alt for mange av ditt kaliber. Håper jeg da.....

Link to comment
Share on other sites

Det jeg prøvde å si i mitt innlegg var at det blir for mye useriøs drittslegning mot Wenger, og er det noen som mener han er for dårlig så kom med forslag på HVEM som hadde vært et bedre valg (både sportslig og økonomisk) og HVORFOR den manageren hadde vært et bedre valg.

tull og nok en logisk feilslutning. det er ikke jeg som skal ansette en ny manager og følgelig er det irrelevant hvem jeg vil skal erstatte wenger. jeg stoler på styrets kompetanse og kontaktnettverk.

 

I likehet med Beelzebot stoler jeg på styret og at dem tar de riktige avgjørelsene som er til beste for klubben i vårt hjerte. Når sant skal sies så har jeg en sterk følelse av at styret i klubben stoler på Arsene Wenger og at han er rette mannen til å lede Arsenal, dette også i årene som kommer.

 

Så på mange måter er det kanskje litt selvmotsigende det du sier Beelzebot ? (Litt satt på kanten kanskje)

Link to comment
Share on other sites

Et par dønn ærlige spørsmål til Beelzebot: Hva legger du i begrepet "dyp krise"? Og; mener du at Arsenal bør sparke Arsene Wenger?

33654[/snapback]

1.utenfor topp 4.

 

2.hvis arsenal ikke blir blant de fire beste, ja.

33678[/snapback]

 

1. Liverpool var mao i dyp krise forrige sesong hvor de kun endte opp som nummer 5 i Premier League ?

2. Rafael Benitez burde mao ha fått sparken i Liverpool etter en sesong i dyp krise hvor dem kun tok med seg Champions League pokalen og endte på en svak 5 plass i serien ?

 

Nå sier jeg ikke med dette at jeg forventer at Arsenal skal stikke av som vinner av Champions League. MEN vi er enda med i CL turneringen og vi har enda mye å spille om denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Det jeg prøvde å si i mitt innlegg var at det blir for mye useriøs drittslegning mot Wenger, og er det noen som mener han er for dårlig så kom med forslag på HVEM som hadde vært et bedre valg (både sportslig og økonomisk) og HVORFOR den manageren hadde vært et bedre valg.

tull og nok en logisk feilslutning. det er ikke jeg som skal ansette en ny manager og følgelig er det irrelevant hvem jeg vil skal erstatte wenger. jeg stoler på styrets kompetanse og kontaktnettverk.

 

I likehet med Beelzebot stoler jeg på styret og at dem tar de riktige avgjørelsene som er til beste for klubben i vårt hjerte. Når sant skal sies så har jeg en sterk følelse av at styret i klubben stoler på Arsene Wenger og at han er rette mannen til å lede Arsenal, dette også i årene som kommer.

 

Så på mange måter er det kanskje litt selvmotsigende det du sier Beelzebot ? (Litt satt på kanten kanskje)

33688[/snapback]

 

egentlig ikke, da heller ikke jeg ønsker å se wenger sparket før vi i så tilfelle skulle bli dårligere enn nummer 4.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Et par dønn ærlige spørsmål til Beelzebot: Hva legger du i begrepet "dyp krise"? Og; mener du at Arsenal bør sparke Arsene Wenger?

33654[/snapback]

1.utenfor topp 4.

 

2.hvis arsenal ikke blir blant de fire beste, ja.

33678[/snapback]

 

1. Liverpool var mao i dyp krise forrige sesong hvor de kun endte opp som nummer 5 i Premier League ?

2. Rafael Benitez burde mao ha fått sparken i Liverpool etter en sesong i dyp krise hvor dem kun tok med seg Champions League pokalen og endte på en svak 5 plass i serien ?

 

Nå sier jeg ikke med dette at jeg forventer at Arsenal skal stikke av som vinner av Champions League. MEN vi er enda med i CL turneringen og vi har enda mye å spille om denne sesongen.

33689[/snapback]

 

for det første, de vant cl. jeg sier jo at man skal vente til sesongen er over før man eventuelt gjør noen strategiske grep. for det andre har arsenal vært langt bedre enn liverpool de siste årene og dermed er også forventningene til laget større.

Link to comment
Share on other sites

må dessverres meg enig med det meste rocky rocastle sier her. tror dessverre ikke det er så mange som skjønner omfanget av å miste vieira. å miste henry kan bli enda mer alvorlig og jeg tviler i likhet med andre her på at han blir dersom vi ikke tar minst en 3. plass og forsterker laget betydelig allerede i januar. patrick vieira har i det siste uttalt at han så dette komme og at det var derfor han dro. hvorfor ser ikke wenger det samme

 

jeg har også sett at cl plassen kan ryke pga mangelen på forsterkninger i sommer. det kan som flere her påpeker unektelig ramme spillerstall, økonomi og muligheter for videre satsning alvorlig. det er mange unge spillere i stallen, men flere av dem er der fordi de vil spille sammen med og lære av stjerner som henry, ljungberg og pirès. det er ingen som foreløpig kan fylle rollene til vieira, campbell og henry i blant dagens unge. det vil ta flere år før slike spillere vokser seg like store.

 

arsenal vil alltid komme tilbake, men med innflytting i nytt stadion forestående er ikke dette noe bra tidspunkt og ta seg en pause i satsningen. vi må ha en eller to nye spillere som hever laget betraktelig dersom dette skal hales i land og tillegg må van persie, flamini, senderos og reyes fortsette med fremgangen sin og ljungberg, gilberto og pirès finne tilbake til formen. først da kan vi hevde oss med chelsea, manu, liverpool og spurs (faktisk.. ja er det ikke flaut)

 

har alltid trodd at "arsene knows", men det siste året har det vært mye som tilsier at han slettes ikke gjør det.

 

(btw: det blir for useriøst og behandle dette som bare klaging, uten å besvare hva man er uenig i)

Link to comment
Share on other sites

Når jeg var i London var det mye snakk om Vieira. Det jeg tenkte

når Vieira gikk var at vi mistet en stor spiller, men det snakket gikk

på i London var at Arsenal hadde ingen i garderoben som kunne

løfte laget når det gikk dårlig.

Og akkurat det er nokså viktig. Det var vel en av årsakene jeg

var en smule kritisk til Henry var at dette var noe ikke han var i besittelse av da.

 

Å miste Henry i sommer vil føre Arsenal i en krise etter min mening.

Skal en være et storlag selger en ikke unna 2 verdensstjerner 2 år på rad.

 

Når det er sagt så har jeg ikke tro på at Arsenal havner i noen

dyp krise hvis vi ikke kommer med i CL. Men at Arsenal vil

tape på det økonomisk og ikke vil være så attraktive for spillere

utenfra er det liten tvil om.

 

Håpet mitt er at Wenger gjør et kjøp som blant annet har fått Tottenham

hvor de er: En Edgar Davids type, en tøff midtbaneterrier. Eller om

en vil en Patrick Vieira type...for det er det vi trenger mest nå.

Link to comment
Share on other sites

Naturligvis er det frustrerende å se Arsenal slite, og det er lett å forstå at de som knapt har opplevd noe annet enn at Arsenal har befunnet seg blant topp-to, tolker dagens prestasjoner som et tegn på at Wenger har mistet grepet. Men når vi gamlingene trekker linjene tilbake til begynnelsen av 1980-tallet er ikke det et uttrykk for at vi ønsker oss tilbake dit, kun et forsøk på å få folk til å se litt lenger fremover enn nuet. Hvis fotballen skal bli slik at det er totalt uakseptabelt for en klubb å falle utenfor topp-fire, da er det noe alvorlig galt fatt.

 

Alle klubber opplever mellomsesonger fra tid til annen; skader, spillere som er ute av form (det er ingen garanti for at dette ikke skjer samtidig med flere spillere slik som Arsenal denne sesongen), marginene som ikke går ens egen vei, nøkkelspillere som velger å forlate klubben og som ikke erstattes over natten, nye kjøp som ikke slår til, ihvertfall umiddelbart. Det er jo ingen garanti for at en ny spiller slår til eller passer inn, uansett hvor dyktig og grundig manageren er. Selv om Wenger har gjort utrolig mye smart på spillermarkedet er det INGEN garanti for at dette fortsetter til evig tid. Ti suksesskjøp kan følges av ti fiaskoer. Fotballen består med andre ord av så mange elementer og tilfeldigheter som også er utenfor selv den mest dyktige managers kontroll.

 

Det er alt for tidlig å begynne å felle noen "dom" i denne saken. For det første er sesongen så vidt halvspilt, klubben har fortsatt muligheten, til og med gode, i tre turneringer, og har en realistisk mulighet til å klare andreplassen i ligaen. For det andre er det vi nå ser kun en del av en mer langsiktig plan fra Wengers side. Det er først om et par år vi vil se om Wenger har satset riktig eller galt. Det bør være greit å akseptere en mellomsesong eller to, dersom det på lengre sikt gir enda flere pokaler i skapet enn om man hadde fortsatt å kjøre 'safe'.

 

At laget har falt mer denne sesongen enn man kanskje skulle tro skyldes flere faktorer. Salget av Vieira er kun en bit i dette "puslespillet", og er mer en katalysator enn en direkte avgjørende faktor. Rent fotballmessig står jeg fast ved at Arsenal ikke har tapt så mye, men det er åpenbart at rent mentalt har de gjenværende spillerne slitt. Og kanskje dette er uttrykk for en svakhet hos Wenger; at han ikke i tilstrekkelig grad klarer å mobilisere, og få spillerne til å brette opp ermene? Og det er jo for så vidt forståelig og greit at de unge talentene som Fabregas, Reyes, Senderos osv har slitt og vært ustabile i sine prestasjoner, men at de gjenværende etablerte stjernene som Ljungberg, Pires og Henry har vært tildels langt unna sitt vanlige nivå er mer bekymringsverdig, og dette har nok også forbløffet og skuffet Wenger.

 

Henry er muligens ingen kapteinstype, han viser ihvertfall liten evne til å gå foran og trekke med seg de andre i motgang. Han er snarere en av de som hurtigst presterer under (sitt vanlige) nivå dersom det butter i mot. Likevel har Henry vært en av de beste på tross av sin skade, og det vitner jo noe om hvor god han egentlig er. Og denne tilsynelatende likegyldigheten og mangelen på guts fremstår for meg som den sterkeste indikasjonen på at Henry forlater oss til sommeren.

 

Wenger spiller et høyt spill, der han de siste årene systematisk og bevisst har gjennomført et generasjonsskifte noen år før han kanskje var nødt til det. Prisen må vi nå betale, selv om bare tiden vil vise om han har satset riktig, og de problemene vi nå opplever kun er midlertidige. Wengers dristige satsning kan jeg godt forstå, det som derimot bekymrer meg mer er at han tidligere har vist relativ liten evne og vilje til å møte "bully boy" taktikken mange lag bruker for å sette Arsenal ut av spill. Laget er blitt for lette å nøytralisere, og denne satsningen på ungt blod har ført til at laget er blitt for lite robust rent fysisk. Wengers taktikk og måte å spille fotball på er på sett og vis "avslørt".

 

De siste ukene har vi kanskje sett en mer forsiktig Wenger, som i kampen mot ManU, men også her er det slik at kun tiden vil vise om Wenger fortsatt har grepet, og klarer å trekke noen nye trumfkort ut av ermet for å møte motstandernes primitive (og tildels brutale) mottaktikk. Fotball er hele tiden et høk-over-høk spill, men mer grunnleggende endringer tar sin tid, og kanskje det vi eldre egentlig forsøker å mane til; er å vise mer tålmodighet?

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig mange gode poeng i denne tråden, men jeg savner et noe mer nyansert syn fra for eks Beelze. Mener du virkelig at du ikke ser muligheter for dette laget og at fremtiden er så svart som det du beskriver? Jeg skal ikke prøve å overbevise deg om det motsatte, men ditt liv som supporter og fotballelsker må være utrolig tungt og lite inspirerende.

 

Du slakter spillere som Flamini og Senderos og mener at de ikke har noen fremtid. Da setter jeg et stort spørsmålstegn ved dine bedømninger. Begge var veldig ettertraktet av store klubber før de valgte Arsenal. Tar alle speidere og managere rundt omkring feil, kanskje en liten moderering i forhold til egen vurderingsevne bør være på sin plass. Dette er to meget unge og lovende spillere som begge har prestert utrolig bra i forhold til alder og erfaring. Selvfølgelig vil det svinge noe i så ung alder, men det gjør det for alle. Man kan ikke forvente at de ikke gjør dårlige kamper. Spørsmålet er om man kan leve med dette en periode eller om man kun skal kjøpe spillere som har prestert på høyt nivå over tid. Arsenal har ikke økonomi til en slik strategi og må ta noen valg i forhold til kvalitet og pris.

 

Du mener også at flere av de etablerte spillerene har underprestert i år. Vel, ingen skal hevde at alle har vært på topp, men at de er så dårlige som du hevder klarer jeg ikke å ta alvorlig. Igjen, det finnes nyanser mellom god og dårlig.

 

Jeg mener å huske at du var en av dem som hevdet at salget av Vieira ikke ville påvirke Arsenal og at han hadde underprestert i de siste sesongene- hvis dette ikke var deg beklager jeg på det sterkeste- Limer inn et lite utrag fra debatten rundt salget av Vieira:

 

Beelzebot Jul 14 2005, 03:44 PM Post #142

arsenal selger vieira nettopp fordi klubben har ambisjoner. da nytter det ikke å beholde spillere av sentimentale og nostalgiske årsaker. vieira gjennomførte en elendig sesong og wenger innser nok at klubben trenger en mer slagkraftig midtbane. forhåpentligvis får vi se hleb og gilberto sammen. endelig litt kreativitet og fart sentralt på midtbanen. det betyr videre at laget ikke trenger en bergkamp(hengende spiss). hleb vil i praksis overta den rollen(litt modifisert) og henry vil endelig få en "spissmakker". laget utvikles og vil bli bedre som følge av dette...

 

Da lurer jeg på hva du forventer av en fotballspiller og hvordan ser du på salget nå? Hvis Vieira ikke var god nok for den sentrale midtbanen som du hevder i innlegget, hvem skal vi kjøpe? Finnes den spilleren i verden som du ikke vil slakte ved første ballmiss? -Jeg har mine tvil, og tror du må være den mest negative person jeg noen sinne har diskutert mitt favorittlag med.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Naturligvis er det frustrerende å se Arsenal slite, og det er lett å forstå at de som knapt har opplevd noe annet enn at Arsenal har befunnet seg blant topp-to, tolker dagens prestasjoner som et tegn på at Wenger har mistet grepet. Men når vi gamlingene trekker linjene tilbake til begynnelsen av 1980-tallet er ikke det et uttrykk for at vi ønsker oss tilbake dit, kun et forsøk på å få folk til å se litt lenger fremover enn nuet.

 

 

bare så synd at det der fullstendig irrelevant hva klubben gjorde på 80-tallet. har selv vært gooner siden ca. 1990 og opplevd noen nedturer. for det første er ligasystemet forandret. det er langt mer penger involvert og skillet mellom de beste og nest beste øker stadig vekk. for det andre øker forventningene samtidig med prestasjonsnivået. for det tredje har champions league utviklet seg til en absolutt nødvendighet for å kjempe med toppklubbene i europa.

 

btw, jeg ser lenger frem enn nuet og det er det som er problemet. går arsenal glipp av cl, vil det være en katastrofe for arsenal. i hvert fall på kort sikt, men også meget mulig på lang sikt. som nevnt tidligere, arsenal har en gigantisk gjeld og en ny stadion som skal fylles. er det noen her som tror arsenal kan selge ut 60000 billetter hver uke hvis klubben ikke deltar i cl, mangler stjernespillere og ligger i sjiktet under de 4-5 beste?

 

det virker for meg som enkelte goonere har et svært så avslappet forhold til klubben. 'det er ikke så farlig om vi taper et par kamper'. nærmest som om man er med kun fordi det er litt moro å følge en engelsk toppklubb...

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Det er egentlig mange gode poeng i denne tråden, men jeg savner et noe mer nyansert syn fra for eks Beelze. Mener du virkelig at du ikke ser muligheter for dette laget og at fremtiden er så svart som det du beskriver? Jeg skal ikke prøve å overbevise deg om det motsatte, men ditt liv som supporter og fotballelsker må være utrolig tungt og lite inspirerende.

 

Du slakter spillere som Flamini og Senderos og mener at de ikke har noen fremtid. Da setter jeg et stort spørsmålstegn ved dine bedømninger. Begge var veldig ettertraktet av store klubber før de valgte Arsenal. Tar alle speidere og managere rundt omkring feil, kanskje en liten moderering i forhold til egen vurderingsevne bør være på sin plass. Dette er to meget unge og lovende spillere som begge har prestert utrolig bra i forhold til alder og erfaring. Selvfølgelig vil det svinge noe i så ung alder, men det gjør det for alle. Man kan ikke forvente at de ikke gjør dårlige kamper. Spørsmålet er om man kan leve med dette en periode eller om man kun skal kjøpe spillere som har prestert på høyt nivå over tid. Arsenal har ikke økonomi til en slik strategi og må ta noen valg i forhold til kvalitet og pris.

 

Du mener også at flere av de etablerte spillerene har underprestert i år. Vel, ingen skal hevde at alle har vært på topp, men at de er så dårlige som du hevder klarer jeg ikke å ta alvorlig. Igjen, det finnes nyanser mellom god og dårlig.

 

Jeg mener å huske at du var en av dem som hevdet at salget av Vieira ikke ville påvirke Arsenal og at han hadde underprestert i de siste sesongene- hvis dette ikke var deg beklager jeg på det sterkeste- Limer inn et lite utrag fra debatten rundt salget av Vieira:

 

  Beelzebot Jul 14 2005, 03:44 PM Post #142 

arsenal selger vieira nettopp fordi klubben har ambisjoner. da nytter det ikke å beholde spillere av sentimentale og nostalgiske årsaker. vieira gjennomførte en elendig sesong og wenger innser nok at klubben trenger en mer slagkraftig midtbane. forhåpentligvis får vi se hleb og gilberto sammen. endelig litt kreativitet og fart sentralt på midtbanen. det betyr videre at laget ikke trenger en bergkamp(hengende spiss). hleb vil i praksis overta den rollen(litt modifisert) og henry vil endelig få en "spissmakker". laget utvikles og vil bli bedre som følge av dette... 

 

Da lurer jeg på hva du forventer av en fotballspiller og hvordan ser du på salget nå? Hvis Vieira ikke var god nok for den sentrale midtbanen som du hevder i innlegget, hvem skal vi kjøpe? Finnes den spilleren i verden som du ikke vil slakte ved første ballmiss? -Jeg har mine tvil, og tror du må være den mest negative person jeg noen sinne har diskutert mitt favorittlag med.

33707[/snapback]

 

ja og jeg mener fremdeles det var, isolert sett, en riktig avgjørelse. vieira hadde stagnert og bidro nesten ikke. det jeg ikke regnet med var at wenger var villig til å kvitte seg med både edu og vieira uten å hente inn en erstatter. det tror jeg sjokkerte samtlige goonere...

 

når det gjelder de rutinerte spillerne, har de rett og slett sviktet kluben. ljungberg, pires, bergkamp, gilberto og til dels campbell burde skamme seg. de er, i mine øyne, nesten direkte skyld i arsenals elendige sesong så langt. de har ikke prestert i nærheten av det man bør kunne forvente. ljungberg f.eks. har ikke spilt én eneste god kamp denne sesongen. når han da går ut i pressen og etterlyser mer innsats og 'guts' fra lagkameratene, må man nesten le. gilberto har skuffet meg enormt i år. jeg trodde han kunne gjøre en god jobb sentralt på midtbanen, men også han har skuffet enormt. nå var kampen mot man u positivt, så får håpe han finner formen igjen...

 

senderos mener jeg ikke er god nok og jeg tviler på at han noensinne vil bli det. han er en dyktig duellspiller, men er for 'klumsete', dårlig med ballen og stresser for mye. som stopper i et topplag må man utstråle autoritet og trygghet. det gjør dessverre ikke senderos. han får panikk alt for ofte og det er noe jeg ikke tror vil bedres med årene. han kan kanskje være et greit 3.- eller 4.-valg, men bør ikke spille fast.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at selv med en 5 plass, uten Champions league - deltakelse neste år og tap av Henry, Pires, Bergkamp og Cole til sommeren er Wenger rett mann for fremtiden. Jeg regner med at selv om dette skulle bli scenarioet, så gjør vi en bra sesong neste år også.

 

Noen omstillinger må vi rett og slett bare regne med....

Link to comment
Share on other sites

bare så synd at det der fullstendig irrelevant hva klubben gjorde på 80-tallet. har selv vært gooner siden ca. 1990 og opplevd noen nedturer. for det første er ligasystemet forandret. det er langt mer penger involvert og skillet mellom de beste og nest beste øker stadig vekk. for det andre øker forventningene samtidig med prestasjonsnivået. for det tredje har champions league utviklet seg til en absolutt nødvendighet for å kjempe med toppklubbene i europa.

 

btw, jeg ser lenger frem enn nuet og det er det som er problemet. går arsenal glipp av cl, vil det være en katastrofe for arsenal. i hvert fall på kort sikt, men også meget mulig på lang sikt. som nevnt tidligere, arsenal har en gigantisk gjeld og en ny stadion som skal fylles. er det noen her som tror arsenal kan selge ut 60000 billetter hver uke hvis klubben ikke deltar i cl, mangler stjernespillere og ligger i sjiktet under de 4-5 beste?

 

det virker for meg som enkelte goonere har et svært så avslappet forhold til klubben. 'det er ikke så farlig om vi taper et par kamper'. nærmest som om man er med kun fordi det er litt moro å følge en engelsk toppklubb...

33714[/snapback]

 

Men i jøssenavn, har ligasystemet blitt forandret? Se vekk i fra navneskiftet til PL, what`s new?

 

Et år eller to uten CL vil defintift ikke være en katastrofe for Arsenal, da har du defintivt ikke fått med deg den økonomiske ståa i klubben, Beelzebot. Og selvsagt kan Arsenal fylle opp et nytt stadion. Og hvorfor skal vi komme dårligere i nr 4-5 fremover?

 

Og når det gjelder historien, så er det faktisk talt noe av det viktigste som finnes. Historien er grunnlaget for ALT. Det er hovedgrunnen til at merkevaren Arsenal selger.

 

Du ser lenger frem enn nuet sier du? Det er nettopp det du IKKE gjør. Du ser kun kamp for kamp, og er på god vei til å pådra deg et solid magesår....

Link to comment
Share on other sites

ja og jeg mener fremdeles det var, isolert sett, en riktig avgjørelse. vieira hadde stagnert og bidro nesten ikke. det jeg ikke regnet med var at wenger var villig til å kvitte seg med både edu og vieira uten å hente inn en erstatter. det tror jeg sjokkerte samtlige goonere...

 

når det gjelder de rutinerte spillerne, har de rett og slett sviktet kluben. ljungberg, pires, bergkamp, gilberto og til dels campbell burde skamme seg. de er, i mine øyne, nesten direkte skyld i arsenals elendige sesong så langt. de har ikke prestert i nærheten av det man bør kunne forvente. ljungberg f.eks. har ikke spilt én eneste god kamp denne sesongen. når han da går ut i pressen og etterlyser mer innsats og 'guts' fra lagkameratene, må man nesten le. gilberto har skuffet meg enormt i år. jeg trodde han kunne gjøre en god jobb sentralt på midtbanen, men også han har skuffet enormt. nå var kampen mot man u positivt, så får håpe han finner formen igjen...

 

senderos mener jeg ikke er god nok og jeg tviler på at han noensinne vil bli det. han er en dyktig duellspiller, men er for 'klumsete', dårlig med ballen og stresser for mye. som stopper i et topplag må man utstråle autoritet og trygghet. det gjør dessverre ikke senderos. han får panikk alt for ofte og det er noe jeg ikke tror vil bedres med årene. han kan kanskje være et greit 3.- eller 4.-valg, men bør ikke spille fast.

33715[/snapback]

 

Det er slike innlegg som får meg til å lure om du ikke egentlig er en yid, Beelzebot. Du viser en mangel på både forståelse, og følelse for hvilken institusjon Arsenal egentlig er, og alt hva klubben står for, som er hinsides enhver foruft.

 

Arsenal vil ALLTID bestå som en av de virkelig store klubbene. Din utrykksmåte overfor spillere såvel som manager, er ikke en Gooner verdig.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

bare så synd at det der fullstendig irrelevant hva klubben gjorde på 80-tallet. har selv vært gooner siden ca. 1990 og opplevd noen nedturer. for det første er ligasystemet forandret. det er langt mer penger involvert og skillet mellom de beste og nest beste øker stadig vekk. for det andre øker forventningene samtidig med prestasjonsnivået. for det tredje har champions league utviklet seg til en absolutt nødvendighet for å kjempe med toppklubbene i europa.

 

btw, jeg ser lenger frem enn nuet og det er det som er problemet. går arsenal glipp av cl, vil det være en katastrofe for arsenal. i hvert fall på kort sikt, men også meget mulig på lang sikt. som nevnt tidligere, arsenal har en gigantisk gjeld og en ny stadion som skal fylles. er det noen her som tror arsenal kan selge ut 60000 billetter hver uke hvis klubben ikke deltar i cl, mangler stjernespillere og ligger i sjiktet under de 4-5 beste?

 

det virker for meg som enkelte goonere har et svært så avslappet forhold til klubben. 'det er ikke så farlig om vi taper et par kamper'. nærmest som om man er med kun fordi det er litt moro å følge en engelsk toppklubb...

33714[/snapback]

 

Men i jøssenavn, har ligasystemet blitt forandret? Se vekk i fra navneskiftet til PL, what`s new?

 

Et år eller to uten CL vil defintift ikke være en katastrofe for Arsenal, da har du defintivt ikke fått med deg den økonomiske ståa i klubben, Beelzebot. Og selvsagt kan Arsenal fylle opp et nytt stadion. Og hvorfor skal vi komme dårligere i nr 4-5 fremover?

 

Og når det gjelder historien, så er det faktisk talt noe av det viktigste som finnes. Historien er grunnlaget for ALT. Det er hovedgrunnen til at merkevaren Arsenal selger.

 

Du ser lenger frem enn nuet sier du? Det er nettopp det du IKKE gjør. Du ser kun kamp for kamp, og er på god vei til å pådra deg et solid magesår....

33717[/snapback]

 

jeg er ung og sprek, så magesårene kommer nok ikke før om 20-25 år.

 

ligaen er ikke kun forandret i navn. det er langt mer penger involvert og de store klubbene tar en langt større del av potten enn de små.

 

arsenal er per dags dato ikke blant de fire beste, wenger nekter å bruke penger og mange av de rutinerte spillerne ser ut til å ha passert middagshøyden. kanskje stikker også henry.

 

historien er morsom den, men relativt irrelevant når man ser på målsetningene og forventningene til dagens organisasjon.

 

til slutt, jeg husker første gang jeg var på highbury. det var våren 95 hjemme mot wimbledon og kampen var ikke utsolgt. vi hadde ingen problemer med å kjøpe billetter på stadion, så uten sportslig suksess vil nok mange av goonerne falle av. det er jeg 100% sikker på...

Link to comment
Share on other sites

bare så synd at det der fullstendig irrelevant hva klubben gjorde på 80-tallet. har selv vært gooner siden ca. 1990 og opplevd noen nedturer. for det første er ligasystemet forandret. det er langt mer penger involvert og skillet mellom de beste og nest beste øker stadig vekk. for det andre øker forventningene samtidig med prestasjonsnivået. for det tredje har champions league utviklet seg til en absolutt nødvendighet for å kjempe med toppklubbene i europa.

 

btw, jeg ser lenger frem enn nuet og det er det som er problemet. går arsenal glipp av cl, vil det være en katastrofe for arsenal. i hvert fall på kort sikt, men også meget mulig på lang sikt. som nevnt tidligere, arsenal har en gigantisk gjeld og en ny stadion som skal fylles. er det noen her som tror arsenal kan selge ut 60000 billetter hver uke hvis klubben ikke deltar i cl, mangler stjernespillere og ligger i sjiktet under de 4-5 beste?

 

det virker for meg som enkelte goonere har et svært så avslappet forhold til klubben. 'det er ikke så farlig om vi taper et par kamper'. nærmest som om man er med kun fordi det er litt moro å følge en engelsk toppklubb...

33714[/snapback]

 

Ja da, som sagt, hva som skjedde på 80-tallet er irrelevant i dag, men det er nyttig erfaring for å sette dagens prestasjoner i perspektiv. Naturligvis er CL viktig, og naturligvis er det viktig at laget ikke permanent havner på nivået de har prestert inneværende sesong. Og ja, dårlige sesonger medfører en risiko for å havne i en ond sirkel, tap av stjernespillere, lavere publikumsoppslutning mm. Men hvis det blir slik at forskjellen mellom himmel og helvete er så liten at det er en katastrofe hver gang man mislykkes i å kvalifisere seg til CL, ja da har fotballen tapt. Det er naturligvis viktig at man REGELMESSIG er med i CL, men HVER ENESTE SESONG? England har maks fire plasser i denne turneringen, det er mange sterke klubber (ihvertfall tre-fire) man konkurrerer med. Rent statistisk kan man vel derfor neppe vente at man klarer å kvalifisere seg til CL hvert år, kanskje 3 av 4 år er en mer realistisk målsetning? Jeg skjønner at det reageres, og engasjement er bra, men mange reagerer alt for hardt (og det er derfor det er greit med en liten henvisning til 80-tallet :P )! Selv om mange av oss fremstår som noe mer laid-back betyr ikke det det samme som at vi ikke er bekymret eller engasjert, men kanskje snarere at vi er noe mer tålmodige og har litt mer is i magen?

 

Det er ingen katastrofe å gå glipp av CL et og annet år. Arsenals fremtid står ikke og faller med denne turneringen, og så vidt jeg har skjønt ligger ikke fast "abonnement" på CL-deltagelse inne som en forutsetning i kalkylene bak den nye banen, og godt er det. Arsenals fremtid står heller ikke og faller med at Henry forblir i klubben. Alle klubber må regne med å "begynne på nytt" med jevne mellomrom, og at det er en viss gjennomtrekk når det gjelder stjernespillere. Slik er dessverre fotballen blitt. Og gamle helter kan ikke spille til evig tid, jfr DB10. Men på tross av dette, kan jeg godt være enig med de som hevder at Wenger burde ha erstattet Vieira, selv om det kan forsvares at han ble solgt. Og ja, mange av de etablerte stjernene har definitivt ikke levert denne høsten; Pires, Ljungberg, Gilberto, og tildels Henry. At de unge har vært ustabile er mer som forventet og akseptabelt. Det er også til en viss grad forståelig at Hleb ikke helt har funnet seg til rette. Likevel synes jeg at vi bør vente med å felle en dom over Wenger, han har utvilsomt gamblet, men hans generasjonsskifte er ennå ikke over, og vi bør tåle en mellomsesong...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...