Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Når jeg ber om at Wenger trekker seg etter denne sesongen så er det ikke av mangel på respekt for Wenger, men fordi jeg mener at Arsenal trenger noe nytt både innen ledelse og spillemateriell, og under Wenger så er det tvilsomt at vi ser noen særlige endringer.

Neida, jeg er ikke ute etter å sparke Wenger, og jeg kommer ikke til å be om det heller (i løpet av sesongen), når jeg drar fram denne "gamle" quoten. Men til tross for at kjøpene som er gjort så langt er gode (men for få), så er jeg nå enda mer sikker på at mitt standpunkt på det tidspunktet var det rette

Link to comment
Share on other sites

Neida, jeg er ikke ute etter å sparke Wenger, og jeg kommer ikke til å be om det heller (i løpet av sesongen), når jeg drar fram denne "gamle" quoten. Men til tross for at kjøpene som er gjort så langt er gode (men for få), så er jeg nå enda mer sikker på at mitt standpunkt på det tidspunktet var det rette

Flere og flere supportere tenker det samme. Det virker som nok en gang er målsettningen for sesongen satt : 4 plass i PL og avansement i CL! Fra min synsvinkel har sesongen så langt vært rævva spillemessig,det er kun i City-kampen vi har vist vilje og kvalitet. Vi er på nære nippet til å ryke ut av Champions Leauge mot et middelmådig lag som vi bør slå både 4 og 5-0 over to kamper.

Link to comment
Share on other sites

Flere og flere supportere tenker det samme. Det virker som nok en gang er målsettningen for sesongen satt : 4 plass i PL og avansement i CL! Fra min synsvinkel har sesongen så langt vært rævva spillemessig,det er kun i City-kampen vi har vist vilje og kvalitet. Vi er på nære nippet til å ryke ut av Champions Leauge mot et middelmådig lag som vi bør slå både 4 og 5-0 over to kamper.

 

En annen måte å se det på er at vi er kvalifisert til CL og er ubeseiret i ligaen. Slår vi City hjemme, så har seriestarten vår vært bedre enn forventet. Og, ikke kom å fortell meg at det er umulig. City tapte nylig hjemme for Stoke og vi slo dem greit i CS.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det betyr lite hvor mye poeng i har akkurat nå i PL. Hvordan dette blir ser vi rundt juletider når vi er ca halvspilt denne sesongen.

Jeg er så bombastisk at jeg sier at vi aldri får et seriegull med Wenger mer. Dette skyldes spillestilen vår som ikke passer inn i en serie som PL. Jeg er evig takknemlig for det Wenger har gjort for oss. Ingen vil bytte Wenger så lenge han henter inn 4 plasser til oss og dermed CL spill. Den dagen vi faller ut av topp 4, blir det et massivt press for å bytte trener tror jeg. Det kan faktisk skje i år, kampen om topp 4 har aldri vært hardere. Wenger nekter å tenke nytt, tilpasse seg. Han bare kjører på med det han har gjort de siste 10 årene. Det er hans svakeste side, mangler evne til å justere seg selv når ting ikke fungerer optimalt. Blir bare rart når vi en dag skal skifte trener, den dagen kommer nok i løpet av et par år.

Link to comment
Share on other sites

Han bare kjører på med det han har gjort de siste 10 årene

Jeg er helt uenig her, Wenger viser evne til nytenkning og bytter på systemet i år etter år. Personlig synes jeg ikke 4-1-4-1 er vår beste formasjon pdd. (Utelukker Özil som offensiv midt), men ser hvorfor han vil satse på partnerskapet mellom Ramsey og Wilshere. Wenger er fortsatt en manager i verdensklasse. Spørsmålet er bare om han er for sparsom og har for stor tro på spillerene til å gjøre det som er nødvendig.
Fjerdevalg som stopper trengs i januar, nå vil nok Debuchy bli ute minst en 2-3 uker(Muligen mye lenger) og Bellerin er utestet på dette nivået, Jenkinson er vekk og Chambers er vital som stopperreserve. DM er også en nødvendighet før eller siden, men bør ikke være første prioritet. Beste ville vært en spillertype som William Carvalho som kan spille begge steder, men han kan vi nok se langt etter.
Vil påpeke at vi ikke hadde hatt verdensstjerner som Alexis og Özil i stallen uten professoren. Selv om mange Arsenalfans sin tillit til Wenger minsker for sesong til sesong har tydeligvis mange storspillere stor tro på mannen.
Uansett om mannen har mistet det eller ikke vil jeg ALLTID beholde troen på han og han vil for all overskuelig fremtid være det størst geniet jeg vet om. Uten han hadde vi ikke hatt Emirates, The Invincibles, Henry, Pires, Campbell, Fabregas, Van Persie, Özil, Sanchez for å nevne noen av verdensklassespillerene som har vært her. Fotballen vil bli uendelig mer fattig den dagen han gir seg og jeg ser heller en fjerdeplass med hans stil enn en førsteplass med uanstendig pengebruk og å klamre seg til trepoengene. Den dagen professoren gir seg kan det være at fotballinteressen gir seg, dersom vi ikke får en meget interessant erstatter.

Blir bare rart når vi en dag skal skifte trener, den dagen kommer nok i løpet av et par år.

Skulle bare mangle. Arsene begynner å bli gammel, likevel tror jeg at han er den beste mannen til å lede laget videre pdd. Ser ingen bedre alternativer bortsett fra Klopp som virker å være meget fornøyd borte i Tyskland

Link to comment
Share on other sites

 

Vil påpeke at vi ikke hadde hatt verdensstjerner som Alexis og Özil i stallen uten professoren. Selv om mange Arsenalfans sin tillit til Wenger minsker for sesong til sesong har tydeligvis mange storspillere stor tro på mannen.

 

Så en annen manager får ikke hentet toppspillere? Den påstanden der tror jeg ingenting på. Hva tror du vi henter inn? Henning berg eller lignende?

Link to comment
Share on other sites

Så en annen manager får ikke hentet toppspillere? Den påstanden der tror jeg ingenting på. Hva tror du vi henter inn? Henning berg eller lignende?

De siste to årene har vi hentet inn en verdensstjerne på "lav" lønn årlig, uten å ha noen særlig sportslig suksess å vise til. Det er klart at AW er en av hovedfaktorene til at klubben får disse spillerene(og at vi er klubben vi er i dag sånn generelt)

Link to comment
Share on other sites

 

Uansett om mannen har mistet det eller ikke vil jeg ALLTID beholde troen på han og han vil for all overskuelig fremtid være det størst geniet jeg vet om. Uten han hadde vi ikke hatt Emirates, The Invincibles, Henry, Pires, Campbell, Fabregas, Van Persie, Özil, Sanchez for å nevne noen av verdensklassespillerene som har vært her. Fotballen vil bli uendelig mer fattig den dagen han gir seg og jeg ser heller en fjerdeplass med hans stil enn en førsteplass med uanstendig pengebruk og å klamre seg til trepoengene. Den dagen professoren gir seg kan det være at fotballinteressen gir seg, dersom vi ikke får en meget interessant erstatter.

Jeg har stor respekt for mye av det som Wenger har gjort i og for Arsenal, og jeg har også full forståelse for at mange fans har en svært stor respekt for manageren og personen Arsene Wenger. Det kan dog bli et problem hvis argumentene for å beholde Wenger blir mer og mer i fortiden og ikke i nåtiden.

 

Emirates uten Wenger, sannsynligvis ikke. Vi hadde nok likevel forlatt eller vært i ferd med å forlate Highbury uansett, men Wenger var så absolutt etter min mening rett mann på rett sted til rett tid.

The Invincibles er en fantastisk bragd som har gitt Wenger en "evig" plass i historiebøkene.

Spillerne du nevner som ble hentet i første halvdel av hans periode i klubben var fremdragende. Når det gjelder de siste store navnene så gjenstår det å se, jeg er enig i at de kan bli store men jeg blir litt usikker på f.eks. Özil når han (etter min subjektive mening) nå blir brukt i en posisjon som ikke er hans rette. Uansett så har jeg flere ganger berømmet hans kjøp denne sesongen, selv om jeg også mener at det manglede kjøpet av en "ekte" DM kan koste oss mer enn hva vi liker å tro.

 

At Wenger begynner å bli gammel bryr jeg meg ikke om, han kan gjerne bli i klubben i lang tid fremover HVIS han klarer å få frem "Wenger-magien".

Men jeg har også vært en av de som ønsket at han ikke skulle skrive under ny kontrakt denne sommeren, det skyldes ikke at jeg er "anti-Wenger" eller "hater" Wenger som noen (ytterst få) har beskyldt oss for, men rett og slett fordi jeg har ment at Wenger hadde tapt sin "magi".

Mener jeg at han har funnet "magien" igjen denne sesongen? Tja/Nja, som sagt så har han gjort det bra på overgangsmarkedet (med en mangel), men jeg er fremdeles usikker på hva han kan levere fra benken under kamp.

 

Jeg kommer ikke til å delta i et "spark Wenger"-hylekor hvis det nå ikke går som vi håper på utover sesongen, men jeg ser heller ingen grunn til å bruke "gamle bragder" som argument når en eventuell ny kontraktforlengelse kommer på banen. Det er og bør være slik i dette "gamet" at nåtiden og den nære fortid betyr mer enn det historiske når det gjelder denne viktige posisjonen i en fotballklubb.

Link to comment
Share on other sites

Kveldens kamp føyer seg bare inn i rekken som får tankene til å florere på hva som er feil med laget og alle de rundt. Som nesten alle ganger tidligere ender jeg opp med Wenger - mannen som åpenbart har det store ansvaret for spillerstallen og hvordan denne blir disponert. For meg reddet han det meste av skinnet forrige sesong ved nettopp å vinne cupen og klare den evige fjerdeplassen. Tvilen på at han skal klare å utvikle laget etter at "vi" har stått stille så mange sesonger på rad har likevel ikke forsvunnet. Og sesongstarten, og da spesielt de tre større kampene mot Everton, Manchester City og i kveld Borussia Dortmund, har ikke vist noen tegn til at Wenger har funnet koden på hvordan trepoengerne blir med hjem i bagasjen. Tidligere sesonger har vi mistet nøkkelspillere og blitt svekket før sesongstart gang på gang. I fjor sommer og nå denne så har Wenger fått midlene til å hente stjernespillere fra øverste hylle. Özil skulle være dirigenten som styrte angrepet vårt og Sanchez en spennende spiller som kan herje både på kant og spissplass. Spesielt denne sommeren etter salget av Vermaelen og Sagna (bosman), og spillere som har passert toppen i Arteta og Flamini, så var behovet for defensive forsterkninger åpenbart. Inn kom Debuchy som nå er skadet et par/tre måneder - selvsagt uflaks og ikke noe Wenger kan klandres for. I tillegg kom Chambers som var ung, uprøvd og ikke satt til en spesiell posisjon, men som har overrasket som midtstopper. Dekningen defensivt ble derfor ikke forsterket på noe vi fra sesongen før, noe alle og enhver så uten å behøve noe stor fotballforståelse.

 

Hva var da tanken til Wenger? Offensivt har vi mange spillere å ta av, og selv helt på topp fikk vi inn en spennende og god signering i Danny Welbeck - som neppe ville blitt signert om Giroud hadde vært skadefri. Hvordan skulle Wenger velge å sette opp laget for å demme opp for de defensive problemene? Det største problemet vårt har vært overganger og spill i rommet foran midtstopperne hvor Arteta og Ramsey forrige sesong fikk nogenlunde grei kontroll. Spanjolen slet fortsatt med tempoet, men ble reddet ofte av en waliser som jobbet over hele banen og glitret i alt han gjorde. Ut fra de første kampene har Wenger bare gjort problemet med åpenlyst ved å flytte partneren til Arteta fremover på banen slik at han selv må dekke mer rom. Okei, det kunne vært greit om man hadde fått spillet fremover på banen til å skinne fra første spark på ballen. Men igjen så har Wenger valgt noe eget ved å flytte Özil ut av posisjon ved å putte han på kanten. Nå fungerer minimalt fremover og enda mindre fra midten og bakover...

 

For meg så har Wenger kjørt seg fast i en blindgate han ikke klarer å komme seg ut fra, og jeg tviler sterkt på at han klarer å få ut makspotensialet av en spillertropp som har kvaliteter over det som blir vist pdd. Hva ville f. eks Rodgers, Mourinho eller Klopp klart å fått ut av dagens arsenalspillere? Vi har spillere med stort tempo, gode ballferdigheter og noen med svært gode individuelle ferdigheter som har prestert på verdensklassenivå i andre klubber/landslag. Tar man lagene til Mourinho som eksempel så mangler vi de store, fysiske spillerne som kan bryte opp motstanderne og kjempe dem ut av stilen.

 

Til helgen så bør man justere nivåbryteren flere hakk opp og trykke til fra start. En svak kamp mot Aston Villa kan egentlig ikke tilgis, og selv om det neppe er aktuelt med sparking midt i sesongen så bør man evaluere fortløpende hva som er det beste for klubbens fremtid.

 

Ospina

Bellerin - Chambers - Koscielny - Gibbs

Wilshere - Chamberlain

Sanchez - Cazorla - Campbell

Welbeck

 

Den fysiske styrken kan vi ikke gjøre noe med nå. Da får man heller velge spillere som er i form og som har fart og kan trykke til uten å kjele for mye med ballen. Ramsey er ute av form, Arteta er bare for treig, Özil spilles ute av posisjon og med Mertesacker på banen så setter vi forsvarslinjen for lavt på banen og laget blir strekt ut. Klin til og spill fotball som engasjerer igjen!

Link to comment
Share on other sites

Tar man lagene til Mourinho som eksempel så mangler vi de store, fysiske spillerne som kan bryte opp motstanderne og kjempe dem ut av stilen.

 

 

Den fysiske styrken kan vi ikke gjøre noe med nå. Da får man heller velge spillere som er i form og som har fart og kan trykke til uten å kjele for mye med ballen. Ramsey er ute av form, Arteta er bare for treig, Özil spilles ute av posisjon og med Mertesacker på banen så setter vi forsvarslinjen for lavt på banen og laget blir strekt ut. Klin til og spill fotball som engasjerer igjen!

Matic var kanskje Mourinhos beste signering etter returen til Chelsea, jeg veit at Costa og Cesc briljerer offensivt, men han bidrar ekstremt mye med tilstedeværelsen på banen, hodestyrken, styrken, måten han leser spillet på og han kan også skyte eller sentre ballen videre er absolutt klasse og alle lag trenger en slik spiller som gjør dirtywork. Chelsea har i motsetning til oss det perfekte mannskapet for en 4-1-4-1 der en Ramires kan dekke opp for Matic og Terry sine temposvakheter.

Courtois

Ivanovic-Cahill-Terry-Azpilicueta

---------------Matic-----------

Willian----Ramires-------Cesc----Hazard

----------------Costa

 

Stemmer også på å bruke formspillerne, fordelen med en 4-1-4-1 bør være at stopperne og DMen skal danne en trio som gjør at man får mindre avstand mellom forsvaret og midtbanen og at backene kan skyves opp. Å sette ut Mertesacker mot Villa har ikke samme risikoen nå som Kozak og Benteke er skadet og vi vil tjene på å ha to raskere stoppere mot de truslene de har i angrepet. Arteta ville jeg derimot holdt på som DM mot et slikt lag, han kan få diktert tempoet mot et Villa-lag som kommer til å satse på ett poeng og er dyktig til å variere spillet vårt, fungerer desverre dårlig med Mertesacker og Arteta i vår nåværende formasjon ser det ut til.

 

Skulle dog helst sett en 4-2-3-1 mot Villa, føler at 4-1-4-1 funket greit over to oppgjør mot City og er et godt alternativ til storkampene, men for å sette tilstrekkelig med press på en motstander som ligger så dypt som Villa trenger vi to spillere som ligger bredt og beveger seg innover i siste tredel og en playmaker i mellomrommet som kan distribuere. Dette er en kamp som det også kan være gøy å se Sanchez på topp i også dersom vi går opp i ledelsen, kan gjøre Senderos VELDIG svimmel.

 

Forøvrig må jeg også påpeke at vi hadde plass til Jenkinson i stallen, en spiller som kan spille både høyreback og stopper som også har vist at han tar PL-nivået så kunne vi heller lånt ut Bellerin til en PL-klubb for å se der om han gjør det...

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

En blogger kommer med tre påstander som vi alle i stor grad(uansett hva vi mener om Wenger) kan skrive under på. Spørsmålet som så følger summerer egentlig opp det jeg selv har spurt meg om.

 

My focus today is not on the what, but the why. If we can take as read a few basic assumptions, namely:

1. Arsene Wenger is the best manager in Arsenal's modern era by a long shot
2. Arsene Wenger forgot more about soccer, soccer players, and how to best evaluate and deploy them yesterday than I will ever know in my lifetime, even if I live to be 546 years old
3. Arsene Wenger got to where he is and became who he is by being very, very smart and understanding how to maximize available resources

Then the question remains, why does he insist on doing something that clearly, even to our unsophisticated layperson's eyes, does not work?

Om jeg så er enig i alle tankene bloggeren har i sitt svar er en annen sak, men også svaret gir meg rom for ettertanke.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

De siste to årene har vi hentet inn en verdensstjerne på "lav" lønn årlig, uten å ha noen særlig sportslig suksess å vise til. Det er klart at AW er en av hovedfaktorene til at klubben får disse spillerene(og at vi er klubben vi er i dag sånn generelt)

Vi hadde ikke fått de store navnene til arsenal uten Wenger

De største går til ultralagene. Arsenal er der nesten. Med Wenger får vi en dimensjon som ka avgjøre spillerens beslutning.

Håper han blir i tyve år til

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde ikke fått de store navnene til arsenal uten Wenger

De største går til ultralagene. Arsenal er der nesten. Med Wenger får vi en dimensjon som ka avgjøre spillerens beslutning.

Håper han blir i tyve år til

Tyve år ;) Rullestol og intravenøst frem

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde ikke fått de store navnene til arsenal uten Wenger

De største går til ultralagene. Arsenal er der nesten. Med Wenger får vi en dimensjon som ka avgjøre spillerens beslutning.

Håper han blir i tyve år til

Jeg er enig i at Wenger har gjort særdeles mye godt for Arsenal i sin tid i klubben, men jeg blir egentlig litt "skremt" av de "enkle" konklusjonene om at Wenger har vært, er og vil alltid være den eneste rette i managerstolen.

 

Wenger har fått mange store navn til klubben, men hva som hadde kommet med en annen manager i hele eller deler av hans regjeringstid vet vi ikke. Det spørs helt på hvem som da hadde sittet i stolen..

 

Wenger i tyve år til? Ikke dagens Wenger, så absolutt ikke. Den Wenger som kom til klubben for "lenge side", ja den Wenger hadde jeg nok hatt tiltro til i mange år fremover. Jeg har over noen år gått fra å være en nesten fanatisk "Wenger knows" til å være en skeptisk "do Wenger know?". Jeg synes rett og slett Wenger har tapt seg som manager.

 

Alt og alle har som regel en "utløpsdato" der prestasjonene ikke lenger er de samme. For en idrettsmann så så vil alderen ubønnhørlig senke prestasjonsnivået, men en manager kan i utgangspunktet fungere meeeget lenge i sin rolle. Men en manager må akkurat som andre ledere følge med i tiden og ta inn over seg endringene som skjer i den ligaen de spiller i og også de endringene som skjer i spillerstallen over tid. Akkurat her mener jeg Wenger har tapt seg. Wenger er på ingen måte en dårlig manager, men det har vokst frem en ny garde med trenere/managere i Europa som er helt på høyde med Wenger.

 

Hvor lenge Wenger skal sitte, jeg har lovet meg selv å ikke ta ordene "spark Wenger" i min munn uansett hvor galt det går, men jeg forbeholder meg "retten" til å be Wenger selv vurdere sin stilling på slutten av hver sesong hvis jeg føler for det.

 

Men de som "skremmer" meg mest blant fansen er de som kun argumenterer med "The untouchables", "Emirates Stadium" og spillere som ble hentet for ti år siden. Den samme fansen synes totalt å ignorere dagens situasjon i klubben når Wengers framtid diskuteres. Jeg har ikke et behov for at alle skal være enig med meg når det gjelder Wenger og Arsenals situasjon i nåtid, men jeg håper virkelig at argumentasjonen om å beholde Wenger kommer av tolkninger av det som skjer i nåtid og nær fortid og ikke med et "oppgulp" av gamle bragder.

 

Wenger er en legende i klubben og det er med rette, men samtidig så er det kun en person som kan eventuelt kan ødelegge legendestatusen og det vil i så fall være Wenger selv.

Link to comment
Share on other sites

De misforståtte playmakerne

KOMMENTAR: Det finnes en bestemt gruppe playmakere i Premier League som ofte settes i skyggen til tross for svimlende tekniske ferdigheter. Og det er ikke deres feil

http://www.nrk.no/sport/fotball/de-misforstatte-playmakerne-1.11953293

 

ps: Burde kanskje ha postet artikkelen et annet sted...

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at Wenger har gjort særdeles mye godt for Arsenal i sin tid i klubben, men jeg blir egentlig litt "skremt" av de "enkle" konklusjonene om at Wenger har vært, er og vil alltid være den eneste rette i managerstolen.

 

Wenger har fått mange store navn til klubben, men hva som hadde kommet med en annen manager i hele eller deler av hans regjeringstid vet vi ikke. Det spørs helt på hvem som da hadde sittet i stolen..

 

Wenger i tyve år til? Ikke dagens Wenger, så absolutt ikke. Den Wenger som kom til klubben for "lenge side", ja den Wenger hadde jeg nok hatt tiltro til i mange år fremover. Jeg har over noen år gått fra å være en nesten fanatisk "Wenger knows" til å være en skeptisk "do Wenger know?". Jeg synes rett og slett Wenger har tapt seg som manager.

 

Alt og alle har som regel en "utløpsdato" der prestasjonene ikke lenger er de samme. For en idrettsmann så så vil alderen ubønnhørlig senke prestasjonsnivået, men en manager kan i utgangspunktet fungere meeeget lenge i sin rolle. Men en manager må akkurat som andre ledere følge med i tiden og ta inn over seg endringene som skjer i den ligaen de spiller i og også de endringene som skjer i spillerstallen over tid. Akkurat her mener jeg Wenger har tapt seg. Wenger er på ingen måte en dårlig manager, men det har vokst frem en ny garde med trenere/managere i Europa som er helt på høyde med Wenger.

 

Hvor lenge Wenger skal sitte, jeg har lovet meg selv å ikke ta ordene "spark Wenger" i min munn uansett hvor galt det går, men jeg forbeholder meg "retten" til å be Wenger selv vurdere sin stilling på slutten av hver sesong hvis jeg føler for det.

 

Men de som "skremmer" meg mest blant fansen er de som kun argumenterer med "The untouchables", "Emirates Stadium" og spillere som ble hentet for ti år siden. Den samme fansen synes totalt å ignorere dagens situasjon i klubben når Wengers framtid diskuteres. Jeg har ikke et behov for at alle skal være enig med meg når det gjelder Wenger og Arsenals situasjon i nåtid, men jeg håper virkelig at argumentasjonen om å beholde Wenger kommer av tolkninger av det som skjer i nåtid og nær fortid og ikke med et "oppgulp" av gamle bragder.

 

Wenger er en legende i klubben og det er med rette, men samtidig så er det kun en person som kan eventuelt kan ødelegge legendestatusen og det vil i så fall være Wenger selv.

 

 

......................................................................................................................................

 

Helt enig i det du skriver, kommer heller ikke å forlange at Wenger skal sparkes. Han er mister Arsenal, og skal det skje at vi bytter trener er det fordi han velger å trekke seg tilbake. Det kan skje om han havner utenfor 4 plassen, ellers blir han iallefall ut kontraktstiden. Men faller vi ut av topp 4 vil nok fansen lage mye bråk, og faller vi ut av topp 4 en sesong og ikke kommer inn igjen neste vil det også svi økonomisk. Da har Wenger et stort problem, han kan da fort ødelegge hele legendestatusen sin. Dette tror jeg en stolt franskmann tenker over hele tiden, og han kommer til å trekke seg tilbake om han ser at han ikke holder mål. Jeg vil ha en ny trener nå, en kontrollert overgang til en ny trener. Klopp er mitt ønske, men det blir som sagt ikke noe trenerbytte så lenge Wenger leverer 4 plassen til sine eiere.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mr Wenger dette var flaue greier, nå har du holdt på i 8år uten nevneverdige resultater, vel du rodde i land en fa cup triumf i fjor, men selv det var ingen overbevisende forestilling. Kanskje på tide å innse at måten vår å spille på bør revurderes, vi er ikke spesielt imponerende om dagen. Regner med du selger Özil til sommeren, og kjøper noen skikkelige midtstoppere. For en svær tysker som faen ikke kan hoppe, og en løs kanon av en franskmann er ikke imponerende i dagens fotball. Siden det ikke virker som du vil bruke Özil til det han er god til, så er han bare stallfyll og en stor utgiftspost. Selg han mens vi kan hente inn noenlunde det vi ga for han. Uansett hva du finner på, styrk for guds skyld den defensive enheten i laget. Og kjøper du midtstoppere sjekk om de kan hoppe først!!!!

Link to comment
Share on other sites

mr Wenger dette var flaue greier, nå har du holdt på i 8år uten nevneverdige resultater, vel du rodde i land en fa cup triumf i fjor, men selv det var ingen overbevisende forestilling. Kanskje på tide å innse at måten vår å spille på bør revurderes, vi er ikke spesielt imponerende om dagen. Regner med du selger Özil til sommeren, og kjøper noen skikkelige midtstoppere. For en svær tysker som faen ikke kan hoppe, og en løs kanon av en franskmann er ikke imponerende i dagens fotball. Siden det ikke virker som du vil bruke Özil til det han er god til, så er han bare stallfyll og en stor utgiftspost. Selg han mens vi kan hente inn noenlunde det vi ga for han. Uansett hva du finner på, styrk for guds skyld den defensive enheten i laget. Og kjøper du midtstoppere sjekk om de kan hoppe først!!!!

Det er selvsagt ting Wenger kan gjøre i både januar og til sommeren når det gjelder overganger, men jeg er redd for at hvis han ikke tar seg selv i nakken og spiller et spill som passer de ressursene han har til enhver tid så hjelper det lite å bare kjøpe spillere.

 

Du nevner Özil, som i utgangspunket var et kjempekjøp. Men hva hjalp det sist sesong når han ikke hadde fart rundt seg som kunne benytte hans kapasitet. Denne sesongen når vi fikk mer fart inn i Sanchez og Welbeck som kunne dra nytte av Özils styrker, så klarer han å forvise tyskeren ut på kanten for å teste ut en spillestil uten en sentral ballfordeler.

 

Özil må gjerne selges hvis han ikke skal være den sentrale spilleren i vårt offensive spill, da er det bedre å få tilbake litt av pengene som ble betalt (sløst) på dette kjøpet. Selvsagt vil en ny forsvarer og en ny DM hjelpe, men Arsenal blir ikke et vinnerlag før Wenger går i seg selv og tar et oppgjør med seg selv. Jeg hadde en viss tro i starten av sesongen, men når jeg ser det som nå presteres så skal det bli meget vanskelig å klare den beryktede 4. plassen, og hvis det skjer så er jeg ikke sikker på at den som skal stå for innkjøpene i neste sommers vindu har initialene A.W. (klarer vi derimot fjerdeplassen, selv om det bare er med det berømte k..ehåret, så er amerikaneren fornøyd og AW får være stabukk nok en sesong)

Link to comment
Share on other sites

Han bør erstattes av unge herr Klopp.

Jeg er for at Wenger skal bli ut kontraktstiden sin.

Klopp råder over et bedre mannskap og har nå økonomiske muskler til å "plukke" spillere som Immobile, Kagawa, Mkhtaryan, Aubameyang og Ramos og bør følgelig gjøre det langt bedre. Skadesituasjonen der har ikke vært helt god, men den var langt verre i fjor og da klarte de å karre seg til en grei plassering allikevel.

 

Tror dog at Klopp kan være en grei arvtager på sikt, vi trenger noen som er ung, sulten, har bevist noe og kan tjene klubben i mange år som Arsene har gjort. Vet ikke om han er den rette løsningen, men han er fan av å spille en type ball som vi spilte når vi var på vårt beste og ser ingen andre gode alternativer pdd.

 

Som stor Wenger-fan er jeg meget spent på hvem som overtar tøylene den dagen professoren gir seg som manager.(Og det er HAN som kommer til å gi seg, ikke klubben, antar han vil få en rolle i styret etter managerkarrieren også)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Som stor Wenger-fan er jeg meget spent på hvem som overtar tøylene den dagen professoren gir seg som manager.(Og det er HAN som kommer til å gi seg, ikke klubben, antar han vil få en rolle i styret etter managerkarrieren også)

For min del så er det nok noen sesonger siden jeg var "stor Wenger-fan", men selv om jeg er en av de som har ment at han ikke burde skrevet ny kontrakt etter sesongen 13/14 så betyr det ikke at jeg har stor respekt for mye av det han har gjort i klubben. Det er også derfor jeg flere ganger har skrevet at jeg ikke kommer til å delta i et eventuelt "spark Wenger"-(hyle)kor, og at jeg mener at det er han som må ta avgjørelsen om å gå og ikke styret.

 

Men, jeg sitter med en følelse av at det i realiteten kommer til å bli styret/eier som kommer til å ta denne avgjørelsen, og mye avhenger av hva som skjer utover sesongen der en eventuell plass i PL som ikke fører CL-deltakelse lett kan føre til at styret finner at det er på tide med et skifte.

 

Jeg har ikke den samme tiltroen til dagens Wenger som det du har, men jeg er samtidig overbevist om at Wenger har mye mer i seg og hvis han "finner tilbake til seg selv" så er det stor sjanse for at jeg også (til en viss grad) kan begynne å tro på Wenger igjen. Men som jeg har skrevet tidligere så er det for meg stor forskjell på den "unge" Wenger som styrte klubben i mange år og den "eldre" Wenger som etter min mening har tapt seg.

 

Selv om jeg har mistet "troen" så har jeg stor respekt for deg og dine "meningsfeller" som fremdeles har troen på Wenger, og selv om jeg nok i mange sammenhenger vil være uenig med dere i vurderinger av det som skjer fra Wengers side når det gjelder Arsenal, så ser jeg ingen grunn til hverken i nåtid eller fremtid å angripe dere for den "troen".

 

Det eneste tilfeller jeg har kritisert enkelte av "Wenger-fansen" og som jeg også i fremtiden kommer til å kritisere enkelte i den gruppen er når jeg hører konklusjonen "Vi vet hva vi har men vi vet ikke hva vi får" som begrunnelse for å beholde Wenger. Wenger kommer til å gi seg en gang (frivillig/ufrivillig) og da kommer det en ny person i managersetet. Hvem denne personen skal være skal jeg ikke si, vi kan oppleve en nedtur (ala Moyes) eller vi kan få en opptur, det vil tiden vise. Det eneste jeg er sikker på er at det finnes nok av kompetente personer i fotballverden som kan ta over denne klubben og lede den til suksess. Det gjenstår bare å se om vårt styre/adm.ledelse er kompetente nok til å finne en av disse kompetente og rette personene.

 

Når det gjelder Wengers fremtid i klubben etter at han en gang går av, så er jeg usikker på om at han får eller at han vil ha noen rolle i klubben. Jeg ser for meg at han returnerer til Frankrike og får en eller annen slags rolle i en Fransk klubb.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

For ordens skyld presiserer jeg at jeg ønsker at Wenger fortsetter og perspnlig ønsker jeg ikke Klopp eller noen andre inn nå.

 

Jeg bare registrere bare at flere som vil ha Wenger it, ønsker Klopp inn. Klipp imponerer ikke i hjemlig serie for tuden og skadesituasjonen demmes er da bedre våres.

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Klopp har imponert i flere år og har således bevist han duger. Om man skal begynne å dømme folk etter noen kamper faller Wenger særdeles dårlig ut han også! Jeg kunne tenkt meg klopp inn imorgen om det var mulig ;)

 

Det skjer neppe, Wenger bestemmer helt selv hvor lenge han blir, det tror jeg.

 

Edit: klopp sitt mannskap tok oss lett i CL da vi møtte dem. Så svart hvitt på resultater er det ikke mulig å se etter så få kamper. Dortmund bør ende top3 i Tyskland uansett.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg har mistet "troen" så har jeg stor respekt for deg og dine "meningsfeller" som fremdeles har troen på Wenger, og selv om jeg nok i mange sammenhenger vil være uenig med dere i vurderinger av det som skjer fra Wengers side når det gjelder Arsenal, så ser jeg ingen grunn til hverken i nåtid eller fremtid å angripe dere for den "troen".

Jeg tror ikke Arsenal tar flere PL-gull under Wenger så det er sagt.

Jeg tror ikke han finner tilbake til suksessformelen.

Jeg tror ikke at han ser at laget mangler ledere, folk som utfordrer og dominerende forsvarsspillere.

Men jeg tror at Wenger kommer til å lede oss til topp 4 frem til kontraktsperioden hans går ut og det er godt nok for meg pdd.

Først og fremst utav respekt for mannen, jeg vil at Arsenal skal kjempe om tittelen hvert år og være en av de store klubbene i CL, men Wenger har, detaljert, bygget opp klubben til en toppklubb med godt økonomisk fundament som etterfølgeren hans vil kunne nyte godt av.

 

Så gjenstår det å se hvem det skal bli. Ser INGEN gode alternativer pdd. Vi trenger noen som vil være her langsiktig, ikke en Mourinho-type som kommer inn, signerer et par dyre spillere og unnlater å gi de yngre sjansene.

 

Mitt tips er at et kommer noen fra tysk fotball for å ta over når Wenger en dag gir seg(Vil alltid bli husket som klubbens største legende av meg), Jögi Löw, Jürgen Klopp eller Guardiola(Urealistisk)

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...