Jump to content

Mart Poom


Dr. Phil

Recommended Posts

Guest Arsene
Etter sesongen som var forsto vi vel alle at vi måtte ha forsterkninger før neste sesong. dette var nødvendig for å holde følge med Chelsea og ManU som begge har meget sterke staller.

 

Wenger gikk ut å snakket om 2 etablerte spillere, stjerner, skulle ikke stå på penger...

 

Status noen måneder senere: Vieira og Edu ut, Hleb og Poom inn. Bentley, Ali og Hoyte ut på lån.

 

Gratulerer med dagen Wenger!

19401[/snapback]

 

 

Wenger uttalte også at det var en prioritert opgave å beholde dagens stall (Wenger til arsenal.com i mai)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Poom er sikkert ein grei backup han. Låneavtalen gjer vertfall slik at eg fortsatt håper på at andreas isaksson kan bli henta inn neste år. Men det skal bli spennande å følge poom. La oss håpe han berre ikkje blir huska som mart poo. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror heller ikke Poom er noe å bli deprimert for. Han holdt

Thomas Myhre bak seg i S'land og er en habil keeper.

Som sagt når Lehmann gir seg eller når Wenger ikke finner

at Lehmann er god nok lengre. Da regner jeg med at en ny

stor førstekeeper blir handlet inn.

Link to comment
Share on other sites

;) :lol: Det er da endelig godt han skal bare være til januar! Hente en gammel keeper ifra et dårlig lag og som har vært skadet lenge og forblir skadet..Høres ut som han tuller litt med oss ;) Det er greit med Lehman, men hadde et sterkt ønske om en skikkelig keeper(en mach vinner) Men min mening er at United, Chelsea, Liverpool, Tottenham, Newcastle og til og med Southampton(nesten City) har bedre keeper enn oss! Skjønner virkelig frustrasjonen til folk! Man gikk inn i sommeren med skikkelig store forventinger, startet med spiller navn som Robinho og Isaksson og videre Baptista(og mange fler), men desverre så har man mista og lånt bort mange spillere. Kjøpet av Hleb er oppturen, og Wenger har nok en gang skaffet en god tekninsk spiller(selv om jeg ønsker litt alternativer enn bare tekniske spillere..)

Poom har bare til Januar, så man kan jo håpe på kjøp av nevnte keeper her på forumet da, men tviler på at det blir et tilfredsstillende kjøp da også! Det som plager meg er at arsenal er en verdens klubb, med mange aktører, speidere, rådgivere osv, og synes det er rart at det går helt til siste dag, for så å ende opp med "rester" fra en bunnklubb! Virker som de ikke er helt med i markedet! Konkurentene våres har gode keepere eller så har de styrket, hvorfor ikke arsenal? Vil vi aldri få en ny David Seaman? Mange spørsmål og svarene vil komme, så i mellomtiden får vi synge arsenal. arsenal!

Uansett, lykke til Poom.. :)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til oss Poom! ;)

Det viser seg om dette er et bra kjøp, men "Wenger Knows"! :lol:

 

Men det at han er skadet er jo en annen ting, men jeg har tro på Wenger jeg, han vet hva han gjør...han er ingen Maurinho-type som er rik og driter i hvor mye penger han bruker, han vil bare ha alle...! Wenger ser på spillere og vurderer de over lang tid, og hvis det er det han leter etter så blir det sånn!

Link to comment
Share on other sites

Etter sesongen som var forsto vi vel alle at vi måtte ha forsterkninger før neste sesong. dette var nødvendig for å holde følge med Chelsea og ManU som begge har meget sterke staller.

 

Wenger gikk ut å snakket om 2 etablerte spillere, stjerner, skulle ikke stå på penger...

 

Status noen måneder senere: Vieira og Edu ut, Hleb og Poom inn. Bentley, Ali og Hoyte ut på lån.

 

Gratulerer med dagen Wenger!

19401[/snapback]

 

 

Wenger uttalte også at det var en prioritert opgave å beholde dagens stall (Wenger til arsenal.com i mai)

19418[/snapback]

Då var det allerede klart at Edu ville forlate oss. Vieira er den einaste vi mista etter det som har hatt noko som helst å sei for førstelaget vårt. Ein lykkast ikkje med alt ein ønsker. Det viste seg også med Baptista.

 

Bentley var utlånt i heile fjor, og Hoyte imponerte ikkje akkurat når han fekk sjansen. Ali var vel også skada lenge.

Link to comment
Share on other sites

Guest John Cena
Wenger har kjøpt seg tid ved å leie inn en keeper som skal ta opp kampen med Almunia om plassen på benken.

 

Jens Lehmann har til nå vist en egen evne til å unngå alvorlige skader i Arsenal-trøya, så hvem som er reservekeeper spiller ærlig talt ingen større rolle for meg. Unge, utålmodige keepere på benken som prøver å ta opp kampen med det etablerte førstevalget er ingen heldig situasjon. Vi har jo alle sett hvordan det gikk med Manninger og Wright. Jeg synes det er greit at vi har en klart definert førstekeeper.

 

Arsène Wenger mente vel nå enkelt og greit at verken Howard eller Mannone er klare til å være tredjekeepere enda. Han hentet derfor inn Poom på kort sikt, uten at det betyr at han er tiltenkt særlig med spilletid.

 

Den dagen Lehmann forsvinner eller legger opp, først da vil vi se en ny toppkeeper på Highbury.. unnskyld, Ashburton Grove.

19406[/snapback]

 

Dette synes jeg er utrolig bra skrevet av Dr.Phil. Er helt enig!

Link to comment
Share on other sites

han kan jo f... ikke huske sist han spilte en kamp en gang, har jo hvert skadet siden 2004..

 

tredje keeper i sunderland må være jævlig god..

 

tror jeg hadde hvert mer fornøyd med thomas myrhe...

 

 

p.s taylor spiller i aston villa for han som ikke viste det

Link to comment
Share on other sites

Poom kan i denne anledning sammenlignes med Warmuz, som var på lån i samme periode av sesongen (etter som jeg kan huske).

Og Poom vil nok ikke få spille noen andre kamper enn de to første CL kampene.. Hvis han da ikke slår Jens ut av laget. Men det tviler jeg Wenger lar skje..

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å tippe spilletid og keeperkø-plassering når det gjelder Poom. Uansett så tipper jeg at han får noen innhopp, slik at Lehmann og Almunia må være skjerpet!

 

Når det gjelder Taylor, så ville han vel selv se etter nye utfordringer. Noen førstekeeper i Arsenal var han trolig langt unna.

Link to comment
Share on other sites

Kunne vi ikke heller beholdt Taylor?!

19407[/snapback]

 

My thoughts exactly. Men jeg tror ikke vi får se Poom på banen

i hele år. Tviler på at han er foran Almunia i peckingorder.

19687[/snapback]

Det er vel ikkje berre å beholde Taylor, så lenge han sjølv vil bort. Taylor ønska ikkje vere tredjekeeper. Det var greit for Poom. Derfor beholdt vi ikkje Taylor, som for øvrig ikkje er ein bedre keeper enn Poom.

Link to comment
Share on other sites

Jo, jeg skjønner at Taylor har større ambisjoner enn Poom :)

Mitt poeng var at Taylor er en bedre keeper i mine øyne, og

at Taylor ut og Poom inn ikke styrker Arsenal. Men som sagt

kommer neppe Poom til å stå for førstelaget... Tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Syntes vi skulle ha ei sie om vår skadeplagede andrekeeper også

Her kan dere diskutere alt om denne keeperen

 

 

Vi hadde en fra før. Let. Bruk søkfunksjonen! Hvorfor opprette en ny tråd i det hele tatt om du ikke hadde noe å si?

 

Limt sammen.

Mod

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Jeg mener Poom er undervurdert. Han er en glimrende keeper med stor rekkevidde, som ikke så mange har lagt merke til. Ruvende er han også.

 

Synes jeg husker å ha sett Poom varte opp med noen klasseredninger i sine år i Derby og Sunderland. I Portsmouth fikk han kun 4 ligakamper. Mart har scoret et mål for Sunderland på corner. Mot Derby, for øvrig.

 

Og han har spilt godt over 100 landskamper for Estland. Problemet er at Estland aldri har vært, og aldri kommer til å bli, en stormakt i fotballen. Poom er vel den eneste stjernen Estland har pr. i dag.

 

Jeg tror altså at Poom er undervurdert. Det er mange spillere jeg mener er undervurdert, og Mart Poom er en av dem. Wenger bør bruke Poom i cupsammenheng denne sesongen, i hvert fall i ligacupen og kanskje en eller to runder i FA-Cupen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...