Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Sånn Wenger fremstår nå, er han ikke en verdig manager for Arsenal, ryktene om at Clichy, Fabregas og Nasri er på vei ut + at det ser ut til at Gervinho overgangen ikke ser ut til løse seg allikevel, gjør meg uendelig irritert.....

 

 

@GoonerTalk

They're reporting that Arsenal have offered 8 million euros plus 4 million in add-ons. Lille want a straight up offer of 10 million euros.

Link to comment
Share on other sites

Hadde tenkt til å legge inn et temmelig likt innlegg tidligere i dag.

 

Cesc, Nasri og Clichy ser alle ut til å være på vei ut av klubben og de er alle 3 førstevalg i sin posisjon på banen. Jeg kan leve med at Clichy går og til dels Cesc såfremt det hentes ordentlig kvalitet inn for å erstatte han, men det tror jeg ikke vil skje og derfor håper jeg Cesc blir nok en sesong.

 

Det virker heller ikke som om vi gjør noe fremgang på overgangsmarkedet verken når det gjelder nye spillere (Gervinho, Samba, Alvarez, Cahill, Enrique) og vi blir heller ikke kvitt dødkjøttet som Denilson, Bendtner, Rosicky, Almunia og Squillaci. Hittil har vi ikke mottatt et eneste bud eller forespørsel for noen av disse spillerene. Sier litt om kvaliteten de har kanskje?

 

Det har heller ikke blitt gjort noen endringer i bakrommet og jeg stiller store spørsmålstegn til den trenerstaben som vi har i klubben (særlig på det defensive!).

 

Det hjelper heller ikke at de spillerene som ofte blir linket er dårligere enn de som ryktes å være på vei ut eller så har de aldri bevist noe som helst på øverste nivå og er derfor risikosigneringer.

 

Hittil er det kun Mata og Gervinho (men, den hypen har dødd ned temmelig mye nå) som virkelig er interessante kjøp spør du meg. Alvarez virker som en spennende spiller, men han er ikke akkurat en spiller som man hopper i taket når man hører at klubben har signert han.

 

Vi trenger virkelig et par kjøp som viser ambisjon om at vi har planer om å ta sølvtøy neste sesong. Dette var noe av hva Nasri sa (selv om jeg tror selve hovedgrunnen er penger) og noe vi vet at Fabregas tenker mye på! Van Persie er nok også i samme båt og det er også resten av laget.

 

En signering av Juan Mata på venstrekant og Gervinho på høyre. En Samba/Cahill i midtforsvaret og Enrique inn på venstrebacken som en forsterkning ovenfor Clichy. Hent gjerne inn Mamadou Diarra på bosman for å styrke DM-plassen ville vært en helt fantastisk sommer og gitt et skikkelig signal om at denne klubben spiller fotball for troféer! Vi har økonomien til å gjøre det, så hvorfor ikke?

Link to comment
Share on other sites

Du har en jobb å gjøre nå kjære Monsieur Wenger. Hvis det er hold i alle ryktene om at de tre nevnte herrer er på vei ut døren en sommer hvor du selv har sagt at det skal forsterkes så bør du etterhvert virkelig åpne pengepungen og hente spillere som aldri før. Hvis vi går i overskudd på transfers denne sommeren har styret sviktet grovt og Silent Stan bevist at han ikke har tyngde eller autoritet nok til å drive klubben slik nye eiere i andre klubber har gjort.

 

Har vi noen gang hørt om en klubb med ny eier som ikke har fått et pund i ekstra midler for å forsterke? Dette er på grensen til skandale..

Link to comment
Share on other sites

Du har en jobb å gjøre nå kjære Monsieur Wenger. Hvis det er hold i alle ryktene om at de tre nevnte herrer er på vei ut døren en sommer hvor du selv har sagt at det skal forsterkes så bør du etterhvert virkelig åpne pengepungen og hente spillere som aldri før. Hvis vi går i overskudd på transfers denne sommeren har styret sviktet grovt og Silent Stan bevist at han ikke har tyngde eller autoritet nok til å drive klubben slik nye eiere i andre klubber har gjort.

 

Har vi noen gang hørt om en klubb med ny eier som ikke har fått et pund i ekstra midler for å forsterke? Dette er på grensen til skandale..

 

Jeg vil forsvare Wenger, med at det også kan virke som om systemet er for lite "profesjonelt" på disse områdene. Klubben har vel vært klar over, at noe må gjøres med tanke på forsterkninger. Regner ikke med at Wenger sitter helt alene på dette området.

Hvorfor skjer det ikke noe rimelig kjapt, slik at man slipper disse negative vibbene i klubben og media? Vi hadde tidenes svakeste avslutning på en sesong, som virkelig kunne gitt oss pokaler og ære tilbake. Hvorfor klubben med Wenger ikke ønsker å starte sommeren friskt og med ny tro, det synes jeg virker useriøst.

 

Ryktene om Fabregas visste vi ville komme, for den vil komme hver eneste sommmer. Når man i tillegg ikke fikser tøffere krav på nye kontrakter med Clichy og Nasri (en tidlig deadline), så vil man by opp til rot og negativitet i klubben som vi ikke burde hatt etter en slik sesongavslutning.

Som også StefanB tok med i sitt innlegg; hvorfor har man ikke klart å få solgt spillere, som helt tydelig var på vei ut av klubben?

 

Dette er et felles ansvar, og ikke bare Wenger sitt område.

Man må begynne å opptre mer seriøst på disse områdene, for tenk hvor mye klubben og spillerene kan slippe med dette negative jaget iløpet av sesongoppkjøringen. Utd har allerede fikset tre gode spillere inn i troppen, før det har blitt noen negative artikler og negativ stemning blandt sine supportere.....

Arsenal og Wenger har mye å lære, men det virker som de ikke vil ta dette på alvor.

 

Jeg er faktisk skuffet over hvor lite tak det har vært sålangt denne sommeren, med tanke på hvilken situasjon vi selv har satt oss i. Hvilke signaler det gir ut i markedet, det tør jeg ikke tenke på......

Link to comment
Share on other sites

Hvis du leser nøye så ser du at jeg ikke legger skylden på Wenger, men på et handlingslammet styre. Wenger har en jobb å gjøre, men uten godkjennelse og penger fra styrerommet er han bundet på hender og føtter

Link to comment
Share on other sites

Hvis du leser nøye så ser du at jeg ikke legger skylden på Wenger, men på et handlingslammet styre. Wenger har en jobb å gjøre, men uten godkjennelse og penger fra styrerommet er han bundet på hender og føtter

 

Man kan hvertfall begynne å lure på om det er styret som binder hendene til Wenger, men det klarer jeg ikke å se mtp. at Kroenke nå eier klubben og dermed vil ha langt mer å si på nettopp dette området.

 

Dessverre tror jeg Wenger har rotet seg så hinsides langt vekk fra den virkelige verden som det er mulig å gjøre i moderne fotball. Det ser ut som han sitter fast i en filosofi hvor han absolutt ikke skal hente etablerte spillere som forsterker laget, men heller forholdsvis ukjente (og forholdsvis dyre) prosjekter som han kan prøve å forme.

 

Det har fungert godt nok fordi vi har hatt en spiller i Fabregas som har vært absolutt verdensklasse helt fra en alder av 17 og fordi vi hadde igjen et par spillere fra "The Invincibles". Nå de siste 4-5 sesongene har enkelte spillere som har vært i klubben lenge (og de som har blitt hentet inn) vært forholdsvis gode, men allikevel ikke gode nok for at vi skal ta en tittel og det virker rett og slett som om Wenger vil prøve å bevise hele verden at han kan vinne Premier League/Champions League med et lag som kun har kostet en brøkdel av hva andre lag i samme liga har gjort.

 

Hva skal man si til det? For meg (hvis det siste er tilfelle) så ser Wenger på seg selv som større enn klubben og supporterne og burde rett og slett få fyken omgående. Hvis det første stemmer så burde styret (som Lady Nina påpekte) gå. Hvis det er Kroenke som styrer i kulissene så er det vel kun supporternes vrede som hjelper.

 

Dessverre ser jeg så mye galt (men, allikevel så mye bra) i denne klubben. Spørsmålet er vel hva som blir gjort med de dårlige aspektene ved klubben, men man krysser jo selvfølgelig fingrene for at det blir tatt tak i dette.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du leser nøye så ser du at jeg ikke legger skylden på Wenger, men på et handlingslammet styre. Wenger har en jobb å gjøre, men uten godkjennelse og penger fra styrerommet er han bundet på hender og føtter

 

Da misforstod jeg deler av innlegget ditt, beklager :)

 

Så lenge klubben med Wenger ikke veit hva som skjer med enkelte spillere (tenker da mest på Nasri, Fabregas, og Clichy), så skjønner jeg på en måte at det kan være vanskelig å fyre løs på markedet.

Det som er så tragikomisk (på en trist måte) med det hele, er at vi selv har skyld i dette. Det er vi som selv har satt oss i en slik amatørmessig situasjon. Hadde klubben tatt ansvar å satt tøffere krav i kontraktsforhandlingene, så kunne man gjort noe for lenge siden. Da hadde man visst, om Nasri/Clichy ble i klubben eller om de skulle erstattes så kjapt som mulig med samme/bedre kvalitet.

 

Penger er tilgjengelig (det har vel flere bekreftet også?), spørsmålet er hvor mye av dette kan brukes før man veit noe om de nevnte situasjoner. Det burde likevel ikke stoppet klubben fra å få fjernet noen spillere som ikke har nivået eller fremtiden i klubben, eller å hente inn det vi MÅ ha åkke som. Med et par store og gode kjøp, så hadde dette gitt signaler til spillergruppa. Tenker da mest på Fabregas, men også på Nasri og Clichy.

Problemet er at klubben ikke gir kraftige signaler etter en pinlig sesongavslutning, for det var MYE som sviktet de siste mnd. Og; det er ikke første gang kollapsen kom, eller at "rutinen" og taktikken ikke var på det nivået man må ha for å vinne pokaler. Dette gjør at det fortsatt vil være negativ omtale og dårlig med harmoni i klubben, og for oss supportere som bruker penger å livet på klubben.

 

Troverdigheten synker dramatisk fra min side, for jeg hadde virkelig trodd at de nå så alvoret, og at man tok harde og kjappe grep i slutten av mai/begynnelsen av juni.

Link to comment
Share on other sites

Vi er alle sammen enige om at Wenger har bidratt til masse positivt i løpet av hans karriere her i Arsenal. De siste ti-årene har han sikret oss CL-spill, vært blant topp 4 i PL, økonomisk vekst (tross byggingen av Ashburton Grove), laget spillere fra peanøtter til verdensstjerner osv. Men føler dessverre at tiden til Wenger snart er over.

 

En ting som irriterer meg noe grenseløst er måten spillerne oppfører seg ovenfor Wenger. Bare se på Ferguson f.eks. Ingen av spillerne tør å kritiserer han, gå ut i media og snakke bullshit eller noe lignende. Hvorfor i helvette skal det hele tiden skje med oss? At spillerne våre skal bli linket til andre klubber helt uten videre?

 

Jeg venter spent på å se hva som skjer i løpet av overgangsvinduet i år. Nye klassespillere skal hentes inn og laget skal forsterkes i følge Wenger.

Edited by Hulken
Link to comment
Share on other sites

En ting som irriterer meg noe grenseløst er måten spillerne oppfører seg ovenfor Wenger. Bare se på Ferguson f.eks. Ingen av spillerne tør å kritiserer han, gå ut i media og snakke bullshit eller noe lignende. Hvorfor i helvette skal det hele tiden skje med oss? At spillerne våre skal bli linket til andre klubber helt uten videre?

1. Kan du finne artikler for meg, der nåværende Arsenal-spillerne har gått ut i media og kritisert Wenger, + "snakket bullshit"?

 

2. Det siste spørsmålet ditt der fikk meg til å le. Alle spillere i verden blir linket til andre klubber på denne tiden av året. Dette er ikke noe nytt. Det skjer hver eneste silly season. Hvis du ikke tåler dette, så bør du grave deg et hull i jorda og leve der mellom midten av mai og begynnelsen av september.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Stefan:

Igjen må jeg be om at du leser innlegget mitt, dvs det første som Vieira04 kommenterer. Styret, dvs Stan Kroenke, bestemmer hva som er tilgjengelig av midler. Wenger handler innenfor de rammer som er gitt. Han har utallige ganger tidligere blitt spurt om han kunne kjøpt dyre spillere hvis midlene var der og svaret har alltid vært ja.

Dette prosjektet som mange snakker om er vel strengt tatt ganske fiktivt? Se på investeringene Wenger gjorde de første årene, de bærer ikke preg av at han ikke kjøper når han kan. De siste årene har det kommet ett tungt kjøp hver sommer i tillegg til Arshavin som kom i januar. Jeg kjøper ikke den forklaringen rett og slett fordi det bryter med tidligere mønstre samt at Wenger er alt for smart og kritisk til egen prestasjon til at prestisje skal påvirke hans kjøp og salg av spillere.

Link to comment
Share on other sites

1. Kan du finne artikler for meg, der nåværende Arsenal-spillerne har gått ut i media og kritisert Wenger, + "snakket bullshit"?

 

2. Det siste spørsmålet ditt der fikk meg til å le. Alle spillere i verden blir linket til andre klubber på denne tiden av året. Dette er ikke noe nytt. Det skjer hver eneste silly season. Hvis du ikke tåler dette, så bør du grave deg et hull i jorda og leve der mellom midten av mai og begynnelsen av september.

1. Orker ikke lete nå, men Walcott, Fabregas, Nasri ++ har alle gått ut og sagt at vi trenger nye spillere og forsterkninger.. Let litt på skysports sine intervjuer.

 

2. Snakker du om? Spillere blir selvfølgelig linket til andre klubber hvert år, men det er noe helt annet hvis en spiller alà Fabregas går ut og avkrefter disse ryktene istedetfor å flørte med andre klubber.

Link to comment
Share on other sites

1. Orker ikke lete nå, men Walcott, Fabregas, Nasri ++ har alle gått ut og sagt at vi trenger nye spillere og forsterkninger.. Let litt på skysports sine intervjuer.

 

2. Snakker du om? Spillere blir selvfølgelig linket til andre klubber hvert år, men det er noe helt annet hvis en spiller alà Fabregas går ut og avkrefter disse ryktene istedetfor å flørte med andre klubber.

 

1. Her har du helt rett, Nasri, Denilson, Rvp, Walcott og Fabregas var alle ute å klagte på at nye spillere måte inn

 

2. Fabregas er bra Katalania, født og oppvokst der, har mange av kameratene sine i Barca.. Han kommer aldri til å gå ut og avkrefte en overgang til Barcelona... Dessverre

Link to comment
Share on other sites

2. Fabregas er bra Katalania, født og oppvokst der, har mange av kameratene sine i Barca.. Han kommer aldri til å gå ut og avkrefte en overgang til Barcelona... Dessverre

Det er ikke det som er greia. Fabregas var bare et eksempel. Det handler om respekt, uten Wenger hadde de ikke vært en dritt i dag. Fabregas er vår kaptein, er under en kontrakt og han må være et godt eksempel for resten av gutta.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sells the talent, keeps the deadwood, buys more kids

By Myles Palmer

 

At Highbury, Arsenal was the biggest medium-sized club in the world.

 

At the Emirates Stadium, it's become the smallest big club in the world.

 

Arsenal is a big club run by small people and the manager is committing suicide in slow-motion as he tries to prove his critics wrong.

 

But he never will.

 

His 2010-11 season was a year of angst and pain and farce and kicking water bottles.

 

After the Carling Cup final fiasco and the consequent meltdown, Fabregas and Nasri called time on Wenger, although Nasri hasn't left yet.

 

What thousands feared is happening at last because Wenger's Arsenal has finally imploded.

 

It looks like a masterplan only he could conceive, and something only a doctor could explain.

 

In 1994 he decided to pack his Monaco team with kids and Africans and they dropped right down the league, so he got the sack.

 

Then Wenger went to Japan and became very detached.

 

He came to Arsenal in 1996.

 

Being detached helped when he had George Graham's defence and David Dein's Bergkamp and big-hearted Ray Parlour.

 

Then he turned it into French club. And then he turned Arsene FC into the West Ham of the Champions League. A selling club with a lot of deadwood.

 

By 2011 the team was playing to 40,000 people who didn't really care and who don't know football. There was no atmosphere. And if the crowd don't care about every game and every result, your foreign players certainly won't.

 

With the billionaire owner living in Columbus, Missouri, Wenger can be more detached than ever. There's nobody to say, "Arsene, don't do that."

 

Clearly, Stan Kroenke is a godsend to Wenger because he is an absentee owner who lives 5.000 miles away and is not interested in soccer. As long as Wenger makes a profit, he has a job.

 

However, his best players will always leave.

 

Van Persie will be next and Manchester United already want Jack Wilshere. That is the inevitable result of this manager's policies.

 

We're witnessing the loudest silent explosion in the history of phootball.

 

This is Monaco II- the Sequel.

 

If I was a Gooner, I'd be heartbroken.

 

I'd think, "The only winners are the fans who didn't renew."

 

 

Veldig sjeldent jeg finner noen punkter å være enig i når det gjelder Myles Palmer, men her må jeg nok bite i det sure eplet og samtykke til en del..

 

Edit: Linken til selve artikkelen hvis noen er interesserte

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

"if I was gooner.."

Eneste han har skrevet av sannhet de siste 10 årene..

Han har også tidligere uttalt at han ikke så en fotballkamp før han var 15 år, og at han heller aldri har spilt fotball selv.

 

Her er et sitat av mannen jeg brukte 1 minutt på å finne:

 

"Thierry Henry may turn out to be a £10 million winger, but he is a £500,000 centre forward. Henry is not a David Trezeguet and never will be."

 

En svært festlig type, denne Myles Palmer.

Link to comment
Share on other sites

Clichy, Fabregas og Nasri er så mye sterke rykter om de i alle aviser om dagen værdag nå at de er på vei vekk.

Wenger skulle forsterke Arsenal kraftig, mister 3 så goe spillere, værfall Nasri og Cesc er spillere som vil gjøre at Arsenal bli så svekka kraftig.

Da blir det neste umulig å erstatte de med like goe spiller vis du ikke punger sikkert 500 til 600 mill for å få se goe spillere til klubben.

Da tenker jeg på prisen er så høyt på topp spillere, vis Van Persie også stikker da er Arsenal så ille ute som topp klubb.

Kan skjønner Van Persie godt vis han i rykter mener ikke vil sattse som toppklubbb og selger unna de beste spilleren vi har.

ER så Mange spillere som har forhørt seg om Van Persie og etter en knall sessong etter jul med så mange skorte mål.

Sier det seg selv at mange klubber vil ha han, vet Barca har forhørt seg Van Persie i fjor og Inter har også hatt Van Persie på lista si før.

Så har vi KJøpe kåre Real Madrid, CHelsea og serlig sitte henter Van Persie vis de for sjangsen de betaler blodpriser uannsett og gir stjerne spillerne sykhøye lønninger. Ser jo i ryktene nå at City vil tiby Nasri 1.5 mill i lønn og bydd på spilleren i følge rykter i alle aviser.

Arsenal må nå lære av dette at de kan ikke vente til siste ite med å skrive nye kotrakter, de må gå inn å gi de beste spilleren nye kontrakter da de har 2-15 år i gjen av kontraktene sine så de slepper å havne i tap av spillere som Flamini, Nasri og Clichy.

KLubbene sitter i gjen som savarte per i slike saker at de bli tunget til å selge de beste spilleren, eller at de går gratis.

Skal Arsenal nå på alvord bli en toppklubbb som sloss om de gjeveste pokalen, så henger ikke det på greip det som skjer nå nok en gang.

Cesc som har 4 år i gjen av kontrakten min, er det sykt skuffanes at Arsenal som kaptien lar han gå for en mye lavere sum en han er vært.

Cesc har sakt mange agnger han trives i klubben, så 4 år i gjen av kontrakta burde Arsenal sette ned foten og si Barca dere for han ikke.

Tror Cesc kan bli ganske skuffa, men han må forstå han er katein og 4 år i gjen av kontrakta si.

Andre spillere i klubben må jo få panikk i tenke Arsenal vil ikke sattse hardt nok for å vinne pokaler.

Da tenker jeg på alt som skjer i klubben og ossen styre drives, Wenger, styre burde seriøst gi Nasri en mye bedre kontrak på cesc sitt nivå.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...