Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

I denne setningen bekrefter du det samme som jeg og AnabOle antyder. FAC nedprioriteres for ikke å ryke tidlig ut av CL og bli nr. 4 i PL.

 

Det er forøvrig ingen som snakker om ikke å ville/ønske å vinne alle turneringer. Selvsagt både vil og ønsker alle det, også Wenger, men prioriteringene er klokkeklare og vises gjennom laguttak:

 

1. PL

2. CL

4. FAC

6. LC

7. Emitares Cup

 

Nummereringen for å illustrere forskjellene. Ved å fordele belastningene mer over tid kunne en styrket FAC satsningen en smule. That's all.

 

Jeg har vært tydelig på prioriteringen hele tiden, men det er helt opplagt at Wenger ville vunnet CL før PL.

Ellers stemmer prioriteringslisten din.

Dette er også sånn det er nødt å være hvis man skal være realistisk, tenk hvilket lag vi skulle stillt med i dag mot blackburn hvis vi hadde kjørt et toppet lag i alle cupene, helt håpløs tanke, ikke en gang chelsky kan gjøre det.

Registrer at du unnlot å svare på spørsmålet mitt, er du også enig i at det hadde vært helt ok å røket tidlig ut av CL og tatt til takke med en 4. plass i PL hvis vi hadde vunnet FAC??

 

Helt klart. Jeg hadde vært storfornøyd hvis vi vant FA cupen! Da kan jeg tåle en 4. plass i PL. Er det noen som i det hele tatt er uenig?

 

 

Dette er prioriteringer som Bolton og West Ham gjør, ikke klubber som har deltatt i CL i ti år på rad.

Arsenal har helt opplagt som mål, hver bidige sesong, å vinne både CL og PL og da kan vi ikke samtidig bruke de samme spillerne i FA-cup og ligacup.

Vi har ganske enkelt en for ung stall til det per i dag.

Skjønner at dette kan være vanskelig å forstå men slik er den virkelige verden.

 

For det er vel også 3. eller 4. som har vore Arsene sine målsettingar i år og dei siste åra? No blir vi mest truleg nr 3, men avstanden til toppen er like lang som før, og det byrjar å bli skummelt nærme til ein 6.plass...

 

Så igjen om ikkje Wenger styrkar og endrar noko fokus er eg veldig redd for at vi tek ein pool neste sesong.

 

Heldigvis snur det fort i fotball og ei oppvisning mot Fulham kan gje oss noko meir optimisme før neste sesong...

 

 

Du bør ikke bygge din optimisme eller pessimisme ut av de siste kampene denne sesongen.

Det laget du nå ser ligner ikke en gang på det laget du får se neste sesong.

Vi har bevist også denne sesongen at vi er på høyde med de to beste lagene, faktisk helt til det sto igjen fire kamper var vi jevne med dem.

Men vi må nok også innse at hvis vi får tilsvarende bizarr skadesituasjon neste sesong som årets sesong kommer vi ikke til å være med og kjempe om gullet.

Det samme gjelder forøvrig både manu og chelsky også, ingen lag kan holde nivået uavhengig av hvor mange spillere som forsvinner ut på sidelinja.

Link to comment
Share on other sites

Mange forventet at Arsenal ikke engang skulle få CL-plass, men Wenger viste alle hvorfor han er sjefen i Arsenal. Dessverre ble et potensielt ligagull ødelagt av helt latterlig mange skader. Man kan ta dagens kamp som et eksempel:

 

2. valg

1. valg - 2. valg - 3. valg - 3. valg

2. valg - 3. valg - 1. valg

2. valg - 1. valg - 4. valg

 

Jeg tror ikke et eneste lag hadde vunnet på Ewood med denne lagoppstillingen.

 

Husk også at Blackburns første mål var frispark til oss samt at vi ble snytt for straffe.

 

 

Nå synes jeg du begynner å forlange for mye her, du mener jo at forumistene skal se bak resultatene og det er vel for mye forlangt? :)

Nei, tøys til side, selvfølgelig har du truffet spikeren på hodet med det du skriver her.

Jeg er faktisk ganske sikker på at manu og chelsky garantert ikke ville prestert like bra som oss med så mange spillere fraværende.

De var vel begge på bortebane mot Blackburn uten å klare å vinne med sine toppede lag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hører til den siden som mener at Wenger er i ferd med å miste grepet. Skepsisen er ikke noe som har kommet brått i det siste, men startet for et til to år siden. Grunnen er at hans Arsenal da var i ferd med å slå sprekker. De gode etablerte stjernene forsvant en etter en, samtidig som "erstatterne" ikke klarte å fylle tomrommet. Og resultatene uteble.

 

Wenger på sitt beste er noe av det mest fantastiske en fotballsupporter kan oppleve, mens det som er prestert i løpet av de siste kampene, er noe av det jævligste (unnskyld uttrykket) en fotballsupporter kan oppleve. Gløden og engasjementet er så og si totalt fraværende. Kampen mot Blackburn er et godt eksempel på sistnevnte.

 

Man kan selvsagt legge alle skadene til grunn når man skal oppsummere denne mindre gode perioden. Problemet for meg er at Wenger burde ha gjort sine grep tidligere. Keeperplassen burde ha vært forsterket i fjor sommer, samtidig som for eksempel en spiss kun ha vært hentet inn i januar. Nesten så jeg føler at det går litt prestisje i arbeidet til Wenger. Selge dyrt, kjøpe billig og utvikle egne unge spillere. Selvsagt en god tanke, men som alt annet her i livet, alt med måte.

 

Wenger har en kjempejobb foran seg i sommer. Keeperplassen og midtstopperplassen skriker etter nytt blod. Det bør også suppleres med et rivjern på midtbanen og en spiss som vet hvor målet står. Lykkes han med det, så tror jeg på en ny opptur.

 

Wenger har vært en stor manager for Arsenal, og jeg håper at han finner tilbake. Skulle han feile i sitt neste forsøk, så er trolig tiden moden for forandringer. Det finnes et liv etter Arsene Wenger, akkurat som livet etter George Graham.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hører til den siden som mener at Wenger er i ferd med å miste grepet. Skepsisen er ikke noe som har kommet brått i det siste, men startet for et til to år siden. Grunnen er at hans Arsenal da var i ferd med å slå sprekker. De gode etablerte stjernene forsvant en etter en, samtidig som "erstatterne" ikke klarte å fylle tomrommet. Og resultatene uteble.

 

Wenger på sitt beste er noe av det mest fantastiske en fotballsupporter kan oppleve, mens det som er prestert i løpet av de siste kampene, er noe av det jævligste (unnskyld uttrykket) en fotballsupporter kan oppleve. Gløden og engasjementet er så og si totalt fraværende. Kampen mot Blackburn er et godt eksempel på sistnevnte.

 

Man kan selvsagt legge alle skadene til grunn når man skal oppsummere denne mindre gode perioden. Problemet for meg er at Wenger burde ha gjort sine grep tidligere. Keeperplassen burde ha vært forsterket i fjor sommer, samtidig som for eksempel en spiss kun ha vært hentet inn i januar. Nesten så jeg føler at det går litt prestisje i arbeidet til Wenger. Selge dyrt, kjøpe billig og utvikle egne unge spillere. Selvsagt en god tanke, men som alt annet her i livet, alt med måte.

 

Wenger har en kjempejobb foran seg i sommer. Keeperplassen og midtstopperplassen skriker etter nytt blod. Det bør også suppleres med et rivjern på midtbanen og en spiss som vet hvor målet står. Lykkes han med det, så tror jeg på en ny opptur.

 

Wenger har vært en stor manager for Arsenal, og jeg håper at han finner tilbake. Skulle han feile i sitt neste forsøk, så er trolig tiden moden for forandringer. Det finnes et liv etter Arsene Wenger, akkurat som livet etter George Graham.

 

 

 

Time will show, en ting er iallefall sikkert, det hadde ikke vært noe givende her på forumet hvis det ikke hadde vært for alle dere som er skeptiske til Wenger :huh:

Det er en veldig takknemlig jobb å argumentere mot dere, det er iallefall sikkert.

Jeg satt for litt siden og tenkte på hvilke grep AW har gjort de siste to sesongene.

Han kjøpte Vermaelen, en rutinert moden spiller, totalt ukjent for oss alle, men han føyer seg pent inn i rekken av kjempekjøp av Wenger.

Videre signerte han sjokkerende nok Sol igjen, rene vanviddet ble det sagt...

Hvor i helvete hadde vi vært i dagens situasjon hvis vår mann ikke hadde gjort de to signeringene???

Jeg er helt enig med deg i at Wenger har solgt dyrt og kjøpt billig de siste sesongene og nettopp dette gjør meg veldig optimistisk før neste sesong.

Det har nemlig resultert i en kjernesunn økonomi som gir vår mann handlefrihet denne sommeren.

Jeg har en sterk følelse av at mange skeptikere kommer til å sitte med lang maske utover sommeren, og mest sannsynlig kommer det til å skje i løpet av en måneds tid ;)

WENGER KNOWS!!!!

Link to comment
Share on other sites

Registrer at du unnlot å svare på spørsmålet mitt, er du også enig i at det hadde vært helt ok å røket tidlig ut av CL og tatt til takke med en 4. plass i PL hvis vi hadde vunnet FAC??

 

Jeg kjøper ikke problemstillingen.

 

Startelveren i årets siste FAC-kamp:

 

Fabianski

Coquelin Campbell Silvestre Traore

Fabregas Eastmond Denilson

Walcott Emmanuel-Thomas Vela

 

Her er det toppen to, spillere som på dette tidspunkt hadde startet kampen hvis det hadde vært en prioritert turnering.

 

Hvilte og benkede spillere denne dagen: Almunia, Sagna, Gallas , Vermaelen, Clichy, Ramsey, Rosicky, Eduardo og Arshavin.

 

Kampen etter FAC kampen var borte mot Villa, men kampen før var hjemme mot Bolton. Lagoppstillingene i disse to kampene var tilnærmet identlisk, mens FAC-kampen er fylt til randen av reserver og reservers reserver og toppet med Fabregas i håp om at Stoke v Fabregas = away win. Kun Fabregas og Denilson startet alle tre kampene. Ligakampene ble toppet og FAC kampen ble ofret.

 

Behøver det virkelig å gjøres så ekstremt? Hadde det vært mulig å fordele hviletiden litt jevnere mellom Bolton og Stoke kampen. Jeg mener ubetinget ja.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøper ikke problemstillingen.

 

Startelveren i årets siste FAC-kamp:

 

Fabianski

Coquelin Campbell Silvestre Traore

Fabregas Eastmond Denilson

Walcott Emmanuel-Thomas Vela

 

Her er det toppen to, spillere som på dette tidspunkt hadde startet kampen hvis det hadde vært en prioritert turnering.

 

Hvilte og benkede spillere denne dagen: Almunia, Sagna, Gallas , Vermaelen, Clichy, Ramsey, Rosicky, Eduardo og Arshavin.

 

Kampen etter FAC kampen var borte mot Villa, men kampen før var hjemme mot Bolton. Lagoppstillingene i disse to kampene var tilnærmet identlisk, mens FAC-kampen er fylt til randen av reserver og reservers reserver og toppet med Fabregas i håp om at Stoke v Fabregas = away win. Kun Fabregas og Denilson startet alle tre kampene. Ligakampene ble toppet og FAC kampen ble ofret.

 

Behøver det virkelig å gjøres så ekstremt? Hadde det vært mulig å fordele hviletiden litt jevnere mellom Bolton og Stoke kampen. Jeg mener ubetinget ja.

 

 

Hva mener du med at du ikke kjøper problemstillingen??

Du har jo allerede svart på det spørsmålet når du sa at du var enig med anabole.

Altså, du foretrekker at vi ryker ut av CL tidlig, nøyer deg med en 4.plass i PL hvis vi bare hadde vunnet FAC.

Det var altså det diskusjonen gikk ut på.

Og det påstår jeg er en hodeløs prioritering og en prioritering som klubber langt under vårt nivå gjør, bolton og sunderland prioriterer på den måten pga at de ikke har noen mulighet til å vinne hverken CL eller PL.

På det tidspunktet stoke-kampen gikk var vi i aller høyeste grad med i kampen om gullet fortsatt.

Men for å svare på spørsmålet ditt, jeg synes det er greit å svare på spørsmål jeg får nemlig!!!

Svaret mitt er et rungende JA, det er definitivt nødvendig å hvile spillere i FAC.

Jeg registrerer at vi i dagens kamp spiller med 4 av de samme 5 bakerste på banen, i tillegg til at både Walcott og Vela spilte som i dag.

På toppen av dette stillte altså AW med både Fabregas og Denilson i den kampen.

Jeg påstår at det laget var bedre enn det laget vi startet med i dag mot blackburn.

Hva sier det oss??

Jo, det sier noe om hvilken situasjon vi sannsynligvis hadde vært i hvis vi hadde belastet flere av våre spillere med FAC-kamper.

Vi hadde definitivt ikke hatt færre skader på dette tidspunktet iallefall, det er du sikkert enig i.

Tenk tanken om at vi fortsatt hadde vært med i gull-kampen før dagens kamp og ikke kunne stillt med bedre mannskap enn vi gjorde i dag, det ville vært bittert.

Personlig synes jeg i ettertid at det var en tabbe at Fabregas spilte den kampen mot stoke, hvem vet, kanskje hadde han unngått skaden hvis ikke??

Det er den totale belastningen av alle kampene i PL, CL, FAC og ligacup som er så ekstrem at alle disse skadene florerer nemlig!!!

WENGER KNOWS!!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier han muligens ikke henter noen ny keeper i sommer.

Wenger sier at hvis Gallas forsvinner i sommer må han kjøpe inne en ny forsvarsspiller.

Wenger sier at midtbanen ikke behøver forsterkninger.

Wenger sier han vil hente inn en ny, kanskje to, max tre nye spillere i sommer.

 

Historien viser desverre at franskmannen er mindre offensiv på transfermarkedet enn utspillene på våren tilsier.

Etter kampen i går skylder han igjen på fysiske Blackburn-spillere og at Fabianski blir tråkket ned på baklengsmålene. ;) Hvor mange ganger har vi hørt dette etter tap?

 

Hva forventer egentlig Wenger i PL? En liga som i alle år har vært kjent for å være fysisk, krevende og tøff.

 

Nei, jeg begynner å se konturene av en konge som snart bør abdisere. Dersom det ikke skjer noen drastiske grep med stallen i sommer så er det ikke håp for mannen. Desverre :(

 

Det må være grenser for naivitet :huh:

Link to comment
Share on other sites

Etter kampen i går skylder han igjen på fysiske Blackburn-spillere og at Fabianski blir tråkket ned på baklengsmålene. :huh: Hvor mange ganger har vi hørt dette etter tap?

 

Jeg håper han stiller seg selv spørsmålet om hvordan i all verden hvalrossen kom frem til at det var smart å bombe Arsenalkeeperen med høye baller fra alle vinkler og avstander?

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper han stiller seg selv spørsmålet om hvordan i all verden hvalrossen kom frem til at det var smart å bombe Arsenalkeeperen med høye baller fra alle vinkler og avstander?

 

Det svarer Allardyce på også. Allardyce said: "We tried to expose the opposition's weakness. We put a lot of balls into the box to a keeper who has obviously been a weak link.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en sterk følelse av at mange skeptikere kommer til å sitte med lang maske utover sommeren.

 

Tviler sterkt på akkurat det. Tror alle kommer til å bli veldig glade om Wenger endelig fortsterker laget slik han burde gjort for et par år siden.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier han muligens ikke henter noen ny keeper i sommer.

Wenger sier at hvis Gallas forsvinner i sommer må han kjøpe inne en ny forsvarsspiller.

Wenger sier at midtbanen ikke behøver forsterkninger.

Wenger sier han vil hente inn en ny, kanskje to, max tre nye spillere i sommer.

 

Historien viser desverre at franskmannen er mindre offensiv på transfermarkedet enn utspillene på våren tilsier.

Etter kampen i går skylder han igjen på fysiske Blackburn-spillere og at Fabianski blir tråkket ned på baklengsmålene. ;) Hvor mange ganger har vi hørt dette etter tap?

 

Hva forventer egentlig Wenger i PL? En liga som i alle år har vært kjent for å være fysisk, krevende og tøff.

 

Nei, jeg begynner å se konturene av en konge som snart bør abdisere. Dersom det ikke skjer noen drastiske grep med stallen i sommer så er det ikke håp for mannen. Desverre :(

 

Det må være grenser for naivitet :huh:

 

 

Hvor mange spillere hadde du håpet på da???

5 eller 10???

En total utskifting av spillerstallen hadde bare ført til uro og lite kontinuitet.

Spillerstallen per i dag har bevist at den er mer enn bra nok med et par unntak.

Vi opererer for tiden med følgende spillere skadet:

Almunia

Clichy

Gallas

Vermaelen

Song

Fabregas

Ramsey

Rosicky

Bendtner

 

Disse spillerne kommer i tillegg til gårsdagens tropp.

I tillegg har Arshavin, Gibbs, Djorou, Eduardo nylig kommet tilbake fra skader og derfor ikke er kampklare.

Vi har også Wilshere, Sczczny og Nordtveit som kommer tilbake i sommer hvis vi ønsker det.

Når Wenger sier 1,2 eller maks 3 så er jo det veldig avhengig av om det forsvinner spillere ut.

Og hvis jeg har forstått det rett blir det maks 25 spillere i stallen til hver klubb neste sesong, i tillegg til visse begrensninger på alder og egenproduksjon.

Jeg synes dog det virker litt uklart mht egen junior/rekrutterings-stall, hvor mange som kan være der.

Det virker som Chamakh snart blir lansert som ny Arsenal-spiller og i tillegg mener jeg vi trenger en forsterkning på keeperplassen, uavhengig av hvem som forsvinner ut dørene av dagens keepere.

Vi bør vel også ha en ny stopper grunnet at minst en av dagens stoppere forsvinner.

En spiller som åpenbart ikke holder nivået er Silvestre, blir veldig overrasket om ikke han forsvinner.

Men så til hovedpoenget; hvis begrensningen på 25 spillere stemmer betyr jo en rask hoderegning at bortimot 6-8 spillere forsvinner fra klubben i sommer.

Er det noen som kan bekrefte at dette stemmer eller har jeg misforstått noe her??

 

Tviler sterkt på akkurat det. Tror alle kommer til å bli veldig glade om Wenger endelig fortsterker laget slik han burde gjort for et par år siden.

 

Joda tviler ikke på at man blir glade, men med lang maske mener jeg å bli overrasket.

Hvis du ikke blir overrasket må du jo vente en del nye spillere inn allikevel da...

Wenger forsterket troppen med Vermaelen og Sol før og underveis i denne sesongen.

Begge signeringene har vært helt i Wengers ånd og geniale som de fleste av innkjøpene hans har vært.

Forsterkninger må imidlertid henge sammen med tilgjengelige spillere og økonomi i klubben.

I tillegg stiller jeg et stort spørsmålstegn rundt den nye regelen med maks 25 spillere i stallen fra neste år.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange spillere hadde du håpet på da???

5 eller 10???

En total utskifting av spillerstallen hadde bare ført til uro og lite kontinuitet.

Spillerstallen per i dag har bevist at den er mer enn bra nok med et par unntak.

Vi opererer for tiden med følgende spillere skadet:

Almunia

Clichy

Gallas

Vermaelen

Song

Fabregas

Ramsey

Rosicky

Bendtner

 

Disse spillerne kommer i tillegg til gårsdagens tropp.

I tillegg har Arshavin, Gibbs, Djorou, Eduardo nylig kommet tilbake fra skader og derfor ikke er kampklare.

Vi har også Wilshere, Sczczny og Nordtveit som kommer tilbake i sommer hvis vi ønsker det.

Når Wenger sier 1,2 eller maks 3 så er jo det veldig avhengig av om det forsvinner spillere ut.

Og hvis jeg har forstått det rett blir det maks 25 spillere i stallen til hver klubb neste sesong, i tillegg til visse begrensninger på alder og egenproduksjon.

Jeg synes dog det virker litt uklart mht egen junior/rekrutterings-stall, hvor mange som kan være der.

Det virker som Chamakh snart blir lansert som ny Arsenal-spiller og i tillegg mener jeg vi trenger en forsterkning på keeperplassen, uavhengig av hvem som forsvinner ut dørene av dagens keepere.

Vi bør vel også ha en ny stopper grunnet at minst en av dagens stoppere forsvinner.

En spiller som åpenbart ikke holder nivået er Silvestre, blir veldig overrasket om ikke han forsvinner.

Men så til hovedpoenget; hvis begrensningen på 25 spillere stemmer betyr jo en rask hoderegning at bortimot 6-8 spillere forsvinner fra klubben i sommer.

Er det noen som kan bekrefte at dette stemmer eller har jeg misforstått noe her??

Joda tviler ikke på at man blir glade, men med lang maske mener jeg å bli overrasket.

Hvis du ikke blir overrasket må du jo vente en del nye spillere inn allikevel da...

Wenger forsterket troppen med Vermaelen og Sol før og underveis i denne sesongen.

Begge signeringene har vært helt i Wengers ånd og geniale som de fleste av innkjøpene hans har vært.

Forsterkninger må imidlertid henge sammen med tilgjengelige spillere og økonomi i klubben.

I tillegg stiller jeg et stort spørsmålstegn rundt den nye regelen med maks 25 spillere i stallen fra neste år.

 

 

Du spør meg om hvor mange spillere jeg håper på. Det kommer jo helt ann på hva vi henter inn. Kan vi være enige om at i dag er det for lite kvalitet i laget til å vinne PL eller CL?

 

F.eks er Wenger bortimot den eneste jeg vet som ikke ser at vi må ha en ny keeper.

 

Han hevder at vi trenger en forsvarsspiller dersom Gallas forsvinner. Det er feil. Vi har med den stallen vi har hatt minst en spiller for lite. Når vi må bruke Silvestre i flere kamper så er det opplagt at vi har manko på minst en mann. Mao vi trenger to forsvarsspillere dersom Gallas forsvinner.

 

Wenger hevder at midtbanen vår er bra nok. Det er den ikke. Når Fabregas er ute av laget sliter vi med kreativiteten. Når Song er ute får vi trøbbel defensivt. Vi har ikke gode nok erstattere.

 

Se på kampen i går. Makan til slapp holdning på brorparten av spillerne har jeg knapt sett maken til. Det var ikke mange Arsenalspillere på Ewood Park som fortjente å tre på seg drakta. Holdningen hos flere var så dårlig at det var flaut. Var innsatsen i går grei? Er det sånn innstilling du vil ha? Ikke jeg.

Link to comment
Share on other sites

Du spør meg om hvor mange spillere jeg håper på. Det kommer jo helt ann på hva vi henter inn. Kan vi være enige om at i dag er det for lite kvalitet i laget til å vinne PL eller CL?

 

F.eks er Wenger bortimot den eneste jeg vet som ikke ser at vi må ha en ny keeper.

 

Han hevder at vi trenger en forsvarsspiller dersom Gallas forsvinner. Det er feil. Vi har med den stallen vi har hatt minst en spiller for lite. Når vi må bruke Silvestre i flere kamper så er det opplagt at vi har manko på minst en mann. Mao vi trenger to forsvarsspillere dersom Gallas forsvinner.

 

Wenger hevder at midtbanen vår er bra nok. Det er den ikke. Når Fabregas er ute av laget sliter vi med kreativiteten. Når Song er ute får vi trøbbel defensivt. Vi har ikke gode nok erstattere.

 

Se på kampen i går. Makan til slapp holdning på brorparten av spillerne har jeg knapt sett maken til. Det var ikke mange Arsenalspillere på Ewood Park som fortjente å tre på seg drakta. Holdningen hos flere var så dårlig at det var flaut. Var innsatsen i går grei? Er det sånn innstilling du vil ha? Ikke jeg.

 

Jeg har ikke problemer med å være enig i at gårsdagens og de siste kampene har vært begredelige.

Det samme sier også Wenger, mannen er slett ikke fornøyd med det vi presterer om dagen.

Jeg er derimot IKKE enig i at dagens stall er for dårlig, med to unntak som tidligere nevnt.

Silvestre og en keeper ut, gode erstattere inn og jeg er meget godt fornøyd.

Det betyr at jeg er helt enig med deg i at vi trenger to nye stoppere hvis Gallas forsvinner.

Om Wenger ser eller ikke ser at vi trenger en ny keeper gjenstår å se, jeg tror han gjør det.

Vi har manglet både Fabregas og Song i store deler av sesongen, i tillegg til bl.a van Persie.

Jeg mener at så lenge vi hadde et nogenlunde normalt skadebilde, dvs 5-6 spillere ute til enhver tid var vi med å kjempet om gullet.

Når skadesituasjonen utviklet seg til 12-13 mann hadde vi helt opplagt ikke mulighet til å henge med.

Her ligger etter min mening årsaken til at vi sitter her og er misfornøyde med utviklingen også.

Jeg påstår i samme åndedrag at hverken manu eller chelsky hadde taklet den samme skadesituasjonen.

Slik er verden, urettferdig og jævlig, uansett blir den viktigste oppgaven for Wenger og hans stab å finne ut om det er mulig å gjøre noe med hovedårsaken til at vi ikke blir champions denne sesongen, altså skademarerittet.

Link to comment
Share on other sites

Joda tviler ikke på at man blir glade, men med lang maske mener jeg å bli overrasket.

Hvis du ikke blir overrasket må du jo vente en del nye spillere inn allikevel da...

 

Tolket helt klart kommentaren diin mer negativt enn bare å handle om ren overraskelse. En person som blir gledelig overrasket sitter ikke og er lang i maska.

Link to comment
Share on other sites

Tolket helt klart kommentaren diin mer negativt enn bare å handle om ren overraskelse. En person som blir gledelig overrasket sitter ikke og er lang i maska.

 

 

Joda, lang i maska og overrasket er samme sak det, burde visst det du som er lærer ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Du bør ikke bygge din optimisme eller pessimisme ut av de siste kampene denne sesongen.

Det laget du nå ser ligner ikke en gang på det laget du får se neste sesong.

Vi har bevist også denne sesongen at vi er på høyde med de to beste lagene, faktisk helt til det sto igjen fire kamper var vi jevne med dem.

Men vi må nok også innse at hvis vi får tilsvarende bizarr skadesituasjon neste sesong som årets sesong kommer vi ikke til å være med og kjempe om gullet.

Det samme gjelder forøvrig både manu og chelsky også, ingen lag kan holde nivået uavhengig av hvor mange spillere som forsvinner ut på sidelinja.

 

 

Min pessimise er bygga på mykje meir enn nokre kampar på slutten. Den er bygga på dei siste års utvikling, som i beste fall er stagnasjon som lag, ei noko positiv utvikling til nokre av våre talent (diaby, song, bendtner,) og total stagnasjon på andre talent, Walcott, denilson, fabianski, vela, (nasri).

 

Ja vi har hatt nokon skada, men det ser ut til å vere regelen, og det blir heilt urealistisk å tru at vi ikkje skal ha skadar neste år. Kanskje noko mindre, men vi vil ha skadar.

 

Å seie at vi er på høgde med Chelsea og United blir merkeleg. Vi endar laaangt bak poengmessig, men det er vist plutselig urelevant, medan det tidlegare var veldig relevant at vi var nærme. Vi er totalt ydmjuka i alle kampar mot dei, kanskje med unntak av på old trafford der vi på høgde men skaut oss sjølve i foten...

 

United og chelsea har hatt svært mykje skadar i år dei også, det er ingen grunn til å tru at dei skal få ein værre situasjon neste år.

 

Heldigvis, vi er ein stor klubb vi har ein dyktig manager så vi vil nok reise oss. MEN det er veldig naivt å tru at meir av det samme som Wenger har gjort dei siste 3-4 åra er medisinen....

Link to comment
Share on other sites

Joda, lang i maska og overrasket er samme sak det, burde visst det du som er lærer ;)

 

Du har helt rett. Trodde det ble brukt om mer negative overraskelser jeg. Som f.eks da Rose knalla inn et skudd som Almunia helt klart burde tatt. Da var jeg jævli lang i maska. Akkurat som jeg var da Wenger solgte Henry til Barcelona og ikke erstattet han.

Link to comment
Share on other sites

Min pessimise er bygga på mykje meir enn nokre kampar på slutten. Den er bygga på dei siste års utvikling, som i beste fall er stagnasjon som lag, ei noko positiv utvikling til nokre av våre talent (diaby, song, bendtner,) og total stagnasjon på andre talent, Walcott, denilson, fabianski, vela, (nasri).

 

Ja vi har hatt nokon skada, men det ser ut til å vere regelen, og det blir heilt urealistisk å tru at vi ikkje skal ha skadar neste år. Kanskje noko mindre, men vi vil ha skadar.

 

Å seie at vi er på høgde med Chelsea og United blir merkeleg. Vi endar laaangt bak poengmessig, men det er vist plutselig urelevant, medan det tidlegare var veldig relevant at vi var nærme. Vi er totalt ydmjuka i alle kampar mot dei, kanskje med unntak av på old trafford der vi på høgde men skaut oss sjølve i foten...

 

United og chelsea har hatt svært mykje skadar i år dei også, det er ingen grunn til å tru at dei skal få ein værre situasjon neste år.

 

Heldigvis, vi er ein stor klubb vi har ein dyktig manager så vi vil nok reise oss. MEN det er veldig naivt å tru at meir av det samme som Wenger har gjort dei siste 3-4 åra er medisinen....

 

BULLS EYE

Link to comment
Share on other sites

Makn til rotete debatt har jeg ikke sett på lenge. Det eneste som er klart for meg etter denne debatten, er at folk på begge sider diskuterer frem og tilbake uten å egentlig ha noe nytt å komme med. Det er de samme argumentene som benyttes frem og tilbake. Dersom ingen har noe nytt å komme med, så burde man kanskje bare bli enige om å være uenige?

Link to comment
Share on other sites

Makn til rotete debatt har jeg ikke sett på lenge. Det eneste som er klart for meg etter denne debatten, er at folk på begge sider diskuterer frem og tilbake uten å egentlig ha noe nytt å komme med. Det er de samme argumentene som benyttes frem og tilbake. Dersom ingen har noe nytt å komme med, så burde man kanskje bare bli enige om å være uenige?

 

Tja, det er kanskje noe i det, utvikler seg til tomgang etterhvert.

Uansett så handler dette om å ha tro på eller IKKE ha tro på Arsene Wengers ungdomspolitikk, spillestil, innkjøpspolitikk, behandling av spillere, bygging av lag osv.

Jeg vet at fotball-supportere er utrolig raske til å snu i døra når deg gjelder meninger om dette og hint.

Det finnes vel knapt noe som er så resultatavhengig som fotball, fotballtrenere og supportere.

Og når vi samtidig vet hvor små marginer det er i denne sporten og hvor viktig det er med flyt, unngå skader osv, så kan vi vel med en gang slå fast at det vi foretar oss her inne er og blir synsing fra øverste hylle.

Link to comment
Share on other sites

Uansett så handler dette om å ha tro på eller IKKE ha tro på Arsene Wengers ungdomspolitikk, spillestil, innkjøpspolitikk, behandling av spillere, bygging av lag osv.

 

Det er nettopp det som er poenget. Alle har forskjellige meninger. Og når man har utvekslet de samme meningene frem og tilbake flere ganger uten å komme med noe nytt, er det like så greit å bli enige om å være uenige.

 

Som jeg har skrevet tidligere, så respekterer jeg de som mener at det er på tide å skifte manager, så lenge de beskriver Wenger med den respekten han fortjener. Den siste tiden, synes jeg mange går for langt i sin kritikk av Wenger. Men jeg synes også mange går for langt i sitt forsvar av Wenger, ved å være respektløs mot debattanter som har andre meninger enn en selv. Det er viktig å huske at alt ikke er svart/hvitt.

 

Personlig mener jeg det er viktig å beholde Wenger, men heller ikke for enhver pris. Dersom han ikke gjør de riktige grepene i sommer, slik at vi har muligheten til å ta de nødvendige stegene oppover for å kunne være med å kjempe om de gjeveste, bør faktisk stillingen hans være opp til vurdering.

Link to comment
Share on other sites

Det er nettopp det som er poenget. Alle har forskjellige meninger. Og når man har utvekslet de samme meningene frem og tilbake flere ganger uten å komme med noe nytt, er det like så greit å bli enige om å være uenige.

 

Som jeg har skrevet tidligere, så respekterer jeg de som mener at det er på tide å skifte manager, så lenge de beskriver Wenger med den respekten han fortjener. Den siste tiden, synes jeg mange går for langt i sin kritikk av Wenger. Men jeg synes også mange går for langt i sitt forsvar av Wenger, ved å være respektløs mot debattanter som har andre meninger enn en selv. Det er viktig å huske at alt ikke er svart/hvitt.

 

Personlig mener jeg det er viktig å beholde Wenger, men heller ikke for enhver pris. Dersom han ikke gjør de riktige grepene i sommer, slik at vi har muligheten til å ta de nødvendige stegene oppover for å kunne være med å kjempe om de gjeveste, bør faktisk stillingen hans være opp til vurdering.

 

 

Synes debatten er stort sett prikkfri jeg ;)

Må regne med litt temperatur i store klubber vettu

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer den dagen dette laget/denne gruppen spillere eventuelt skulle vinne PL eller CL?

Vil vi oppleve en ny spillerflukt og en ny "ungdomsrevolusjon"? Nye x-antall aar foer vi kjemper om titler igjen?

 

Eller vil vi oppleve en stabil spillergruppe som holder sammen og kjemper om titiler aar etter aar? United har etter min mening sikret denne koninuiteten igjennom spillere som Giggs, Scholes og Neville. En karriere, en klubb. Kan Wenger, eller en annen manager, holde gruppen samlet?

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer den dagen dette laget/denne gruppen spillere eventuelt skulle vinne PL eller CL?

Vil vi oppleve en ny spillerflukt og en ny "ungdomsrevolusjon"? Nye x-antall aar foer vi kjemper om titler igjen?

 

Eller vil vi oppleve en stabil spillergruppe som holder sammen og kjemper om titiler aar etter aar? United har etter min mening sikret denne koninuiteten igjennom spillere som Giggs, Scholes og Neville. En karriere, en klubb. Kan Wenger, eller en annen manager, holde gruppen samlet?

 

 

Ingen tvil om at spillere som Giggs, Scholes og Neville har bidratt i den sammenheng, like liten tvil er det om at Sir Alex har vært den største bidragsyteren til at manu har vært så stabile i denne perioden, måtte vi lære av manu og ikke gå på en kjempesmell som mange andre utålmodige klubber har gjort før oss...

Mye av årsaken til suksessen er at Sir Alex gjennom mange år har fått tillit av klubben og utviklet et utrolig godt forhold til bl.a de nevnte herrer, Ole Gunnar Solskjær har fortalt meg mye om akkurat dette.

Vi skal IKKE eksperimentere i den fasen av utvikling vårt lag er inne i nå.

The future`s so bright I gotta wear shades B)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...