Jump to content

Mart Poom


Dr. Phil

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply
Wenger opts for Poom

 

Da var jakten på en ny annenkeeper over. Arsenal har signert Mart Poom på en låneavtale frem til overgangsvinduet i januar med opsjon på permanent overgang.

 

Poom er visstnok skadet i fire uker.

19344[/snapback]

 

 

Velkommen til oss! :blink:

 

Ikke akkurat den keeperen jeg håpet på, men det er absolutt bedre enn å satse på Mannonne eller Howard.

Han er nok bedre enn Almunia så jeg tipper han blir andrekeeper bak vår sindige tysker!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor hente en keeper som er skadet i 4 uker??? Jeg forstår meg rett og slett ikke på Wenger i denne saken. Dette er vel nok et bevis på at keepere er langt fra hans styrke

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsene

Dette er ubegripelig trist. Var i utgangspunktet skuffet over valget av Poom. Når han så starter Arsenal karrieren skadet, da blir det bare dobbelt trist.

Betyr dette at han ikke rekker Champins League starten?

Link to comment
Share on other sites

Dette er ubegripelig trist. Var i utgangspunktet skuffet over valget av Poom. Når han så starter Arsenal karrieren skadet, da blir det bare dobbelt trist.

Betyr dette at han ikke rekker Champins League starten?

19354[/snapback]

 

Det kan fort se sånn ut, men la oss håpe han overrasker oss og storspiller hvis han får sjansen!

Lykke til, Mart!:blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Leser på arsenals svenske supporterside at Wenger endelig har fått øye på isaksson:Wenger funderar på isaksson Men så snart jeg går inn på arsenal.com er det bekreftet at mart poom er hentet inn på lån.Mart poom klar! må innrømme at det er en nedtur. Vil ha en førstekeeper, ikke en 2.keeper. Kjøp for å forsterke, wenger, ikke for stallfyll. Almunia holdt i massevis.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ubegripelig trist. Var i utgangspunktet skuffet over valget av Poom. Når han så starter Arsenal karrieren skadet, da blir det bare dobbelt trist.

Betyr dette at han ikke rekker Champins League starten?

19354[/snapback]

Ja dette betyr at han ikke rekker CL-starten

Link to comment
Share on other sites

Føyer seg bare inn i rekken av unødvendige keeperhandler!! Her har Wnger 500 mill å bruke på hva han vil, også ender vi opp med en 33 år gammel Sunderland keeper på lån!! Hva er hensikten? Selv om Poom kanskje ikke er så dårlig, skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor vi skal hente en 33 år gammel keeper når Lehmann også begynner å bli gammel... Wenger knows, bortsett fra når det gjelder keepere!

Link to comment
Share on other sites

Føyer seg bare inn i rekken av unødvendige keeperhandler!! Her har Wnger 500 mill å bruke på hva han vil, også ender vi opp med en 33 år gammel Sunderland keeper på lån!! Hva er hensikten? Selv om Poom kanskje ikke er så dårlig, skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor vi skal hente en 33 år gammel keeper når Lehmann også begynner å bli gammel... Wenger knows, bortsett fra når det gjelder keepere!

19362[/snapback]

 

Forklaringen er vel såpass enkel: Arsene Wenger fikk ikke keeperen han i utgangspunktet ønsket (Sebastian Viera) som både var ung og har stort potensiale. Tiden før transferdeadline løper ut var kort da den handelen falt igjennom, sesongen er lang og vi har mange kamper foran oss. Med andre ord, Wenger gjør nok en kortsiktig handel ved å hente inn Poom som backup på keeper plassen i tilfelle skader på Lehmann.

 

Slik jeg tolker overgangen og hvordan jeg tror Wenger har gått frem vedrørende Poom lånet, så er nok ikke Poom vår fremtidige Arsenal keeper, men en backup spiller i tilfelle skader. Dette gir Wenger tid til å eventuell finsikte markedet for en ny keeper. Det er kanskje ikke helt tilfeldig at Poom er på lån frem til Januar 2006 - da åpner transfervinduet igjen.

Link to comment
Share on other sites

Wenger satser ikke mye penger på en spiller han ikke kan være 100% sikker på at lykkes. Jeg er derfor glad for at vi ikke fikk en £10 mill. keeper siste dag i transfervinduet.

 

Avtalen Poom/Hoyte kan ikke koste oss mange pengene, om noen - jeg tror det er en god kortsiktig løsning...

Link to comment
Share on other sites

Guest Dennis

Mart Poom, husker jeg syntes han virket bra når han først kom til England(var vel Derby?). Men at Arsenal henter han inn nå er på grensen til en falitterklæring. Jeg blir rett og slett deprimert. Vurderer å kjøpe domenet www.sorg.no og dedisere dette til starten på denne sesongen.

 

Det er ikke det at jeg ikke stoler på AW eller at jeg ikke mener vi har bra spillere. Det blir rett og slett bare for tøft og sitte her og ikke vite hva som skjer. Denne sommeren skulle Wenger hente spillere som styrket laget. Hleb var et kjempekjøp. Men nå tar jeg ut hoveddepresjon. Vi har solgt Vieira, Taylor og Edu. I tillegg leid ut Bentley, Aliadiere, Hoyte, Stack. Hvorfor skal alle de Engelske ut? Hvorfor kompenserer vi ikke noe for de som forsvinner? Hvorfor henter vi Poom? Spørsmålene er mange. Det blir heller ikke bedre av at vi taper mot Chelsea og at Tottenham håver inn det ene stornavnet etter det andre. For en som har knyttet hele sitt følelsesliv opp mot denne klubben er dette en tøff situasjon å være i. Det blir forhåpentligvis en lykkelig slutt. Men for øyeblikket er det tøft.

Link to comment
Share on other sites

Etter sesongen som var forsto vi vel alle at vi måtte ha forsterkninger før neste sesong. dette var nødvendig for å holde følge med Chelsea og ManU som begge har meget sterke staller.

 

Wenger gikk ut å snakket om 2 etablerte spillere, stjerner, skulle ikke stå på penger...

 

Status noen måneder senere: Vieira og Edu ut, Hleb og Poom inn. Bentley, Ali og Hoyte ut på lån.

 

Gratulerer med dagen Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har kjøpt seg tid ved å leie inn en keeper som skal ta opp kampen med Almunia om plassen på benken.

 

Jens Lehmann har til nå vist en egen evne til å unngå alvorlige skader i Arsenal-trøya, så hvem som er reservekeeper spiller ærlig talt ingen større rolle for meg. Unge, utålmodige keepere på benken som prøver å ta opp kampen med det etablerte førstevalget er ingen heldig situasjon. Vi har jo alle sett hvordan det gikk med Manninger og Wright. Jeg synes det er greit at vi har en klart definert førstekeeper.

 

Arsène Wenger mente vel nå enkelt og greit at verken Howard eller Mannone er klare til å være tredjekeepere enda. Han hentet derfor inn Poom på kort sikt, uten at det betyr at han er tiltenkt særlig med spilletid.

 

Den dagen Lehmann forsvinner eller legger opp, først da vil vi se en ny toppkeeper på Highbury.. unnskyld, Ashburton Grove.

Link to comment
Share on other sites

Dette virker bak mål. Kan aldri huske Poom som en god keeper.... Han sto dåg alikelvel mange sesonger i Derby, men når jeg tenker tilbake minnes han ikke som en av de beste i keeper-klassen!

 

Kunne vi ikke heller beholdt Taylor?!

 

Wenger har vel en mening med dette og ;)

Link to comment
Share on other sites

Forklaringen er vel såpass enkel: Arsene Wenger fikk ikke keeperen han i utgangspunktet ønsket (Sebastian Viera) som både var ung og har stort potensiale. Tiden før transferdeadline løper ut var kort da den handelen falt igjennom, sesongen er lang og vi har mange kamper foran oss. Med andre ord, Wenger gjør nok en kortsiktig handel ved å hente inn Poom som backup på keeper plassen i tilfelle skader på Lehmann.

 

Slik jeg tolker overgangen og hvordan jeg tror Wenger har gått frem vedrørende Poom lånet, så er nok ikke Poom vår fremtidige Arsenal keeper, men en backup spiller i tilfelle skader. Dette gir Wenger tid til å eventuell finsikte markedet for en ny keeper. Det er kanskje ikke helt tilfeldig at Poom er på lån frem til Januar 2006 - da åpner transfervinduet igjen.

19380[/snapback]

 

En flott oppsummering Andain! Støtter opp om den.

 

Dette ble som forventet. Er fornøyd med at en backup er hentet inn. Hadde ikke forventet en ny førstekeeper nå. Lehmann holder koken og forhåpentligvis har vi nå også god dekning på de neste plassene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...