Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Langskuddet hans var det drøyeste ja, men nummer 2, 3 og 4 var alle sammen veldig flotte. Frisparkfoten til Suarez er jo også gull verdt. Er den spilleren som har scoret på desidert flest frispark i Premier League de siste sesongene.

 

Enig i at Suarez er verdt mer enn Bale. Bale var i mine øyne verdt rundt £35-40m. Özil rundt £40-45m og Suarez omtrent det samme som Özil. Utrolig kjipt at vi ikke endte opp med en klassespiss som Suarez, men tilførselen av Özil har gitt ekstremt mye til laget. Usikker på om Suarez ville gitt en like stor "totaleffekt".

 

Uansett: En spiller som Suarez ville vært selve prikken over i-en for å gjøre oss til verdens beste klubb. For en fantastisk spiller den jævelen er. Tipper han forsvinner til Real Madrid i januar eller til sommeren. Ryktes at vi kan få Benzema til £22m. Hadde gledelig tatt han for den prisen.

Link to comment
Share on other sites

Uansett: En spiller som Suarez ville vært selve prikken over i-en for å gjøre oss til verdens beste klubb.

Saywhaaaat? Vi er ikke engang i nærheten av å være PLs beste klubb. Bayern, Barcelona og Real Madrid er fremdeles langt foran oss, helt uavhengig om vi hadde fått Suarez i januar eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Saywhaaaat? Vi er ikke engang i nærheten av å være PLs beste klubb. Bayern, Barcelona og Real Madrid er fremdeles langt foran oss, helt uavhengig om vi hadde fått Suarez i januar eller ikke.

 

"For å gjøre oss til verdens beste klubb". Jeg sier ikke at vi vil være det. Forøvrig syntes jeg ikke Real Madrid og Barcelona er så fantastiske lenger. Bayern derimot er vanvittige, men i motsetning til Barcelona så ble ikke vi grisebanket i nærheten av like mye som det de ble når de møtte tyskerene.

 

Vi har forøvrig vært det beste laget i England i 2013 og det uten en skikkelig verdensklassespiss på topp. Med Suarez så tror jeg vi hadde høvla over de fleste. City og Chelsea er vel de eneste lagene som er i nærheten av nivået vårt pdd. og City "banka" vi i preseason. Ikke akkurat det samme som å ta de i ligaen, men vi har de siste sesongene vært jevngode med de når vi har møtt de.

 

Så jeg syntes du overdriver noe vanvittig med det innlegget ditt der. Vi er ikke så langt unna å være blant den virkelige eliten i verden. Vi mangler en spiss i verdensklasse som Lewandowski, Benzema, Balotelli eller Suarez. Samtidig så trenger vi å få Walcott og Cazorla i god form. Da har vi også rimelig brukbar backup for å si det mildt hvis vi ikke har et skadehelvete av en annen verden.

Link to comment
Share on other sites

Får se hva du sier etter våre to neste kamper. Jeg frykter at vi maks får ett poeng, så kan det diskuteres om en Suarez hadde vært god nok til å hjelpe oss ut av den krisa. Vi har kanskje vært best i PL i kalenderåret 2013, men jeg tror ikke vi har det som skal til for å vinne PL i år. Neste sesong derimot så tror jeg vi vil ha gode sjanser dersom vi får inn et par spillere til og beholder de viktigste.

Link to comment
Share on other sites

Da ser vi også hva du sier etter våre neste to ligakamper. ;)

 

Tror en klassespiss som Suare ville utgjort 2 poengs forskjell i går alene. Trolig ville vi også fått et poeng mot United med en bedre spiss på topp også, men det blir nok bare spekulasjoner. Vi ser forskjellen på hva en klassekeeper kan gjøre med den formen Szczesny har hatt så langt. Det samme gjelder også spissplass.

 

Personlig mente jeg både før og pdd. at vår beste sjanse til å ta et ligagull er denne sesongen. Nettopp pga. at United, City og Chelsea har byttet manager og fordi spillere som Arteta, Sagna og Mertesacker er på toppen av spillet sitt mens neste sesong så begynner nok Arteta å merke kjøret enda mer enn denne sesongen (har vist at tempomangelen tidvis er et stort problem) og Sagna forsvinner også trolig.

Altså må vi da neste sesong erstatte Sagna. Muligens erstatte Arteta/få inn en "understudy" og samtidig få inn en spiss. Anser det som mindre sannsynlig at vi tar gull neste sesong.

 

Forøvrig: Giroud er i mine øyne den svakeste midtspissen vi har hatt som førstevalg på topp under Wenger sitt regime.

Link to comment
Share on other sites

Giroud= Rollen som innbytter. En god spiller, men truer (dessverre!!!!) aldri bakrommet. Mangel på fart...

Hvis vi hadde skaffet oss Suarez, så tror jeg Wenger ville henvist Giroud til benken.

 

Nå had city kjøpt en lignende type spiller i Negredo, men han spiller alltid sammen med Augero. Så Giroud sammen med en mer hurtig og teknisk spiller kan fungere, men da må tror jeg ikke vi kan spille en 4-3-3 formasjon. Tror ikke City gjør det heller.

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Giroud har gjort mye godt denne sesongen, likevel så er jeg ikke i tvil om at et eventuelt kjøp i Januarvinduet MÅ være en ny spiss. Dette ønsket er ikke en mistillit til vår franske spiss, derimot så er han vårt eneste "ekte" alternativ i spissrollen og selv om han har sine svært gode sider så har han også områder der han har klare svakheter. I tillegg så må klubben ta høyde for faren for skade samt behovet for å hviles. Det er heller ikke alle motstandere som "står" like godt til hans evner som spiss.

Men skal vi kjøpe en spiss, så bør det egentlig være en spiller som kan være en reell konkurrent til spissplassen og vedkommende må være en annen type spiss og ikke en "blåkopi" av Giroud. Å kjøpe en spiss (i januarvinduet) som er ment å sitte på sidelinjen som reserve i tilfelle skade på Giroud er borkastet, et lån av en slik spiller (ut sesongen) kan derimot til nød aksepteres.

 

"Nye?" Suarez hadde ikke vært meg i mot (total snuoperasjon fra min side siden sommeren :shy: ), men jeg har ingen tro på at Wenger/Arsenal legger så mye penger på bordet at Pool ikke kan si nei. Selv om PL har en klar viktigere prioritet for meg enn CL så ser jeg fordelen i en spiller som Suarez inn i januarvinduet da han ikke har spilt i Europa denne sesongen og kan gå rett inn på laget når cupspillet begynner.

 

Det kan også være greit å presisere min "påstand" om at Giroud er vår eneste reelle alternativ på spissplassen pr . dags dato. Walcott kan vikariere, men jeg har problemer med å se han som fast i den posisjonen, og han trengs på vingen. Podolski anser jeg heller ikke som et godt "permanent" alternativ på spissplassen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

En annen ting som er verdt å nevne er at de fleste klubber har flere gode alternativer på topp. F.eks. så har middelmådigheten Liverpool en Suarez som er helt i verdenstoppen samt en Sturridge som så langt har vært veldig god. De har også Iago Aspas som tredjevalg, men virker ikke helt som om han er på samme nivå i Premier League som han var for Celta Vigo. Som fjerdevalg har de et ungt talent i Samed Yesil.

 

Siden vi er inne på middelmådigheter så har United Rooney, van Persie, Hernandez og Welbeck. De to første fra ypperste hylle mens Hernandez er et rimelig brukbart alternativ på topp og Welbeck er talentfull frem til han kommer foran mål.

 

Chelsea har Torres, Eto'o og Ba samt Lukaku ute på lån.

 

City har Agüero, Negredo, Dzeko, Jovetic og Guidetti.

 

Vi derimot har Giroud, Bendtner, Sanogo, Afobe og Akpom. Hvorav de 3 siste ikke er annet enn uprøvde og de to første attpåtil er meget skadeplaget.

 

Slik jeg ser det er spissplassen veldig skjør og et sted hvor vi kan og burde forbedre oss. Giroud for all del er en brukbar spiss, men sett bortifra Chelsea så er han ikke like god som noen av de andre førstevalgene (og i andre tilfeller andrevalgene) i de andre klubbene som er nevnt her. Attpåtil syntes jeg vi har veike talenter bak der igjen også. Sanogo er i mine øyne veldig uferdig og mtp. at han er veldig skadeplaget så ser jeg det på som meget tvilsomt at han kommer til å slå igjennom. Det samme gjelder Afobe. Akpom derimot har fortsatt muligheter til å slå igjennom, men jeg ser gjerne at vi får på plass en ung spiss i slutten av tenårene eller i begynnelsen av 20-årene som kan få en kamp i ny og ne (eller mer).

 

En spiss som Benzema/Lewandowski til å danke ut Giroud og et ungt og spennende talent som Michy Batshuayi eller Tony Sanabria (som begge to er linket til klubben) ved siden av ville vært ypperlig.

 

Ved siden av det så trenger vi fortsatt også et ungt talent på stopperplassen (Ginter er den beste jeg klarer å oppdrive der) ønskelig og nødvendig og trolig trenger vi en ny høyreback for Sagna (Coleman) når han forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Zouma og Griezmann kobles til oss i nettavisens ryktespalte i dag og selv om jeg mest kjenner til de fra FM har jeg sett begge spille ved et par anledninger og de er virkelig store talenter for alderen. Dersom en ny spiss blir vanskelig kunne vi jo hentet inn Griezmann på vingen og satt Podolski opp på topp? Draxler har jo også blitt koblet hit, men det er fordi han ikke er fornøyd med å ikke få være "tiern" i Schalke og vi har jo Özil så han ville vel maks blitt en vandrende ving slik Cazorla og Özil har blitt brukt mye i vingene våre sin skadefravær.

 

Jeg ser på det slik at vi ikke har et keeperproblem eller et problem på den defensive midtbanen om dagen og at spiss, stopper og en ny høyreback(Om Sagna forsvinner) er det mest prekære.

 

Ønsker meg et stoppertalent som Ginter/Zouma, en eventuell back som har litt rutine og kan erstatte Sagna og en bakromsspiss/ving(dersom Podolski skal satses på som spiss)

Link to comment
Share on other sites

Torres er et alternativ på topp for meg. Tror Wenger kan få ut en ny gullalder hos gutten.Demba Ba har også vist litt av det gamle når han har fått noen sjanser. Men...Tror ikke Mourinho er interessert i styrke oss i januar.

Ellers så er det spennende å følge med det som skjer med Falcao :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe skjer ikke. Mulig det kommer en stopper om Kos er lenge borte. Så finner vi vel ett spiss talent.

 

Nei nei.. selvfølgelig skjer det ikke. Men, de to første spillerene der + Draxler er trolig de spillerene jeg ønsker mest å se i Arsenal i hele verden.

 

Draxler er forøvrig vanvittig lekker å se på spille fotball.

 

iNaIcOyiDySBW.gif

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Med spissene vi har så vil jeg ha flere innlegg,og de kommer ikke fra Wilshere som kantspiller..OX,Theo og Gnabry er de jeg ser i troppen som kan anvendes som rene vinger,delvis også Podolski men er usikker på om han er tiltenkt en rolle som spiss etterhvert. Draxler eller Reus hadde vært en fantastisk tilvekst. I tillegg så må vi begynne å tenke på hvem som skal ta over som den defensive på midtbanen. Flamini er mitt klare førstevalg i den posisjonen idag,Arteta føler jeg meg så usikker på i forhold. Pogba hadde vært en fantastisk signering i den posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Med spissene vi har så vil jeg ha flere innlegg,og de kommer ikke fra Wilshere som kantspiller..OX,Theo og Gnabry er de jeg ser i troppen som kan anvendes som rene vinger,delvis også Podolski men er usikker på om han er tiltenkt en rolle som spiss etterhvert. Draxler eller Reus hadde vært en fantastisk tilvekst. I tillegg så må vi begynne å tenke på hvem som skal ta over som den defensive på midtbanen. Flamini er mitt klare førstevalg i den posisjonen idag,Arteta føler jeg meg så usikker på i forhold. Pogba hadde vært en fantastisk signering i den posisjonen.

 

Synes Theo er eneste naturlige breddeholderen vi har fra vingen og med en Sagna som er flink på å komme seg rundt og legge innlegg er vi gode på høyre. Draxler/Griezmann ville vært gode signeringer.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Synes Theo er eneste naturlige breddeholderen vi har fra vingen og med en Sagna som er flink på å komme seg rundt og legge innlegg er vi gode på høyre. Draxler/Griezmann ville vært gode signeringer.

 

Med en spiss som Giroud så er jeg enig i at man trolig trenger en kantspiller som Griezmann/Draxler/Konoplyanka o.l. som kan bidra til å holde bredde og komme på løp i bakrom og bidra med en god del mål. Jeg har dog alltid foretrukket den spillerstilen vi som regel hadde med en spiller som er i stand til å være "playmaker" ute på kanten som kan trekke inn og hjelpe oss å dominere midtbanen samtidig som han kan strekke midtforsvaret og da også med en midtspiss som er meget bevegelig og rask. Der er Draxler i mine øyne idéell og kandidatene til midtspiss er også en god del.

 

Det største problemet jeg ser med Giroud som midtspiss er at han er ytterst avhengig av å få sjansene sine servert på gullfat og til og med da så bommer han nesten oftere enn han treffer. Attpåtil virker det som om han er best på innlegg, men vi vet alle at å legge om spillestilen til "kun" innlegg ikke akkurat er en god taktikk ute i Europa og Premier League generelt sett.

 

De beste lagene er lag som som oftest dominerer banespillet, men som samtidig kan komme på kvikke kontringer og har god variasjon i spillet sitt. Syntes vi som oftest har det meste at dette, men at det med Cazorla/Rosicky/Podolski/Wilshere på kant blir altfor mye ballkontakt og for lite bevegelse samt at spissen på topp ikke helt holder mål. Og det er nettopp sistnevnte som har sviktet oss når vi har trengt han mest. Og i mine øyne (og de fleste andre) så er det den posisjonen som burde være førsteprioritet angående spillerkjøp.

Problemet er dog: Skal vi gå for en "stjernespiss" eller skal vi kjøpe et talent og satse på at han blir det neste store? Sistnevnte har vi gått for flere ganger og selv om vi ofte har klart å dyrke/finne meget gode spillere i denne posisjonen så tar det som oftest rikelig med tid. Med spillere som Sagna, Mertesacker, Koscielny, Vermaelen, Arteta, Flamini, Cazorla og Rosicky som holder en snittalder på 29,6 for øyeblikket (30 i snitt når neste sesong sparker igang) så sier det seg selv at tiden nå er inne for å satse på sølvtøy før stammen i laget blir for gammel.

 

I mine øyne må Wenger kjøpe inn en spiss som har samme innvirkning på laget som det Mertesacker, Arteta, Cazorla og Özil har hatt de siste 3 sesongene. Dette er ikke tiden å sette seg på bakbeina og si at de vi har er gode nok eller at "neste år er de et år eldre og bedre". I så fall blir det nok trolig nærmere et tiår til eller mer før Arsenal F.C. befinner seg på toppen av ligaen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om vi har noe interesse for Fernando Reges som spiller i Porto. Husker vi ble linket til han i fjor. Kontrakten hans går ut til sommeren og han vil være tilgjengelig på en pre-contract fra januar av. Er 26 år gammel (født i 87) og nærmer seg sine beste år. Defensive midtbane (kan spille stopper også) 183 høy og er veldig solid defensivt. Kunne vært en billig løsning på midten kontra de "litt" dyrere kjøpene som Pogba og Gundogan. Gonalons er også et meget godt alternativ i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Diego Costa inn i januar = Seriegull til Arsenal

 

 

Så var det dette med de enkle grepene igjen. Tror du seriøst det er så enkelt som at dersom vi henter inn Diego Costa eller Suarez for den del, så vinner vi serien? At det vil styrke mulighetene våre er det ingen tvil om, men det er rimelig naivt å tro at alt løser seg bare ved å kjøpe en spiller. Ingen av oss har noen garanti for at spilleren som hentes inn passer inn i laget eller ligaen. I så tilfelle vil Suarez være en bedre løsning, da man vet at han passer inn i engelsk fotball. Dermed vil sjansene sånn sett være større for ligagull med Suarez inn i januar enn med Diego Costa inn i januar, som mest sannsynlig vil trenge litt tid til å tilvenne seg livet og fotballen i England.

Link to comment
Share on other sites

Costa og Suarez ser jeg på som såpass usannsynlige at det ikke er verdt å håpe engang. Vi bør hente en spiss i Januar, men det blir ikke lett å finne noen som er gode nok og som ikke koster alt for mye. Dzeko er vel kanskje en mulighet og han hadde vært en bra spiller å ha. Benzema hadde man kanskje kunne fått dersom Suarez forsvinner til Madrid. Michu hadde jeg også tatt i mot, men jeg tror at prisen hans vil ligge langt over det han faktisk er verdt. Benteke tror jeg ikke ville tilført oss allverdens. Må vel oppsummere med at Dzeko kanskje er den spilleren som kunne gitt oss mest valuta for pengene i dette januarvinduet.

Link to comment
Share on other sites

City gjør neppe samme som oss, og selger til en rival. Særlig sålenge vi troner med i toppen.

Jeg tror vi må se ut av landet, og tilgjengligheten er liten der ute slik jeg ser det. Enten må man fortsette å kjøpe en dyr spiller (Özil) hvert vindu, eller så blir det talenter. Har vi 500mill å spytte i en spiss, får vi kvalitet. Endre vi med 150mill får vi aldri den samme kvaliteten.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...