Jump to content

Nordmenn til Arsenal...?


Eboue

Recommended Posts

Vil ikke se noen normenn i Arsenal. Pr. idag ville ingen vært på førsteeleveren. Mulig Riise er bedre en Clichy nå, men det er vel grenser. Vil ikke ha noen normenn akkurat nå.

 

Rosicky synes jeg er bedre en Gamsten uten tvil. Tror ikke Gamsten ville gjort det samme som Mozart for Tsjekkia, Praha og Borussia Dortmund. Det ville også vært merkelig å se Rosicky i tippeligaen for noen år siden, eller på det norske landslaget. Da hadde han vært tidenes beste normann i så fall, bør ikke sammenlignes spør du meg...

 

Ville ikke en gang hatt "verdens beste" fotballspiller, Solskjær i Arsenal :) Vi trenger heller ikke utenlandske spilllere over 20 for tida, herlig tropp vi har.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Han har blitt en mye bedre spiller, han er så go på frispark, han skorer fra alle vinkler, er så og si skort mest for Blackburn i år. Han er ganske så lik Backham i spille stilen, hadde han vært Engelsk og ikke Norsk hadde han vært værdens stjerne nå. Men Norske spillere er undervurdert slik har det alltid vært, han er vel den som har skort flest mål på frispark i år av alle i PL? Han ville nok passa like bra inn i Arsenal som Rosicky, Flamini, Diaby, Hleb spør du meg. Rosicky har ikke vært så go som alle trodde han var, men han trenger vel litt med tid. Hleb gilmter til noen ganger, men går ofte allt for lenge med ballen og mister den ofte slik at motstandere for korta. Diaby er ung og kan bli en ny Vieira etter vært. Flamini er lagt fra go nok, han jobber og løper bra, men har ofte masse feil pasninger, han er lagt i fra så go som Gamst er nå. Eneste Gilberto og Fabregas som er topp spillere som hadde vært go nok til å spille på alle andre lag i PL.

For meg så er Carew den beste spilleren i Norge, alle snakker om Henke? men Carew har skoret mål i 6 ligar, Norge, Spania, Italia, tyrkia, Frankrike og nå England pluss en drøss mål i CL. Vinni serie gull og cup gull i Spania, Italia, Frankrike og Norge pluss 2 CL finaler. Henry har sakt flere ganger at han ville hatt Carew som makker i Arsenal, Carew er etter min menig er bedre spiller en Adebayore. Har jo sett på 2 kamper nå at Carew blir en hitt i England og allt er en stor stjerne som Villa fensen. Han skorte klart et fint mål i første kampen, som dommeren gjore en feil og annulerte. Men i helga var han go og skorte et fint mål, han er så rask veldig sterk i kroppen og er go på hode hadde passe bra inn i Arsenals kontringspill :blink:

 

Men den beste er nok Zlatan Ibrahimovic fra Sverige og Laudrup fra Danmark som er 2 av tidenens bests spillere fra norden spør du meg :blink:

 

Henke syns jeg lagt i fra har vært den beste, å skore masse mål i Nederland og Skottland er ikke så mye å skryte av, han var dårlig i Sverige før han kom til Man Utd ;)

Link to comment
Share on other sites

Han har blitt en mye bedre spiller, han er så go på frispark, han skorer fra alle vinkler, er så og si skort mest for Blackburn i år. Han er ganske så lik Backham i spille stilen, hadde han vært Engelsk og ikke Norsk hadde han vært værdens stjerne nå. Men Norske spillere er undervurdert slik har det alltid vært, han er vel den som har skort flest mål på frispark i år av alle i PL? Han ville nok passa like bra inn i Arsenal som Rosicky, Flamini, Diaby, Hleb spør du meg. Rosicky har ikke vært så go som alle trodde han var, men han trenger vel litt mer tid. Hleb gilmter til noen ganger, men går ofte allt for lenge med ballen og mister den ofte slik at motstandere for kontra. Diaby er ung og kan bli en ny Vieira etter vært. Flamini er lagt fra go nok, han jobber og løper bra, men har ofte masse feil pasninger, han er lagt i fra så go som Gamst er nå. Eneste Gilberto og Fabregas som er topp spillere som hadde vært go nok til å spille på alle andre lag i PL.

For meg så er Carew den beste spilleren i Norge, men Carew har skoret mål i 6 ligar, Norge, Spania, Italia, tyrkia, Frankrike og nå England pluss en drøss mål i CL. Vinni serie gull og cup gull i Spania, Italia, Frankrike og Norge pluss 2 CL finaler. Henry har sakt flere ganger at han ville hatt Carew som makker i Arsenal, Carew er etter min menig er bedre spiller en Adebayore. Har jo sett på 2 kamper nå at Carew blir en hitt i England og allt er en stor stjerne som Villa fensen. Han skorte klart et fint mål i første kampen, som dommeren gjore en feil og annulerte. Men i helga var han go og skorte et fint mål, han er så rask veldig sterk i kroppen og er go på hode hadde passe bra inn i Arsenals kontringspill :blink:

 

Men den beste er nok Zlatan Ibrahimovic fra Sverige og Laudrup fra Danmark som er 2 av tidenens bests spillere fra norden spør du meg :blink:

 

Henke syns jeg lagt i fra har vært den beste, å skore masse mål i Nederland og Skottland er ikke så mye å skryte av, han var dårlig i Sverige før han kom til Man Utd ;)

Link to comment
Share on other sites

Braaten har sagt at han ikke kommer til å signe en ny kontrakt med RBK, at han heller vil spille i utlandet.. En veldig god spiller, som kunne vært en backup for førstelaget.. Men dette er veeldig lite sannsynlig ;)

Det eneste som er at han er litt "lat" http://dagbladet.xstream.dk/mediamaker_flash_sc.php?id=1297

:P

Link to comment
Share on other sites

Braaten har sagt at han ikke kommer til å signe en ny kontrakt med RBK, at han heller vil spille i utlandet.. En veldig god spiller, som kunne vært en backup for førstelaget.. Men dette er veeldig lite sannsynlig ;)

Det eneste som er at han er litt "lat" http://dagbladet.xstream.dk/mediamaker_flash_sc.php?id=1297

:P

Den var utrolig bra...naei vi kan ikke ha en sånn kar i Arsenal ;)

Link to comment
Share on other sites

Per i dag den nordmann som er nærast å halde Arsenal-kvalitet, men ikkje god nok.

 

Hvem er Per? ;)

 

Vet ikke om det var forsøk på å være morsom eller hva det var. "Pr. i dag" altså, den dag i dag er han den som er nærmest på å holde Arsenal-kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Gamsten holder like høyt nivå som Rosicky. Samtidig som vi får en spiller som virkleig holder bredden. Og ikke vandrer innover på banen med en gang de motar ballen.

 

Sklle gjerne sett Gamsten i Arsenal.

 

Grunnen til at Wenger bruker Hleb og Rosicky på kantene er nettopp fordi de vandrer innover, det er en del av Arsenal-spillestilen slik jeg ser det.

Da kan backene komme på overlapp, kanten kan slå vegg med spiss (som Arsenal har scoret på X antall ganger) eller de kan komme til skudd.

 

Uansett, jeg synes ingen nordmenn holder Arsenal-nivå enda, men forhåptenligvis kommer det noen i løpet av noen år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Gamsten holder like høyt nivå som Rosicky. Samtidig som vi får en spiller som virkleig holder bredden. Og ikke vandrer innover på banen med en gang de motar ballen.

 

Sklle gjerne sett Gamsten i Arsenal.

 

Grunnen til at Wenger bruker Hleb og Rosicky på kantene er nettopp fordi de vandrer innover, det er en del av Arsenal-spillestilen slik jeg ser det.

Da kan backene komme på overlapp, kanten kan slå vegg med spiss (som Arsenal har scoret på X antall ganger) eller de kan komme til skudd.

 

Uansett, jeg synes ingen nordmenn holder Arsenal-nivå enda, men forhåptenligvis kommer det noen i løpet av noen år.

 

For å si det slik så ville Carew og Gamsten som er topp spillere blitt enda bedre under Wenger :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Daniel Braaten er den eneste spilleren jeg kunne ha sett for meg i Arsenal. Det er mange spillere som har "av/på knapp". Ronaldo har det til tider. Ronaldo og Braaten ligner veldig mye på hverandre.

 

Nå som Braaten ikke skriver kontrakt for RBK håper jeg Arsenal vil kjøpe han.

 

Utenom han er det ingen som er gode nok. Gamsten spiller for Blackburn og passer ikke inn i spillestilen til afc.

 

Solskjær er i United, mens Riise har sitt å konsentrere på.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Denne spilleren syntes jeg det hadde vært morsomt å få til klubben:

 

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...Gamst&channel=&

Nei takk..

Vi trenger en driblesterk ving med stor fart.

Marc Overmars egentlig.

Med Overmars, Ian Wright, Tony Adams og David Seaman inn, hadde vi vært ligautfordrere med en gang.

 

Hmm..kom til å tenke på at det denne sommeren er akkurat 10 år siden den sommeren hvor vi handlet inn Petit og Overmars og gikk videre til å vår første double på 27 år..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...