Jump to content

11.02.23 Brentford (H)


Simbad

Recommended Posts

11 minutes ago, Verminator5 said:

Teknologien er ikke problemet. A fool with a tool is still a fool. VAR har blitt brukt i to VM og ett EM. Det har gått bra. I PL går det ikke bra. Ergo, det er de som anvender teknologien som er problemet. Jeg utelukker ikke at produsenten av VAR-teknologi har påvirket innføringen. Jeg har bedt om videodømming i 15 år, og er glad for at det ble innført. Det er ingen vei tilbake. Bruken må bare bli bedre.

PGMOL var åpne om at de ikke ville ha videodømming, og de har gjort det de kan for å hindre riktig bruk.

Var vel et tilfelle i VM hvor VAR tok en feil avgjørelse. I PL skjer det opptil flere ganger i en og samme kamp.

Det er som du sier kun bruken av det det står på. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

52 minutes ago, Verminator5 said:

Teknologien er ikke problemet. A fool with a tool is still a fool. VAR har blitt brukt i to VM og ett EM. Det har gått bra. I PL går det ikke bra. Ergo, det er de som anvender teknologien som er problemet. Jeg utelukker ikke at produsenten av VAR-teknologi har påvirket innføringen. Jeg har bedt om videodømming i 15 år, og er glad for at det ble innført. Det er ingen vei tilbake. Bruken må bare bli bedre.

Ja, teknologien er i teorien fantastisk, men som du sier er det bruken/brukerne som er problemet. Og det er også et stort problem at de virker å være skåna fra kritikk fra spillere og managere som blir ilagt bøter nesten med en gang de snakker kritisk om det. Konsekvensen av elendige avgjørelser for dommerne er også altfor liten. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, RP7 said:

Flagget assistendommer mot Brentford?

Hvis han ikke hever flagget er det svakt, hvis han hever det er det en skandale at det blir oversett. 
 

Fant svaret selv; assistendommer flagget ikke. Ekstremt svakt

At assistent dommeren ikke flagger er da ikke det verste her, det er en personlig LITEN feil.

At VAR GLEMMER å sjekke er jo 103405305305034 ganger verre? 

Iallefall i mine øyner.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, elx said:

At assistent dommeren ikke flagger er da ikke det verste her, det er en personlig LITEN feil.

At VAR GLEMMER å sjekke er jo 103405305305034 ganger verre? 

Iallefall i mine øyner.

100%

VAR er der nettopp for å fange opp at linjedommeren ikke driter seg ut, og det har de faktisk så mange minutter de ønsker til å finne ut av.

Allikevel så klarer VAR å bomme på 2 offsider i samme angrep. Rett og slett en skandale.

For øvrig: Noen som husker hvordan de brukte 9 minutter forrige sesong for å annullere målet til Martinelli mot Brighton? De klarte ikke å avgjøre om det faktisk var offside eller ikke, og valgte derfor å annullere målet.

Det samme her var første situasjonen til Brentford hvor avgjørelsen var veldig tight, og det var visstnok den Mason fokuserte på.

Så da kan man igjen spørre seg.. hvorfor ble vårt mål som var umulig å se var offside/onside annullert, mens Brentford sitt mål hvis man kun ser på den første situasjonen godkjent?

Forskjellsbehandlingen vi møter er faktisk ganske ekstrem.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, elx said:

At assistent dommeren ikke flagger er da ikke det verste her, det er en personlig LITEN feil.

At VAR GLEMMER å sjekke er jo 103405305305034 ganger verre? 

Iallefall i mine øyner.

Det er riktig, men assistendommer har meget god tid til å stå riktig på linjen. 
At han da ikke ser en spiller som står stille i offside er ekstremt dårlig. Han skal flagge og det er opp til VAR å vinke ham ned hvis det ikke er offside. 
Feil på feil på feil i denne situasjonen. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, RP7 said:

Det er riktig, men assistendommer har meget god tid til å stå riktig på linjen. 
At han da ikke ser en spiller som står stille i offside er ekstremt dårlig. Han skal flagge og det er opp til VAR å vinke ham ned hvis det ikke er offside. 
Feil på feil på feil i denne situasjonen. 

 

Joda, jeg er jo selvfølgelig enig. Jobben hans er å flagge. 

Sum sumarum er at dommerene og hele FA suger.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...