Jump to content

2005.09.27 Ajax B


Andain

Recommended Posts

ajax.gif

Ajax 1-2 Arsenal

Amsterdam ArenA, Tirsdag 27 September klokken 20:45

 

Lagoppstilling :

Ajax : Vonk, De Jong, Grygera, Vermaelen, Emanuelson, Pienar, Galasek, Lindenbergh, Babel, Charisteas, Boukhari. Innbyttere : Lobont, Heitinga, Escudé, Juanfran, Rosenberg, Manucharyan, Boakye

 

Arsenal : Almunia, Lauren, Touré, Campbell, Cole, Hleb, Fabregas, Flamini, Pires, Ljungberg, Reyes. Innbyttere : Poom, Song, Cygan, Clichy, Owusu-Abeyie, Eboué, Lupoli

 

Dommer:

Luis Medina Cantalejo (Spania)

 

TV kanaler:

SuperSport 3 SA

NTV+ Sport

ITV 2

C+ Deporte 2

Kiosque 3

NED 2

Prem Sport Portal

Albania +3 Premiere

ART Sport 2

Sky Calcio 9

ZTV Sweden

 

Kampen går i redigert opptak på TV3 Norge senere på kvelden

 

Radio/TV streams via nett:

Dragon TV sports

Star Sports China

ATV

 

Skader/suspendert:

Thierry Henry (skadet)

Robin van Persie (suspendert)

Jens Lehmann (suspendert)

Gilberto (skadet)

Philippe Senderos (skadet ?)

Dennis Bergkamp (skadet ?)

Robert Pires (skadet ?)

 

Tidligere møter:

18.02.2003 Ajax 0-0 Arsenal (UEFA Champions League)

26.02.2003 Arsenal 1-1 Ajax (UEFA Champions League)

29.07.2005 Ajax 0-1 Arsenal (Amsterdam Tournament)

 

Før avspark:

Vi fikk en svært uheldig skade på Gilberto borte mot West Ham sist lørdag. Arsene Wenger har kommet med følgende kommentar angående Gilberto; "He is on crutches at the moment and doesn't look good for Tuesday night," "It's bad news. With all the injuries at the moment, we just can't afford to lose Gilberto."

 

Dennis Bergkamp, Philippe Senderos og Robert Pires kan alle bli klare til kampen, mest usikker er nok Bergkamp som skal igjennom en fitness test. Dersom han består den er nok sjansene store for at Wenger sender han avgårde til Nederland.

 

+ + + Konkurranse + + +

Synes det var på tide med en liten quiz på forumet hvor vinneren belønnes med en liten premie. Quiz'en er veldig enkel, hva blir sluttresultatet i denne kampen ? Send inn svaret via PM til undertegnede og bruk overskriften Svar på Quiz. Dersom det blir flere riktige svar, så vil den som sendte inn korrekt svar først bli annonsert som vinneren og få tilsendt en liten overraskelse i posten.

 

- Svar kan sendes inn via PM helt frem til avspark

- Kun lovt å sende inn et svar

- Ikke tillatt å endre på innsendt svar

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

En uhyre vrien bortekamp. Drømmer om tre poeng, men er også fornøyd med et poeng.

 

I skrivende stund ser det ut til at vi sliter sterkt med skader og karantener. Det ser ut til at kanskje Pires rekker kampen, mens Bergkamp er mer tvilsom. Med Van Persie ute har vi absolutt behov for den eldste nederlenderen. Håper også at Gilberto rekker denne kampen.

 

Det blir vanskelig å komme med noe forslag på lagoppstilling nå. De fem bakerste gir seg selv. Mest spenning blir det å se hvem som danner angrepet.

 

Våger meg med et tips på 1-0 seier til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt forslag til lag på tirsdag:

 

Almunia

 

Lauren Campbell Senderos Cole

 

Hleb Toure Fabregas Clichy

 

Bergkamp Reyes

 

 

Tips med mitt lag: Ajax-Arsenal 0-2

Med Wengers lag: Ajax-Arsenal 2-1

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo allerede slått Ajax en gang i år... Jeg tror vi kan gjøre

det igjen! Hadde vært spennende med et rent nederlandsk

angrep: DB10, RvP og Quincy. Men Nå er jo minst en, kanskje

to av dem ute til denne kampen - det får bli returmøtet i stedet!

 

Tror ikke det blir mye mål her, men satser på 0-1 eller 0-2 :angry:

Så er det å komme seg ut og lete opp et sted som viser kampen.

En uting at TV3 ikke prioriterer Arsenal, men vi har vel litt for

liten fanbase i Norge - iaf i forhold til enkelte andre lag. Men

jeg forventer at vi legger grunnlaget for en trygg gruppeseier i

denne kampen. Ingen grunn til å "leke" mer enn nødvendig i CL.

Det har vi formodentlig lært etter flere år med svake resultater.

Bare ikke vi kommer til Ajax for ett poeng...

Link to comment
Share on other sites

Så er det å komme seg ut og lete opp et sted som viser kampen.

En uting at TV3 ikke prioriterer Arsenal, men vi har vel litt for

liten fanbase i Norge - iaf i forhold til enkelte andre lag.

21561[/snapback]

 

I år er det vel redaksjonen som velger kampene og Arsenal har vel alltid vært 3-4. valget for TV3.

RBK først, deretter Man U og Liverpool.

Chelsea er vel også høyere på rangstigen nå som Viasat har Chelsea TV sammen med Manure TV og Liverpool TV.

 

Viasat Sport 2 viser vel Arsenal direkte, men den er det jo ikke så veldig mange som har hjemme.

Og jeg gidder ikke å se redigert opptak på TV3 eller VS1 langt utpå natt, så da er ITV/Sky Sports eneste løsning for meg.

Kings Cross neste!

Link to comment
Share on other sites

Er veldig spent på hvem som spiller på topp denne kampen, med Henry og muligens Bergkamp skadet og Van Persie. Reyes er vel det eneste vi kan tro er sikkert. Ved tidligere anledinger har Pires plutsleig dukket opp som spiss, med vekslende hell. Ljungberg har vel bare en gang som jeg vet om spilt spiss, og etter min mening gikk det elendig. Synes Qunisy burde få sjansen, men Wenger bruker ofte å satse på noen med mer rutine i E-cup. Så det er bare å vete i spenning.

Link to comment
Share on other sites

Guest Livet for Arsenal

---------------------Poom--------------------

Lauren-------Toure-----Campbell-----Cole

Ljungberg-----Fabregas/Hleb----Gilberto---Pires

----------------Van Persie---Reyes------------

 

Benk: Lehman,Clichy,Fabregas/Hleb,Quincy,Bergkamp

Link to comment
Share on other sites

Kings Cross neste!

21562[/snapback]

da blir det nok Highbury Pub denne kampen også...

21563[/snapback]

Hvis du vil oppleve det som er av stemning på pub i oslo, samt møte forumister, bør du ta turen til Bohemen. Finner ikke noe bedre fotballpub.

Link to comment
Share on other sites

---------------------Poom--------------------

Lauren-------Toure-----Campbell-----Cole

Ljungberg-----Fabregas/Hleb----Gilberto---Pires

----------------Van Persie---Reyes------------

 

Benk: Lehman,Clichy,Fabregas/Hleb,Quincy,Bergkamp

21580[/snapback]

 

Vel; Lehmann suspendert sammen med van Persie. Gilberto skadet.. Du må nok rokere noe på lagoppstillingen din.

 

Tipper vi ser følgende lag:

Almunia

Lauren Toure Sol Cole

Ljungberg Flamini Fabregas Pires

Bergkamp Reyes

 

Hvis Bergkamp skadet går nok Ljungberg frem, Pires til høyre og Hleb venstre.

 

Benk:

Quincy, Senderos, Clichy, Hleb/Bergkamp, Poom

Link to comment
Share on other sites

Tror at Arsenal lærer av dårlige kamper og sånn. Så jeg tipper på en sterk kamp av AFC!

Jeg tror da ikke på noen lett kamp iallefall!!

 

 

Laget:

 

------------------Almunia------------------

Lauren-----Toure-----Campbell-----Cole

Ljungberg-------Fabregas-----------Pires

---------------------Hleb-------------------

--------------Quincy----Reyes------------

 

Bytter: Mannone--Senderos--Clichy--Senderos--Bergkamp

 

 

Håper på denne formasjonen etter som Gilberto er skada og Hleb forsåvidt i form. Jeg tror på en målrik men også jevn kamp som kan gå begge veier. Men jeg tror at det dabber vår vei etter alle 90 minuttene.

 

 

Tipset: (Har tenkt å lage en liten "trener" av meg og nesten som gi Wenger råd...)

 

Wenger må sette laget forover og nesten ha tre spillere på topp. Reyes må gå på baler og spille Quincy gjennom forsvaret, og de to kan gjøre Ajax-forsvaret redde nok de ja. Så Wenger gjør det lurt hvis han starter med Quincy og Reyes på topp og Bergkamp på benken, iallefall hvis han ikke er i toppform og halvveis skada... Håper også på at Wenger setter Hleb og Reyes som noen offansive playmakere.

 

 

Resultatet:

 

3-2

Quincy

Hleb

Ljungberg

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt forslag til lag på tirsdag:

 

                                            Almunia

 

Lauren              Campbell                            Senderos              Cole

 

Hleb                Toure                                  Fabregas              Clichy

 

                        Bergkamp                            Reyes

 

 

Tips med mitt lag:  Ajax-Arsenal  0-2

Med Wengers lag:  Ajax-Arsenal  2-1

21553[/snapback]

 

Makan til selvtilit... For noe pisspreik!

Kan du gi oss Wengers lag som taper 2-1 på tirsdag, så slipper vi å spekulere i hvem som spiller og hva resultatet blir.

 

Når skal du ta over for Wenger sa du?

 

Get a life ;)

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt forslag til lag på tirsdag:

 

                                            Almunia

 

Lauren              Campbell                            Senderos              Cole

 

Hleb                Toure                                  Fabregas              Clichy

 

                        Bergkamp                            Reyes

 

 

Tips med mitt lag:  Ajax-Arsenal  0-2

Med Wengers lag:  Ajax-Arsenal  2-1

21553[/snapback]

 

Det er tragisk å se at det går an å skrive på den måten. Du sier jo rett ut at du ville blitt en bedre trener enn Wenger. Well, keep dreaming!! ;)

Du kan bare ikke si sånt mener jeg, at ditt lag hadde vært bedre enn Wenger sitt. Og uansett, vet du hvordan laget til Wenger kommer til å se ut mot Ajax??? NEPPE!!

Laget er greit nok, det er ikke det, men det er for idiotisk og skrive de to siste linjene der...

 

:) :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt forslag til lag på tirsdag:

 

  Almunia

 

Lauren Campbell   Senderos   Cole

 

Hleb   Toure   Fabregas   Clichy

 

Bergkamp Reyes

 

 

Tips med mitt lag: Ajax-Arsenal 0-2

Med Wengers lag: Ajax-Arsenal 2-1

21553[/snapback]

 

Det er tragisk å se at det går an å skrive på den måten. Du sier jo rett ut at du ville blitt en bedre trener enn Wenger. Well, keep dreaming!! ;)

Du kan bare ikke si sånt mener jeg, at ditt lag hadde vært bedre enn Wenger sitt. Og uansett, vet du hvordan laget til Wenger kommer til å se ut mot Ajax??? NEPPE!!

Laget er greit nok, det er ikke det, men det er for idiotisk og skrive de to siste linjene der...

 

:) :ph34r:

21610[/snapback]

 

 

 

Gud hjelpe meg.... litt humor må en vel kunne unne seg :blink:

 

Håper ikke du på alvor tror at noen her på forumet synes de er bedre trenere enn Wenger fordi vi ville valgt ett annet lag?

Du har rett i at en ikke skal være forutintatt i forhold til vilket lag Wenger velger mot Ajax, men har en følelse av at Wenger vil gå for et mer konservativt laguttak.

 

Værre er det ikke! ;)

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt forslag til lag på tirsdag:

 

Almunia

 

Lauren Campbell Senderos Cole

 

Hleb Toure Fabregas Clichy

 

Bergkamp Reyes

 

 

Tips med mitt lag: Ajax-Arsenal 0-2

Med Wengers lag: Ajax-Arsenal 2-1

21553[/snapback]

 

Det er tragisk å se at det går an å skrive på den måten. Du sier jo rett ut at du ville blitt en bedre trener enn Wenger. Well, keep dreaming!! ;)

Du kan bare ikke si sånt mener jeg, at ditt lag hadde vært bedre enn Wenger sitt. Og uansett, vet du hvordan laget til Wenger kommer til å se ut mot Ajax??? NEPPE!!

Laget er greit nok, det er ikke det, men det er for idiotisk og skrive de to siste linjene der...

 

:) :ph34r:

21610[/snapback]

 

 

 

Gud hjelpe meg.... litt humor må en vel kunne unne seg ;)

 

Håper ikke du på alvor tror at noen her på forumet synes de er bedre trenere enn Wenger fordi vi ville valgt ett annet lag?

Du har rett i at en ikke skal være forutintatt i forhold til vilket lag Wenger velger mot Ajax, men har en følelse av at Wenger vil gå for et mer konservativt laguttak.

 

Værre er det ikke! ;)

21614[/snapback]

 

Okay, det er greit at det kan ha vært litt humor i det, MEN det ser da ikke ut som humor!

Det er ikke laget jeg reagerer på, for det ser ganske bra ut det faktisk, men det er det du skriver på slutten, at med ditt lag så ser resultatet bedre enn et lag som ikke engang eksisterer...DET er det jeg reagerer på!! :blink:

Og jeg ser ikke akkurat humoren i det heller......... :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Hvis Gilberto er ute må Song inn, og det fra start!!!!

Vi kan ikke spille en bortekamp mot ajax uten et midtbane-anker.

Håper også på Quincy/Reyes på topp.

Resten av laget sier seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Er redd Flamini/Fabregas sentralt blir for "lett". I mine øyne finnes to bedre alternativer:

 

1. Flytt Toure opp til sentral midtbane og sett Senderos som makker til Campbell. Hvis sveitseren kan spille da.

 

eller

 

2. Bruk Clichy på flanken og dytt Hleb inn sentralt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever
Jeg har tro på Arsenal i Amsterdam altså, Ajax viser ikke gammeldags klasse for tiden...

 

Men veldig vanskelig å spå noe uansett,men hadde vært utrolig godt for spillere og fans om vi hadde fått en fin borteseier der!

21639[/snapback]

 

Jeg er helt enig, mer er det ikke å si :ph34r:

 

Nei assa...jeg tror og håper på en seier da, som de fleste andre her. Mm, kjedelig med så mange skader, går rundt og er litt sånn smånervøs for kampen hele tia.

Jeg håper at Quincy får mer spilletid denne kampen. Skulle likt å se Hleb skyte litt mer... <_< Skal ikke tippe laget, eller komme med tips om lag....Wenger vet jo hva han gjør.

Håper bare at vi får se Arsenal-fotball igjen...har ikke vært mye av det i det siste. Hvis kombinasjonene funker, så funker ikke avsluttningene(ikke alltid, men som oftest, de siste kampene)...blir nok bedre etterhvert <_<

Ønsker laget lykke til...

...og håper alle vi får en skikkelig kamp, fotballkamp i Arsenal-stil :'(

 

Ha en fin dag....

 

EDIT: her er de som er med til Amsterdam:

 

Manuel Almunia

Mart Poom

 

Ashley Cole

Sol Campbell

Gael Clichy

Pascal Cygan

Kolo Toure

Lauren

Manu Eboue

 

Freddie Ljungberg

Robert Pires

Cesc Fabregas

Alexander Hleb

Alexandre Song

Mathieu Flamini

 

Jose Antonio Reyes

Quincy Owusu-Abeyie

Arturo Lupoli

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...