Jump to content

2005.09.27 Ajax B


Andain

Recommended Posts

Mange gode prestasjoner i går med Sol, Flamini og Ljungberg som viktige bidragsytere.

Det var imidlertid bare en VERDENSSTJERNE på laget og han heter Jose Antonio.

En fornøyelse å følge denne gutten ta ansvar når Henry er fraværende.

Jeg klarer ikke helt å se begrensningene til denne edel-stenen, og hvor langt han rekker kan man vel foreløpig bare se konturene av.

Han SKAPER og er KREATIV hele veien!!!!!

Akkurat slik vi har blitt bortskjemt av Henry de siste sesongene.

Hvordan skal dette ende, når vi får Reyes/Henry som spiss-par???

21901[/snapback]

Så fantastisk var då ikkje Reyes. Han var også elendig mot West Ham.

 

Reyes/Henry fungerer ikkje i lag på topp, så trur ikkje det får store utfallet på kor vi ender. Diverre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply
Guest jensemann
Mange gode prestasjoner i går med Sol, Flamini og Ljungberg som viktige bidragsytere.

Det var imidlertid bare en VERDENSSTJERNE på laget og han heter Jose Antonio.

En fornøyelse å følge denne gutten ta ansvar når Henry er fraværende.

Jeg klarer ikke helt å se begrensningene til denne edel-stenen, og hvor langt han rekker kan man vel foreløpig bare se konturene av.

Han SKAPER og er KREATIV hele veien!!!!!

Akkurat slik vi har blitt bortskjemt av Henry de siste sesongene.

Hvordan skal dette ende, når vi får Reyes/Henry som spiss-par???

21901[/snapback]

Så fantastisk var då ikkje Reyes. Han var også elendig mot West Ham.

 

Reyes/Henry fungerer ikkje i lag på topp, så trur ikkje det får store utfallet på kor vi ender. Diverre.

21904[/snapback]

 

 

Tror nok du tar styggelig feil her.

En Reyes i form sammen med en skadefri Henry vil bli en uslåelig kombinasjon.

Reyes var i særklasse banens beste.

Link to comment
Share on other sites

Reyes hadde en vanskelig jobb alene på topp, men glimtet til innimellom. Jeg spør; hvewm satte opp begge målene våre?

Reyes og Henry kan bli en flott kombinasjon, men da kansje med Reyes som venstrekant. Husker du fullham-kampen Paddy?

Og alle de andre kampene han har spilt, med unntak av West Ham. Men hvilken offensiv spiller var vel god mot West Ham?

Link to comment
Share on other sites

Reyes hadde en vanskelig jobb alene på topp, men glimtet til innimellom. Jeg spør; hvewm satte opp begge målene våre?

Reyes og Henry kan bli en flott kombinasjon, men da kansje med Reyes som venstrekant. Husker du fullham-kampen Paddy?

Og alle de andre kampene han har spilt, med unntak av West Ham. Men hvilken offensiv spiller var vel god mot West Ham?

21915[/snapback]

Rolig no. Er ikkje negativ til Reyes som spelar. Tvert i mot. Han er strålande.

 

Han sette opp begge måla våre, det er heilt riktig. Ellers var det ingen fantastisk kamp av Reyes. Ein må sjå litt bak resultatet. Vi var svært effektive - det er ikkje alltid vi er det. Når han tar dei rette vala er det nesten ingen bedre enn Reyes. Dessverre gåast det for ofte rett på.

 

Eg har kjempa for Reyes som ving heilt sida han kom til klubben eg. Eg meiner det er der han høyrer heime. Då kan han og Henry spele saman, utvilsomt - når har eg sagt noko anna? Saman med Henry på topp har han oftare enn unntaket spelt direkte dårlig. Det er håplaust å sjå vekk i frå dette. Kanskje enno verre er det at Henry sitt spel har blitt svekka i tillegg. Eg er skeptisk til ein slik kombinasjon på bakgrunn av kva dei har prestert saman før.

 

Ser heller ikkje kva relevans det har at "alle" var dårlige mot West Ham. Det handlar om å løfte laget for stjernene. Reyes er ein av dei vi kan forvente skal gjere dette. Eg forventar meir av han. Ljungberg er ein slik som eg ikkje forventar noko av når laget er dårlig - fordi han er ein slik type spelar. Reyes derimot er ein som skal skape.

 

Jose Antonio var moglegens (er ikkje heilt overbevist) banens beste i Amsterdam. Ser ikkje kva det skal bety i forhold til om han passer i lag med Henry - når all tidlegare erfaring sei det motsette.

Link to comment
Share on other sites

Reyes gjorde det han er satt til: å lage mål, en assist og årsak til straffen.

 

Men det var alt! Han er ikke så god som jeg håpet.

Det er en helt annen klasse med Henry.

Sammen fungerer de to heller dårlig, og Wenger har jo selv sagt at dette er et problem.

 

Men han jobber utrettelig og kanskje blir Reyes og Henry et redarpar ala Radford-Kennedy.

Tiden vil vise........

21934[/snapback]

 

Jeg la iallefall ikke merke til det målet scora...?? :D

 

Men Reyes er helt klart den nye "stjerna" i Arsenal! (akkurat NÅ da)

Han løper noe så inni granskauen og han, som sagt, jobber og jobber, og det er en av de viktigste egenskapene en fotballspiller kan ha! F.eks Shevsjenko i Milan, han bare får ballen herr i føttene og scorer, og av en eller annen merkelig grunn så er han kåra til en av verdens beste fotballspillere for en stund siden... Det er det som gjør Reyes så god. Han jobber når han mister ballen, og 90% av gangene han løper tilbake etter å ha mista en ball så vinner han den igjen! Sånn er det er komplett fotballspiller skal være!

Men som dere sier så passer han ikke inn ved siden av Henry. Men da er det jo best å bare sette ham ned på venstrevingen som jeg faktisk tror han passer bedre til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg la iallefall ikke merke til det målet scora...?? :D

 

Men Reyes er helt klart den nye "stjerna" i Arsenal! (akkurat NÅ da)

Han løper noe så inni granskauen og han, som sagt, jobber og jobber, og det er en av de viktigste egenskapene en fotballspiller kan ha! F.eks Shevsjenko i Milan, han bare får ballen herr i føttene og scorer, og av en eller annen merkelig grunn så er han kåra til en av verdens beste fotballspillere for en stund siden... Det er det som gjør Reyes så god. Han jobber når han mister ballen, og 90% av gangene han løper tilbake etter å ha mista en ball så vinner han den igjen! Sånn er det er komplett fotballspiller skal være!

Men som dere sier så passer han ikke inn ved siden av Henry. Men da er det jo best å bare sette ham ned på venstrevingen som jeg faktisk tror han passer bedre til!

21938[/snapback]

 

Ikke så smart å trekke inn Sheva i denne diskusjonen. Du kan aldri ta fra ham de ekstreme kvalitetene han har. "han bare får ballen i føttene og scorer" er kanskje den mest feilaktige vurderingen jeg har sett av ukraineren som spiller. Du kan nok ikke ha sett ham så mange ganger for å si dette. Direkete feil og kan ikke skjønne hvorfor du i det hele tatt refererer til ham i denne sammenhengen.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Man skal være forsiktig med å være for bastant i fotball, det har over 30 aktive år i dette gamet lært meg.

Folk som leser opp og vedtar at Henry og Reyes ikke kan spille sammen som spisspar, kan i løpet av veldig kort tid gå på en storsmell.

Ja, faktisk en storsmell ala de som leste opp og vedtok at Jens Lehmann var en udugelig keeper i fjor vinter.

Sjelden har man sett en supporter-skare snu over natten, så til de grader ;)

Det finnes ikke en eneste grunn i verden for at de to ikke skal kunne danne verdens beste spiss-par i fremtiden.

De har også spilt en rekke gode kamper sammen som spisser, men årsaken til at de ikke allerede er et etablert spiss-par, heter Dennis Bergkamp.

Dennis har vært utrolig god som makker til Henry gjennom mange år nå, imidlertid begynner det å gå mot slutten for den godeste Bergkamp, og da vil nok sannsynligvis samarbeidet mellom Reyes og Henry blomstre opp etterhvert.

Man må gi disse gutta tid nok til å bli samspilte som spisser!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Klaging og klaging........

Jeg syns arsenal gjorde en god kamp , slå Ajax på bortebane er en sterk prestasjon.Om det ikke var så mange sjansene så er den defensive delen mye bedre for tiden , og den er nødt til å være bra skal de lykkes . Kanksje skal det gå bedre i CL denne sesongen enn tidligere , vi har jo vært dårlig på bortebane tidligere så 3 poeng må vi bare vær fornøyd med.

 

Hvis Liverpool klarer gull , men klarer ingenting i ellers , så er det absolutt håp for Arsenal å vinne dette.

 

 

 

 

 

 

 

 

49 matches without losing , got to have respect for that .

Link to comment
Share on other sites

Man skal være forsiktig med å være for bastant i fotball, det har over 30 aktive år i dette gamet lært meg.

Folk som leser opp og vedtar at Henry og Reyes ikke kan spille sammen som spisspar, kan i løpet av veldig kort tid gå på en storsmell.

Ja, faktisk en storsmell ala de som leste opp og vedtok at Jens Lehmann var en udugelig keeper i fjor vinter.

Sjelden har man sett en supporter-skare snu over natten, så til de grader ;)

Det finnes ikke en eneste grunn i verden for at de to ikke skal kunne danne verdens beste spiss-par i fremtiden.

De har også spilt en rekke gode kamper sammen som spisser, men årsaken til at de ikke allerede er et etablert spiss-par, heter Dennis Bergkamp.

Dennis har vært utrolig god som makker til Henry gjennom mange år nå, imidlertid begynner det å gå mot slutten for den godeste Bergkamp, og da vil nok sannsynligvis samarbeidet mellom Reyes og Henry blomstre opp etterhvert.

Man må gi disse gutta tid nok til å bli samspilte som spisser!!!!!

21977[/snapback]

 

 

Sier meg helt enig der

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Klaging og klaging........

Jeg syns arsenal gjorde en god kamp , slå Ajax på bortebane er en sterk prestasjon.Om det ikke var så mange sjansene så er den defensive delen mye bedre for tiden , og den er nødt til å være bra skal de lykkes . Kanksje skal det gå bedre i CL denne sesongen enn tidligere , vi har jo vært dårlig på bortebane tidligere så 3 poeng må vi bare vær fornøyd med.

 

Hvis Liverpool klarer gull , men klarer ingenting i ellers , så er det absolutt håp for Arsenal å vinne dette.

 

100% enig, klag klag syt syt.....

Poenget er at vi vinner på bortebane, over det vanskeligste laget i puljen, uten Henry.

Uhygggelig sterkt.

 

 

 

 

 

 

49 matches without losing , got to have respect for that .

21986[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Reyes gjorde det han er satt til: å lage mål, en assist og årsak til straffen.

 

Men det var alt! Han er ikke så god som jeg håpet.

Det er en helt annen klasse med Henry.

Sammen fungerer de to heller dårlig, og Wenger har jo selv sagt at dette er et problem.

 

Men han jobber utrettelig og kanskje blir Reyes og Henry et redarpar ala Radford-Kennedy.

Tiden vil vise........

21934[/snapback]

 

 

[Jeg spør igjen, hva mener du med ''han er ikke så god som jeg håpet''?

Link to comment
Share on other sites

Reyes gjorde det han er satt til: å lage mål, en assist og årsak til straffen.

 

Men det var alt! Han er ikke så god som jeg håpet.

Det er en helt annen klasse med Henry.

Sammen fungerer de to heller dårlig, og Wenger har jo selv sagt at dette er et problem.

 

Men han jobber utrettelig og kanskje blir Reyes og Henry et redarpar ala Radford-Kennedy.

Tiden vil vise........

21934[/snapback]

[Jeg spør igjen, hva mener du med ''han er ikke så god som jeg håpet''?

22123[/snapback]

Vi håper vel alle at alle spillerne som tar på seg en Arsenal drakt skal være guds gave til fotballen, men dette skjer jo ikke alltid..

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Man skal være forsiktig med å være for bastant i fotball, det har over 30 aktive år i dette gamet lært meg.

Folk som leser opp og vedtar at Henry og Reyes ikke kan spille sammen som spisspar, kan i løpet av veldig kort tid gå på en storsmell.

Ja, faktisk en storsmell ala de som leste opp og vedtok at Jens Lehmann var en udugelig keeper i fjor vinter.

Sjelden har man sett en supporter-skare snu over natten, så til de grader :ph34r:

Det finnes ikke en eneste grunn i verden for at de to ikke skal kunne danne verdens beste spiss-par i fremtiden.

De har også spilt en rekke gode kamper sammen som spisser, men årsaken til at de ikke allerede er et etablert spiss-par, heter Dennis Bergkamp.

Dennis har vært utrolig god som makker til Henry gjennom mange år nå, imidlertid begynner det å gå mot slutten for den godeste Bergkamp, og da vil nok sannsynligvis samarbeidet mellom Reyes og Henry blomstre opp etterhvert.

Man må gi disse gutta tid nok til å bli samspilte som spisser!!!!!

21977[/snapback]

 

Man er temmelig feig hvis man ikke tør si sin mening fordi at det man påpeker kan endre seg.

Regner det idag kan det alltids bli sol imorgen.

Lehmann var en forferdelig tabbemaker tildigere, men er lykkeligvis blitt bedre nå.

Reyes og Henry fungerer ikke sammen, men det kan tenkes at trening gjør samspillet bedre.

 

Man konstaterer fakta i nåtid, man konstaterer ikke framtid.

 

Så alt kan endre seg.

Hvem vet; kanskje Lehmann faller tilbake til gamle synder........

 

Etterpåklokskap er en dyd for de feige!!!! :D

22099[/snapback]

 

 

Det dette handler om er FOTBALL-FORSTÅELSE og evnen til å se at f.eks Lehmann hele tiden hadde potensialet i seg til å bli den kongen han fremstår som i dag, og at "tabbene" han gjorde, nøye hang sammen med et forsvar som ikke fungerte og kunne rense unna luft-duellene.

Videre må man ha FOTBALL-FORSTÅELSE for å se at Reyes og Henry kan bli et kanon-par sammen.

Alternativt må man kunne forklare hvorfor to av verdens beste fotball-spillere ikke kan bli det....

Resultatet av at man uttaler seg hodeløst om fotball, er at man i ettertid sitter igjen med noe langt ansikt :P

Det er forsåvidt greit å gjøre det EN gang, men ikke gang på gang på gang.....

Link to comment
Share on other sites

 

Det dette handler om er FOTBALL-FORSTÅELSE og evnen til å se at f.eks Lehmann hele tiden hadde potensialet i seg til å bli den kongen han fremstår som i dag, og at "tabbene" han gjorde, nøye hang sammen med et forsvar som ikke fungerte og kunne rense unna luft-duellene.

Videre må man ha FOTBALL-FORSTÅELSE for å se at Reyes og Henry kan bli et kanon-par sammen.

Alternativt må man kunne forklare hvorfor to av verdens beste fotball-spillere ikke kan bli det....

Resultatet av at man uttaler seg hodeløst om fotball, er at man i ettertid sitter igjen med noe langt ansikt :)

Det er forsåvidt greit å gjøre det EN gang, men ikke gang på gang på gang.....

22178[/snapback]

Dette tar eg faktisk som en grov fornærmelse av meg og mine meiningar og forventer en uforbeholden unnskyldning. Enten her eller pr. PM. Unnskyld, men DETTE blir for dumt.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Man skal være forsiktig med å være for bastant i fotball, det har over 30 aktive år i dette gamet lært meg.

Folk som leser opp og vedtar at Henry og Reyes ikke kan spille sammen som spisspar, kan i løpet av veldig kort tid gå på en storsmell.

Ja, faktisk en storsmell ala de som leste opp og vedtok at Jens Lehmann var en udugelig keeper i fjor vinter.

Sjelden har man sett en supporter-skare snu over natten, så til de grader :)

Det finnes ikke en eneste grunn i verden for at de to ikke skal kunne danne verdens beste spiss-par i fremtiden.

De har også spilt en rekke gode kamper sammen som spisser, men årsaken til at de ikke allerede er et etablert spiss-par, heter Dennis Bergkamp.

Dennis har vært utrolig god som makker til Henry gjennom mange år nå, imidlertid begynner det å gå mot slutten for den godeste Bergkamp, og da vil nok sannsynligvis samarbeidet mellom Reyes og Henry blomstre opp etterhvert.

Man må gi disse gutta tid nok til å bli samspilte som spisser!!!!!

21977[/snapback]

 

Man er temmelig feig hvis man ikke tør si sin mening fordi at det man påpeker kan endre seg.

Regner det idag kan det alltids bli sol imorgen.

Lehmann var en forferdelig tabbemaker tildigere, men er lykkeligvis blitt bedre nå.

Reyes og Henry fungerer ikke sammen, men det kan tenkes at trening gjør samspillet bedre.

 

Man konstaterer fakta i nåtid, man konstaterer ikke framtid.

 

Så alt kan endre seg.

Hvem vet; kanskje Lehmann faller tilbake til gamle synder........

 

Etterpåklokskap er en dyd for de feige!!!! :D

22099[/snapback]

 

 

Det dette handler om er FOTBALL-FORSTÅELSE og evnen til å se at f.eks Lehmann hele tiden hadde potensialet i seg til å bli den kongen han fremstår som i dag, og at "tabbene" han gjorde, nøye hang sammen med et forsvar som ikke fungerte og kunne rense unna luft-duellene.

Videre må man ha FOTBALL-FORSTÅELSE for å se at Reyes og Henry kan bli et kanon-par sammen.

Alternativt må man kunne forklare hvorfor to av verdens beste fotball-spillere ikke kan bli det....

Resultatet av at man uttaler seg hodeløst om fotball, er at man i ettertid sitter igjen med noe langt ansikt ;)

Det er forsåvidt greit å gjøre det EN gang, men ikke gang på gang på gang.....

22178[/snapback]

 

Den satt! Sjølskryt skal man jo høre på, det kjem frå hjartet!

 

Da er det vel ikke mere å diskutere.....patetisk........får bare holde meg til nostalgien heretter.....

22191[/snapback]

 

 

Kan være tøft av og til med kalde fakta....

Fakta dreper enhver diskusjon som du vet ;)

Men for guds skyld, ikke gi opp Oskar, muligens gjør Jensemann en tabbe igjen vettu, og da er du der med en gang :blink:

Link to comment
Share on other sites

Og eg ventar framleis på unnskyldninga di.

 

Å kritisere fotball-forståelsen min har ingenting med å diskutere sak å gjere - det går på person. All erfaring tilseier at dei ikkje passar i lag. Seier du at alle spelartypar kan passe i lag? I disagree, på bakgrunn av MIN fotballforståelse.

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg er uhyre usikker på spisskombinasjonen Reyes/Henry.

Reyes er en strålende spiller og en tekniker av rang.

Men jeg lurer på om ikke disse kvalitetene kommer best til

sin rett på venstre ving. Hurtigheten hans vil skape mye og i mine øyne

er han den perfekte arvtager til Pires.

At både Henry og Reyes dras begge mot venstresiden er et av mine

argument, og jeg har mer tro på VP som Henry's spissmakker.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Og eg ventar framleis på unnskyldninga di.

 

Å kritisere fotball-forståelsen min har ingenting med å diskutere sak å gjere - det går på person. All erfaring tilseier at dei ikkje passar i lag. Seier du at alle spelartypar kan passe i lag? I disagree, på bakgrunn av MIN fotballforståelse.

22253[/snapback]

 

 

Venter du på en unnskyldning?????

Halloooooo, enten så skjønner du fotball eller så gjør du det ikke, ikke sant?

Inntil du kommer med ARGUMENTER for hvorfor Reyes og Henry ikke kan danne fremtidens spiss-par, velger jeg å plassere deg i sistnevnte kategori.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Må innrømme at jeg er uhyre usikker på spisskombinasjonen Reyes/Henry.

Reyes er en strålende spiller og en tekniker av rang.

Men jeg lurer på om ikke disse kvalitetene kommer best til

sin rett på venstre ving. Hurtigheten hans vil skape mye og i mine øyne

er han den perfekte arvtager til Pires.

At både Henry og Reyes dras begge mot venstresiden er et av mine

argument, og jeg har mer tro på VP som Henry's spissmakker.

22256[/snapback]

 

 

Saklig nok å ha mere tro på van Persie enn Reyes som makker til Henry, men samtidig noe merkelig når du samtidig skamroser Reyes egenskaper kanskje??

Link to comment
Share on other sites

Og eg ventar framleis på unnskyldninga di.

 

Å kritisere fotball-forståelsen min har ingenting med å diskutere sak å gjere - det går på person. All erfaring tilseier at dei ikkje passar i lag. Seier du at alle spelartypar kan passe i lag? I disagree, på bakgrunn av MIN fotballforståelse.

22253[/snapback]

 

 

Venter du på en unnskyldning?????

Halloooooo, enten så skjønner du fotball eller så gjør du det ikke, ikke sant?

Inntil du kommer med ARGUMENTER for hvorfor Reyes og Henry ikke kan danne fremtidens spiss-par, velger jeg å plassere deg i sistnevnte kategori.

22322[/snapback]

Etter dine uttalelsar i det siste så er eg i alle fall hellig overbevist om at eg har bedre peiling på fotball enn deg. Synd, for eg hadde respekt for deg før. Vil du diskutere sak, eller person?

 

Eg har gitt deg mange grunnar, opp til fleire gongar. Seinast i Birmingham-tråden no nettopp, som kan oppfattast som et resyme av det eg har sagt til deg lenge.

 

Kan gjere det lettfatteleg for deg:

1. Reyes og Henry har i 9 av 10 tilfeller spelt DÅRLIG, direkte dårlig, saman på topp.

2. Reyes har fleire mål som ving enn spiss.

3. Reyes og Henry ønsker å løpe i dei samme romma, noko som gjer at dei utfyller kvarandre dårlig

 

Skjønner ikkje korleis du kan tru at alle spelarar passar saman i alle posisjonar - uavhengig av ferdigheitar. Då er det lett å bygge storlag då. Kvifor trur du Wenger er så sparsommeleg, og kun henter dei han er heilt sikre på kan passe inn i systemet, eller unggutar som han kan forme til systemet?

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Og eg ventar framleis på unnskyldninga di.

 

Å kritisere fotball-forståelsen min har ingenting med å diskutere sak å gjere - det går på person. All erfaring tilseier at dei ikkje passar i lag. Seier du at alle spelartypar kan passe i lag? I disagree, på bakgrunn av MIN fotballforståelse.

22253[/snapback]

 

 

Venter du på en unnskyldning?????

Halloooooo, enten så skjønner du fotball eller så gjør du det ikke, ikke sant?

Inntil du kommer med ARGUMENTER for hvorfor Reyes og Henry ikke kan danne fremtidens spiss-par, velger jeg å plassere deg i sistnevnte kategori.

22322[/snapback]

Etter dine uttalelsar i det siste så er eg i alle fall hellig overbevist om at eg har bedre peiling på fotball enn deg. Synd, for eg hadde respekt for deg før. Vil du diskutere sak, eller person?

 

Eg har gitt deg mange grunnar, opp til fleire gongar. Seinast i Birmingham-tråden no nettopp, som kan oppfattast som et resyme av det eg har sagt til deg lenge.

 

Kan gjere det lettfatteleg for deg:

1. Reyes og Henry har i 9 av 10 tilfeller spelt DÅRLIG, direkte dårlig, saman på topp.

2. Reyes har fleire mål som ving enn spiss.

3. Reyes og Henry ønsker å løpe i dei samme romma, noko som gjer at dei utfyller kvarandre dårlig

 

Skjønner ikkje korleis du kan tru at alle spelarar passar saman i alle posisjonar - uavhengig av ferdigheitar. Då er det lett å bygge storlag då. Kvifor trur du Wenger er så sparsommeleg, og kun henter dei han er heilt sikre på kan passe inn i systemet, eller unggutar som han kan forme til systemet?

22328[/snapback]

 

 

Bra du er hellig overbevist om at du har mere peiling på fotball enn meg, selvtillit er viktig, og dessuten er det meget mulig du har rett i det, men du bør vel kunne ha respekt for meg for det?? ;)

Gidder uansett ikke mere diskusjon om akkurat det.

Dine tre punkter virket imidlertid slett ikke særlig overbevisende på meg.

Påstand 1: 9 av 10 tilfeller spilt dårlig sammen på topp, har de to i det hele tatt spilt 10 kamper sammen på topp.

Jeg husker iallefall kamper som har vært en fornøyelse å se på med de to sammen, tror det var bl.a. mot charlton for ca et år siden hvor vi vant 4-0 eller 4-1, hvor de to var helt fantastisk sammen.

Men hovedpoenget der er at de aldri har fått lov til å etablere et samarbeid pga at Reyes hovedsaklig har spilt på kanten. Bergkamp er jo en annen grunn til akkurat det.

Ingen tvil om at Reyes også kan være helt fantastisk på kanten men nå er det på spiss-plassen problemet ligger, særlig etter at vi ikke lyktes med å bringe inn de spillerne vi ønsket i sommer.

I hele tatt er nok 9 av 10 her tatt ut fra løse luften.

Påstand 2: Reyes har flere mål som ving enn som spiss.

Det er mulig at det stemmer men hvor mange kamper har han spilt som spiss kontra kant???

Tror nok han har adskillig flere kamper som kantspiller enn som spiss, og da er vel det naturlig.

Våre kantspillere er jo veldig offensive og avslutter veldig ofte angrepene, f.eks Pires, det er jo ikke så mange som har scoret flere mål enn ham i hele England de siste årene.

Hovedpoenget her er at Reyes har bevist at han er målfarlig også som kant, men det kan ikke brukes mot ham i spiss-diskusjonen.

Påstand 3: Du har helt rett i at de begge liker å angripe rommene langs venstrekanten på banen, og det kan også være årsaken til at Reyes har blitt brukt mest som venstrekant.

Jeg er imidlertid HELLIG OVERBEVIST om at disse to guttene er i stand til å utvikle bevegelsesmønsteret

sitt slik at de i fremtiden utfyller hverandre, og det tror jeg nok også Wenger er overbevist om.

Disse to guttene har nemlig bevist at de har tilpasningsdyktighet langt over det gjennomsnittlige.

Disse to guttene har rett og slett gode fotballhoder.

Det handler om at begge to bør være i god fysisk form når de får sjansen sammen og samtidig få tid til å etablere det samarbeidet som vil bringe oss helt inn i verdenstoppen i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg er uhyre usikker på spisskombinasjonen Reyes/Henry.

Reyes er en strålende spiller og en tekniker av rang.

Men jeg lurer på om ikke disse kvalitetene kommer best til

sin rett på venstre ving. Hurtigheten hans vil skape mye og i mine øyne

er han den perfekte arvtager til Pires.

At både Henry og Reyes dras begge mot venstresiden er et av mine

argument, og jeg har mer tro på VP som Henry's spissmakker.

22256[/snapback]

 

 

Saklig nok å ha mere tro på van Persie enn Reyes som makker til Henry, men samtidig noe merkelig når du samtidig skamroser Reyes egenskaper kanskje??

22323[/snapback]

 

Ser ikke noe merkelig i det hele tatt med det. Reyes er dyktig, men argumentasjonen min

mot Henry/Reyes som spisspar har jeg gjentatt 3 ganger nå på denne og B'ham tråden.

Ser at både Kim,Paddy og meg selv har verifisert hvorfor vi ikke tror på denne kombinasjonen.

At du er hellig overbevist om at de passer er ikke skikkelig argumentasjon mot noen av

våres synspunkter på dette.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Jeg er imidlertid HELLIG OVERBEVIST om at disse to guttene er i stand til å utvikle bevegelsesmønsteret

sitt slik at de i fremtiden utfyller hverandre, og det tror jeg nok også Wenger er overbevist om.

Disse to guttene har nemlig bevist at de har tilpasningsdyktighet langt over det gjennomsnittlige.

Disse to guttene har rett og slett gode fotballhoder.

Det handler om at begge to bør være i god fysisk form når de får sjansen sammen og samtidig få tid til å etablere det samarbeidet som vil bringe oss helt inn i verdenstoppen i fremtiden.

22332[/snapback]

 

Paddy har argumentert for sitt synspunkt ad Henry og Reyes. Han har verifisert sine meninger.

Derimot har Jensemann kun synsing som belegg for sine ytringer, og at han påberoper seg derved å ha dekning gjennom fotballforståelse.

Dette blir håpløs argumentasjon. Hvis det er fotballforståelse å håpe at Henry/Reyes skal bli radarpar, og å håpe at Lehmann skulle ta steget fra tabbemaker til habil målvakt så er vi vel alle fotballprofessorer.

 

Pål du må finne mer dekning for din fotballforståelse.

Paddy vant denne kampen, og ditt siterte innlegg ovenfor viser at du kun er HELLIG OVERBEVIST. Dette er synonymt med å tro!!!!!

22345[/snapback]

 

 

Din rolle som dommer kler deg slett ikke Oskar, du bør heve deg et par hakk over dette nivået.

Du minner mere om Mike Riley nå :rolleyes:

Både Paddy og jeg har argumentert flittig for våre syn i denne saken og det er vel litt av vitsen med dette forumet??

"Hellig overbevist" siterte jeg rett og slett Paddy på, men det har du nok ikke fått med deg.

Når du bringer inn diskusjonen rundt Lehmann nok en gang, avslører du deg en gang for alle.

En omkamp om dette temaet orker jeg rett og slett ikke, og det er nettopp her jeg etterlyser fotballforståelse hos deg.

Man trengte aldri å være Wenger for å forstå at Lehmann hele tiden var en mye bedre keeper enn du prøvde å gi inntrykk av.

Innrøm at du bæsjet på leggen rundt den diskusjonen Oskar, den debatten tapte du, ferdig med det.

Debatten rundt Reyes/Henry som spiss-par derimot har ingen vunnet enda.

Fremtiden vil vise hvem som hadde rett i sine vurderinger av denne saken.

Hvis det viser seg at denne kombinasjonen ikke holder mål og begge disse spillerne går i samme rom osv. innrømmer jeg glatt at jeg hadde feil, men hvis derimot fremtiden viser at Reyes/Henry blir en suksess-faktor som spisser i Arsenal, forlanger jeg at du innrømmer at jeg hadde rett.

Eller er det for mye forlangt også rundt denne debatten???

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...