Jump to content

2005.09.27 Ajax B


Andain

Recommended Posts

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply
Guest Viggo Viking

Trekket med Ljungberg på topp har båret frukter.

 

Må innrømme at jeg i utgangspunktet har vært veldig skeptisk til Ljungberg i denne posisjonen!

 

8587.jpg

 

Sett under ett en bra omgang av Arsenal! Aggresivt og fint i førstepresset, spesielt av Ljungberg og Reyes. I forhold til forventningene er det nok Hleb og Fabregas som ikke helt har innfridd, uten at de av den grunn har vært dårlige.

 

De siste 5 minuttene var dog etter min smak vel spennende, med flere tilløp/sjanser fra Ajax.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Jævlig bra dette, eventyrlig start på champions league-eventyret.

Thun slo tsjekkerne og vi seiler opp som konger i denne gruppen.

Wenger beviser på nytt sin storhet når han kjører Freddie opp som spiss når vi mangler halve laget, og det blir også helt avgjørende.

Sesongens første borteseier, dette smakte av fugl :)

Link to comment
Share on other sites

Noen raske og usammenhengende post-matchtanker.

 

En veldig god kamp defensivt. Ajax slapp aldri til på annet enn langskudd. Bortsett fra dem hadde stopperne full kontroll, godt hjulpet av en kjempende midtbane. Apropos langskudd, jeg synes det er for mye forlangt å kreve at Almunia tar skuddet til Galasek. Han er i full strekk og skuddet smeller i stolpen. Det er ren uflaks at returen detter i bena på Rosenberg.

 

Robert Pires var for meg dagens mest usynlige. Kanskje var det fordi han jobber mer defensivt enn vanlig? Ikke vet jeg. Han satt inn straffesparket, og da er han uansett tilgitt i dag. Hleb har vel også hatt bedre kamper. Ljungberg, Reyes - løp utrettelig. Hele laget ga egentlig 110% i dag. Cesc trillet ball og Flamini var som en terrier i Gilberto-rollen, noe som bl.a. førte til at han kjempet til seg ballen på Ajax' halvdel og sendte av gårde Reyes og Ljungberg til 1-0.

 

Annenomgangen var uten tvil den mest underholdende. Morsom og åpen. En veldig viktig seier. Og en fortjent seier.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...