IPB Style© Fisana

Jump to content

Photo

Alexis Sanchez

159 replies to this topic

#141 ben elfen

ben elfen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,613 posts

Posted 06 October 2017 - 12:48 PM

Kjenner jeg er litt spent på hva vi får hjem hvis Chile ryker ut av VM denne pausen. De må vel ta poeng borte mot Brasil nå for å komme seg til VM. Alexis scoret iallefall vinnermålet i natt, så satser på han gradvis kommer seg i form.

Det vi får hjem er en god spiller som kan komme inn og avgjøre kamper for oss. VI har nå en sterk benk.

BE

#142 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,443 posts

Posted 06 October 2017 - 03:06 PM

Det jeg mente var hvor motivert han er på utgående kontrakt når han ikke har ett VM og holde seg i form til! ;)

#143 ben elfen

ben elfen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,613 posts

Posted 06 October 2017 - 04:31 PM

*å.

Tror ikke det har noe å si for prestasjonene hans. Han spiller for en ny kontrakt for en hvilken som helst annen klubb enn Arsenal. Det er vel motivasjon nok vil jeg tro.

BE

#144 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,443 posts

Posted 06 October 2017 - 05:29 PM

Ja vi får se, det var wengers mantra i sommer at det var så positivt med å ha han på utgående kontrakt når han skulle til VM i sommer. Så den teorien kan jo falle i grus nå.

Tror nok den teorien var mest i wengers eget hode også, prøve å vinkle noe negativt til positivt ;)

#145 Simbad

Simbad

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,201 posts

Posted 11 October 2017 - 07:45 AM

Sanchez og Chile ble rundjult av et allerede VM-klart Brasil og er dermed ikke med til VM neste år. Hvordan påvirker dette vår lille Chilener denne sesongen tro?
"Sports teaches you character, it teaches you to play by the rules, it teaches you to know what it feels like to win and lose-it teaches you about life. Sports are a microcosm of society." — Billie Jean King

#146 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,443 posts

Posted 11 October 2017 - 07:59 AM

Ja det spurte jeg om tidligere også. Jeg tror ikke det er positivt. Også jævelig irriternde at ny klubb får en Sanchez neste år som har hatt en normal sommerferie for første gang på hauger av år. Han har alltid spilt mesterskap

#147 Innbytterbenken

Innbytterbenken

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 1,341 posts

Posted 13 October 2017 - 07:07 AM

Jeg må si at noe av det mest irriterende i fotballen er "sulking players"...... Vi har en i laget nå som har prøvd å prate seg ut av klubben i lang tid, kjenner jeg blir fryktelig irritert av det. JEg skjønner ikke hvorfor vi ikke tok 60 mill nå i sommer og lot han gå. Bidraget hans denne høsten ser ut til å bli skuffende...

#148 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,443 posts

Posted 13 October 2017 - 09:37 AM

Jeg må si at noe av det mest irriterende i fotballen er "sulking players"...... Vi har en i laget nå som har prøvd å prate seg ut av klubben i lang tid, kjenner jeg blir fryktelig irritert av det. JEg skjønner ikke hvorfor vi ikke tok 60 mill nå i sommer og lot han gå. Bidraget hans denne høsten ser ut til å bli skuffende...

Nå har vel ingen noe bevis for at Alexis noen gang har "pratet i lang tid". Såvidt meg bekjent finnes det ikke ett eneste intervju eller lignende, bortsett fra masse media oppslag som neppe er annet enn oppspinn. Hvis noen har "bevis" for at alexis har pratet og ikke ønsker seg her så gjerne kom med det.

Når det er sagt, var det som faen at Chile missa VM. Det tror jeg ikke er bra for en spiller på utgående kontrakt. Signerer han ikke ny kontrakt før jul, så bør vi selge for 20-30mill i januar.

#149 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,031 posts

Posted 13 October 2017 - 10:46 AM

Sanchez har forsåvidt ikke pratet i det hele tatt, men enkelte av hans (litt "uskyldige") innlegg på sosiale medier kan lett tolkes som en del av hele praten på nettet i sommer.

Når det er sagt så mener jeg at Sanchez har oppført seg eksemplarisk etter at han kom tilbake fra ferien. Formen har vært på etterskudd da han hadde en senere ferie enn resten av laget (grunnet landslaget), men for meg så synes jeg at han er på rett vei.

Jeg er dog enig i at klubben burde akseptert Det påståtte £60 mill tilbudet i august. Men det er det jo lett å si i etterpåklokskap.

Edited by Polljen, 13 October 2017 - 10:47 AM.

#150 antonius_blok

antonius_blok

Seniorspiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 666 posts

Posted 13 October 2017 - 03:46 PM

Ser ikke helt problemet med at Chile ikke skal til VM. Han har vel fast plass på det laget der uansett.
Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back.

#151 ben elfen

ben elfen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,613 posts

Posted 13 October 2017 - 06:26 PM

Ser ikke helt problemet med at Chile ikke skal til VM. Han har vel fast plass på det laget der uansett.

Problemet er at han nå kommer til å sutre og prøve å få en overgang til et annet landslag siden han absoutt MÅ spille på det øverste nivået

BE

#152 antonius_blok

antonius_blok

Seniorspiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 666 posts

Posted 13 October 2017 - 10:41 PM

Problemet er at han nå kommer til å sutre og prøve å få en overgang til et annet landslag siden han absoutt MÅ spille på det øverste nivået

BE

Hehe, måtte lese den et par ganger før jeg registrerte at du skrev landslag, ikke (klubb)lag. Da gav det mening, god snert i den der!
Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back.

#153 Tapapa

Tapapa

Assistant Manager

• Supermoderators
  • PipPipPipPip
  • 4,970 posts

Posted 14 October 2017 - 06:31 AM

BE

Ha ha, den var morsom!
In Moyes we trust!
Han er mannen som skal lede ManU ut av CL.

#154 Innbytterbenken

Innbytterbenken

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 1,341 posts

Posted 16 October 2017 - 09:24 AM

Det var kanskje feil å skrive at han har prøvd å snakke seg bort, men det har kommet noen utspill fra agenten og som Polljen skriver noen twitter-meldinger. Og så var det saken med at han ble igjen i Chile litt lenger etter sommeren pga sykdom (kunne tolkes som han prøvde å presse på for en overgang). Er i hvert fall en del ting rundt han som virker litt usikkert... Han er for så vidt profesjonell, men når alle sitter og vet at han vil bort så føles det irriterende (for min del vel å merke).

Kanskje han klarer å få til en overgang til et annet landslag også, ja.... Good one! ;D 

#155 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,443 posts

Posted 22 October 2017 - 05:31 PM

Ser ut som «sutreungen» alexis gir alt selv om han ikke tror på agendaen som skjer. En av de beste signeringen til Wenger (min mening) siste år, men som dessverre ikke ser ut til å tro på fremtiden. Meget god kamp

#156 elx

elx

Trener

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 2,497 posts

Posted 22 October 2017 - 06:04 PM

Alexis er et beist.. Et beist jeg kommer til å savne, veldig!:/

#157 Tapapa

Tapapa

Assistant Manager

• Supermoderators
  • PipPipPipPip
  • 4,970 posts

Posted 28 October 2017 - 08:42 PM

http://www.mirror.co...sacker-11426465
In Moyes we trust!
Han er mannen som skal lede ManU ut av CL.

#158 ben elfen

ben elfen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,613 posts

Posted 28 October 2017 - 09:11 PM

Han klarer vel å motivere seg til en kamp i ny og ne.

Så ikke kampen i dag, men fikk med meg at det var lite skryt av Sanchez og Özil - ingen bombe.

BE

#159 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,443 posts

Posted 28 October 2017 - 10:14 PM

Kommer litt an på mediet som skriver og hva slags agenda de har. Så kampen på sports net (Canada) og de skrøyt av alexis for at han forsøkte. At det var med mindre hell i denne kampen kan så være, hadde vår største sjanse som han skapte alene i første omgang.

Ozil var mer usynlig for å si det mildt i denne kampen.

Tips: se kamp og gjør opp egen mening enn å lese medier som lever av å male sin egen agenda, uansett hvordan agendaen er.

Tilslutt kan vel alle se at alexis ikke er i toppform ennå, men han prøver. Så lite av misnøye eller klaging idag også.

#160 Wojciech53

Wojciech53

Manager

• Supermoderators
  • PipPipPipPipPip
  • 7,168 posts

Posted 05 November 2017 - 10:47 AM

Kommer litt an på mediet som skriver og hva slags agenda de har. Så kampen på sports net (Canada) og de skrøyt av alexis for at han forsøkte. At det var med mindre hell i denne kampen kan så være, hadde vår største sjanse som han skapte alene i første omgang.

Den overnevnte statistikken kan jo tolkes på flere måter. Fikk ikke sett kampen selv, men virker som om vi stod høyt med forsvarstreeren og at Swansea lå dypt. Dermed trenger ikke Alexis spurte så mye, mens Mertesacker må det. Det sier ingenting om hva de fikk utgjort i kampen. Det med distance covered er heller intet nytt. Özil løper som regel mer enn Alexis per spilte minutt, men Alexis "redder" det inn igjen med et par helte-spurter bakover. 

Er vel ikke antall spurter og hvor mye distanse han dekket vi dømte Henry eller Bergkamp for heller...

Forsvinner nok etter sesongen og får en kjempesesong..

Posted Image

"In Arsene we trust! "
"Once a Gooner, forever a Gooner!"

Reply to this topic

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users