Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Føler for å legge ut en liten videosnutt om Abou Diaby siden han nå endelig er meldt skadefri (igjen), og forhåpentligvis får spilt seg i form slik van Persie gjorde på samme tid i fjor. Spilleren Diaby er kanskje noe av det mest komplette vi har i stallen, han kan spille både defensiv og offensiv midtbane, indreløper og hengende spiss og i 4-4-2 spilte han vell litt på kant også. Den sammenligningen han tidlig fikk med Vieira var urettferdig ovenfor en ung spiller, og på grunn av konstante pauser grunnet skader har han aldri fått bevist sitt beste.

 

Det skal bli et vanskelig valg for Wenger å velge midtbane når alle våre spillere er skadefrie (sjeldent dilemma), for med Wilshere, Ramsey, Diaby, Song, Arteta, Rosicky som rutinerte og Coquelin, Frimpong, Lansbury og Ozyakup som talenter blir listen flott å lese.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at Diaby på sitt beste er en potensiell superstjerne. Jeg håper han snart får en skadefri sesong og kan bevise hvor viktig han kan være for oss. Han er både relativt taklingssterk, god en mot en begge veier, sterk i kroppen, har et rykk lignende det Henry hadde. Han er ok på hodet, pasningssterk og veldig god teknisk. Dessverre har han noe merkelig som skjer oppe i hodet under press, og et veldig lavt bunnivå.

 

Jeg håper for både han sin og Arsenal sin del at han kan finne frem til et stabilt nivå fra neste sesong av, da kan han bli den sentrale offensive midtbanespilleren som vi egentlig kun har i Rosicky pr dags dato. Ramsey er ikke helt den typen, og burde heller få spille lavere i banen. Føler Ramsey ligner mer på en Arteta enn en mer offensiv spiller...

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke uten grunn at Wenger tviholder på Diaby til tross for alle skadene hans. For en Diaby som har dagen er rett og slett en sinnsyk spiller. Desverre holder han seg sjeldent helt der oppe, noe man delvis kan gi alle skadene skylden for. Men for meg så har det alltid virket som at Diaby mangler litt oppe i topplokket. Bare han nå følger hans tidligere bestevenn hos fysioterapeuten så velger jeg å gi Diaby en sjanse. Om han derimot skal bli langtidsskadet igjen så er det bare å sende han på første fly til de som vil ha han.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...