Jump to content

16.04.22 Southampton (B)


Simbad

Recommended Posts

1 hour ago, Pirès#7 said:

Nei men vi er i en betraktelig dårligere posisjon nå enn om vi hadde vunnet minst 2 av de 3 siste. Resten av kampprogrammet er tøft.

Men, det viktigste nå er at vi begynner å gjøre mål igjen. Håper det løsner ikveld. 

Håper også å se Martinelli som spiss med Pepe, Ødegaard og saka bak seg. Smith rowe har vært svak lenge synes jeg.

Vi får aldri se Pepe fra start og han er en fyr som fort kan skape noe idag. Synd

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

19 hours ago, Simbad said:

Ikke så mye penger(sammenlignet med EL og CL), men absolutt noe. 

For the 2021–22 season, group stage participation in the Europa Conference League is awarded a base fee of €2,940,000. A victory in the group pays €500,000 and a draw €166,000. Also, each group winner earns €650,000 and each runner-up €325,000. Reaching the knock-out stage triggers additional bonuses: €300,000 for the round of 32, €600,000 for the round of 16, €1,000,000 for the quarter-finals and €2,000,000 for the semi-finals. The losing finalists receive €3,000,000 and the champions receive €5,000,000.[18]

50mill altså om man går hele veien? Hvor mange kamper er det å gå til en finale? 12-14 kamper? 
Synd å si det, men redd det faktisk koster mer enn det smaker med våre lønninger og budskjett. At det er lukrativt for feks Bodø Glimt forstår alle

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Marius- said:

50mill altså om man går hele veien? Hvor mange kamper er det å gå til en finale? 12-14 kamper? 
Synd å si det, men redd det faktisk koster mer enn det smaker med våre lønninger og budskjett. At det er lukrativt for feks Bodø Glimt forstår alle

50 Mill er jo BARE for seier i finalen.

Du får også 30 mill(ish) bare for å være med i gruppen.

La oss si at du vinner alle 6 kampene i gruppa, det blir da altså 30 mill der og.

Vinner du alle kampene i gruppa, får du også 6.5m oppå der.

Og vinner du gruppa, så blir du jo automatisk med i "round of 32" som igjen gir 3m.

så vinner du videre, og får 6 mill - videre 10 mill, og videre 20 mill for semien.

Da er du LANGT over dine 50 mill. Du kan gange 50 mill med ca 3, for å få den totale summen(Om du da vinner hele gruppa og alle kampene vel og merke( knockout handler det kun om å gå videre)

 

Bare for å legge inn en fra en annen side : 

The winners of the UEFA Europa League can earn up to €15 – €25 million depending on their performances. Plus they can earn another €10 to €30 million on market pool payment depending on the country the club comes from. som forsåvidt stemmer i forhold til mine 150 norske mill. 

 

Er forsåvidt 15 kamper om du ikke trenger å spille kvalikk men havner rett i gruppe spill OG om du havner i finalen selvfølgelig. 

Gruppe spill 6

32 - 2 kamper.

16 - 2 kamper

Kvartfinale - 2 kamper

Semi finale - 2 kamper.

Finale 1 kamp.

 

Er vel også en annen VELDIG viktig ting du glemmer(om vi velger å kjøre all-in i Europa league) 

Og det er jo om du vinner EL, så kommer du til neste års CL - som igjen er big money.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, elx said:

50 Mill er jo BARE for seier i finalen.

Du får også 30 mill(ish) bare for å være med i gruppen.

La oss si at du vinner alle 6 kampene i gruppa, det blir da altså 30 mill der og.

Vinner du alle kampene i gruppa, får du også 6.5m oppå der.

Og vinner du gruppa, så blir du jo automatisk med i "round of 32" som igjen gir 3m.

så vinner du videre, og får 6 mill - videre 10 mill, og videre 20 mill for semien.

Da er du LANGT over dine 50 mill. Du kan gange 50 mill med ca 3, for å få den totale summen(Om du da vinner hele gruppa og alle kampene vel og merke( knockout handler det kun om å gå videre)

 

Bare for å legge inn en fra en annen side : 

The winners of the UEFA Europa League can earn up to €15 – €25 million depending on their performances. Plus they can earn another €10 to €30 million on market pool payment depending on the country the club comes from. som forsåvidt stemmer i forhold til mine 150 norske mill. 

 

Er forsåvidt 15 kamper om du ikke trenger å spille kvalikk men havner rett i gruppe spill OG om du havner i finalen selvfølgelig. 

Gruppe spill 6

32 - 2 kamper.

16 - 2 kamper

Kvartfinale - 2 kamper

Semi finale - 2 kamper.

Finale 1 kamp.

 

Er vel også en annen VELDIG viktig ting du glemmer(om vi velger å kjøre all-in i Europa league) 

Og det er jo om du vinner EL, så kommer du til neste års CL - som igjen er big money.

Nå snakka vi vel her om conference league, ikke EL som du beskriver?

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marius- said:

Nå snakka vi vel her om conference league, ikke EL som du beskriver?

Med unntak av det han skriver om EL, så stemmer talla forsåvidt med UECL(UEFA Conference League). 

Dette er tallene for EL:

For the 2021–22 season, group stage participation in the Europa League awarded a base fee of €3,630,000. A victory in the group pays €630,000 and a draw €210,000. Also, each group winner earns €1,100,000 and each runner-up €550,000. Reaching the knock-out stage triggers additional bonuses: €500,000 for the round of 32, €1,200,000 for the round of 16, €1,800,000 for the quarter-finals and €2,800,000 for the semi-finals. The losing finalists receive €4,600,000 and the champions receive €8,600,000.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Marius- said:

Nå snakka vi vel her om conference league, ikke EL som du beskriver?

 

Nei, jeg beskriver EL conference payout. SEr at jeg har skrevet EL et par ganger, har selvfølgelig skrevet feil der.

 

Tallene jeg skrev stemmer med det som Simbad la ut. 

 

Det eneste som ikke stemmer er vel at vinneren får ikke CL(?) Dette er jeg dog usikker. 

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, elx said:

 

Nei, jeg beskriver EL conference payout. SEr at jeg har skrevet EL et par ganger, har selvfølgelig skrevet feil der.

 

Tallene jeg skrev stemmer med det som Simbad la ut. 

 

Det eneste som ikke stemmer er vel at vinneren får ikke CL(?) Dette er jeg dog usikker. 

Okei, takk. Da var det «litt» mer penger i det enn jeg trodde.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Okei, takk. Da var det «litt» mer penger i det enn jeg trodde.

 

Er faktisk mer enn hva jeg også trodde i forhold til at det er Conference XD 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, elx said:

 

Nei, jeg beskriver EL conference payout. SEr at jeg har skrevet EL et par ganger, har selvfølgelig skrevet feil der.

 

Tallene jeg skrev stemmer med det som Simbad la ut. 

 

Det eneste som ikke stemmer er vel at vinneren får ikke CL(?) Dette er jeg dog usikker. 

Vinneren av UECL får EL-plass neste sesong, hvis de ikke kvalifiserer seg til CL via ligaen. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...