Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

Hutton backing Eduardo

http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_3213069,00.html

 

Ser ut som om det er noen Spurs-spillere med litt vet også. Pent sagt, og han vet jo hva han prater om, i og med at han har vært igjennom noe av det samme selv.

 

Rutinert å gå ut i media å si sånn !

Link to comment
Share on other sites

Rett skal være rett!

 

Til alle som som flirer og ler av Tottenham`s spillere og supporterne etter seieren i det som mange definerer som Mikke Mus Cupen. For 21 år siden, i 1987 altså, løp Arsenal ut på Wembley`s gressmatte, i ligacupfinalen. Motstander dengang var mektige Liverpool. Vi hadde ikke vunnet et trofe siden 1979. Liverpool vant stort sett i de turneringene de deltok. Også dengang var ligacupen rangert som den 4 største turneringen man kunne delta i.

 

I semfinalen hadde vi slått ut Spurs. Vi trengte 3 kamper. Det var omkamper den gang. Vi tapte 0-1 hjemme, før vi etter å ha ligget under 0-1 ved pause kom tilbake og vant 2-1 på WHL. Omkampen ble spilt på samme bane etter loddtrekning. Nok en gang lå vi under 0-1 før vi i sluttminuttene greide å snu det hele og vinne 2-1. Både spillere og supportere gikk totalt bananas på WHL. Virkelig bananas!!!

 

I finalen møtte vi et Liverpool lag som var storfavoritter. Blant annet hadde Liverpool ALDRI tapt når Ian Rush hadde scoret. Og Rushie var nettopp den som laget ledermålet til Liverpool. Enkelte av dette forumets debatanter var på Wembley denne april søndagen i 1987. Og de satt og lurte på hva de skulle si når de kom hjem fra London etter tapet. Så kom herlige, herlige Charlie Nicholas og scoret to mål. Det siste etter en pasning fra en komplett ukjent rødhåret reserve. The ginger one var Perry Groves. Arsenal vant 2-1, og noen og enhver blant Arsenal`s rød og hvite arme felte noen tårer etter kampen, det var faktisk talt megastort å være Gooner den første april søndagen det herrens år 1987.

 

Joda, ting har endret seg endel siden den gangen da Maggi Thatcher regjerte. Vi har fått PL og CL. Eller rettere sagt, disse to turneringene har endret navn, og genererer mer penger. Utover det er ALT likt! Og dermed så er min påstand følgende; det er direkte historieløst å flire av yids`en og dere euforiske glede etter forrige søndags triumf. Deres følelser er helt identiske med hva vi følte og opplevde for 21 år siden. HELT IDENTISKE! Av alle de fantastiske opplevelsene jeg har hatt med Arsenal gjennom nesten 40 år så er ligacuptriumfen over Liverpool en av de aller største. Så i all rettferdighet, den gleden og følelsen som yids`en nå føler den skal vi faktisk talt unne dem. Ikke minst fordi med et bedre Tottenham så kan dagens unge Gonnere faktisk lære seg å forstå hva rivaleriet i Nord-London egentlig innebærer. Og hvor enormt og emsjonelt det egentlig er. Manchester United eller Chelsea har ALDRI vært Arsenal`s virkelige rivaler, det finnes kun EN skikkelig rival, og det er Tottenham. Resten er fake!!!

 

Hekkan, hvor stort det var å vinne ligacupen for 21 år siden!

 

Og i dag vinner vi, Spurs taper, og snart har vi St.Totteringsday! :P Det er fint lite som har endret seg!

Link to comment
Share on other sites

Så var det tilbake til hverdagen på TV forumet igjen:

 

Det e mange spillere som ikke e interessert i å spille meir for Tottenham.. Helt tragisk å se på !!! Flaut

 

En liten hilsen til ThomasE og Sir Bill; selv om jeg "hater" Tottenham som pesten, så har jeg fremdeles både gangsyn og evnen til å snu brillene og se situasjonen fra begge sider. Tross alt, noe må jeg jo ha lært gjennom over 50 år! ;) Forøvrig takk for "godordene", lads! ;)

Link to comment
Share on other sites

Rett skal være rett!

 

Til alle som som flirer og ler av Tottenham`s spillere og supporterne etter seieren i det som mange definerer som Mikke Mus Cupen. For 21 år siden, i 1987 altså, løp Arsenal ut på Wembley`s gressmatte, i ligacupfinalen. Motstander dengang var mektige Liverpool. Vi hadde ikke vunnet et trofe siden 1979. Liverpool vant stort sett i de turneringene de deltok. Også dengang var ligacupen rangert som den 4 største turneringen man kunne delta i.

 

I semfinalen hadde vi slått ut Spurs. Vi trengte 3 kamper. Det var omkamper den gang. Vi tapte 0-1 hjemme, før vi etter å ha ligget under 0-1 ved pause kom tilbake og vant 2-1 på WHL. Omkampen ble spilt på samme bane etter loddtrekning. Nok en gang lå vi under 0-1 før vi i sluttminuttene greide å snu det hele og vinne 2-1. Både spillere og supportere gikk totalt bananas på WHL. Virkelig bananas!!!

 

I finalen møtte vi et Liverpool lag som var storfavoritter. Blant annet hadde Liverpool ALDRI tapt når Ian Rush hadde scoret. Og Rushie var nettopp den som laget ledermålet til Liverpool. Enkelte av dette forumets debatanter var på Wembley denne april søndagen i 1987. Og de satt og lurte på hva de skulle si når de kom hjem fra London etter tapet. Så kom herlige, herlige Charlie Nicholas og scoret to mål. Det siste etter en pasning fra en komplett ukjent rødhåret reserve. The ginger one var Perry Groves. Arsenal vant 2-1, og noen og enhver blant Arsenal`s rød og hvite arme felte noen tårer etter kampen, det var faktisk talt megastort å være Gooner den første april søndagen det herrens år 1987.

 

Joda, ting har endret seg endel siden den gangen da Maggi Thatcher regjerte. Vi har fått PL og CL. Eller rettere sagt, disse to turneringene har endret navn, og genererer mer penger. Utover det er ALT likt! Og dermed så er min påstand følgende; det er direkte historieløst å flire av yids`en og dere euforiske glede etter forrige søndags triumf. Deres følelser er helt identiske med hva vi følte og opplevde for 21 år siden. HELT IDENTISKE! Av alle de fantastiske opplevelsene jeg har hatt med Arsenal gjennom nesten 40 år så er ligacuptriumfen over Liverpool en av de aller største. Så i all rettferdighet, den gleden og følelsen som yids`en nå føler den skal vi faktisk talt unne dem. Ikke minst fordi med et bedre Tottenham så kan dagens unge Gonnere faktisk lære seg å forstå hva rivaleriet i Nord-London egentlig innebærer. Og hvor enormt og emsjonelt det egentlig er. Manchester United eller Chelsea har ALDRI vært Arsenal`s virkelige rivaler, det finnes kun EN skikkelig rival, og det er Tottenham. Resten er fake!!!

 

Hekkan, hvor stort det var å vinne ligacupen for 21 år siden!

 

Og i dag vinner vi, Spurs taper, og snart har vi St.Totteringsday! ;) Det er fint lite som har endret seg!

 

Takk for et meget godt innlegg Chaz.

 

I mitt liv som fanatisk Arsenalsupporter så er det akkurat denne tittelen som har gitt med størst glede. Jeg var helt fra meg i ren lykkerus og brukte mange uker på å "lande".

 

Rent emosjonelt ga dette meg mye større glede enn serietittelen to år senere (det skyldes nok at NrK hadde en teit regel om at man ikke kunne viser kamper fra England når den norske serien hadde begynt. Fikk derfor ikke med meg innspurten som kulminerte i at vi slo Liverpool to null på Anfield og tok seriemesterskapet på bedre målbrøk enn Liverpool, og alt dette på overtid!).

 

Jeg husker fortsatt innhoppet til Perry Groves og scoringene til Champagne Charlie! Hvis jeg en gang ender opp som senil på et gamlehjem, så tror og håper jeg at jeg vil huske akkurat dette!

 

La nå spurvene få nyte dette og drømme om bedre tider for sitt lag, som vi gamlingene på forumet drømte om da vi vant ligacupen i 1987. Våre drømmer har blitt realisert, for spurvene forblir det nok bare drømmer ;)

Link to comment
Share on other sites

Bare hyggelig, Tapana. Fremdeles ser jeg en del av situasjonene den søndagen på Wembley klokkeklart for meg. Feiringen i Nord-London etterpå også. På supporterklubben og puben rundt. Bjørnstan var der, Helge Nordlie og lederen også. Det var en vidunderlig søndag! ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi har fått PL og CL. Eller rettere sagt, disse to turneringene har endret navn, og genererer mer penger. Utover det er ALT likt!

 

Nå er det jo mer enn bare navnet og pengene som har endret seg i begge turneringene, siden rett skal være rett :-)

 

PL genererer mer penger i form av tv avtale og premier til vinneren. I tillegg gir 1-4 plass mulighet til å få ENDA mer penger i form av CL deltagelse.

 

CL har endret navn, fasong (seriespill vs cupspill tidligere) og genererer ufattelig mye mer penger. Å delta i CL er som å vinne i lotto for klubbene.

 

På bakgrunn av dette vil jeg påstå at å komme blandt de 4 beste i PL er utrolig mye viktigere nå enn for 21 år siden, og listen er dermed flyttet i likhet med fokuset på kampene.

 

I 1987 var det ofte de samme spillerne som deltok i ligacup som i PL, FA-cup og europacupene. Det var sjeldent man så rene juniorlag eller reservelag spille disse kampene. I 2008 deltar Arsenal, ManU, Liverpool, Chelsea og et par andre klubber med mye juniorer og reserver i kampene (i starten av turneringen). Dette er grunnen til at Ligacupen har fått et større B stempel nå enn hva den hadde i 1987 (og årene før/etter det).

 

Så det blir ikke det samme å juble over seier i den cupen i 2009 som det var i 1987, uavhengig om det er Arsenal, ManU, Liverpool, Chelsea eller andre lag som vinner den. Dette er nok grunnen til at såpass mange flirer litt av Tottene sin feiring. For det er en ting å feire en tittel, men noe helt annet å foreta en ELLEVILL feiring av tittelen.

Link to comment
Share on other sites

Nope. Jeg er uenig, ArsGun. Følelsen og betydningen er likedan nå som dengang. Og situasjonen Arsenal var i 1987, er bortimot helt identisk med den Tottenham er i nå.

 

Det siste er jeg absolutt enig i, i og med at det er såpass lenge siden Tottene har vunnet noe og at de vaker rundt på tabellen år etter år. Slik var det for oss på 80-tallet også, så sånn sett kan man kanskje si at følelsen og betydningen er likedan.

 

Det som jeg mener er forskjellen er klubbenes prioritering av ligacupen, og den har endret seg siden 80-tallet (og faktisk så sent som tidlig 90-tallet). De "store" klubbene nedprioriterer cupen, og stiller svært sjeldent med sitt beste lag. Det er faktisk også sjeldent at det er nest-nest-beste lag som stiller, da programmet er så tett med gruppespill i CL og tøff kamp om PL topp 4. Forskjellen på 4 og 5 plass i PL er så stor i dag, og enormt mye større enn på 80-tallet. Derfor denne nedprioriteringen.

 

Dette er bakgrunnen for at så mange heller ikke tar cupen så "seriøst", og ikke tar det så tungt om man ikke går til topps i denne. Når Tottene så vinner den, og feirer det som om det skulle vært CL de vant, så er det ikke så rart at man da sitter igjen som et spørsmålstegn og smiler litt av de. :-)

 

Som jeg også har nevnt; Jeg vil gjerne vinne denne cupen med Wenger, men er også enig i hans prioriteringer med tanke på viktigheten av PL og CL.

Link to comment
Share on other sites

Vi er helt på linje her, ArsGun. Men det jeg også ser er at enkelte lag, Chelsea f.eks., prioriterer ligacupen rimelig mye høyere nå enn bare for få år siden, og dermed har kanskje denne turneringen også fått en liten "indian summer". Og, i tillegg skal det også sies, at selv tilbake på 70-80 og 90 tallet så var det ikke alle lagene som prioriterte turneringen like høyt, den gangen heller.

Link to comment
Share on other sites

Turneringen har nok de siste 20-30 årene hatt et "b-preg" over seg, bortsett fra kanskje de årene ingen engelske lag var representert i Europacupene (Heysel). Men allikevel vil jeg påstå at det er flere lag som nedprioriterer turneringen nå enn tidligere, og ihvertfall mer bevisst og "offentlig" enn tidligere.

 

Tottene skal ha "ære" for å vinne, men må også tåle at man ler litt av den voldsomt overdrevne feiringen fra andre supportere som tross alt har vunnet en god del de siste 10 årene :)

Link to comment
Share on other sites

Turneringen har nok de siste 20-30 årene hatt et "b-preg" over seg, bortsett fra kanskje de årene ingen engelske lag var representert i Europacupene (Heysel). Men allikevel vil jeg påstå at det er flere lag som nedprioriterer turneringen nå enn tidligere, og ihvertfall mer bevisst og "offentlig" enn tidligere.

 

Tottene skal ha "ære" for å vinne, men må også tåle at man ler litt av den voldsomt overdrevne feiringen fra andre supportere som tross alt har vunnet en god del de siste 10 årene :)

 

Helt enig i at ligacupen har blitt degradert. Hadde jeg holdt med en søppelklubb som Tottenham (god forbid) så hadde jeg vært i syvende himmel nå. De opplever neppe en ny tittel med det aller første, for ikke å snakke om å vinne serien. Det begynner å bli en god mannsalder siden de vant sist, og de vinner neppe serien i min levetid. Og jeg er "bare" 36 år gammel :D

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...