Jump to content

31.08.22 Aston Villa (H)


Simbad

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Aston Villaimage.png.ddfeaf5188e81c2d8149264bff64b4b9.png
Onsdag 31. august 2022, kl. 20:30. Emirates Stadium

Premier League, 5. runde

Kampen vises direkte på Viasport Premier League 3 / Viaplay
 

Ønsket lag:

Ramsdale

White - Saliba - Gabriel - Zinchenko

MØ8 - Partey - Xhaka 

Saka -  Jesus - Martinelli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Første uke med midtukekamp.. så er spørsmålet om man begynner rotasjon allerede nå?

Jeg tror Zinchenko og Partey uansett holdes ute så de evt er helt klare til Manure. Så undres man om kanskje om et par andre også starter på benk - eller er dette første kampen hvor man får se effekten av 5 bytter og at et par kommer allerede i pausa?

En knallbra sesongstart for oss.. men det ee nå det virkelig starter… fra i går og frem til 18. september har vi 7 kamper det er 1 kamp hver tredje dag omtrent - og da får vi en status på kvalitet, bredde, strategi og ikke minst mentalitet. Det blir jævlig spennende - og på mange måter det som kommer til å sette standarden for hva man kan forvente denne sesongen.

 

og det starter i denne kampen - mot et Villa-lag som ikke har imponert så langt. 3 nye poeng er det jeg forventer.. men PL er PL….

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi mot Villa så er det en eventyrlig åpning på sesongen. Da har vi 5 seiere mot lag vi må slå for å ikke falle av i topp 4 kampen.

Neste søndag er det borte mot United. Det er da det virkelig gjelder å stå frem , være kyniske , ingen general tabber som den i går. Får vi et godt resultat mot United så får laget en bekreftelse på at dette kan bli en stor sesong. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Orakelet said:

Første uke med midtukekamp.. så er spørsmålet om man begynner rotasjon allerede nå?

Jeg tror Zinchenko og Partey uansett holdes ute så de evt er helt klare til Manure. Så undres man om kanskje om et par andre også starter på benk - eller er dette første kampen hvor man får se effekten av 5 bytter og at et par kommer allerede i pausa?

I så tilfelle håper jeg Tomiyasu starter. White fikk krampe mot slutten av kampen i går. Samt la Saka og Jesus få seg en hvil fra start, inn med Nketiah og ESR. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Simbad said:

I så tilfelle håper jeg Tomiyasu starter. White fikk krampe mot slutten av kampen i går. Samt la Saka og Jesus få seg en hvil fra start, inn med Nketiah og ESR. 

Blir spennende å se… nå skal Arteta få testet seg på blandingen å spare spillere og ikke risikere mangel på kontinuitet. Oppi det hele har man to mindre skader på zinchenko og Partey som allerede har endret litt i kontinuitetsbildet. Elneny, Tierney, ESR, Nketiah og Tomiyasu. Det er halvparten av utespillerne. Da får man hvertfall sett om man nå er i ferd med å få en identisk filosofi for alle spillerne på plass.

Spennende! 
 

jeg tror vi starter med Ramsdale, Tomi, Saliba, Gabriel, Tierney i bakre ledd. Midtstopperne klarer flere kamper på rad. White trenger en pause. Soares inn hvis Tierney sliter og Tomi tar venstrebacken da.

Ødegaard - Elneny - Xhaka på midten. Xhaka og Ødegaard har en motor få kan matche - de tåler mye. Vieira inn etter 60 for kapteinen vår, og Lokonga inn for Xhaka litt senere. Elneny står hele kampen.

ESR - Jesus - Saka fra start på topp. Nketiah inn for Jesus relativt tidlig i 2. omgang - og Martinelli får siste 20 for Saka. 

Spåkula har talt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Er bare å hente Tielemans nå som Elneny er ute en stund. Partey som vanlig ute et par uker. Elneny burde egentlig være et fjerdevalg og en mann du kan hive innpå av og til. Problemet vises tydelig når han spiller 5-6 kamper på rad. Da faller han fullstendig igjennom. Lokonga sliter med mentaliteten sies det. Bare å handle Edu!

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, sas2002 said:

Er bare å hente Tielemans nå som Elneny er ute en stund. Partey som vanlig ute et par uker. Elneny burde egentlig være et fjerdevalg og en mann du kan hive innpå av og til. Problemet vises tydelig når han spiller 5-6 kamper på rad. Da faller han fullstendig igjennom. Lokonga sliter med mentaliteten sies det. Bare å handle Edu!

Elneny er sammen med Holding og Nketiah perfekte squadspillere. Vi trenger slike 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Ben Elfen said:

Elneny er sammen med Holding og Nketiah perfekte squadspillere. Vi trenger slike 

Så du mener Sambi kan bære oss ut oktober?

Partey vet vi er skadeutsatt og Elneny er 2 valget til Arteta, men nå er det grusomt tynt på midten.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, sas2002 said:

Så du mener Sambi kan bære oss ut oktober?

Partey vet vi er skadeutsatt og Elneny er 2 valget til Arteta, men nå er det grusomt tynt på midten.

Hvordan i alle dager kom du til denne konklusjonen? 
 

sambi, Zinchenko, Partey, White osv. 

vi har folk til å bekle posisjonene. Alle spillerne jeg nevnte over er fryktelig gode fotballspillere 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Hvordan i alle dager kom du til denne konklusjonen? 
 

sambi, Zinchenko, Partey, White osv. 

vi har folk til å bekle posisjonene. Alle spillerne jeg nevnte over er fryktelig gode fotballspillere 

Jeg spurte hvem skal bære nr 6 rollen når Partey og Elneny er ute mest sannsynlig ut oktober. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 kamper varte Partey. Sagt det i hele sommer at vi måtte ha en spiller inn. Nå har jo også Elneny blitt skadet så er det jo helt håpløst.

2 dager igjen av vinduet og jeg drister meg til å si at suksess denne sesongen hviler på hva Edu/Arteta klarer å gjøre de neste dagene.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Stefanb said:

3 kamper varte Partey. Sagt det i hele sommer at vi måtte ha en spiller inn. Nå har jo også Elneny blitt skadet så er det jo helt håpløst.

2 dager igjen av vinduet og jeg drister meg til å si at suksess denne sesongen hviler på hva Edu/Arteta klarer å gjøre de neste dagene.

Hvordan var skadehistorikken til Partey før han kom til Arsenal igjen? Ellers dønn enig, henter vi ikke en fleksibel midtbane som har erfaring nå, da er vi nok raskt nede på jorda igjen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Hvordan var skadehistorikken til Partey før han kom til Arsenal igjen? Ellers dønn enig, henter vi ikke en fleksibel midtbane som har erfaring nå, da er vi nok raskt nede på jorda igjen.

It was also noted just how physically fit the 27-year-old was. Upon arriving in London, Partey had incredibly missed just six games and 29 days due to injuries throughout his entire career.This was despite playing well over 200 games in Spain and for his national team.

Link to comment
Share on other sites

Satser på dette laget:

Ramsdale
White- Saliba - Gabriel - Tierney
Sambi - Xhaka
Saka - Ødegaard - Martinelli
Jesus

Vil rotere minst mulig akkurat nå da både Tierney og Sambi kommer inn i viktige ledd i laget. Skulle egentlig gjerne sett Tomiyasu over White da sistnevnte gjerne kan få en liten pust i bakken og Tomi trenger litt matchfitness, men med Zinchenko og Partey ute så vil jeg ikke rotere så altfor mye mer.

Link to comment
Share on other sites

Er ukarineren klar? Isåfall er jeg helt enig med overstående ang midten. 
angrepet bør derimot ha jesus og saka. Esr har vist så lite at det er vondt 😕 Nketiah har derimot vært god på innhopp, fortsett med det

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Stefanb said:

Satser på dette laget:

Ramsdale
White- Saliba - Gabriel - Tierney
Sambi - Xhaka
Saka - Ødegaard - Martinelli
Jesus

Vil rotere minst mulig akkurat nå da både Tierney og Sambi kommer inn i viktige ledd i laget. Skulle egentlig gjerne sett Tomiyasu over White da sistnevnte gjerne kan få en liten pust i bakken og Tomi trenger litt matchfitness, men med Zinchenko og Partey ute så vil jeg ikke rotere så altfor mye mer.

Traff med laget i dag jeg gitt. :P

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...