Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Som jeg skrev i slutten av mai i denne tråden, så ønsker jeg fortsatt at vi spytter inn penger på en stopper. Det er pri1 for meg, om det skulle skje et kjøp.

Var det opp til meg, så hadde jeg gått for Micah Richards (Man City). Tviler vel meget sterkt at han blir solgt, siden han desverre har fått ganske bra med spilletid til nå denne sesongen.

Enorme fysiske forutsettninger, god fart, jobber bra, kun 22år, og engelsk. Vi trenger mer rutine, er det sikkert noen som tenker nå. Tja, jeg tror vi trenger spillere som allerede har erfaring i PL, som takler tempoet og nivået, og som behersker dette.

Richards og Vermaelen hadde vært en helt rå stopperduo, som man kunne hatt i mange sesonger fremover.

 

Nå blir vel dette vanskelig, om ikke Mancini og Richards kommer på kant med hverandre. Og; Wenger er vel kanskje ikke den som kan gjøre et slikt kjøp......

 

Vi må ha inn en stopper, som skal være makkeren til vår belgiske sjef i forsvaret. Jeg føler at vi har en meget god stopper, og tre som er ganske på det jevne. Dette holder ikke i lengden, og spesielt ikke når Vermaelen er ute med skade.

Gary Cahill er da kanskje en mulighet, som er lettere og billigere å få lokket til Arsenal. Et godt 2.valg..... Blitt 25år, fått rutine, har fysikk, fightervilje, er engelsk, og jeg tror også han kan utvikle seg i en bedre klubb. Har hatt stor innflytelse i et Bolton-lag, som har hatt en meget sterk sesong sålangt.

Link to comment
Share on other sites

Skulle vi kjøpt en stopper i Premier League som jeg virkelig har lyst på ville det vært Vincent Kompany.

Virker som om han har kommet seg over skadeproblemene og er uten tvil en av de aller beste midtstopperene i PL. Samtidig er han også veldig allsidig og kan spille DM og fortsatt være så og si like effektiv der som på stopperplass.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 30 2010, 08:24 PM) 212991[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Skulle vi kjøpt en stopper i Premier League som jeg virkelig har lyst på ville det vært Vincent Kompany.

Virker som om han har kommet seg over skadeproblemene og er uten tvil en av de aller beste midtstopperene i PL. Samtidig er han også veldig allsidig og kan spille DM og fortsatt være så og si like effektiv der som på stopperplass.

 

Men han er fortsatt en av City's viktigste spillere, og de kommer aldri til å selge han til oss. Noe mer realistisk ville vært Gary Cahill, tør påstå han er like god som Kompany om ikke bedre.

 

EDIT: Men hvis det skulle skjedd hadde jeg absolutt ikke hatt noe i mot det. Vermaelen og Djourou som stoppere og Kompany med Song som defensive midtbanespillere, tror ikke vi hadde tapt en eneste duell!

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 30 2010, 08:24 PM) 212991[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Skulle vi kjøpt en stopper i Premier League som jeg virkelig har lyst på ville det vært Vincent Kompany.

Virker som om han har kommet seg over skadeproblemene og er uten tvil en av de aller beste midtstopperene i PL. Samtidig er han også veldig allsidig og kan spille DM og fortsatt være så og si like effektiv der som på stopperplass.

Men han er fortsatt en av City's viktigste spillere, og de kommer aldri til å selge han til oss. Noe mer realistisk ville vært Gary Cahill, tør påstå han er like god som Kompany om ikke bedre.

 

EDIT: Men hvis det skulle skjedd hadde jeg absolutt ikke hatt noe i mot det. Vermaelen og Djourou som stoppere og Kompany med Song som defensive midtbanespillere, tror ikke vi hadde tapt en eneste duell!

 

Nei ser ikke på det som en stor mulighet akkurat ;)

 

Nja uenig med deg om Cahill. Veldig god spiller er han, men han er ikke like dominant som det Kompany er. Kompany er jo også faktisk et år yngre enn Gary Cahill B)

 

Kompany som partner ved siden av Song ville sikkert fungert temmelig bra det ja, men det er også et annet alternativ i Jan Vertonghen som spiller i Ajax. Kan spille som DM og midtstopper, samt også venstrebacken. Kanskje et langt billigere og mer realistisk alternativ enn hva Kompany ville vært.

 

Selv om vi da hadde hatt et veldig sterkt lag føler jeg fortsatt at vi ville vært like naive defensivt som vi er nå. Skulle gjerne sett et langt mer komperimissløst Arsenal lag enn hva vi har vist de siste sesongene :P

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke vi kan kjøpe oss ut av problemene uten å legge mange penger i potten. Mannskapet er bra nok. Problemet er at vi angriper som et lag, men forsvarer oss som individer

 

Helt enig med de taktiske vurderingene dine, men vil da likevel hatt inn en ny stopper, som kunne vært med å styrket kvaliteten i forsvarslinja.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Flere enn meg som gjerne skulle sett Baines på venstrebacken vår? Offensiv back med kjempegod innleggsfot! Hadde vært en drøm å sett han slå innleggene til Arsenals spiss(er)

Vel, du kommer til å se han på høyresiden vår imorgen. Det er jo bedre enn ingenting? :)

Link to comment
Share on other sites

Nå har visstnok Mamadou Sakho avslått kontrakttilbudene fra PSG og klubben skal være villige til å la han gå i sommer istedet for at han går gratis neste sesong. Jeg vil gjerne se han i klubben, men med Vermaelen, Djourou og Koscielny i klubben allerede så vet jeg ikke hvor villig han er til å komme inn som fjerdevalg.

 

Med Sakho i klubben ville vi hatt 4 fantastiske midtstoppere i klubben hvertfall.

 

http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zo...ck-may-benefit-

http://www.footylatest.com/arsenal-interfe...act-talks/19713

http://www.sport.co.uk/news/Football/49919..._PSG_exit_.aspx

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha Clint Dempsey til Arsenal. Det er dessverre slik at han er mye bedre enn Rosicky, og i tillegg er han yngre. Rosicky hadde en gang en giftig høyrefot, men den har vi ikke sett noe av på 3 år. Fart har han aldri hatt veldig mye av, men nå er han direkte treg.

Stemmer det at Rosicky sin kontrakt går ut til sommeren? Jeg mener vi bør la han gå i sommer, selv om han sikkert er en bra kar. Noen må ut, for å få plass til andre.

 

Ut i sommer:

Almunia

Rosicky

Vela

Traore

Baracite

Randall

Hoyte

 

Inn:

Hazard

Dempsey

Sakho

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Wenger har tenkt å kvitte seg med Rosicky (kontrakt går ut i sommer) og Almunia i sommer. Dog kanskje vil han beholde Almunia, men da bør spanjolen innse at han er 3/4. valg. Det var også disse nevnte spillerne J.Sanderson nevnte når han ble stilt spørsmål om hvem som kunne komme til å forlate klubben i sommer.

 

Hvem av de "ubrukelige" 20,21,22-åringene som forsvinner er vel rene lotto hver sommer. Barazite går nok, ettersom klubben prøvde å kvitte seg med ham nå i januar. Og forsvinner ikke Randall blir jeg gal! Sikkert en Arsenalgutt through and through, men er rett og slett ikke god nok. Traore bør også bort, Botelho erstatter ham.

 

Tror ikke Wenger ønsker å kvitte seg med Vela, men gutten er vel sugen på førstelagsspill i f.eks. en spansk toppklubb, kontra engelsk reservelagsfotball. Tenker også Mannone, Cruise fort kan forsvinne. Vi har rett og slett for mange spillere ved samme alder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Wenger har tenkt å kvitte seg med Rosicky (kontrakt går ut i sommer) og Almunia i sommer. Dog kanskje vil han beholde Almunia, men da bør spanjolen innse at han er 3/4. valg. Det var også disse nevnte spillerne J.Sanderson nevnte når han ble stilt spørsmål om hvem som kunne komme til å forlate klubben i sommer.

 

Hvem av de "ubrukelige" 20,21,22-åringene som forsvinner er vel rene lotto hver sommer. Barazite går nok, ettersom klubben prøvde å kvitte seg med ham nå i januar. Og forsvinner ikke Randall blir jeg gal! Sikkert en Arsenalgutt through and through, men er rett og slett ikke god nok. Traore bør også bort, Botelho erstatter ham.

 

Tror ikke Wenger ønsker å kvitte seg med Vela, men gutten er vel sugen på førstelagsspill i f.eks. en spansk toppklubb, kontra engelsk reservelagsfotball. Tenker også Mannone, Cruise fort kan forsvinne. Vi har rett og slett for mange spillere ved samme alder.

 

Jeg er enig med deg jeg (fantastisk flott navn...) Daniel. Eneste jeg vil kommentere er at Barazite nå i januarvinduet gikk på permanent basis over til Austria Wien :P Så han er allerede borte.

 

http://www.arsenal.com/news/reserves-news/...nna-permanently

Link to comment
Share on other sites

Håper vi beholder Mannonne og Cruise da de virker å vise seg som potensielle stjerner som har gått gradene i klubben, Frimpong er snart tilbake som backup for Song og da mangler vi bare en stopper ut sesongen for å kunne ta gullet (Siden jeg regner med at vi ikke får se Vermaelen i form før neste sesong) pdd er vi avhengige av å unngå skader på Kos eller JD, håper på en ny stopper inn i sommer; Sakho eller Mertesacker.

 

Offensiv midtbane for å erstatte Rosicky tenker jeg Hazard, han kan både bekle kant og sentral midtbane og da slipper vi Rosicky/Bendtner på kanten.

 

Og til han som skrev om Dempsey lenger opp: Rosicky har lite igjen av kontrakten og vi får ikke penger for han, Dempsey kommer til å koste i overkant av 100 millioner, vil si det finnes bedre spillere som man får billigere.

Link to comment
Share on other sites

Håper vi beholder Mannonne og Cruise da de virker å vise seg som potensielle stjerner som har gått gradene i klubben, Frimpong er snart tilbake som backup for Song og da mangler vi bare en stopper ut sesongen for å kunne ta gullet (Siden jeg regner med at vi ikke får se Vermaelen i form før neste sesong) pdd er vi avhengige av å unngå skader på Kos eller JD, håper på en ny stopper inn i sommer; Sakho eller Mertesacker.

 

Offensiv midtbane for å erstatte Rosicky tenker jeg Hazard, han kan både bekle kant og sentral midtbane og da slipper vi Rosicky/Bendtner på kanten.

 

Og til han som skrev om Dempsey lenger opp: Rosicky har lite igjen av kontrakten og vi får ikke penger for han, Dempsey kommer til å koste i overkant av 100 millioner, vil si det finnes bedre spillere som man får billigere.

Lansbury og JET er jo heller ikke så langt unna. Mulig man er bedre tjent med å bruke de to litt oftere. Hazard kommer til å koste flesk

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror kanskje han er verd flesk også ;)

Noen som har troa på at Oxlade-Chamberlain kommer til oss i sommer?

 

Jeg tror vi får Oxlade-Chamberlain, Eden Hazard og en ny midtstopper :)

 

Jeg tror vi mister Rosicky, Almunia (så fremt Szczesny fortsetter storspillet), Vela (desverre......) og Squillaci.

Link to comment
Share on other sites

Hvis valget står mellom Eden Hazard til £13M og Alex Oxlade-Chamberlain til £10M så er jeg hvertfall ikke i tvil om hvem av de jeg ønsker til klubben. Det er hvertfall Hazard.

 

Ellers så tror jeg som Orakelet at Almunia (Szczesny med nummer 1!) og Rosicky forsvinner (Jack får nummer 7 trøya) og Squillaci. Vela står det veldig på om presterer for WBA. Wenger vil gjerne ha han med videre. Er også en fare for at Vito Mannone forsvinner.

 

Håper Sakho og Hazard kommer inn og kanskje en veteran keeper som kan være backup/tredjevalg for Szczesny og Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi får Oxlade-Chamberlain, Eden Hazard og en ny midtstopper :)

 

Jeg tror vi mister Rosicky, Almunia (så fremt Szczesny fortsetter storspillet), Vela (desverre......) og Squillaci.

 

Jeg er redd for at Wenger er altfor sta til å selge en spiller etter en sesong...det blir som å innrømme et bomkjøp og det hadde ikke vært typisk Wenger. Jeg ser gjerne at han blir solgt, han har ikke vært spesielt god og har vel lite til null uviklingspotensiale. Må egentlig si meg veldig enig med deg ellers også. Rosicky er ikke god nok lenger, Almunia blir dyttet for langt bak i køen når Mannone kommer tilbake og Vela lider vel samme skjebne, fordi jeg tror vi henter Chamberlain og Hazard.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er redd for at Wenger er altfor sta til å selge en spiller etter en sesong...det blir som å innrømme et bomkjøp og det hadde ikke vært typisk Wenger. Jeg ser gjerne at han blir solgt, han har ikke vært spesielt god og har vel lite til null uviklingspotensiale. Må egentlig si meg veldig enig med deg ellers også. Rosicky er ikke god nok lenger, Almunia blir dyttet for langt bak i køen når Mannone kommer tilbake og Vela lider vel samme skjebne, fordi jeg tror vi henter Chamberlain og Hazard.

 

Vet du hva slags kontrakt Squillaci har? Han er jo over 30 så er vel bare ett år? Det er litt av grunnen til at jeg tror han forsvinner - Og etter å ha tenkt mer på saken, så tror jeg ikke midstopper blir kjøpt inn - Jeg tror det satses hardt på Kyle Bartley....

Link to comment
Share on other sites

Vet du hva slags kontrakt Squillaci har? Han er jo over 30 så er vel bare ett år? Det er litt av grunnen til at jeg tror han forsvinner - Og etter å ha tenkt mer på saken, så tror jeg ikke midstopper blir kjøpt inn - Jeg tror det satses hardt på Kyle Bartley....

 

Nei nei. Wenger kjøpte ikke Squillaci for så å bare gi han 1 år. Temmelig sikker på at det er snakk om 3 år på den kontrakten til Squillaci. Husker jo når Gallas ble hentet inn, da var han vel 29 år gammel og fikk en 4 års kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Vet du hva slags kontrakt Squillaci har? Han er jo over 30 så er vel bare ett år? Det er litt av grunnen til at jeg tror han forsvinner - Og etter å ha tenkt mer på saken, så tror jeg ikke midstopper blir kjøpt inn - Jeg tror det satses hardt på Kyle Bartley....

Tviler på at han kun fikk 1års kontrakt. Greit at Wenger kun forlenger med 1år på de over 30, men skal man kjøpe noen så må det gjerne kraftigere lut til

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg vil ha spillere som Demspey, er at han har vist at han duger i PL, han har erfaring, og han har teknikk, skuddfot og litt fart.

Når sannsynligvis Rosicky og Almunia skal ut (og noen nevner Squillaci), så blir det kanskje veldig underskudd på rutine i troppen om kun spillere som Hazard, Chamberlain og Sakho hentes inn.

 

Arsenal trenger fart. Det er faktisk noe Arsenal ikke har for mye av. Tro det eller ei. Slik sett er Hazard en bra spiller

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...