Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Ønsker meg en spiller som kan sette en standard, og som kan sende et tydelig signal til oss supportere, som Bergkamp gjorde i sin tid. En slik spiller kunne vært Edison Cavani, som nettopp scoret hat-trick i en 4-3 seier over Lazio. En annen lignende spiller kunne vært Hulk, som har utrolige 20 mål og 11 assist på sine 22 ligakamper i år for Porto. Tror en slik signering ville gjort underverker for laget og supporterne. Dog er dette svært lite sannsynlig med Wenger som sjef, desverre.

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3123930.ece

 

Med denne spilleren inn til sommeren, ville Arsenal bare manglet en god fs, en jævlig god dm og en god ving.

 

Ja takk til Cavani! Skal vi starte kronerulling? :P

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3123930.ece

 

Med denne spilleren inn til sommeren, ville Arsenal bare manglet en god fs, en jævlig god dm og en god ving.

 

Ja takk til Cavani! Skal vi starte kronerulling? :P

 

Lett med på det!

 

Men kansje vi kan starte kronerullingen med å selge Bendtner og Chamack, da mangler vi sikkert bare 10 mill pund!

Link to comment
Share on other sites

Min ønskeliste sommeren 2011:

 

Mats Hummels

Alder: 22

Klubb: Borussia Dortmund

Ung lovende midtstopper av den tyske skolen. Relativt stor av vekst ca 1,90 høy. Regnet som en av de beste og mest lovende midtstopperne i Bundesliga.

 

Marouane Fellaini

Velkjent for de fleste for sitt spill i Everton. En spiller jeg har stor sans for, kan bekle flere roller på midtbanen, både offensivt og defensivt. Robust spiller som gir mye juling i dueller.

 

Josip Ilicic

Alder: 23

Klubb: Palermo

Slovensk stjerneskudd som har gjort en kanon debut sesong for Palermo. Er også en relativt storvokst spiller, som har utmerket seg som en meget god playmaker for Palermo denne sesongen.

 

Begrunnelse:

Helt ærlig så er det begrenset hvor mange kamper jeg har sett av både Hummels og Ilicic. Det lille jeg har sett har imponert meg, og begge blir også omtalt i positive ordlag, spesielt av mediene i de respektive landene. Det jeg har sett av Hummels fremstår han som en dominerende ledertype på banen til tross for sin unge alder, danner ett fryktet stopperpar med en annen spiller som er linket til diverse storklubber, Neven Subotic.

Josip Ilicic har jeg sett mindre av en Hummels, men har imponert stort i de få kampene jeg har sett han. Er en liten utypisk playmakertype spiller som er relativt stor av vekst, god på avslutninger og en god servitør.

Den siste på min ønskeliste er Fellaini, en spillertype jeg har veldig stor sans for. Knalltøff i duellspillet og farlig både i lufta og langs bakken.

 

Hovedbegrunnelsen for alle spillerne er at de etter min mening vil utfylle dagens kvaliteter i Arsenallaget på en god måte. Det er snakk som mer fysisk robuste og duellvillige spillere en vi per dags dato har i troppen. Mange vil kanskje syntes det er noe ulogisk å ha to sentrale midtbanespillere på ønskeliste, men med tanke på at vi spiller mer eller mindre uten kanter og de spillerne vi per dags dato disponerer sentralt på midten stort sett er små spillere som ikke klarer å dominere i det fysiske spillet som veldig mange lag i PL spiller.

Link to comment
Share on other sites

Mange spillere der ute på dårligere lag enn Arsenal. Udinese, Lille, Ajax, Standard, Dortmund osv...

Aner ikke hvilke spillere jeg vil ha (navn), men det må inn fart, teknikk og styrke! INGEN på Arsenal har både fart og teknikk nok til å gå forbi folk jevnt.

Link to comment
Share on other sites

Mange spillere der ute på dårligere lag enn Arsenal. Udinese, Lille, Ajax, Standard, Dortmund osv...

Aner ikke hvilke spillere jeg vil ha (navn), men det må inn fart, teknikk og styrke! INGEN på Arsenal har både fart og teknikk nok til å gå forbi folk jevnt.

 

Hadde hjulpet med disse ja. I tillegg til Cavani så klart.

Link to comment
Share on other sites

Hadde hjulpet med disse ja. I tillegg til Cavani så klart.

 

Problemet med godeste Cavani er at halve fotballeuropa ligger langflate etter å signere han i øyeblikket. Når klubber som City, Barcelona, Chelsea og Real Madrid kommer på banen er vi sjanseløse, de er villig til å betale alt for høye summer, som gjør at en "fornuftig" klubb som Arsenal tross alt må sies å være ikke kan matche verken overgangssum eller lønnstilbud.

Link to comment
Share on other sites

Mange spillere der ute på dårligere lag enn Arsenal. Udinese, Lille, Ajax, Standard, Dortmund osv...

Aner ikke hvilke spillere jeg vil ha (navn), men det må inn fart, teknikk og styrke! INGEN på Arsenal har både fart og teknikk nok til å gå forbi folk jevnt.

 

Hazard eller Sanchez ville begge vært fantastiske kjøp! Direkte vingtyper med både fart og teknikk av ypperste klasse.

Link to comment
Share on other sites

Shay Given og Gary Cahill så er ein i gang:

http://football-talk.co.uk/18385/transfer-...l-line-22m-duo/?

 

.. viss ein fyller på med eit par mann fra Barcelona lenger fram på bana så er stallen komplett til neste sesong.

 

Høres bra ut med Cahill og Given (som vi burde hentet i fjor når Shitty valgte å bruke Hart). Men uansett hvem vi henter må Wenger og trenerteamet jobbe med strukturen, samhandlingen og balansen defensivt.

Hvis ikke, spiller det lite rolle hvem som er baki forsvaret.

Samtidig er det noe med den mentale biten som svikter sesong etter sesong.

 

Dermed mener jeg det er på tide med en clear-out og rydde opp litt i troppen og få inn nye spillere med litt mer forskjellige egenskaper. Pr. i dag er mange av spillerne vi har for like i spillestil, fysikk osv.

Vi trenger en sjef, en slugger, en goalgetter, en løpsmaskin og en erfaren kar i buret.

Noe av de har vi allerede, men det bør hentes fler.

 

Men...jeg tror egentlig ikke det kommer til å skje så mye i sommer. Ihvertfall ikke så lenge Wenger mener dagens tropp er god nok. Men øyner et håp at han innser at det må forandringer til.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har sagt før så ser jeg virkelig ikke hvorfor folk vil ha Shay Given. Han er meget god på strek ja, men feltarbeidet hans er ikke et dugg bedre enn Almunia sitt.

 

Ser heller ikke at vi trenger en ny keeper når vi har Szczesny uansett..

 

Cahill - ja takk forøvrig, men når Bolton krever opp mot £20M for han kan man heller gå for Sakho eller Vertonghen fra Ajax.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 7 2011, 11:29 PM) 221590[/snapback]

Som jeg har sagt før så ser jeg virkelig ikke hvorfor folk vil ha Shay Given. Han er meget god på strek ja, men feltarbeidet hans er ikke et dugg bedre enn Almunia sitt.

 

Ser heller ikke at vi trenger en ny keeper når vi har Szczesny uansett..

 

Cahill - ja takk forøvrig, men når Bolton krever opp mot £20M for han kan man heller gå for Sakho eller Vertonghen fra Ajax.

Enig her, Given var kun god i Newcastle fordi han fikk hjelp av fantastisk hodesterke spillere(Har vært mange av dem i Newcastle) og fordi de som regel har ligget lavt med laget, på innlegg er Given hjelpesløs og det er derfor han sitter på benken i City

Link to comment
Share on other sites

Mange spillere der ute på dårligere lag enn Arsenal. Udinese, Lille, Ajax, Standard, Dortmund osv...

Aner ikke hvilke spillere jeg vil ha (navn), men det må inn fart, teknikk og styrke! INGEN på Arsenal har både fart og teknikk nok til å gå forbi folk jevnt.

 

Enig, er akkurat dette vi trenger for å skape ubalanse i lagene vi spiller mot.. Hulk\ Falcao eller annen gos spiss med fart og relativt sterk.. Hazard trenger vi, han har potensial til å bli blant de 5-10 beste spillerne i verden og vinner serien for Lille nærmest på egenhånd

Link to comment
Share on other sites

Får bare håpe Wenger driver en innkjøpspolitikk som matcher klubbens status, og ikke kommer med:

- idiotiske påfunn og sjansespill som Amaury Bischoff

- innhenting av spillere vel over toppen som Silvestre

Men mest av alt blir dette teit fordi de hentes I STEDET FOR andre spillere, ikke i tillegg...

Link to comment
Share on other sites

Får bare håpe Wenger driver en innkjøpspolitikk som matcher klubbens status, og ikke kommer med:

- idiotiske påfunn og sjansespill som Amaury Bischoff

- innhenting av spillere vel over toppen som Silvestre

Men mest av alt blir dette teit fordi de hentes I STEDET FOR andre spillere, ikke i tillegg...

Henry og Vieira er jo også eksempler på folk som er sjansespill..

Link to comment
Share on other sites

Henry og Vieira er jo også eksempler på folk som er sjansespill..

 

Nå hadde jo både Henry og Vieira vunnet VM og samtidig var Wenger godt kjent med Henry pga. sin tid i Monaco. Temmelig store kontraster mellom disse to og mellom de to andre.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 9 2011, 02:40 AM) 221641[/snapback]

Nå hadde jo både Henry og Vieira vunnet VM og samtidig var Wenger godt kjent med Henry pga. sin tid i Monaco. Temmelig store kontraster mellom disse to og mellom de to andre.

Bischoff som ble nevnt i forbindelse med sjansespill, og begge to var benkeslitere der de var. Syns at Bischoff virka som en bra kar og at det var worth the gamble. Dog syns jeg det i de fleste slike tilfeller, men siden du klager på kontrastene, kan jeg jo nevne Van Persie, han var i høyeste grad et sjansespill da han var preget av utenomsportslige hendelser og ikke lenger var en del av Feyenoords førstelag.

 

Silvestrekjøpet stiller jeg meg dog fortsatt uforståelig til, er det noen som har passet å bli kalt rubbish er det Silvestre..

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 9 2011, 02:40 AM) 221641[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Nå hadde jo både Henry og Vieira vunnet VM og samtidig var Wenger godt kjent med Henry pga. sin tid i Monaco. Temmelig store kontraster mellom disse to og mellom de to andre.

 

Bischoff som ble nevnt i forbindelse med sjansespill, og begge to var benkeslitere der de var. Syns at Bischoff virka som en bra kar og at det var worth the gamble. Dog syns jeg det i de fleste slike tilfeller, men siden du klager på kontrastene, kan jeg jo nevne Van Persie, han var i høyeste grad et sjansespill da han var preget av utenomsportslige hendelser og ikke lenger var en del av Feyenoords førstelag.

 

Silvestrekjøpet stiller jeg meg dog fortsatt uforståelig til, er det noen som har passet å bli kalt rubbish er det Silvestre..

vPersie hadde fotballkvalitetene, og det er fremdeles det viktigste. Bischoff hadde visstnok vært et talent for en del år siden, før alle skadene osv, men det begynte å bli lang tid siden da Arsenal kom på banen. Som tidligere sagt er det det at innhenting av slike spillere gjøres i stedet for, og ikke i tillegg til, andre spillere, som gjør at jeg ikke liker det.

 

Når det gjelder Vieira og Henry, skjønner du nok at det ikke er det samme...

Link to comment
Share on other sites

vPersie hadde fotballkvalitetene, og det er fremdeles det viktigste. Bischoff hadde visstnok vært et talent for en del år siden, før alle skadene osv, men det begynte å bli lang tid siden da Arsenal kom på banen. Som tidligere sagt er det det at innhenting av slike spillere gjøres i stedet for, og ikke i tillegg til, andre spillere, som gjør at jeg ikke liker det.

 

Når det gjelder Vieira og Henry, skjønner du nok at det ikke er det samme...

Bischoff hadde fortsatt fotballferdigheter, ja Vieira og Henry er en annen ting, men Bischoff ble aldri henta isteden for noen andre.

Link to comment
Share on other sites

Bischoff hadde fortsatt fotballferdigheter, ja Vieira og Henry er en annen ting, men Bischoff ble aldri henta isteden for noen andre.

Her tar du nok feil. De som ble henta til Arsenal det året (2008) var:

Nasri

Ramsey

Silvestre

Bischoff

 

De som gikk ut var:

Senderos (lån Milan)

Hleb

Flamini

Gilberto Silva

Lehmann

Traore (lån P´mouth)

 

La oss da si at Nasri erstattet Hleb, Silvestre erstattet Senderos og Ramsey erstattet Flamini.

Da må det jo bli slik at Bischoff ble hentet for å erstatte Gilberto, eller vertfall slik at det ikke ble hentet erstatter fordi Bischoff ble kjøpt inn.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...