Jump to content

2020.01.01 Manchester United (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Manchester United   Manchester United  crest
Onsdag 1. januar 2020, kl. 21:00. Emirates Stadium
Premier League, 21. serierunde.
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sumo 


 

På det tidspunkt denne tråden blir laget så er det kun Tierney som har sikker plass på skadelisten.

Etter 17. serierunder så ligger United på 6. plass i PL med to seire og tre uavgjorte i de fem rundene før 18. serierunde. Arsenal lå som nummer 9 når tråden ble laget og hadde en seier, to uavgjorte og to tap på de fem kampene i forkant av møtet med Everton (21/12).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skadeoppdatering:

Selv om det er ubekreftede rykter så sies det nå at Chambers har pådratt seg en korsbåndskade (ACL-skade) og hvis dette stemmer så er han ute resten av sesongen.

Når det gjelder resten av vår skadeliste så har det ikke kommet ny info foreløpig i forkant av kampen mot United, så jeg bruker infoen i forkant av Chelseakampen som grunnlag for oppdateringen.
Sokratis fikk en hjernerystelse i kampen mot Bournemouth, han blir behandlet etter "hjernerystelse-protokollen" og er vel sannsynligvis ikke klar mot ManU.
Holding var tilbake i full trening pre-Chelsea og kan være aktuell mot United.
Martinelli har hatt en "tight left hamstring" og vil nok bli vurdert i forkant av kampen mot United.
Bellerin har også slitt med en "tight left Hamstring" og vil nok bli vurdert i forkant av kampen.
Ceballos var tilbake i trening pre-Chelsea og kan være aktuell.
Kolasinac er uaktuell mot United. Er ventet tilbake i trening i januar (om dette betyr tidlig eller sent i januar vet jeg ikke)
Tierney er langtidsskadd og forventet tilbake i trening i løpet av Mars.

EDIT!!! Jeg glemte å ta med Xhaka som var ute mot Chelsea grunnet influensa. Han er tilbake i trening og sannsynligvis valgbar i kampen mot United.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Godt nytt år folkens. Ryktene er i gang på overgangs markedet , det er snart kamp start i England og vi spiller mot United senere i dag. Seier der vil være en fin start på et år , som forhåpentligvis kan bli langt mer positivt en sist år. Helter om natten - helter om dagen - det er på tide å våkne gooners 🙂  

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Ben Elfen said:

@Stefanb gidder du å gjette lag så jeg kan skrive enig?

Leno

Niles - Mustafi - Luiz - Saka

Torreira - Willock

Pepe - Özil - Nelson

Aubameyang

 

Tror ikke Sokratis eller Xhaka kan spille i dag. Var også snakk om at Saka ikke trente.. hvis det siste er tilfellet også så burde det bli Niles på venstre og Bellerin på høyre.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

 

Leno

Niles - Mustafi - Luiz - Saka

Torreira - Willock

Pepe - Özil - Nelson

Aubameyang

 

Tror ikke Sokratis eller Xhaka kan spille i dag. Var også snakk om at Saka ikke trente.. hvis det siste er tilfellet også så burde det bli Niles på venstre og Bellerin på høyre.

 

Uenig. Vil ha med Martinelli. Han er vel klar?

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Ben Elfen said:

Uenig. Vil ha med Martinelli. Han er vel klar?

Tror han returnerte i trening på søndag.

Personlig skulle jeg gjerne sett Martinelli fra start selv. Enten på venstre eller topp, men synes ikke Nelson fortjener å droppes etter forrige kamp. Pepe føler jeg burde spilles fordi han alltid skaper sjanser når han er på banen. Derfor ingen Martinelli såfremt han danker ut Aubameyang. Om det dog stemmer at Aubameyang har levert inn en overgangssøknad så ser jeg gjerne at han droppes for Martinelli (selv om han er den eneste som scorer om dagen).

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Stefanb said:

Tror han returnerte i trening på søndag.

Personlig skulle jeg gjerne sett Martinelli fra start selv. Enten på venstre eller topp, men synes ikke Nelson fortjener å droppes etter forrige kamp. Pepe føler jeg burde spilles fordi han alltid skaper sjanser når han er på banen. Derfor ingen Martinelli såfremt han danker ut Aubameyang. Om det dog stemmer at Aubameyang har levert inn en overgangssøknad så ser jeg gjerne at han droppes for Martinelli (selv om han er den eneste som scorer om dagen).

Rangerer det slik:

auba

Martinelli

Nelson

Laca/Pepe

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Ben Elfen said:

Rangerer det slik:

auba

Martinelli

Nelson

Laca/Pepe

Fair det.

Så lenge Lacazette droppes så er jeg egentlig fornøyd.

Om det er Nelson på høyre og Martinelli på venstre med Auba på topp, eller som jeg har satt opp f.eks. :) 

Link to comment
Share on other sites

Lacazette starter igjen visstnok.. jaja. Han jobber hvertfall hardt, men han må gjøre noe mer for å forsvare det at han starter kamper. Hvis Pepe starter så betyr det at Nelson trolig droppes (noe som jeg synes er unfair).

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Stefanb said:

Lacazette starter igjen visstnok.. jaja. Han jobber hvertfall hardt, men han må gjøre noe mer for å forsvare det at han starter kamper. Hvis Pepe starter så betyr det at Nelson trolig droppes (noe som jeg synes er unfair).

Så lenge vi vinner 5-0 driter jeg i hvem det er som starter

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Så lenge vi vinner 5-0 driter jeg i hvem det er som starter

Det skjer nok ikke.. når var sist vi vant 5-0 mot et forholdsvis brukbart fotballag? Eller holdt nullen for den saks skyld? 😂

Håper vi vinner, men jeg tror at et uavgjort resultat er mer realistisk..

Link to comment
Share on other sites

Leno
AMN - Sokratis - Luiz - Kolasinac
Torreira - Xhaka
Pepe - Özil - Auba
Laca

Benk: Martinez, Holding, Ceballos, Guendouzi, Willock, Nelson, Saka

Overraskelsen er at Kolasinac er tilbake tidligere en antatt

PS!! Slik laget er presentert på Arsenal Twitter så er det en teoretisk mulighet for at Laca spiller kant og Auba på topp, men jeg velger i min presentasjon den "normale" formasjonen.

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det der er vårt sterkeste lag faktisk. Utenom skadene vi har for øyeblikket. Spent på hva den offensive armaden klarer utrette både defensivt og offensivt 

 

litt overrasket over at xhaka starter siden han har signalisert at han skal selges. Samme med Auba, men ryktene trenger ikke være 100% 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Bra med Kolasinac tilbake. Saka har dog vært veldig god i et vikariat han i prinsippet aldri burde vikariert i.

Minus Lacazette så er den fremre linja der rimelig vakker. Håper Lacazette motbeviser kritikken min i kveld!

Ellers skuffet over at Xhaka starter da han i prinsippet allerede er "borte". Men, han er vel fortsatt det bedre alternativet på midten når han er frisk.

 

Edit: Scorer vi ikke minst et par mål i dag blir jeg jævlig skuffa.

Edited by Stefanb
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Marius- said:

 

 

litt overrasket over at xhaka starter siden han har signalisert at han skal selges. Samme med Auba, men ryktene trenger ikke være 100% 

Nå er det vel ikke Xhaka og Auba selv som har signalisert et salg i januar, dette er vel signal fra personer rundt managmentet deres. Ifølge ryktene så har Arsenal gitt klart signal om at et salg av Auba IKKE kommer til å skje i januar.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Polljen said:

Nå er det vel ikke Xhaka og Auba selv som har signalisert et salg i januar, dette er vel signal fra personer rundt managmentet deres. Ifølge ryktene så har Arsenal gitt klart signal om at et salg av Auba IKKE kommer til å skje i januar.

Ok. Hører så mye rart om dagen. Sillyseason leg2 for sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Ben Elfen said:

Holding, Ceballos og Saka på benk i dag - ergo folk er tilbake fra skade - begynner å se bra ut, men tapet av Chambers er dessverre stort

Chambers har vært god ja, men så god mener jeg ikke han er. Vi sliter mer med at tierny og bellerin ikke spiller. Chambers ser jeg for meg går inn for xhaka på hans posisjon om han reiser. 
 

uansett med dagens skader er dette tilnærmet det beste vi kan stille. En liten notis idag er at arteta kjørte en trening i formiddag, altså før kampen. Det kan jeg ikke huske vi har gjort før. Mulig for å vekke gutta etter raketter og boblevann

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marius- said:

Chambers har vært god ja, men så god mener jeg ikke han er. Vi sliter mer med at tierny og bellerin ikke spiller. Chambers ser jeg for meg går inn for xhaka på hans posisjon om han reiser. 
 

uansett med dagens skader er dette tilnærmet det beste vi kan stille. En liten notis idag er at arteta kjørte en trening i formiddag, altså før kampen. Det kan jeg ikke huske vi har gjort før. Mulig for å vekke gutta etter raketter og boblevann

Tierny har fortsatt til gode å imponere meg. Bellerin er ok, hverken mer eller mindre

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...