Jump to content

2005.09.27 Ajax B


Andain

Recommended Posts

Guest Van Persie

Vi sliter i Premier League, men vinner i Champions League. Stikk motsatt i forhold til de siste sesongene.

 

Cygan kom inn for Hleb i de siste minuttene, og Almunia fikk et gult kort.

 

Hvem var gode, og hvem var dårlige i kveld?

Spilte Almunia bra?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

En skikkelig arbeidsseier dette her. Laget kjempet i samtlige minutter, og kunne til slutt dra iland en viktig seier. Dette gir kanskje laget økt selvtillit til å kunne bedre prestasjonene i PL.

 

Pires som har vært mye utskjellt denne sesongen, gjorde en god jobb deffensivt, men det er noe som skorter fremover på banen. De fleste pasningene hans idag gikk enten bakover eller tversover, noe som ødela mye av fremdriften. Hleb gjorde mye bra, men bør settes sporenstreks i skuddtrening. Det virker som han har skuddvegring deluxe. Tror ikke jeg har sett han løsnet ett eneste skudd i Arsenaltrøya så langt.

 

Hvis vi fortsetter å spille så bra deffensivt som vi har gjort i de to første kampene i CL, så er kanskje dette sesongen hvor vi tar et steg videre i CL.

 

I neste kamp mot Sparta er både van Persie, Lehmann og mest sannsynligvis Gilberto tilbake, noe som vil styrke oss til noe som kan bli en vanskelig bortekamp.

Link to comment
Share on other sites

Veldig viktig seier. En god kamp bakover og takket være en tidlig scoring trengte vi ikke å gjøre stort fremover. Taktisk den beste bortekampen i CL siden 1-1 på brua våren 2004. Flere som imponerte i kveld, men den aller største takken gir jeg til Sol og Kolo som igjen danner et meget solid stopperpar. Flamini viser at han er en sliter og løpsmaskin av rang. Han trer inn i Gilbertorollen som om han aldri skulle gjort noe annet: Enkle løsninger, sikre pass, god til å bryte samt forsinke angrepsspillet til Ajax. Meget bra. Fabregas, Reyes, Ljungberg og sidebackene gjør jobben. Hleb viser gode mottak, men mangler stadig samhandling og skuddvilje. Litt for ofte at han slipper ballen til feil mann til feil tid. Pires vil jeg påstå er vår viktigste mann i dag. Han balanserer midten veldig bra spesielt i 2. omgang når han trekker inn sentralt og ofte holder ballen i vanskelige situasjoner. Roen og ballsikkerheten han viser gjør at forsvarsspillerene har et oppspillspunkt på midten hele tiden. Veldig vanskelig for Ajax å presse høyt når Arsenal hele tiden kan trille små pass gjennom første presslinje. Hleb viser noe av de samme kvalitetene utover kampen, men er ikke like god til å gjøre ting enket i trekk nummer 2. Der er Pires unik og resten av spillerene virker roligere når han er på banen. Han har 2 dårlige pass som forhindrer gode overganger, men visert eminent spilleforståelse ved fler anledinger, og har noen fantastiske gjennombruddspass til Ljungberg, Cole og Reyes. Så til dere som mener Pires var usynlig, jeg er dypt uenig og mener mannen var stor i dag grunnet roen og ballsikkerheten.

Almunia gjør det han skal. Med litt hell kunne han slått ballen ut, nå gikk den via stolpen og til Rosenberg- uflaks.

 

Alt i alt en stor seier laget tatt i betraktning. Et meget godt utgangspunkt for resten av kvaliken. Kanskje det er lettere for oss i år siden alle mener Arsenal er såpass svekket? Kanskje underdog rollen kler oss bedre enn favorittstemplet? Uansett så gleder jeg meg til forsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Artig å se at Arsenal vinner med "arbeidshanskene på".

 

Veldig solid av hele laget, spesielt forsvarsfireren. Har sansen for den sterke arbeidsinnsatsen som Reyes, Ljungberg og Flamini legger ned i løpet av kampen.

 

 

Jeg ser at man kan få et noe annet inntrykk av kampen etter å ha sett den i redigert opptak og i "stort format" i forhold til streamen.

 

Den nedredigerte versjonen gir ikke Arsenal full kreditt for defensiv organisering og aggresivitet.

 

Det "store formatet" har imidlertid gitt meg et mer positivt inntrykk av enkeltspillere som Hleb, Fabregas, Flamini og ikke minst Campbell.

Link to comment
Share on other sites

Kjempebra seier i går! :) Veldig viktig, og gir oss selvtillit både videre på bortebane i serie og CL. Håper vi fortsetter med en ny seier til helgen, vil være veldig viktig! Syns forsvaret blir mer og mer solid, får bare håpe det fortsetter i det samme sporet og at vi slipper skader på de fire bak nå. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ingen stor oppvisning, men en god arbeidsseier som kan vise seg å bli veldig viktig når det skal telles opp. Laget fremstår kompakt og kompromissløst samtidig som den offensive lysten ikke er helt borte. Synes vi sliter litt med kreativiteten sentralt, men så lenge vi vinner så glemmer jeg det lett.

 

 

Almunia gjør jobben. Mister en, men rydder opp og slår Galasek's gode skudd i stolpen. Retur i mål.

Lauren sover på nevnte retur. Ellers ok i mine øyne.

Cole sliter litt med Babel innledningsvis, men tar seg opp. Med offensivt.

Campbell er solid og sjef. Igjen.

Toure agressiv, defensiv i hodet og veldig engasjert. Kler bandasje.

Pires holder ball langs linja og inn mot midten. Godt med litt rutine.

Ljungberg jobber og jobber. Scorer et flott mål og er et kapeinsemne han også.

Flamini er usynlig, men jobber ok.

Fabregas jobber også bra, men vi greier ikke "eie" midtbanen som vi ønsker.

Hleb koser seg langs krittet. Jobber også hjem. Minner meg litt om en viss Ronaldo i spillestilen. Blir ofte en mann for mye.

Reyes er involvert i begge målene. Assist og gikk for straffe. Fikk den.

Quincy fikk vel ikke til mye.

Clichy og Cygan kom inn for å sikre.

 

Mine synspunkter på en deilig seier. Herlig start på gruppespillet og det ser ut som Wenger har funnet ut hva kynisme er.

Link to comment
Share on other sites

Taktisk sett spilte vi akkurat slik vi bør spille for å vinne CL bortekamper.

Klokt,kynisk og farlige på kontringer. En herlig arbeidsinnsats i går, og

skikkelig imponert over løpskapasiteten til Ljungen,Fabregas,Hleb;reyes og

Flamini. Mektig imponert.

 

Fabregas gjør Gilbertorollen igår. Ikke så synlig, men overalt.

Reyes med DB pasning til Ljungberg, men ikke minst er det en spiller

som er i storform og det er Muskelbunten The Rock bak

i forsvaret.

Sol er i storform og det lover godt.

Link to comment
Share on other sites

Pires vil jeg påstå er vår viktigste mann i dag. Han balanserer midten veldig bra spesielt i 2. omgang når han trekker inn sentralt og ofte holder ballen i vanskelige situasjoner. Roen og ballsikkerheten han viser gjør at forsvarsspillerene har et oppspillspunkt på midten hele tiden.

21828[/snapback]

 

Synd at du skrev akkurat dette om Pires. Jeg er helt enig og skulle gjerne skrevet det selv.

Synes han har fått noe fortjent, men mest ufortjent kritikk i forumet vårt. Men mot Ajax var han den store forskjellen. Maken til ro og maken til evne til å gjøre de andre trygge og bedre er det sjelden å se. Selv om han er en annen spiller en Vieira på svært mange måter, innga han en aura av at dette skal vi klare, som Vieira fikk til tidligere. Og det var bare som det skulle være da han satte straffen.

 

Ellers er det klart at forsvaret vårt er vår sterkeste lagdel for tiden. Og det er helt greit. Vi sliter litt for tiden med mye skader og mye negativ mediaomtale for tiden. Men vi vinner og skuta er i ferd med å snu. Jeg har som mange vært litt skeptisk den senere tid. Men jeg er optimist. Jeg tror forløsningen på alle våre drømmer om at de unge talenter skal blomstre og et par nye spillerkjøp i januar, vil gjøre at vi vil starte sesongen på vår nye bane som et storlag verdig. Dette er nok bare en transistional season, enten man vil innrømme det heller ikke. Og målet er vel egentlig å delta i chL neste år. Alt ut over detser jeg på som bonus.

Link to comment
Share on other sites

Vil vel heller si at Hleb var den som var den som var flinkest til å holde

på ballen og skape ro, men enig i at Pires jobba bra og har fått mye ufortjent

kritikk.

21854[/snapback]

Hleb er på en nedadgående kurve, spør du meg. Det blir for mange spelarar som skal forserast og litt for vanskelig, for ofte. Det er heller ikkje like mykje framdrift lenger, og han mistar litt for ofte ballen. Kampen i går forsterka denne teorien. Syns for øvrig ikkje Pires var så god heller - han blir for stilleståande - framleis - og har ein veg å gå for å bli den spelaren han har vert.

 

Når det gjeld kampen generelt har vi stort sett god kontroll bakover, som etter det tidlige målet blir viktig. Det er likevel enkelte gongar vi er på gyngande grunn, men det er vel kanskje ikkje til å unngå på bortebane i Europa? Offensivt er vi greie. Ikkje fantastiske, men vi gjer jobben. Dog syns eg det er ein gjennomgåande tendens å ta dei litt for vanskelege valga.

 

Uansett: dette var ein god kamp av Arsenal. 6 poeng i CL etter to runder. Kanskje ting kan vere avgjort tidlig for en gangs skyld?

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars

Ingen nevnt at det var Arsenal 100 mål i CL!!

 

Wenger said: “One hundred is a number I like and Freddie is a guy I like. He scores a lot of important away goals — he’s a winner.”

 

Tonners

 

 

--

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk resultat. Deilig å se gutta spille kynisk, og hale ut tid og sabotere spillet litt. Dette har jeg ventet lenge på. Det er dette som skal til for å komme noen vei i Europa. Vekk med naiviteten.

 

3 poeng hjemme mot Sparta Praha nå, så er vi nesten videre. Dette skal gå greit.

Link to comment
Share on other sites

Syns det var en veldig god kamp av oss jeg. Fikk bare sett det redigert, så fikk ikke sett storheten til Pires. Fabregas gjør en middels kamp syns jeg, men viser all sin klasse når han venter til riktige øyeblikket og sender Reyes alene gjennom som gir oss straffe.

 

Dog, det er en trend som har blitt påpekt her, som jeg er enig i. Det gjøres alt for mange vanskelige valg, i situasjoner der man kan gjøre enkle. Hleb, Reyes og Flamini er veldig "flinke" til dette. Men nå er det sånn at de gjør opp for seg på andre måter da. ;)

Link to comment
Share on other sites

Bra kamp av gutta totalt sett! ;)

 

Men dere skal vite at Almunia var i det langskuddet til Galasek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kanonbra resultat iallefall, selv om Ajax hadde veldig mye av spillet.

 

Spillervurdering:

 

Almunia:

Gjorde en strålende kamp, selv om det ikke var alt for mye å gjøre. Han redda et langskudd fra Ajax-spilleren Galasek, men ellers så fikk han ikke vist det han kan(?)...

Poeng: 5

 

Lauren:

Fikk ikke vist hva han er god for, men han gjrode et par bra taklinger. Alt i alt en grei nok kamp.

Poeng: 5+

 

Toure:

Er en veldig viktig spiller i Arsenal! Det viser han med å stoppe alt og alle! Han kan bli den nye Adams som alle leter etter. Men i dag så spile han strålende, og var en av de beste for AFC. Han fikk også et nokså ufortjent gult kort etter å ha gått i duell med Charisteas, det endte med at Charisteas måtte bryte, og at Toure fikk pipekonsert og bånd rundt hodet.

Poeng: 7

 

Campbell:

Det eneste jeg egentlig husker av Campbell i denne kampen er at han prøvde seg fremover en gang og at det gikk i dass. Men av det lille jeg kanskje kan dra frem fra den lille hukommelsen jeg har, så spilte han en grei kamp.

Poeng: 6

 

Cole:

Viste også veldig lite igjen, men jeg husker mer av han enn Sol da. Han gjorde en brukbar kamp, stoppa det han trengte og skulle. Han gjorde ingen betydelige feil og ja....

Poeng: 6

 

Hleb:

Var ikke fullt så god i dag som i West Ham kampen, men han var ikke dårlig, og gjorde mye bedre enn han gjorde dårlig... Han tok et par gode pasninger fremover, og han hadde noen deli-kaaate finter som jeg er så glad i! Han utførte en god nok kamp.

Poeng: 6

 

Flamini:

Han var god i dag synes jeg. Han hadde et par gode løp og et par gode pasninger. Han viste et fint initjativ med de gode løpene sine, men han fikk ikke ballen så mye på de løpene der da men. Han gjorde en strålende kamp sett fra mine øyer.

Poeng: 6+

 

Fabregas:

Han viste ikke igjen i det hele tatt, og han hadde heller en laber forestilling! Det er synd å si det, men han var ikke god.

Poeng: 5-

 

Pires:

han er ikke i form for tiden, og det er helt åpent, og jeg tror at alle ser det. Det er synd, for akkurat nå mens Henry er skada så kunne vi trengt en Pires i toppform!! Men tross at han nok også vet det selv så gjennomførte han en brukbar kamp, selv om han er laaangt ifra toppformen!

Poeng: 6

 

Ljungberg:

Han hadde en veldig bra kamp synes jeg. Han spilte strålende fotball og løp og sånn. Sammen med Reyes så ble det farlig nok synes jeg. Det han lever på egentlig er at han løper og løper og løper når han miste ballen. Kort og godt: Han JOBBER! Ikke helt i toppform Freddie heller, men det kommer nok skal dere se. Bare vent!

Poeng: 7-

 

Reyes:

Som vanlig til nå denne sesongen så spiller han strålende. Og han kommer til å bli den farligste og giftigste AFC-spillerne denne sesongen! Og i likhet med Freddie: Han jobber tilbake når han mister ballen, og utenom teknikk og fart (som og Reyes har) så er jobbing det viktigste! Han presser forsvaret når de spiller ballen tilbake, og det kan føre til innkast på grunn av dårlige langballer da og sånn. Alle fotballspillere burde lære av de to spesielt!

Poeng: 7

 

Quincy:

Jeg fikk heller ikke fått se så mye av det gode spillet til Quincy i dag. Det var synd det. FOr jeg (bokstavelig talt) jubler når han står klar på siden av 4. dommeren og skal innpå. (Men når jeg ser at det er Reyes som skal ut, så stopper jubelen litt.) Men for all del, han er en god erstatter og sånt. Fy søren for et talent. Han kommer til å bli en av de beste spissene iallefall i PL!!!

 

 

Egentlig en god kamp. Men det var en del av spillerne som egentlig var ganske usynlige. Og det er litt drit når vi har så mange av de gode spillerne, men så bruker de det ikke. Jeg klandrer ikke noen for å ikke ha en god dag, for det er bare det. Men allikevel så kan Wenger se det litt før, og bruke byttene. F.eks så kunne han ha bytta Song inn mot en halv-dårlig Cesc. For Flamini var faktisk bedre enn han i dag. Og vi hadde inten midtbane-anker, noe som er veldig viktig i en sånn kamp som dette, og forsvaret blir pressa mye. Jeg tror egentlig at Fabregas var tiltenkt denne rollen. Men han er for god offensiv til å ha den rollen. Og da måtte Wenger sett det, og bytta han inn i Song som er perfekt for den rollen...

Men som jeg sa i begynnelsen av posten. Almunia VAR i den ballen som Galasek skjøt, og det var en KANON-redning!!! ;)

Men jeg klandrer heller ingen for å ha vunnet BORTE mot et så sterkt hjemmelag som Ajax! Stå på gutter, dette ser lyst ut!!! :P

Link to comment
Share on other sites

Forget Ljungberg-spiss teorien.... ;)

Han passer ikke inn so spiss, og tross alt, hvis vi setter han opp der så mangler det en midtbanespiller.

 

Du sa att ?... beklager, kunne ikke dy meg på en dag som dette

21824[/snapback]

 

Hehe! :P

Jeg gir meg.

Men det jeg ikke visste var at Pires var klar. og da går det opp uten at Ljungberg er midtbanespiller.

Men på denne så kan jeg egentlig ikke forsvare meg særlig mye. Jeg hadde ikke tro på det! ;)

Men han gjorde ikke stort fremme heller synes jeg, utenom målet som kom etter 1 min... ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Mange gode prestasjoner i går med Sol, Flamini og Ljungberg som viktige bidragsytere.

Det var imidlertid bare en VERDENSSTJERNE på laget og han heter Jose Antonio.

En fornøyelse å følge denne gutten ta ansvar når Henry er fraværende.

Jeg klarer ikke helt å se begrensningene til denne edel-stenen, og hvor langt han rekker kan man vel foreløpig bare se konturene av.

Han SKAPER og er KREATIV hele veien!!!!!

Akkurat slik vi har blitt bortskjemt av Henry de siste sesongene.

Hvordan skal dette ende, når vi får Reyes/Henry som spiss-par???

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Taktisk meget godt gjennomført kamp. 3 poeng var det vesentlige.

Arsenal spilte ingen gnistrende kamp, det var ikke noe mesterverk.

Dette var en typisk George Graham kamp, og skal Arsenal være i Europas elite må det nye spillere til.

21845[/snapback]

 

 

Nye spillere kommer til, vær du trygg.

Jeg nevner i fleng; Gilberto, Senderos, Bergkamp, Henry og van Persie.

Sist men ikke minst, Jens Lehmann.

Begynner det å hjelpe på???

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...